Goldengirld dan schelen onze kindjes maar twee dagen van elkaar, Silke is geboren op 26 sept, ja puberen, hihi t is soms grappig, en stresserend ook hihi Lola, raar he, hier ist ook verschillend hoor, ze eet heel graag haar groendtenpapjes maar het is niet genoeg neem ook potjes, en neemt nog dan soms 120 gr melk bij erna soms neemt ze langere uren niets dan ineens in twee uur 300 in twee keer, soms kan ik er een klok op zetten en dan is het weer een warboel! je bent niet alleen, sterkte met je verdriet en niet puchen helpt toch niet! hier toch niet.... ik hoop dat het vanavond beter gaat en vandaag voor jou en je kleintje liefs Ritje
Zo eindelijk weer tijd om wat te tikken. Rosanne heeft ondertussen uitgevonden hoe ze moet draaien en ze ligt nu dus regelmatig op haar buik. Op haar zij liggen vind ze maar niks. Ze heeft ook haar spiegeltje ontdekt en zit er tegen brabbelen, zo schattig Pff vervelend dat Emma weer de fles weigert Ik vond dat kolven maar uitputtend. Rosanne wilde niet goed happen, ze had er niet echt de energie voor en dus was ik ook aan het kolven toen ik net was bevallen. Ik werd er alleen dus ontzettend moe van en had ook niet het gevoel dat het snel weer afgelopen zou zijn met het kolven. Dus ik heb het na een dag of 10 opgegeven. Als ik zeker had geweten dat ze wel gewoon aan de borst zou gaan drinken was ik nog even doorgegaan maar ik trok het gewoon niet. Denk ook niet dat het later was gelukt omdat ze nog heel lang moeite heeft gehad met drinken, ze viel elke keer in slaap tijdens de fles. Allemaal tandjes onderweg lees ik en gelukkig zonder al te veel klachten. Heb voor Rosanne wel al voor de zekerheid zo`n tube gekocht die de pijn verzacht mocht het nodig zijn. Die heb ik op de jongegezinnenbeurs meegenomen. Gaan jullie nog naar de huishoudbeurs en/of 9 maandenbeurs? Vorig jaar was ik net 10 weken zwanger toen we naar de 9 maandenbeurs gingen en dus had ik maar weinig gekocht. Was veel te bang dat het nog mis zou gaan en dit jaar is de baby er natuurlijk al dus vraag me af of die beurs nu wel leuk is. Zal vast wel wat leuks vinden voor de dochter van mijn zus. Neem in ieder geval mijn pakezel (mijn man) weer mee, die wilde zelf heel graag er naar toe. Vorig jaar vond hij het erg leuk en snapte niet waren zijn collega`s hem voor gek verklaarde. Rosanne is gelukkig nog erg rustig in de tummytub (kan dit beter niet te hard tikken, na hier getikt hebben dat ze niet wilde draaien ging ze ook snel aan de slag hier mee) Ik heb voor Rosanne hier zo`n babycook ding. Ben lid geworden van het blad kinderen en daar kon je hem dan bijkopen voor 35 euro. Leek me wel makkelijk voor als je eens zelf iets wil eten wat niet geschikt is voor de baby. Wij koken normaal hier altijd in een stoomkoker dus dan is het makkelijk om haar eten er ook in mee te koken. Babycook zal wel veel in de kast blijven. Zo dacht ik dat een flessenwarmer ook wel makkelijk was maar die ligt dus ook nog netjes ingepakt hier in de kast, een thermoskan water mee is veel makkelijker. Potjes lijkt me wel makkelijk in het begin omdat ze dan nog maar zo weinig mag maar van het cb mag ik die dus niet geven. Zal vast ook aan de kma liggen.
Lola, wat vervelend dat Emma de fles weer weigert. Het leek zo goed te gaan. Ik hoop dat het kwartje snel weer valt bij haar. Cindy, leuk he? Die ontwikkelingen. Voor Alyssa kookte ik de groenten in het voren en vroor ze dan in kleine porties in. Dat werkte heel goed en dat ga ik nu ook weer zo doen. We hebben geen babycook, dus dat wordt gewoon 'ouderwets' de groenten in een pan koken. GoldenGirl, Alyssa is helaas ook nog niet zindelijk. Een jaar geleden toen ik net zwanger was wilde ze een tijdje wel steeds op het potje of op de WC, maar ik kon haar daar op dat moment helaas niet mee helpen. Nu vindt ze het maar niks meer om op de wc of op het potje te gaan zitten. Er hangt al een mooi beloningssysteem klaar voor haar voor wanneer ze het wel gaat doen, maar helaas, ze doet het nog steeds liever in de luier dan dat ze een cadeautje krijgt. Ik hoop dat bij haar nu toch snel het kwartje valt. Ah, jouw zoon heeft ook al z'n kiezen nog niet.
Hé, Annika zit precies tussen Silke en Alicia in. Zij is 27 september geboren ! Grappig, zo dicht bij elkaar. Ik denk dat ze nu toch een tandje krijgt. Ze kwijlt, eet slecht, heeft diarree en af en toe verhoging (vanmorgen 38.3). En ze huilt veel, maar dat zou ik ook doen als ik zoveel kwalen had Het kdv zag het niet meer zitten met haar, waren bang dat ze een koortsstuip zou krijgen. Dus nu heb ik haar thuis, terwijl ik eigenlijk nog een verslag moet afmaken. Dit is dus mijn eerste 'echte' kennismaking met het bestaan van een werkende moeder.... Lola, wat jammer dat je (hopelijk voorlopig) toch met borstvoeden moet stoppen. Het is toch een heel speciaal moment tussen jou en je kind, een fles kan iedereen geven. Goldengirl, hier ook zo'n watertrappelaar: laatst had ze het helemaal te pakken, toen liep er per ongeluk wat schuim in haar ogen en de paniek die daarop volgde zorgde voor een golfslagbad! Er ging anderhalve emmer water in het badje (van te voren ) en er kwam maar één emmer weer uit.... Maar als ik in de badkamer het badje zet, mis ik mijn commode. Hoe doe je dan de handdoek eromheen, met een derde arm
En Lola, drinkt Emma een beetje uit een flesje? Hier heb ik die 'strijd' opgegeven hoor, straks hopelijk uit een (tuit)bekertje. Ik ga met bijvoeden een combi doen van zelf prutjes maken, af en toe een potje en hele stukken geven (Rapley). Dit weekend gaan we starten met wortel. Erg leuk, ik verheug me erop..... maar ook het 1ste kleine stapje richting geen bv meer straks, hmmm. Danique heeft een klein beetje last van het tandje wat aan het doorkomen is, ze is een pietsie 'mekkerig' maar het valt gelukkig reuze mee. Chris heeft weer griep, de arme. Ik ga nu snel weer verder hier, morgen weer werken dus kom van 't weekend weer even op het forum kijken.
Hallo hier nog een 35 + mama. Mijn naam is Pauline en ik ben moeder van een zoontje (Kick) van 5,5 maand en zelf ben ik 36 jaar. Woonachtig in Amsterdam en getrouwd. Zo.. en ik doe Woody Woodpeck na.. Ik heb niet echt terug gelezen al heb ik wel even vluchtig gezien dat er veel meisjes zijn hier. Mag dit mannetje in de meisjesclub erbij? Hier verloopt alles erg makkelijk. Slaapt goed, eet goed, lacht veel en huilt zelden. Volop genieten dus. Oja, ik werk 4 dagen waarvan één dag thuis. Manlief neemt ook een dag voor zijn rekening en mijn schoonouders ook. Eén dag blijft over voor het KDV. groetjes!
Welkom hier Pauline! En wat leuk, een knap ventje in ons midden Hier gaat alles prima. Ik ben nog wel erg moe, maar soit. Danique haar tandje is doorgebroken, gelukkig heeft ze er niet al te veel last van gehad. Gisteren zijn we begonnen met bijvoeding, worteltjespuree. Vond ze maar raar, ze heeft batuurlijk ook maar heel weinig naar binnen gekregen. Daarna ook nog hele stukjes wortel gegeven, daar heeft ze aan zitten sabbelen als het toevallig bij haar mondje kwam en af en toe in haar oor gestoken hahaha!
Pauline, welkom hier en gezellig dat je mee komt kletsen. En inderdaad leuk, een jongetje erbij. Natas, gelukkig maar dat Danique niet teveel last heeft gehad van haar tandje. En haha, ik schreef het ook al wel bij andere topics, maar ik vind het zo grappig, ik zie het helemaal voor me, Danique met een wortel in haar oren. Aan die vaste voeding moeten ze inderdaad altijd even wennen. Hebben we hier ook gehad. Zelf geef ik iets nieuws altijd 5 dagen achter elkaar. Zolang hebben ze nodig om aan iets nieuws te wennen. En ik moet zeggen, dat heeft hier altijd goed gewerkt. Deze week beginnen wij ook met groenten. Ben benieuwd hoe ze dat vindt.
Vanmorgen bij het Consultatiebureau geweest, Miepie weegt nu 6230 gram en is 67,5 cm. So far so good, maar...... de bilplooitjes zijn ongelijk, oftewel waarschijnlijk is de stand van de heupjes niet helemaal goed. Aanstaande donderdag moet ik haar laten rontgenen in het ZH, als het niet goed zit moet ze een tijd een spreidbroekje aan. Nou weet ik dat het bij 't gros van de kindjes daarmee helemaal goed komt, en ik weet ook dat de baby zelf er niet zo veel last van heeft (er kruipt er eentje op het KDV mee rond), maar ik ben hier op z'n zachts gezegd niet blij mee. Nah ja, even afwachten maar. Vandaag ging het hapje voeren al een stuk beter, ze heeft nu echt wat van het wortelprutje gegeten! En ook het hele stukje wortel bracht ze heel wat beter naar haar mond en heeft er zelfs een paar kleine stukjes van af gesabbeld. Vandaag was de 3de dag v.d start bijvoeding, en ook dit gaat weer snel. Gisteren eindigde het nog echt meer in haar oor dan in haar mondje, hahahha. Van de week gaan we verder met spercieboontjes. Met welke groente ga jij beginnen Inez? Worteltjes geven leuke vlekken
Bieten geven ook leuke vlekken! Geeft een erg leuk effect als je ze afgiet in de gootsteen, vergeet om de gootsteen direct even schoon te spoelen en de katten dat dan wel even voor jou komen doen. Ik denk dat je weinig fantasie nodig hebt om voor je te zien hoe dat eruit heeft gezien. Haha. Ik ga ook met worteltjes beginnen. Ik ga ze morgen even koken en dan porties maken. Wat jij vertelde van wortel in de hand ga ik denk ik ook maar eens proberen. Fijn dat Danique zo goed groeit. Wij mogen volgende week donderdag weer. Yelina is inmiddels aardig veranderd in een kleine eetmachine, dus ik ben benieuwd. Maar wat schrikken is dat van die bilplooien. Ik hoop dat het ook bij jou allemaal wel zal meevallen. Wij hebben dat toen ook met Alyssa gehad. In de meeste gevallen blijkt er niks aan de hand, maar uit voorzorg verwijzen ze je liever even door. Succes donderdag!
Wat een ukje! Mijn mannetje was 23 december al even lang en woog toen al 7880 gram! Volgende week moeten we naar het CB en ik ben benieuwd wat ze daar zullen zeggen. Hier zijn we al een tijdje met de happen bezig. De man was er wel aan toe (werd steeds eerder wakker en was aan het oefenen met z'n tong). In middels heeft hij al gegeten: wortel, pompoen, bruine bonen, snijbonen, brocolli, avocado, aubergine, rijst, aardappelen en courgette (en combinaties) en wat betreft fruit: banaan, peer, appel, blauwe bessen, pruim en mango. Hij eet nu 2 x 150 gram ongeveer en dat gaat er altijd met smaak in. De 4e fles zijn we dus aan het afbouwen en als we bij het CB zijn geweest (en alles is goed zoals we verwachten) dan gaat ie eruit. Oja, wij geven alles 3 dagen achter elkaar ivm reacties. Wennen aan de smaak hoeft meneertje eigenlijk nooit: vindt alles gelijk lekker. Schrokop! @Natas: dat is inderdaad schrikken van de bilplooien maar eerst maar eens horen wat het ziekenhuis te zeggen heeft. Als het inderdaad nodig blijkt te zijn kunnen ze dit heel goed behandelen. Maar leuk is het natuurlijk niet. Succes!
Whoehahaha Inez, ik zie de bietenvlekken al helemaal voor me! Een heel stukje wortel geven is erg leuk! Er staan foto's in m'n album (link onder mijn banner). Op het CB vonden ze trouwens niet dat Danique goed groeit, en er werd gefronst toen ik zei dat ze nog BV kreeg..... tsja, die kindjes groeien nu wat minder hard. Ik hoop ook dat het bij ons vals alarm zal blijken wat haar heupjes betreft. Zwaantje, Danique is idd een lichtgewicht. Op de groeicurve van borstvoeding.com zit ze op de onderste lijn, al vanaf haar geboorte. Maar ze volgt dus wel mooi haar eigen lijntje (met 1 dip toen ze veel over gaf). Qua lengte zit ze op de middenlijn. Wat een menu krijgt jouw mannetje al, leuk! Waar haal jij in deze tijd van het jaar eigenlijk pruim vandaan? Dank je voor het succes wensen.
Een pruim? Bij de Albert Heijn toevallig. Eerlijkheid biedt te zeggen dat ze niet zo heel lekker waren... een beetje zuur. Het was - tot nu toe - ook het enige waar het mannetje een beetje bedenkelijk bij keek en ook niet als een vogeltje ging happen.
Natas, zolang Danique maar haar eigen lijn blijft volgen, dan hoef je je daar verder geen zorgen over te maken. Soms houden ze vrij star vast aan gemiddelden. Ik moet zeggen dat ze daar bij ons wat dat betreft vrij 'modern' in zijn. (toch iets van het CB waar ik tevreden over ben, haha). Wanneer er maar structuur in de groei zit (en een dipje of een spurt hebben ze altijd wel) is het goed. Het zou nu voor Danique juist helemaal niet goed zijn wanneer ze ineens heel veel zou zijn aangekomen. Zwaantje, jouw kleine man is zeker een flink mannetje. En al lekker aan de hapjes. Leuk om te zien hoe ze daarvan genieten.
Zo, daar ben ik weer: De operatie zit erop ! Viel me reuze mee ( nu achteraf is makkelijk praten...). Veel minder pijn en ander ongemak dan ik had verwacht. Ik ben maandagochtend geopereerd (onder volledige narcose) en zat 's avonds thuis alweer aan de bami ! Ben nu twee dagen rust aan het houden, maar ik voel me werkelijk uitstekend. Annika is evengoed naar het KDV zodat ik mijn rust kon nemen, nou ik loop bijna tegen de muur van verveling (Want ik mag ivm de wond niets in het huishouden doen) Gelukkig komen man en kind zo thuis ! Natas: Wat vervelend van die bilplooien ! Hopelijk valt het mee als ze het nader onderzoeken. Zwaantje: Wat leuk dat hij al zoveel eet. Ik ga vrijdag bij het CB vragen wanneer wij mogen beginnen met bijvoeding. Annika is al aardig geïnteresseerd, volgt precies wat we met ons eigen eten en drinken doen. Ze zit ook al anderhalve maand op het maximum aan flesvoeding, dan ben je toch ook wel eens toe aan wat anders
Linda, wat fijn dat je zo snel bent geholpen. Je hebt de operatie nu in ieder geval achter de rug. En minder napijn en ongemakken dan verwacht, dat scheelt ook al weer. Goed dat je je rust in ieder geval neemt. Krijg je nu nog verdere onderzoeken om te zien of alles nu weer rustig is? Sterkte nog even met je rustig houden. (moeilijk he, als je geen zitvlees hebt) Ben benieuwd of ze vinden dat je mag beginnen met bijvoeden. Waren er bij jullie nog allergieën of voedingsintoleranties waardoor het eventueel beter zou kunnen zijn om nog te wachten met bijvoeden? Als dat niet het geval is, zou je volgens mij wel kunnen beginnen met bijvoeden als Annika aangeeft dat ze er wel aan toe is. Hier de tweede 'groentendag' achter de rug. Het smaakte haar beter dan gisteren. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Vandaag had ik eigenlijk zullen zwemmen met Alyssa, maar aangezien ze koorts had, zijn we maar thuisgebleven. Ze zat de hele morgen te knikkebollen en uiteindelijk heb ik haar om een uutje of 1 voor een klein uurtje naar bed gekregen. Daarna voelde ze gelukkig al weer een heel stuk beter. Vanavond lag ze wel vroeg op bed, want ze stortte zowat in. Maar zien hoe het morgen gaat. Als ze morgenochtend hangerig is, bel ik het KDV maar een keertje af. Kan ze beter even een paar daagjes uitzieken.
Ik krijg nog de uitslag van wat ze nu hebben weggehaald, bij de nacontrole over drie weken. En dan verder moet ik na drie maanden, zes maanden, twaalf maanden en 2 jaar een uitstrijkje laten maken. En dan weer om de vijf jaar, mits alle uitslagen steeds goed zijn natuurlijk. Eigenlijk zou Annika morgen ook naar het kdv, maar dan blijft ze lekker bij mij. Dus dan is het wel leuker om niets te mogen ! Wij hebben geen allergieen o.i.d. in de familie, dus ik hoop dat ze niet zo moeilijk doen over gaan bijvoeden. Want ik heb echt het idee dat ze eraan toe is, madammeke wil ook steeds rechtop zitten en kijkt alles wat ik in mijn mond stop helemaal na. Erg grappig gezicht. Was jij (Inez) met groente of met fruit begonnen ? Ik denk dat ik voor het effect op de film maar met worteltjes begin 8) 8) Wat vervelend dat Alyssa ziek is, het heerst nog steeds heb ik begrepen. Hopelijk voelt ze zich morgen weer wat beter !
Linda, je gaat dus toch nog wel een paar spannende jaren tegemoet wat dat betreft, met regelmatig uitstrijkjes. Wel lekker dat je Annika lekker thuishebt vandaag. Dan is niks mogen doen zeker wat aangenamer. Wij waren inderdaad ook met groenten begonnen deze week. Met worteltjes. Gisteren vond ze het al wat lekkerder de dag ervoor. Dat gaat dus de goede kant op. Natas, succes vandaag met de röntgen! Alyssa lijkt zich nu wel weer wat lekkerder te voelen, maar is zeker nog niet de oude. Ze is nog vrij hangerig, jengelig, klaagt steeds dat ze niet lekker is en wil NIKS. Beetje lastig, maar goed, we gaan de goede kant weer op. Ze heeft in ieder geval geen koorts meer. Ze zou vandaag naar het KDV, maar ik heb maar afgebeld. Anders loop ik (weer) het risico dat ik gebeld word om haar op te halen. Bij Yelina lijkt nu een tweede tand door te komen, ik zag net een wit streepje naast haar ene tand. Behalve wat meer poepluiers en rode billen merken we er verder weinig van. Gelukkig maar voor haar.
Hier een hectisch weekje achter de rug. Een zus die met een 'eenvoudige' amandeloparatie drie keer in het ziekenhuis belandde, een meeting met de andere december-2006-mama's en een zieke Jasmijn (die inmiddels weer helemaal beter is). Tijd om even bij te kletsen en bij te lezen... Emma drinkt inmiddels weer aan de fles en nu krijgt ze vóór iedere voeding een flesje van 30 cc met 1 schepje Friso en 2 schepjes Nutriton tegen het spugen. Zo blijft het ritme van flesdrinken er - hopelijk - in. Bijkomend voordeel is dat haar poep minder dun is en dus minder snel op haar rug boven de luier uitkomt... @Goldengirl: Jasmijn is nog niet zindelijk. De laatste tijd komt ze wel netjes melden dat ze gepoept heeft of wanneer ze een schone luier wil. Ook vraagt ze geregeld naar het potje, maar na een paar tellen heeft ze dat dan wel weer gezien. Maar het begin - de bewustwording - is er dus. Ik ben overigens van mening dat je een kind pas zindelijk kunt krijgen als het er zelf aan toe is... @Cindy: Leuk dat Rosanne het draaien heeft ontdekt. Emma is er nog te 'lui' voor... @Zwaantje: Welkom voor jou en je kereltje in deze meidenclub! Maarre... hoe heet je zoontje? @Linda: Wat fijn dat de operatie zo is meegevallen! Fijn hoor... zó van de OK aan de bami, van misselijkheid heb je dus geen last gehad ! @Inez: Oei... Alysia dus ook al tussen hangerig en ziek in ! Lekker een paar daagjes bij mama op de bank hangen doet gelukkig wonderen (weet ik inmiddels uit eigen ervaring...)! Afgelopen zaterdag is deze foto van Emma gemaakt. Ik ben er erg blij mee...
Hier vliegen de dagen ook om. Rosanne slaapt een stuk minder als in het begin en vraagt veel aandacht. Normaal kon ik makkelijker even achter de pc zitten om te tikken nu moet ik gewoon meer op haar letten. Gelukkig is de operatie van Linda goed verlopen las ik en wil Emma ook weer uit het flesje drinken en met de tandjes gaat het ook goed zo te lezen. Alleen jammer van al die zieke kindjes Gelukkig is Rosanne nog niet echt ziek geweest, komt waarschijnlijk ook omdat ze niet veel in contact komt met andere kinderen zoals die van jullie op het kdv. Zal dus wel een ramp worden als ze straks naar een peuterspeelzaal gaat of naar de kleuterschool. Vandaag taart aan het maken geweest voor mijn verjaardag morgen. Verwacht niet super veel bezoek maar wil straks met Rosanne haar verjaardag een leuke nijntje taart van marsepein maken en moet dan toch oefenen met taart maken. Is nu een hartvormige taart geworden gevuld met banketbakkersroom en slagroom met mandarijntjes en dan een laagje marsepijn er op met wat bloemetje. En ik had spul gekocht om er een tekst op te schrijven maar dat was niet zòn succes, wilde mezelf eerst nog een jaartje jonger maken ipv ouder.