Donderdag hebben we de rontgenfoto laten maken en gisteren al de uitslag : Danique haar heupjes zijn goed! \/ We moeten het wel in de gaten blijven houden want feit blijft dat 1 beentje langer is. Maar dit lengteverschil kan met groeien weer recht trekken. Ze eet alweer wat beter van haar groentehapjes dan een paar dagen geleden. Ze hapt al lekker van het lepeltje af en ook aan de hele stukjes zit ze goed te sabbelen. We hebben nu 3 groentes op het menu staan, vanmiddag volgt de 4de (bloemkool). En als laatste nieuwtje : ze heeft al 3 tandjes! Ik vond die eerste 2 al hard groeien, kijk ik donderdagochtend en denk krijg nou wat..... en 3de in het onderkaakje! Tsssss, ik hou het niet bij hoor. Inez, ik maak me helemaal geen zorgen om Danique's gewicht hoor. Waarom het CB zo fronste weet ik niet maar interesseert me ook niet. Alyssa alweer beter? Yelina gaat ook hard met tandjes. Gelukkig maar dat ze er ook niet veel last van heeft. Linda, wat fijn dat je operatie goed is gegaan en je weinig last ervan had. Hopelijk zijn alle uitslagen in de toekomst helemaal goed! Mooie borstvoedingsfoto Lola. Ik moet er ook weer es een paar laten maken, ik vergeet het vaak. Veel plezier morgen Cindy!
We hebben vandaag de wieg omgewisseld voor het ledikant! En het is gelijk een heel ander kamertje geworden. Harstikke leuk. We hebben er rekening mee gehouden dat meneertje misschien niet wilde gaan slapen in deze nieuwe omgeving maar niets van dat alles. Gewoon lekker spelen in bed en na een tijdje lief in slaap gevallen. Niet één keer gehuild! Lief mannetje. Het eten gaat hier nog steeds goed. We hebben pas één ding wat hij niet lekker vindt: witlof. Ik was er als kind helemaal weg van maar meneertje vindt het maar zo zo en kreeg er later diarree van. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. We proberen het over een tijdje nog wel een keertje. @Lola: Wat een prachtige foto! @Cindy: alvast van harte gefeliciteerd en een heel leuke dag morgen! @ Natas: Wat fijn dat alles goed is met de heupjes van Danique! Super hoor PS: hier nog geen tandjes te vinden!
Natas, gelukkig maar dat alles goed is met haar heupen. En jeee, al 3 tanden? Dat gaat hard zeg. Ik vind het ook gek dat het CB zo fronste bij het gewicht van Danique. Je weet dat ik het niet zo op heb met het CB, maar dat is nou net het enigste waar zij en ik het met elkaar eens zijn. Zolang ze maar een mooie lijn volgt is het goed. Het blijft stom dat ze er overal anders over denken. Maar inderdaad, zolang je dat zelf het ene oor in kunt laten gaan en het andere oor weer uit, dan is het goed. Dat lukt mij over het algemeen ook aardig. Zwaantje, fijn dat de overgang van wieg naar ledikant zo makkelijk is verlopen. Wat kunnen die kleintjes je dan prettig verrassen he? Lola, fijn dat Emma haar fles nu wel neemt en wat een mooie BV foto. (ben daar best wel een beetje jaloers op, maar helaas zat het er voor ons niet in. We hebben al meer gehad dan verwacht en dat koester ik). Cindy, alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen. Alyssa is ook pas een paar maanden geleden begonnen met steeds ziek worden. Ze gaat pas sinds half september naar het KDV. Daarvoor was ze gewoon thuis bij mij. Met Alyssa gaat alles inmiddels weer aardig goed. Het is haar nog wel aan te zien dat ze het even flink te pakken heeft gehad, ze heeft flinke wallen onder haar ogen, maar ze had vandaag weer praatjes voor 10. Blij dat ze er weer is. Het had inderdaad wel wat Lola, dat samen op de bank hangen, maar het liefst hebben we natuurlijk onze kindjes niet ziek. Yelina's tweede tandje is nog niet door. Maar dat zal vast niet lang meer duren. Vandaag heeft ze voor het eerst mango gehad en ze vond het heerlijk. Morgen ga ik broccoli voor haar klaarmaken. Ben benieuwd hoe ze dat zal vinden.
Ritje: Ja, ze schelen maar twee daagjes. Op de site van 35 jaar en ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger heb ik jou, Lola en Zico met veel belangstelling gevolgd. Ik was namelijk ook uitgerekend rond die tijd van jullie uitgerekende data. Ik was uitgerekend op 18 september, maar Alicia heeft toch even op zich laten wachten. Ik was 10 dagen overtijd van haar, maar ik was er al van uitgegaan dat zij ook later dan de uitgerekende datum zou worden geboren. Bij Roy was ik 12, bij Julian 14 en bij Matthijs 6 dagen overtijd. Cindy: Alicia draait uit zichzelf nog niet op haar zij. Maar als ik haar op haar zij draai, dan rolt ze wel door naar haar buik. Echt lekker liggen doet het niet, want ze ligt dan met haar lijfje op haar armpjes en kan zich daardoor niet omhoog drukken. Als ik haar op haar buik leg, steunend op haar armpjes, dan rolt ze zichzelf nog niet door naar haar rug. Ik ga ook naar de huishoudbeurs samen met mijn oudste zoon Roy. Het wordt hier al bijna een traditie. Dit is de derde keer dat wij hier samen naar toe gaan. Vorig jaar was ik ook pas zwanger, naar mijn berekening toen ongeveer 8 weken. Ik heb toen ook niets durven te kopen, bang dat de zwangerschap misschien nog mis kon gaan. Wij gaan donderdag 19 februari er naar toe. Inez: Julian doet steeds vaker zijn behoefte (plassen en poepen) op de wc, al moet ik hem wel hierop attenderen. Ik heb sinds kort zon kinderwc-bril en dat vindt hij wel interessant. Overdag geef ik hem nu ook een luierbroekje aan, zodat hij die zelf naar beneden kan doen als hij naar de wc gaat. Ik kreeg overigens als tip van het consultatiebureau om een onderbroek aan te doen onder de luier. Als ze dan geplast hebben, dan voelen ze de nattigheid en zullen ze het waarschijnlijk minder snel in hun luier doen. Linda: grappig ja dat Silke, Annika en Alicia zo vlak na elkaar geboren zijn. En heeft Annika al een tandje? Dat is dan best wel snel. Bij Alicia is nog geen tandje te bespeuren. Ik ben benieuwd wanneer het bij haar doorbreekt. Bij Roy en Julian duurde het best lang, Roy was 91/2 maand en Julian was 111/2 maand. Matthijs was echter weer vroeg, die had zijn eerste tandje toen hij 5 maanden oud was. Wat het badje betreft in de douchecabine: ik til Alicia dan op en leg haar met haar buikje op mijn ene arm. Vervolgens pak ik met mijn andere hand de handdoek en doe deze over haar rug. Dan kantel ik haar terug op haar rug, wikkel ik de handdoek om haar heen en loop dan snel met haar naar de commode op de babykamer. Ja, wassen op babykamer is een stuk eenvoudiger maar geeft wel een natte boel. Gelukkig dat de operatie je zo is meegevallen en dat je weinig napijn en ongemak hebt. Je eetlust had dus niet te lijden onder de volledige narcose. Je hoort toch vaak dat mensen misselijk zijn van de narcose. Zwaantje: welkom hier. En ja leuk, een babyjongetjes tussen al die kleine babymeisjes. Natas: Fijn dat het helemaal goed is met Danique haar heupjes. Een hele geruststelling. En wat gaat dat snel bij Danique met het krijgen van de tandjes. Al drie tandjes. Lola: Gelukkig maar dat Emma weer haar flesje wil drinken. Trouwens, ook een hele mooie foto zo van Emma aan jouw borst. Echt vertederend. Matthijs geeft soms ook aan dat hij heeft gepoept in zijn luier. Ook hij gaat soms op het potje, want ja, hij wil niet achterblijven bij Julian. Helaas doet hij nog niets op het potje, maar ja, dat kan je ook nog niet echt verwachten van een kind van net twee jaar. Al was dat met Roy wel zo, die was overdag al zindelijk met 2 jaar en 2 maanden. Ik denk ook wel dat de kinderen vroeger eerder zindelijk waren omdat de luiers toen van mindere kwaliteit waren en ze daardoor voelden dat ze nat waren en dat dit onprettig aanvoelde. Cindy: voor vandaag een prettige verjaardag toegewenst. Je bent nog een jonkie hoor met je 38 jaar (in vergelijking met mij). Ik ben nog niet begonnen met bijvoeden, maar heb wel de potjes hiervoor in huis: worteltjes en bruine bonen. Ik denk dat vandaag wel de grote dag zal worden. Cock is nu ook thuis en ik vind het geven van het eerste hapje een groot moment om dat samen te delen. Ben benieuwd hoe Alicia het zal vinden. Ik hoop niet dat het geven van de bijvoeding zal leiden tot het nog langer wegblijven van de ontlasting. Ze poept nu 1x per 2 of 21/2 dag. Het is niet zo dat haar ontlasting hard is, integendeel, het is vrij zacht. Ik maak haar flesjes al klaar met extra 10 tot 15 cc water, maar dat zorgt er toch niet voor dat haar ontlasting eerder komt. Nou ja, we zien wel wat het gevolg is. Donderdag a.s. moet zij weer naar het consultatiebureau en dan zal ik het wel even aankaarten. Dinsdag a.s. is voor Matthijs de grote dag dat hij naar de peuterspeelzaal mag. Hij kijkt er al naar uit. Hij komt in dezelfde groep als Julian. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Thuis maken zij best veel ruzie als ze aan het spelen zijn. Afgelopen week heb ik een moederfiets gekocht met voor- en achterzitje. Helaas was deze niet op voorraad en moet ik nog even wachten tot begin maart. Nu kan ik Matthijs en Julian beiden meenemen op de fiets. Op mijn oude fiets had ik wel een achterzitje maar geen voorzitje. Als ik dan met beide kinderen wegging dan maakte ik gebruik van de fietskar. Ook een ideaal ding, maar omdat onze schuur niet zo groot is staat deze altijd ingeklapt en dus kost het altijd wel zon tien minuten tijd om hem weer in elkaar te zetten. Als Alicia meegaat, dan zal ik de fietskar wel weer moeten gebruiken. We hebben ook nog even nagedacht over het kopen van een babboe-bakfiets. Ik heb zelfs nog even een proefrit hiermee gemaakt. Het reed bij het allereerste begin best wel een beetje zwabberig, maar daarna ging het wel beter. Alleen, het maken van bochten vond ik wel een beetje eng. Mijn man vond het sturen maar helemaal niets. Ook is de bakfiets wel lang en het probleem was ook dat wij de bakfiets door de lange draaicirkel maar met moeite in onze achtertuin konden krijgen. En in de voortuin stallen leek ons ook geen goed idee, want dan zou deze makkelijk gestolen of vernield kunnen worden. Kortom, dus geen bakfiets. De fietskar heeft ook wel weer als voordeel dat je hem kan gebruiken als wandelwagen. Hebben jullie nog vakantieplannen? Wij gaan dit jaar voor twee weken naar een camping in Oostenrijk en verblijven daar in een bungalowtent. We gaan er naar toe met de trein omdat wij geen auto hebben. In totaal moeten we 2 keer overstappen, dus dat valt mee. We zullen zo ongeveer 15 uur onderweg zijn. We maken gebruik van de nachttrein (City Night Line) vanuit Utrecht. Deze vertrekt s avonds omstreeks 21.00 uur en is dan ongeveer om 07.15 uur in Múnchen. Vervolgens moeten we nog een keer overstappen in Oostenrijk zelf. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen met drie kleine kindertjes. We hebben al eerder gereisd met de City Night Line maar toen wel met twee kindertjes. We hadden toen ook een couchette met vier slaapplaatsen, maar hebben Julian en Matthijs wel op de grond moeten leggen omdat er geen uitvalrekken aan de slaapbanken bevestigd zijn en helaas ook geen uitvalnetten beschikbaar waren. Maar ja, we zien wel, hopelijk zijn er nu wel uitvalnetten aanwezig in de trein en anders verzinnen we ter plekke maar weer een oplossing.
Da's toevallig Zwaantje, wij gaan vandaag de overstap doen van wieg naar ledikantje. Dat betekent bij ons ook de stap van bij ons slapen naar haar eigen kamertje. Ik heb haar voor d'r slaapje nu net voor het eerst op haar kamer weg gelegd. Het is nog stil, ik ben benieuwd. Inez, fijn dat het met Alyssa beter gaat! Broccoli wordt Yelina's eerste groente toch? Ben ook benieuwd. En Goldengirl, heb je Alicia vandaag voor het eerst bijvoeding gegeven? Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken wat betreft de ontlasting hoor. Danique poept 1 of 2x in de week, geen probleem. Dit kan bij baby's en zo lang ze er geen last van hebben (obstipatie) is er niets aan de hand. Wij hebben nog een zomervakantieplannen, geen idee wat en wanneer we dan iets gaan doen. We hebben wel een wintersportvakantie geboekt, 7 maart gaan we een weekje naar Oostenrijk. Mijn moeder + zus met de trein, wij met z'n drietjes met de auto.
Ik had iets te vroeg gejuigd... want ondanks dat het mannetje makkelijk ging slapen ging hij wat later toch spoken! We hebben sinds dat hij 6,5 week oud is maar een (1) keer een onderbroken nacht gehad en dit was dus de tweede keer. Tussen 22:30 en 23:30 had hij het even heel moeilijk (was niet zo erg want toen was manlief nog op) en toen om 3 uur 's nachts weer even. Maar gelukkig, met het geven van de speen was het gelijk weer goed. Daarna heeft hij geslapen tot 7:45. Prima. Hopelijk was het gewoon even wennen en gaat het vandaag beter. Ik heb het vermoeden dat hij misschien toch ook bezig is met z'n tandjes maar ik zie nog niets... wie weet. Over poepen gesproken Sinds dat mijn zoontje vaste voeding krijgt poept bij meerdere keren per dag. Het is echt ongelofelijk maar het lijkt wel bij elke luier raak! Een heel gedoe. Wat betreft vakantie: we zijn van plan 3 weken naar Spanje te gaan. Van Parador naar parador. Dit hebben we in 1997 ook in Italie gedaan en dat was heerlijk. Alleen zullen we dit keer alles van te voren boeken... Het is niet helemaal fijn om echt te moeten zoeken wanneer je zo'n kleintje in de auto hebt zitten.
Natas: En heeft Danique goed kunnen slapen vandaag in haar ledikantje? Het zal voor jou best wel wennen zijn dat Danique niet meer in haar wiegje bij jou op de kamer slaapt. Ik weet nog wel toen Julian voor het eerst in zijn eigen ledikantje sliep dat ik om de haverklap ging kijken of hij wel goed lag. Ook ging ik bij iedere kik die hij gaf wel even kijken op zijn kamertje. De eerste nacht zo zonder hem op onze kamer heb ik dus maar weinig geslapen en lag ik te luisteren of ik hem hoorde. Bij Matthijs had ik dat al weer minder. Alicia past nog in haar wiegje en blijft dus voorlopig s nachts nog op onze kamer. Overdag slaapt ze vaak in haar eigen ledikantje in haar kamertje. Leuk, een wintersportvakantie. Dat willen wij ooit ook eens gaan doen. Dit jaar blijft het voor ons bij een zomervakantie. Ik kijk er best al naar uit, maar we moeten nog even wachten tot 28 juni. En Inez, heeft Yelina de broccoli gesmaakt? Vanavond heeft Alicia dus ook haar eerste groentehapje gehad. Worteltjes. Ze heeft het gegeten, maar niet echt met smaak. Bij het eerste hapje trok ze een verbaasd gezicht en liet ze de helft weer uit haar mondje lopen. Het is er verder wel ingegaan, maar daar is alles mee gezegd. Hopelijk vindt ze het morgen lekkerder. Echt smakelijk is die hap ook niet. Ik had Julian en Matthijs beiden ook een hapje gegeven maar die vonden het vies. Matthijs heeft het nog wel doorgeslikt, maar Julian heeft het uitgespuugd. Bruine bonen vind ik zelf wel een smakelijke hap, maar daar durfde ik toch maar niet mee te beginnen. Ik was bang dat dit voor de eerste groentehap misschien te zwaar zou vallen.
Hahaha, Danique deed ongeveer ook zo bij de eerste keer worteltjes vorig weekend. Op dag 3 vond ze het ineens een stuk lekkerder, maar sommige babies hebben veel tijd nodig om te wennen. Hier heeft Danique vandaag goed geslapen in haar ledikant op d'r kamertje, dus we hebben besloten dat ze er ook s nachts gaat slapen. Daar aarzelde ik nog even over want met de nachtvoedingen vind ik dat niet erg handig. En tis idd best een stap, m'n humpiedumpie niet meer bij me op de kamer...... Ik ga met de babyfoon aan m'n oor slapen Nou Zwaantje, dan heeft je mannetje toch keurig geslapen in z'n bedje?
Zwaantje, hopelijk slaapt je kleine man vannacht goed door. Natas, succes met Daniques eerste nacht in haar ledikantje. GoldenGirl, dat klinkt veelbelovend voor wat betreft het zindelijk worden. Die tip van luier over de onderbroek kende ik al wel. Ik vrees alleen dat we daar met Alyssa niet zo heel veel mee opschieten. Wanneer we haar teveel pushen bereiken we precies het tegenovergestelde van wat we willen bereiken. Voorlopig vindt ze het nog eng, koud en plakkerig op het potje of op de wc met brilverkleiner en wanneer we haar in haar blote billen laten rondlopen en ze doet per ongeluk een plas dan raakt ze helemaal in paniek. En het maakt dan ook niet uit als we haar vertellen dat we het niet erg vinden, dan een ongelukje kan gebeuren en dat het zo kan worden opgeruimd. Nu proberen we haar te motiveren op het potje of op de wc te gaan met het stickerbeloningssysteem. Als ze een plasje op het potje doen kan ze een sticker krijgen, als ze 10 stickers heeft verzameld dan krijgt ze een cadeautje. Tot nog toe is ze hier niet warm voor gelopen. Pff, soms zou het makkelijker zijn om een wat minder gecompliceerd kind te hebben. Maar goed, het zal vast wel goedkomen. De broccoli viel nog niet echt in de smaak. De worteltjes gingen van de week er beter in. Morgen is er weer een dag. Ben benieuwd hoe ze ze dan vindt.
We zijn vandaag maar weer eens naar de dierentuin geweest. Beide meisjes hebben genoten, maar we konden wel aan Alyssa merken dat ze een paar dagen flink ziek is geweest en nog niet helemaal fit was. We hadden voor de zekerheid maar een buggy meegenomen voor haar en hoewel ze er in eerst instantie niet inwilde, maakte ze er toch wel erg dankbaar gebruik van. We zijn niet al te lang geweest vanwege Alyssa, maar ach, we hebben een abonnement en we wonen niet al te ver van Burgers vandaan dus dan ga je er makkelijker even wat vaker en minder lang heen.
Ff snel want mijn man heeft vandaag nog vrij en die wil ook aandacht. Bedankt voor de felicitiaties. Blij om te lezen dat de heupjes van Danique goed zijn. Rosanne slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer maar dat zal ook niet lang meer duren want ze groeit bijna het bedje uit Rosanne was gister tuttig aangekleed voor mijn verjaardag
Sjo, al een heel dametje die Rosanne! Inez, tot nu toe vind Danique alle groentes wel lekker. Vandaag sperzieboontjes proberen. Leuk, de dierentuin!
Nou, inderdaad, een heel dametje al zo! Heb je een leuke dag gehad gisteren? Hoe vond Danique de sperzieboontjes vandaag? Yelina was vandaag wat meer tevreden over de broccoli. Zelfs Alyssa heeft een paar hapjes meegegeten, terwijl ze al een tijdje pertinent geen groenten hebben wil.
Zien eten doet eten Ook de sperzieboontjes zijn hier aardig goed naar binnen gegaan. Ik heb het es gewogen, ik had 75 gram gekookt en denk dat ze zo'n 50 gram naar binnen gelepeld heeft. Met als toetje zitten sabbelen aan baby-rijstwafeltje, jammie! Vandaag hebben wij het 4de tandje gesignaleerd...... 4de al! Ik hou dat kind niet bij hoor!
Poe hee Natas, 4 tanden al. Dat is inderdaad niet bij te houden. Ben je al begonnen met tandenpoetsen?
Nou bij ons is keurig slapen van 19:30 - 8:00 STIL dus het was even wennen om er 's nachts uit te moeten. De tweede nacht was nog meer bal! (00:30 - 03:00 - 5:15) maar gelukkig ging het vannacht wel goed. Om 23:00 moest hij even ontzettend huilen dus toen zijn speentje gegeven en toen hoorde ik hem vanochtend om 7:50 lekker spelen met z'n bij (zit een belletje in.. en die hoorde ik). Fijn! Natuurlijk heb ik geen oog dicht gedaan.. toch liggen waken maar dat gaat vannacht waarschijnlijk wel weer beter. Pfff. gelukkig dat hij weer 'gewoon' slaapt.. Fijne dag vandaag!
Emma slaapt sinds een week ook in het ledikant op haar eigen kamer. Eerder sliep ze daar wel overdag, maar 's nachts lag ze in een wiegje op onze kamer. Ik vond het wel even wennen hoor...
Fijn dat Alyssa weer beter is! Een dag een beetje hangerig is wel eens lekker, maar écht ziek is nooit leuk...
Jeetje... wat vervelend om steeds behoorlijk over tijd te lopen (al noemen ze het tegenwoordig pas overtijd als je al meer dan 14 dagen over de uitgerekende datum bent...), je zit dan volgens mij alleen maar te wachten op het eerste seintje dat de bevalling is begonnen. Ben je toen ook ingeleid? Enne... waarom heb je destijds niet al gezellig meegeschreven...?