Hi, Hier ook een mannetje wat weer door de ABK gegaan is: -8790 gram en 70,5 cm (alles + 1 op de curve) We gaan lekker verder met eten en nu komen er ook granen, citrusvruchten en vlees, vis, kip en ei bij! Leuk, dat wordt 'echt' koken! En we gaan over naar 3 flessen @Lola: erg leuk! Arme postbode. Ik heb zelf nauwelijks goeie weeën gehad dus ik heb niet zoveel pijn gehad. Wel twee uur moeten persen en dat vond ik minder maar dan weet je echt waarvoor je het doet! @Linda: slapen gaat weer uitstekend (19:30 - 7:30/8:00). Na een paar dagen was meneertje helemaal gewend aan het ledikant en AL die ruimte en nu gaat het weer gewoon zoals altijd @Cindy, oei dat lijkt me heel eng? Maar daarna nooit meer voorgekomen? Ik begin zo langzamerhand weer een beetje in shape te komen. Ik was 2,5 week na de bevalling wel al mijn zwangerschapskilo's kwijt (was vooral vocht) maar ik had al overgewicht voordat ik zwanger werd en in de verlofperiode kwam er nog eens 2 kilo bij... Nu ben ik erg op mijn eten aan het letten en ben inmiddels 4,5 kilo afgevallen (moet er nog wel een paar) en ik ben duidelijk minder moe. Ook fijn, al ga ik nog steeds graag erg op tijd naar bed... mmmm... lekker lezen en slapen.. heerlijk!
Wel grappig om al die verschillen in gewicht en lengte te zien. De 1 flink boven het gemiddelde, de ander flink eronder ... Maar goed ook. Als iedereen hetzelfde zou zijn zou het maar saai zijn. Zwaantje, wij mochten inderdaad ook met granen, vlees, vis etc. gaan beginnen. Alleen bouw ik dat wel rustig aan op. Ze heeft nu pas 2 soorten groenten gehad omdat wij 5 dagen doen over het uitproberen van een nieuwe soort. Natas, inderdaad staan er flink wat afspraken nu. Zou er bijna moe van worden. En dan moet ik ook de tandarts nog bellen voor een afspraak. Daar wacht ik maar even mee nog. Eerst maar eens de lopende afspraken allemaal afwerken.
Ik ook en het is ook een beetje mijn manier van ermee omgaan. Ik kan wel zielig gaan lopen doen, maar daar ga ik me ook niet beter van voelen. Dan maar een beetje zelfspot. (al laat ik dat hier weinig zien). Nog even wat kinderprietpraat: Woensdag in het zwembad had ik Yelina heel even aan een andere moeder gegeven zodat ik de touwtjes van Alyssa's badpak even kon vastknopen. Komen we samen bij deze moeder terug en Ayssa kijkt haar heel verbaasd en ook een beetje verontwaardigd aan: 'Yelina is van mama' riep ze uit. En gisteren zou ik nog even haar luier verschonen voor ze naar het KDV ging (helaas is ze nog niet zindelijk, vind potje en wc eng, gekke griet), en ze had net wat windjes zitten laten. Zei ze: 'Nee, Alyssa hoeft geen schone luier, ik heb alleen maar wat geprutteld!'
Leuk Zwaantje, uit veel dingen kunnen gaan kiezen voor je kleine manneke. Ik doe wat rustiger aan, ben ook nog maar net begonnen natuurlijk. Inmiddels hebben we iets van 6 soorten groente gehad. Van 't weekend misschien es een aardappeltje erbij, fruit moeten we ook nog doen, over een paar weekjes brood(korst), citrus en vlees wacht ik nog wat langer mee. Alyssa pruttelt lekker!
Boehoehoe, zit je me hier ook al te pesten? sprak ze al pruttelend. Ik ben wel eens begonnen met het bijhouden van hoe de eerste woordjes werden uitgesproken, ik denk dat ik daar inderdaad ook maar dit soort opmerkingen bij ga zetten. Soms wanneer je met iets bezig bent op bijvoorbeeld de computer kan ze ook zo wijs bij je komen staan en zeggen: lukt het, met de computer?
Pesten is mijn grootste hobby Geweldig hoor, die kinderopmerkingen. Ik heb me al voorgenomen er een aantal op te gaan schrijven, want later ben je ze weer vergeten.
Boehoehoe! Sommige opmerkingen zul je nooit vergeten, ook als je ze niet opschrijft. Mijn vader was in zijn werkende leven onderwijzer ik weet niet beter dan dat hij altijd schriften aan het nakijken en corrigeren was. Hij kon daar nog wel eens bij mopperen als de kinderen weer eens veel fouten hadden gemaakt en riep dan uit: K*t. (nee inderdaad, niet zo netjes en dat voor een onderwijzer). M'n toen bijna 3-jarige broertje stond hem altijd geïnteresseerd te bekijken als hij aan het corrigeren was en op een gegeven moment zag hij m'n vaders gezicht betrekken en voor hij z'n mond open kon doen riep broertjelief uit: Papa, dat is k*t he? M'n vader heeft dat 3-letterige woord daarna nooit meer gebruikt. De vriendin van m'n broertje vindt het wel grappig dat ik veel van dat soort dingen nog weet, want m'n vader laat zich nooit zo uit over dat soort dingen. Willem de zwijger is z'n tweede naam.
Gelukkig is het niet ademen niet meer voorgekomen. Ze verkleurde alleen de eerste tijd nog wel erg snel en had dan wat blauwige lipjes. Ze voelde ook slapjes aan maar toen de kraamhulp niet meer kwam was dat allemaal weer goed. Zal ook wel mee hebben gespeeld dat ze bijna 3 weken te vroeg was. Ze heeft na 1 maand nog een controle gehad bij de kinderarts maar we hoefde niet meer terug te komen. De eerste nacht van Rosanne in haar eigen kamer slapen zit er op. Het ging op zich wel goed. We hebben zo`n babyfoon met webcam er in dus konden we heel mooi volgen wat ze aan het uitspoken was. In het begin was ze wat aan het mopperen en na nog een keer de speen geven viel ze toch in slaap en ze heeft tot 9 uur vanochtend geslapen. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed. Wij hebben er meer moeite mee dan zij. Ze lijkt ook gelijk weer zo klein in het grote bed.
Ha 35+ mama's Ik ben me alvast een beetje aan het inlezen hier om binnenkort mee te kletsen. Leuk ook om hier voor mij onbekende mama's te ontmoeten. Officieel nog 25 dagen
Hé Annna... leuk dat je hier alvast komt spieken! Toevallig heb ik het vandaag nog over jou gehad. Ken je Freesia nog? Zij schreef op het andere 35+ topic een poosje mee en is net als mij een september 2008 mama. We hadden vandaag een meeting met een deel van die club en hadden het erover dat jij daar eigenlijk ook bij had moeten zijn... Maar gelukkig ben je na die miskraam weer snel in verwachting geraakt en duurt het nu niet lang meer voordat jij je kindje ook in de armen mag sluiten. Freesia was overigens ook voornemens om binnenkort contact met Molly op te nemen (die twee kennen elkaar persoonlijk)...
Ha die Anna, leuk om je alvast hier voorbij zien te 'fietsen'. Ja meid, het begint nu aardig op te schieten voor je. Nog een paar daagjes en dan zou je al thuis mogen bevallen. Ging je ook voor een thuisbevalling of ga/moet je ervoor naar het ziekenhuis.
Cindy, gelukkig maar dat het verder niet meer is voorgekomen en dat het nu gewoon lekker met haar gaat. GoldenGirl, die prietpraat is inderdaad geweldig. Ik probeer het allemaal wel een beetje op te schrijven wat er gezegd wordt. Die van die beker is wel goed zeg, al kan ik me voorstellen dat je even de winkel uit bent gegaan. Gezien de lengte en het geboortegewicht van jouw kids zou je inderdaad niet verwachten dat ze nu op de -1 lijn zitten. Lola, ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met Molly gaat. Ik hoop dat ze het allemaal heeft kunnen verwerken en het een plekje heeft kunnen geven en dat ze ons wellicht toch nog eens komt verrassen met roze nieuws.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Molly gaat! Anna, bijna meid! Goldengirl, en vond Alicia de sperzieboontjes lekker?
Hallo allemaal, Gisteren was mijn zoontje voor het eerst wat ziekig. Hij had 39 graden koorts en zat zichzelf echt even in de weg. Hij had ook geen zin in eten. Gelukkig gingen flessen melk er wel goed in. Uiteindelijk toch maar een paracetamolletje (60mg) gegeven en hij is goed gaan slapen. Om 3 uur 's nachts werd hij wakker en nog steeds 39 graden. Toen schrok ik toch wel even. Weer een paracetamol gegeven en vanochtend? 37,4 en helemaal vrolijk. Niets meer aan de hand. Ik heb 'm toch maar een dagje thuis gehouden (ipv kdv) om het zeker te weten maar zo te zien is alles weer normaal. Toch vreemd dat een kindje opeens zo niet lekker kan zijn. Geen idee wat er aan de hand geweest kan zijn. Arm schaapje. Hier verder alles goed?
Anna: welkom hier, spannende tijd zo als bijna mama ! Leuk he, die prietpraat. Ik ben sinds Annika's geboorte een dagboekje aan het bijhouden, daar kan ik haar toekomstige prietpraatjes dan ook mooi in kwijt ! Ik lees dat er al aardig wat groentes gegeten worden, en ik heb een vraagje: Ik heb afgelopen vrijdag geprobeerd om Annika pap op een lepeltje te geven ( ze mag nog geen groente, maar ik wilde het eten van een lepeltje vast oefenen ), maar dat ging dus helemaal niet. Ze doet haar mond wel open, maar ze slikt niets door. Hebben jullie daar ook problemen mee gehad ?