Elle, wat triest van je schoonzus en wat mooi dat jullie haar kleine man hebben kunnen adopteren. Zo heb je inderdaad al een lekker gezinnetje. Lola, weer aan het werk gaan is inderdaad dubbel. Heel herkenbaar hoor. Ik heb zelf absoluut geen hekel aan werken, maar wat mij betreft mocht dat verlof best nog een maandje langer doorduren. Ik was er zelf lichamelijk eigenlijk helemaal nog niet aan toe om weer te beginnen. Nu gaat het wat dat betreft allemaal best wel weer goed en ik vind het ook weer heerlijk om aan het werk te zijn. Zico, tuuuuurlijk mag je hier ook bij! Miranda, ook jij welkom hier! Natas, een echte ziekenboeg bij jullie. Gelukkig gaat het met Danique nu weer goed, da's in ieder geval al weer een zorg minder. Beterschap voor Chris en voor jezelf. Hopelijk voel je jezelf nu snel minder gammel. Oh Natas, moet ik het dan 4x lezen? (Lola, we zitten ook nog bij de ZNM mama's bedenk ik me net. Hoe moet ik dat allemaal bijbenen. Op dat andere forum probeer ik wel geregeld langs te komen, maar eigenlijk ontbreekt me daarvoor de tijd). Yelina heeft donderdag haar derde prikjes al weer gehad. Ze lijkt er ook deze keer weer goed van af te zijn gekomen.
Ik maak die banners met PSP (paint Shop Pro), een fotobewerkingsprogramma. Photobucket gebruik ik om foto's in mijn berichtjes te plaatsen...
Nee, je kunt wel een trial versie downloaden. Die is 30 dagen geldig. Kijk maar eens op de site van Corel...
OMG Inez, je hebt gelijk...... je moet het dan VIER keer lezen Miranda, welkom! Gelukkig gaat het met Danique nu allemaal goed ja, da's het belangrijkste. Pappie en mammie buffelen wel door Oh, ik had ook heel graag nog wat langer verlof willen hebben! Lekker zo veel mogelijk met je kindje bezig zijn, veel relaxter, etc. Zucht.......
Lola, dat zijn de meest geweldige mama's van Nederland natuurlijk Het betekent : Zwanger Na Miskraam mama's, we komen van een topic nadat we miskramen hadden gehad.
Bestaat dat deel ook al, ik heb ook eerst een mk gehad, maar heb het zo nu al druk genoeg. Krijg de trail niet geinstalleerd
Goh, dat had ik tijdens mijn zwangerschap van Jasmijn moeten weten. Ik heb daarvoor namelijk ook een miskraam gehad. Eigenlijk ben ik dus - zonder het te weten - ook een ZNM-mama! En túúrlijk zijn dat de meest geweldige mama's van Nederland...
Ik heb gisteren geloof ik iets te hard geroepen over het feit dat we ons ritme (weer) gevonden hadden... Ik weet niet hoe het kan, maar Emma heeft gisteravond voor de tweede keer deze week de fles compleet geweigerd! Ze huilde niet, nee... ze krijste de hele boel bij elkaar toen het tijd was voor haar flesje. En net als een paar dagen geleden, heb ik de speen van de fles gedraaid en haar de melk laten drinken alsof de fles een beker was. Dat leverde dus een flinke knoeiboel op, maar ik had weinig keus... Na de fles leg ik haar ook altijd nog even aan en ondanks het feit dat ze dus - al was het op een onorthodoxe manier - een hele fles (120/4) gedronken had, viel ze gretig op mijn (.)(.) aan! Ze heeft vrijwel niets terug gegeven, dus ze heeft een normale eetlust gehad. Vervelend was wel dat ze op deze manier nogal veel lucht inslikte. Het heeft tot middernacht geduurd voordat we haar in bed konden leggen. Ik vraag me alleen af hoe een kindje ineens de fles kan gaan weigeren? Al vrijwel vanaf het begin krijgt Emma 1 (en soms 2) flesjes per dag en dat gaf eerder nooit problemen...
Hier ook een bijna 35+ en ben nu 17 weken en moet zwanger bevalling half mei gepland. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet. We weten nog niet wat het is maar ik heb zo'n idee dat het een jongetje is. Gelukkig heb ik ook nergens last van, alleen snel moe en heel de dag honger maar nergens geen zin. Gr
Heee, Wil nog steeds wel meelezen over al jullie moederervaringen hoor! Die spreken me op dit moment toch meer aan dan alle stress en verdriet rond zwanger willen worden. Ligt (in elk geval voorlopig) even lekker achter me. Danique, Yelina, Emma, Jasmijn, Alyssa, Sterre al die meisjes volg ik graag op de voet. En jullie natuurlijk. Leuk ook dat er hier al weer nieuwe 35+ moeders zijn, die voor ons onbekend waren.
Zo eindelijk tijd om weer even te tikken. Gisteren de hele dag op pad geweest, we gaan elke maand naar de neuzelbeurs in Rijswijk en dat is met zo`n kleine toch een hele onderneming. Wij wonen zelf in de buurt van Amsterdam dus de kleine moet daar altijd de fles krijgen. Dus thermoskan met heet water mee, jammer genoeg is het hier niet gelukt met borstvoeding. En na de beurs nog even bij de dochter van mijn zus op bezoek geweest, na een uur rond te hebben gereden daar om parkeerplek te vinden Zij is 19 en heeft er bewust voor gekozen om zwanger te raken en waar ik heel lang over heb moeten doen was bij haar dus heel kort, ze stopte met de pil en was gelijk de eerste maand al zwanger. Hopelijk blijft alles goed gaan, ze 10 weken zwanger nu en de eerste echo zag alles er goed uit. Alleen jammer voor haar dat wij nog niet weten of we voor een 2e willen gaan proberen anders had ze een hoop spullen van ons kunnen krijgen. Maar dat willen we nu toch wel bewaren. Voor ik met een 2e kan gaan proberen dan zal er eerst weer flink wat gewicht af moeten. Ik was voor dat ik zwanger werd van Rosanne zòn 30 kilo afgevallen en dat is er tijdens de zwangerschap dus weer mooi aangekomen Denk dat dat de reden is geweest dat ik zwanger ben geworden. Het jammere is alleen dat ik door mijn leeftijd toch snel die beslissing zal moeten maken om weer zwanger te willen raken kan jammer genoeg niet wachten tot Rosanne op de kleuterschool zit. Een ritme voor de baby vinden is lastig. Rosanne wilde in het begin echt heel slecht drinken en bleek dus koemelkallergie te hebben. Na de nieuwe voeding ging het al iets beter met drinken maar ik kreeg nog steeds slecht voeding naar binnen. Gelukkig groeide ze blijkbaar wel voldoende, bij het cb zijn ze elke keer nog tevreden over haar geweest. Sinds ik overgegaan ben op level 2 speen van de bfree fles gaat het echt heel erg goed. Ze drinkt bijna al haar flesjes leeg. Hopelijk volgende keer geen gemopper van het cb dat ze nu teveel gaat groeien Ik kom hier zelf totaal niet toe aan pspen, maar gelukkig heb ik een zus die dat dus wel kan. Die heeft dan ook een kaartje voor me gemaakt om per email te versturen met de kerst. (hoop dat het plaatsen van het plaatje lukt) Ze heeft ook een website en club op hyves met oa droomkrabbels die ze maakt en die mensen dus gebruiken om op o.a hyves te zetten. Geloof dat je hier geen urls mag plaatsen dus als iemand de url wil weten pb me maar. Rosanne wordt wakker dus moet stoppen met tikken.
Anna, we blijven echt niet weg bij dat andere topic hoor! En daar wordt ook aangegeven dat ze juist toch ook wel onze verhalen willen blijven horen. Maar inderdaad wat jij ook zegt, de een heeft daar misschien minder met onze baby- en kinderverhalen en de ander heeft wat minder met de verhalen rondom de stress van het wel/niet zwanger worden en blijven. Spacey, ook jij welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend allemaal hoor! Lola, wat balen dat Emma nu al een paar keer een flesje heeft geweigerd. Ik kan je hier helaas ook niet verder mee helpen als mama van echte flesbabys. Hier hebben ze geen andere keuze dan een flesje. Ik geloof dat Danique in eerste instantie ook een fles accepteerde en daarna ineens niet meer en bij de ZNM mama's is Jenny met Jaron die ook een tijdje flesweigeraar is geweest, maar nu weer zowel aan de borst als uit de fles drinkt. Het ZNM topic bij de zwangeren is een jaar geleden in het leven geroepen nadat meerdere mama's van de MK topics weer opnieuw zwanger waren en daarna was natuurlijk het logische gevolg om hier bij de mama's ook weer een topic te openen nadat de eerste baby's geboren waren.
Cindy, mooi kerstplaatje hoor! En 19 en bewust zwanger willen worden. Tja, het heeft z'n voor en z'n tegen om jong dan wel oud zwanger te willen worden, maar ik vind 19 toch nog wel erg jong. Ik wilde het toen ook best wel hoor, maar ben blij dat ik het toen gewoon bij een wens heb gelaten. Bovendien had ik toen ik 19 was geen partner, die schijnt toch minstens wel een beetje nodig te zijn bij pogingen om zwanger te raken. Mijn man en ik zijn inmiddels al bijna 19 jaar samen, maar een hele tijd heb ik getwijfeld over al dan geen kinderen ivm een niet zo heel fantastische jeugd op z'n zachtst gezegd. En tegen de tijd dat ik er wel aan toe was was ik lange tijd ziek waardoor het kinderen krijgen ook weer werd uitgesteld. Hoewel het vast voordelen heeft om jonger moeder te worden denk ik voor mezelf dat ik nu een veel betere moeder voor m'n meisjes kan zijn dan dat ik 10 jaar geleden zou zijn geweest. Ik ben nu veel rustiger en evenwichtiger en zit gewoon veel lekkerder in m'n vel dan toen. Ik kan me voorstellen dat je de babyspullen nog niet weg wilt en kunt doen. Zeker wanneer er nog de wens voor een tweede is.
Anna, zo makkelijk kom je ook niet van ons af hoor Hahaha Lola, daar gaan we al met 2x hetzelfde vertellen en antwoorden Ik snap er dus ook niets van waarom Danique van de 1 op de andere dag de fles is gaan weigeren. We blijven een paar keer per week proberen met een klein beetje afgekolfde melk, maar als ze de speen al ziet begint ze te kokken en huilen. Cindy, overgewicht schijnt idd nadelig te zijn voor de vruchtbaarheid. Zou goed kunnen dat je door het afvallen destijds je vruchtbaarheid hebt verhoogd. Een ritme vinden kan idd lastig zijn..... en als je dan net denkt het gevonden te hebben dan verandert je kindje wel weer wat Mijn stiefdochter van 22 heeft ook al een kindje, ze was 20 toen ze zwanger raakte. Bij haar niet bewust maar wel zeer gewenst en alles gaat nu prima. Maar ik vind het zelf ook aardig jong. Mooi kerstplaatje! Ik heb zelf Photoshop maar daar zijn nauwelijks lesjes voor of leuke dingen te downloaden. Ik ga denk ik ook PSP kopen. spacey, geniet van je zwangerschap!
@Spacey: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Aan de tekst boven je avatar te zien, hebben jullie ook een zware weg moeten bewandelen... @Annna: leuk dat je 'alvast' hier mee komt gluren! Over zo'n 88 dagen kun jij ook hier je belevenissen met je kleintje kwijt... @Cindy: Leuk dat je zus ook met PSP werkt, ik doe het zelf ook graag. Ik zal zometeen twee knutselwerkjes plaatsen van mijn meiden. Sommigen hier hebben ze al gezien, maar die scrollen dan maar even door... Zelf was ik met 19 bijna nog een kind en dus ábsoluut niet toe aan het moederschap. Maar om 'zo oud' pas moeder te worden, is ook nooit een bewuste keuze geweest... @Natas: Vervelend dat Danique hetzelfde probleem heeft als Emma. Ik hoop maar dat het snel weer overwaait... [-o<
ook hier een 35+ mama maar met een al ouder ukkie dan de rest van de meeste ladies hier Nikki is geboren toen ik net 35 was, mijn kinderwens bestond al veel langer maar mijn partner was er nog niet eerder aan toe. Hier wordt nog volop getwijfeld over wel of geen 2e maar omdat we er toch niet jonger op worden moeten we niet meer te lang twijfelen