35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Linda, heb je al geprobeerd of ze zelf het lepeltje in haar mond wil doen?
    Ik weet niet hoor, heb geen ervaring ermee.

Vind het wel leuk om alvast in te lezen in dit soort zaken.
    Het opnieuw zwanger raken duurde voor mij wel 5 hele lange maanden hoor :( ;)
    Het is wel raar soms om dagelijks zoveel van iemand te horen en dan opeens niets meer. Ik hoop dat het haar goed gaat.

Freesia herinner ik me ook nog wel. Gaat alles goed met haar?

Was het leuk om een meeting te hebben met de september mama's?

Linda,
    Goede tip om de prietpraatjes in een dagboekje bij te houden.

Op school hoor je ook wel eens de mooiste uitspraken van kinderen (werk op een kleutergroep) toch vergeet je ze vaak weer.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het is nieuw en daar moeten ze echt even aan wennen. Gewoon blijven proberen. Voorlopig is het allemaal nog niet erg. Als het echt niet wil, dan kun je altijd nog proberen 'zelf doen' ... ;)

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zwaantje, die kleintjes kunnen soms zo vanuit het niets ziek worden en net zo snel weer opknappen. Sneu dat hij even flink koorts had, maar fijn dat hij weer is opgeknapt.

Linda, ze moeten echt leren om met een lepeltje te eten. Ze hebben tot het eerste hapje met de lepel natuurlijk alleen maar kunnen 'lurken' uit borst of fles en dan voelt zo'n hard lepeltje wel ineens heel raar aan.

In eerste instantie hield ik het lepeltje voorzichtig in de mondjes van de meisjes en liet het ze er zelf een beetje van af happen en dat ging in eerste instantie niet zo geweldig, maar uiteindelijk viel het kwartje en nu gaat het mondje vanzelf wagenwijd los voor het lepeltje.

Gewoon even vol blijven houden meid, je zult zien dat ook bij Annika het kwartje ineens valt en dat ook bij haar het monde wijd open gaat van het lepeltje en dat het eten er gulzig vanaf wordt gehapt.

Misschien nog een tip, begin met een klein beetje melk apart te houden om daar pap van te maken en geef de rest van de melk nog even gewoon met de fles.
    En zo iedere paar dagen of eerder als ze eraan toe is de hoeveelheid pap uitbreiden en melk afbouwen. Pap uit de fles vind ik zelf onhandig geven, ook met een 3-standenspeen raakt de speen steeds verstopt, daarom heb ik het zelf op deze manier bij beide meisjes gedaan en dat ging goed.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, ben weer terug van een bezoekje aan de huisarts. Had een uitstrijkje en dat viel gelukkig reuze mee, bijna niets van gevoeld en over 3 weken bellen voor de uitslag. (zag er reuze tegenop omdat het plaatsen van het spiraaltje me bijzonder tegen was gevallen).

Verder heb ik de laatste tijd met name 's nachts in bed veel last van m'n rug en heupen, weet haast niet meer hoe ik op den duur moet liggen en ben zo behoorlijk aan het nachtbraken. En dat niet eens vanwege de kindertjes, want beide meisjes zijn goede doorslapers.
    Het inslapen gaat nog wel, maar in de loop van de nacht begin ik last van m'n heupen en m'n onderrug te krijgen en weet dan niet meer hoe ik moet liggen.

Heb dit eindelijk maar eens aangekaart bij de huisarts want om nu voor de derde keer een ander bed vanwege m'n rug te moeten kopen, daar zitten we ook niet op te wachten.
    Onderin in m'n rug zit een blokkade waarvoor ik naar de manueel therapeut mag, die het fijn los mag kraken en al m'n andere gewrichts- en bottenklachten zouden kunnen zijn omdat ik door m'n rug zo slecht slaap en hij wilde eerst even zien hoe het ging als ik een paar keer bij de kraker ben geweest.
    En verder is m'n bloeddruk nog steeds wat aan de hoge kant en als ik bij de cardioloog in A'dam ben geweest en daar de uitslag van heb moest ik bij de huisarts weer een afspraak maken en dan gingen we afhankelijk van wat de uitslag bij de cardioloog was kijken of met medicijnen de bloeddruk omlaag kon. Voor de korte termijn vond hij het nog niet zo'n probleem dat hij nog te hoog was, maar voor de lange termijn was het niet goed. Zeker met al die hartpatiënten in m'n moeders familie. (Heel veel neven, nichten, ooms en tantes en ook m'n moeder zijn door een hartstilstand overleden, vandaar dat ze toch wat voorzichtig zijn met me).

5. Inez; Gelukkig dat het uitstrijkje meeviel, had tussen de regels door wel gelezen dat je er erg tegenop zag. Hopelijk kan de manueel therapeut je rug goed loskrijgen, want zo heb je nog niets aan je doorslapende meisjes :(

Allemaal bedankt voor de pap-tips. Ik heb haar natuurlijk wel een fles gegeven na het geklooi met het lepeltje. En ik zal het gewoon blijven proberen. Ik maak gewoon een klein beetje, en geef daarna de rest per fles. Risico is natuurlijk wel dat ze het 'makkelijker' blijft vinden uit de fles. Maar dat verandert dan wel als ze straks fruit en groente krijgt. Als ze net zo'n hongerlap is als haar moeder komt het wel goed :oops: :oops:

Anna: Bij ons kdv hangen de mooiste prietpraatjes aan de muur. Ze hebben zo'n whiteboard waar ze ze direct op kunnen schrijven, erg leuk voor de moeders !

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat een leuk idee om de leukste prietpraatjes aan de muur te hangen.

Ik denk dat het nog wel los zal lopen met de fles. Ze is nog maar net begonnen met eten met een lepeltje. Daar moeten ze echt aan wennen en daar gaat even overheen.

Ik hoop ook dat de therapeut m'n rug loskrijgt. Ik verheug me al op goede nachtrust. :)

En als nu ook nog de uitslag van het uitstrijkje goed is dan zijn we helemaal blij. Het zag er in ieder geval wel allemaal goed uit zeiden ze.

7. Goldengirl

3 mrt 2008
    38
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anna: Welkom hier! Het gaat voor jou ook al aardig opschieten. Spannend!

Natas: Ja, Alicia vond de sperzieboontjes lekker. Ze wordt steeds gretiger met het eten. Ze probeert zelfs het lepeltje uit mijn handen te trekken en het naar haar mond te brengen.
    Vandaag heeft zij bruine bonen gegeten en dat ging er supervlot in. Ze begon zelfs een beetje te huilen na het laatste hapje. Ik doe nu nog 3 dagen met een potje groenten, maar overmorgen zal ik de hoeveelheid maar verdubbelen.

Zwaantje: Zeker zielig als de kleine ziek is, maar gelukkig is hij snel opgeknapt.
    Alicia had vrijdagochtend verhoging/koorts, 38 graden. Waarschijnlijk was dit van de prikken die zij donderdag had gehad. Vrijdagmiddag was haar temperatuur weer normaal.

Linda: het eten met een lepeltje is gewoon een kwestie van wennen.
    De eerste keer dat ik Alicia haar groente gaf deed zij ook niet echt haar mondje open. En het eten duwde zij met haar tongetje ook weer uit haar mond. Ze moeten gewoon even wennen aan de nieuwe smaakjes en de nieuwe structuur van het voedsel. Het eten gaat nu al vrij goed.
    Ik gebruik een vrij plat lepeltje (een plastic lepeltje van Avent). Dat hapt makkelijk af.

Inez: fijn dat het maken van een uitstrijkje jou is meegevallen. Kan mij goed indenken dat je er flink tegenop zag.
    Ik hoop dat de manueel therapeut jouw rugklachten snel kan verhelpen. Het is zeker vervelend dat je hierdoor ’s nachts niet kan slapen. De nachten duren dan ook zo lang en overdag ben je dan aardig vermoeid.

Alicia rolt zich sinds gisteren vanaf haar buik op haar rug. Weer een mijlpaaltje in haar ontwikkeling.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is een beetje een verlaat bericht maar ik ben zoooo trots: ik (eigenlijk wij) heb de meest geweldige Valentijnskaart gekregen van mijn zoontje! Het KDV heeft z'n voetje in de verf gezet met een heel lief gedichtje! Zo lief. Ik was gewoon ontroerd! hihi... Manlief was trouwens ook in goeie doen op de 14e.. dat was maar goed ook want anders had het zo schraal afgestoken naast zijn zoon :)

9. Zwaantje: Aaah, dat is lief van ze. Ik was ook helemaal gesmolten denk ik :oops:

GoldenGirl: Weer een mijlpaal idd , leuk he ! :D

Inez: Wanneer kun je terecht bij de therapeut ? Is er een wachtlijst of gaat dat vrij vlot ?

Vandaag weer pap met lepel geprobeerd, ging al wat beter ! Je zal zien dat komt helemaal goed. Heb al een hele voorraad 1e hapjes potjes verzameld, waren nu in de aanbieding bij de AH.... Altijd handig om achter de hand te hebben voor straks ;) ;)

Verder heb ik me helaas weer ziek gemeld deze week. Ik was heel positief vlak na de operatie, maar het ging helemaal niet op mijn werk. Ik had de hele dag buikpijn en was echt zó moe, ik kon de hele dag wel janken. Nu hou ik helemaal niet van zielig doen, maar hier was een stapje terug toch echt de enige oplossing. Het gaat inmiddels alweer een stuk beter, geen buikpijn meer en al een stuk minder moe ! Ja, dan merk je toch dat je geen 18 meer bent, maar toch echt een 35+er :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buik. Je merkt dan toch wel heel goed het verschil tussen thuiszitten en werken. Thuis kan het al weer heel wat lijken, maar zodra je weer begint kan het even vies tegenvallen. Goed dat je je weer hebt afgemeld. Herstel gaat voor alles! Doe het nog maar even een paar daagjes lekker rustig aan.

GoldenGirl, ook al weer een mijlpaal. Leuk om te zien hoe ze zich omrollen he? In eerste instantie wat onbeholpen, maar dat gaat al snel beter.

Hier ook allemaal mijlpalen, maar dan voor Alyssa
    Vandaag voor het eerst een hele dag naar het KDV
    Voor de laatste keer als 2-jarige naar het KDV
    Voor het eerst door papa gebracht (hij haalde haar wel regelmatig op)
    Zaterdag jarig, wordt zaterdag en zondag gevierd
    Maandag voor het eerst als 3-jarige naar het KDV en daar trakteren

Pfff, 3 jaar al weer bijna. Wat gaat de tijd toch hard.

Zo, ga zo eerst maar eens even de jongste spruit uit haar bedje halen. die ligt al lekker te kwebbelen en lol te trappen. Vind ik altijd zo leuk om te horen.

Alyssa heeft trouwens ook een mooie Valentijnskaart gemaakt op het KDV. Was ook erg lief. Zelf doen we er niet (meer) aan.

Ik weet nog niet wanneer ik terecht kan. Heb al wel een praktijk uitgekozen waar ik heen wil, maar die waren gisteren telefonisch niet bereikbaar. Heb een mailtje gestuurd en hoop nu snel van ze te horen.

Het slapen gaat nu wel beter trouwens hoor, ik heb sinds vorige week een extra kussen erbij gedaan en het is nu veel minder pijnlijk. Wat een extra kussen al niet kan doen.
    Halverwege vorige week was ik echt even aan het einde van m'n latijn, maar gelukkig voel ik me nu weer een stuk beter. Ben er nog niet, maar het gaat de goede kant weer op.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Linda, een goede beslissing lijkt me om voor jezelf te kiezen nu. Net as Inez zegt, thuis lijkt het te gaan, maar dat is wat anders dan werken.
    Sterkte ermee.

Inez,
    dat klinkt als een heel leuk weekend! Geniet ervan met z'n allen.
    Ga je nog heel hard werken voor de tractatie op het KDV? Ik begrijp dat sommige moeders uren zitten te zwoegen met knippen en plakken.
    Leuk ook hoe je dat zegt dat Yelena zo lekker na haar slaapje wakker is geworden en vrolijk op gang komt. Ik hoop dat ook snel te horen. Maar misschien heeft die van ons wel een ochtendhumeur!?

Ik heb vandaag weer een drukke wasdag. Toch weer nog wat kleertjes en andere spullen gekregen van een vriendin die dacht dat ze eigenlijk niets meer had!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ik denk niet dat ik uren ga zitten freubelen hoor. De tractatie op zich heb ik al in huis. Ik heb van die BibaBoerderij ontbijtkoekjes gekocht die ik in iets van crepepapier wilde inpakken samen met nog wat doosjes rozijntjes van BibaBoerderij die Alyssa niet op wil eten.

Alyssa werd ook altijd zo vrolijk wakker, heerlijk. Ik hoop dat jij straks ook op die manier wakker wordt 'geprutteld'

Nu Alyssa een wat drukkere dagindeling heeft merken we wel dat ze 's ochtends wat langer tijd nodig heeft op op gang te komen, maar een ochtendhumeur heeft ze zeker niet.

Wat heerlijk trouwens dat je weer zoveel spulletjes hebt gekregen. Normaliter kunnen die kleintjes wel een dag met hun kleertjes doen, maar als je een spugertje krijgt dan blijf je aan het verschonen en aan het wassen en dan komen extra spulletjes alleen maar goed van pas.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, voel je je inmiddels al wel weer beter?

14. Ja hoor, ik voel me alweer stukken beter. Kan ook weer wat meer hebben, wordt niet overal meer boos om :oops:

Annika wordt ook zo lief wakker, ze ligt nog bij ons op de kamer en de meeste ochtenden wordt ik om een uur of zeven wakker van het "geklets". Heerlijk is dat! :baby:

Lekker Anna, weer wat extra spulletjes. Volgens mij heb je niet snel teveel hoor! Het gaat er sommige dagen heel snel doorheen....

Gelukkig dat je iig al beter slaapt Inez, dat scheelt al een heel stuk denk ik!

Ik stop maar gauw met typen, ik heb hier een beeb op schoot die opeens ontdekt heeft dat ze met haar hoofd en lijf heen en weer kan schudden als ze zit. Ik heb al een paar kopstoten kunnen ontwijken, maar het wordt me nu te link :confused:

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik heb trouwens niet veel klein spul gekregen. Dat hadden mijn vriendinnen niet meer :)
    Maar zo heb ik al een zwembroekje in maat 104 gekregen LEUK, vooral als het een meisje wordt :-0

Linda, gezellig zo achter de computer :)

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, ja, dan is het wel handiger om even te wachten met geven tot de kleine geboren is en hij heeft laten zien of hij een hij is of een zij.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, fijn dat je je weer beter voelt. Dat komt inderdaad je humeur ten goede.

Hier hetzelfde hoor. Nu het slapen beter gaat is m'n humeur er een stuk op vooruit gegaan, kan ik ook weer wat meer hebben. Nu nog zorgen dat ik weer hele nachten kan doorslapen, dan zijn we weer helemaal blij.

Alyssa's eerste hele dag op het KDV is heel goed gegaan. Ze heeft zich prima vermaakt en ze heeft er ook erg goed gegeten. Gelukkig maar.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, weer even een druk dagje gehad met koken en bakken. Alyssa is morgen, of eigenlijk moet ik gezien de tijd zeggen vandaag, jarig.

Pfff, waar blijft de tijd, ze is al weer 3!

Nu precies 3 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis omdat ik tegen een HELLP aanzat. Bij mij op de zaal had er rond dit tijdstip 1 meisje weeën en een ander snurkte zo ontzettend vreselijk dat ik er niet van kon slapen en maar een beetje aan de wandel ben gegaan.

Gek, dat dat soort dingen je nog zo goed bijblijven.

19. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Alyssa, alweer 3 jaar :) Lijkt me erg vervelend om op een kamer te liggen met iemand die snurkt. Je man kan je een duw geven zodat hij stopt, maar met een kamergenoot leverd dat vast problemen op ;) Hier in het ziekenhuis heb je voornamelijk 1 persoonskamers op die afdeling. Er is wel een zaal waar 4 mensen liggen maar daar leggen ze de oudere mensen neer (of die niet komen vanwege een zwangerschap). Ik had de mazzel dat mijn kamer helemaal aan het eind van de gang was en lag dus heel lekker rustig. Geen geklooi met mensen die constant heen en weer lopen of visite die heel hard praat of lacht. Op die manier lag je wel ontspannender en dat is toch wel nodig als je rust moet hebben vanwege je bloeddruk. Maar hoop dat mocht ik weer zwanger raken dat ik niet weer er voor in het ziekenhuis terecht moet liggen. Ondanks dat je wel lekker tot rust komt zo net voor de bevalling, thuis ben je echt nog vanalles aan het regelen en doe je toch meer dan je realiseert.

Gelukkig om te lezen dat Linda zich weer wat lekkerder voelt. Ik heb te weinig tijd gehad om hier te reageren (heb wel veel meegelezen), elke keer als ik een verhaal aan het tikken was kwam er weer wat tussen en dacht ik komt later wel.

Rosanne de overgang naar haar eigen bed is heel goed gegaan. Ze slaapt net zoals normaal, we hebben alleen haar ritme wat veranderd zodat ze nu een uur eerder wakker wordt en een uur eerder naar bed kan. Dan hebben we sàvonds wat meer rust.

Welkom trouwens hier Annna (volgens mij ook nog niet gedaan). Het schiet al op, nog een paar weekjes en dan kan je echt hier mee babbelen over wat je kleine allemaal doet :) Hier had ook niemand meer wat liggen, iedereen om me heen heeft kinderen die al op de hogere school zitten. Alleen een nichtje nam pas geleden een zak met kleding mee van haar dochter van 13 jaar terug en dan ben je eigenlijk blij dat je niet van iedereen bergen kleding hebt gehad. Vaak is het net niet je smaak. Ik heb wel een hoop kleertjes 2e hands gekocht op de beurs in Rijswijk. Dan zie je zelf wat je koopt en soms was het gewoon nog helemaal nieuw omdat ze het als kraamkado hadden gehad en het dus niet hun smaak was.

Gaat goed zo te lezen met alle beginnende groente en fruit eters hier zo te lezen. Hoe doen jullie dat eigenlijk in het begin? Maken jullie gelijk voor een paar dagen groente klaar en warm je dat op in de magnetron of maken jullie elke dag vers? In het begin krijgen ze natuurlijk maar enkele lepeltjes van de groente en geven jullie dan als je met een nieuwe groente begint weer maar alleen daar een enkel lepeltje van of geven jullie dan een oude groente die ze al lusten + een nieuwe groente? Van de week ga ik dus beginnen met worteltjes.

Ik ga me maar eens aankleden hier want moet nog boodschappen doen.

20. Met Freesia gaat alles goed, alleen met haar vader wat minder. Jill groeit als kool.

Zo'n meeting is echt heel leuk, heb ze met de december 2006 mama's ook geregeld. Ik hoop ook nog eens met de oudere mama's te kunnen meeten (BBB... ;) ), dan ben ik eens een keertje niet de oudste van het stel... :)

Deel Deze Pagina