35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alyssa,

Gefeliciteerd met je 3e verjaardag!

Ik wens jou - samen met papa, mama en Yelina - een héél fijne dag...

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Linda, hier snapt Danique het afhappen van een lepeltje ook nog niet helemaal (ik geef nu 3 weken zelfgemaakte groentehapjes). En wat er in het mondje komt wordt voor de helft met de tong weer naar buiten geduwd.Maar er gaan schijnbaar genoeg in te zien aan de inhoud van haar luiers, de broccoli was bijvoorbeeld duidelijk herkenbaar.
    Ik lees dat je last hebt gehad van je buik, wat naar joh.

Leuk he Goldengirl, dat omrollen.

Zwaantje, wat een leuk Valentijns-idee van je KDV zeg!

Wat een mijlpalen voor Alyssa zeg..... van harte gefeliciteerd Inez met je 3-jarige grote dochter!

Cindy, soms maak ik het groentehapje voor 1 dag, soms voor meer dagen en vries het dan in. Ik heb de eerste anderhalve week een nieuwe groente 2 of 3 dagen gegeven maar ben al snel makkelijker geworden. Het lijkt allemaal prima te gaan in Danique's buikje, nu geef ik een nieuwe soort gewoon 1 dag en de hoeveelheid die zij wil eten.

3. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Om Rosanne te laten wennen aan een lepeltje hebben we vandaag haar wat rijstebloem pap gegeven.

Het eerste hapje ging nog haar mond in en daarna was het dus brullen. Er kwam dus echt niks in. Mijn man vond het niet zo vreemd, hij proefde zelf ook even er wat van en spuugde het gelijk uit. De KMA melk smaakt echt heel erg vies, snap niet dat Rosanne dat wil drinken. Denk aan een paar flink ruikende zweetsokken en je hebt een idee hoe de voeding smaakt. Ik vind normaal rijstebloempap heerlijk (kocht het af en toe voor mezelf)maar nam nu dus echt geen hapje er van.

4. Nou, na het fiasco met de rijstebloempap (vond het zelf ook niet geweldig smaken trouwens) ben ik eergisteren begonnen met worteltjes uit een potje. Daar ging dus geen hapje van naar binnen ! De dag erna weer geprobeerd, nog helemaal niets. Ik heb het zelf even geproefd maar vond het echt ontzettend vies, dus heb ik de sperzieboontjes opgewarmd. Dat ging ongeveer even slecht. Vandaag weer sperzieboontjes, echt niets erin gekregen ( je ziet ook niets aan de luiers ). Ik heb nu boodschappen gehaald om deze groenten vers te kunnen maken, misschien smaakt dat haar beter.... :( :(

Cindy: Ik moet zeggen dat de bende die Annika ervan maakte met de rijstebloem erger was ! Rosanne ziet er nog netjes uit, Annika had haar hand langs haar mond gehaald, toen zat het dus echt overal :oops: (Ze keek wel net zo teleurgesteld :) :) :) )

Inez: Gefeliciteerd met Alyssa, drie jaar alweer: Het wordt al een grote meid !

Lola: Zo'n meeting lijkt me leuk, maar wel lastig te organiseren: Woont iedereen niet in een andere hoek van het land ?

Natas: Geef je ook al fruit, of alleen groente ? Wel fijn dat Danique's buik het iig goed verdraagt.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allemaal bedankt voor de felicitaties. We hebben een leuke dag gehad en onze grote kleine meid is enorm verwend en ze heeft geweldig genoten.
    Ze heeft van ons een loopfietsje gekregen en ze is er echt helemaal gek mee. Van oma heeft ze daarvoor nog een fietsmandje, een toeter en zo'n vlaggetje gekregen, voor de rest heeft ze puzzels, kraaltjes, kleurpotloden, een kleurboek, een prikblok, een grondplaat voor Duplo, een enorm grote olifantenknuffel, een ringetje en geld gekregen.

Gisterenavond laat is ze nog wel aan het spoken geweest, ze was misselijk en heeft een paar keer haar bed ondergespuugd. Leve de wasmachine. Zal wel een combi zijn geweest van nerveus voor de verjaardag en 's middags te veel gesnoept bij oma.
    Gelukkig was ze vandaag weer goed opgeknapt en hoefden we de visite ook niet af te bellen. Morgen komen m'n stiefbroertje en z'n vrouw en (4) kinderen nog. Dus dan wordt ze ook nog even in het zonnetje gezet.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, inmiddels hebben we hier nu ook 1-persoonskamers, die in geval van extreme drukte nog voor 2 personen kan worden klaargemaakt, maar in principe zijn de kamers hier bedoeld om man en oudere kinderen te laten overnachten.

Mocht ik nog een keertje weer zwanger raken, moet ik sowieso in het ziekenhuis bevallen en wordt het weer een keizersnee, aangezien ik er inmiddels al 2 heb gehad. Het risico wordt dan te groot dat het lidteken uitgaat scheuren bij de bevalling.

Ach, het was goed toeven in het ziekenhuis, alleen hoop ik wel dat mocht het er onverhoopt nog ooit eens van komen, dat de kleine dan niet op de kinderafdeling hoeft te worden opgenomen.

3 jaar geleden op dit tijdstip lag ik aan het CTG om de weeënactiviteit te bekijken. Pas om 23:40 uur is Alyssa uiteindelijk geboren.

Linda, leren eten met een lepeltje heeft echt tijd nodig. Wij zijn er nu ruim een maand mee bezig, maar pas sinds een week ofzo hapt Yelina echt van het lepeltje. Probeer niet te vaak te wisselen van soorten voeding, maar blijf net zo lang iets aanbieden tot ze het eet.

Yelina krijgt in principe ook niets uit een potje, maar 'vers'. Ik maak steeds een pannetje groenten klaar en vries dat dan in.

We geven eigenlijk alleen maar uit potjes als we niet thuis zijn, al is het net zo makkelijk om dan ook gewoon het eigengemaakte eten te geven.
    Babyvoeding uit potjes vind ik zelf ook niet echt te eten, daarom krijgt ze dat ook amper.

7. Inez, daarom ga ik ook zelf eten maken. Ik wilde ook niet na twee keer proberen al een andere groente geven, maar die worteltjes uit potje waren zo vies, dat ik die ook niet vier keer wilde geven..... Ga morgen koken, en dan verse worteltjes proberen ! ( Een aantal keer achter elkaar )

Maar nu eerst naar bed, want het is alweer veeeeeel te laat......

8. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Inez een hele fijne verjaardag toegewenst aan je dochtertje van Drie wauw das een mooie leeftijd, kun je nog lekker van genieten!

En ja in het roze speciaal voor haar

Die papjes linda geef ik ook omdat het nog niet stabiel was maar ook ik heb worteltjes gekocht en morgen koken en geven, mijn smult gewoon graag de potjes van 4 maand zal al te klein en ze wil meer, ze neemt ook flesjes van 250 soms 300gr,
    ze weegt nu 6,240 gr en is 59 cm niet groot niet dik,

liefs Ritje

9. Vanochtend was ik er vroeg bij. Ik werd om 6.00 uur wakker van een hoestbui van Emma en helaas werd ze er zelf ook wakker van. Op weg naar haar kamertje hoorde ik al zachtjes: 'Mama, ikke wakker!'
    Omdat ik 6.00 uur echt geen tijdstip vind voor Jasmijn om op te staan, heb ik haar terug in bed gelegd en nam ik Emma mee naar beneden. Met de hoop haar direct na de voeding weer terug in bed te kunnen leggen en er zelf ook weer in te kruipen...

Maar ik was nét klaar met voeden toen ik weer een stemmetje van boven hoorde: 'Mama, ikke wakker!' Pffft... terug naar bed kon ik dus vergeten. Nu hebben wij eigenlijk de afspraak dat Roy opstaat voor Jasmijn, maar aangezien ik inmiddels al klaarwakker was, vond ik het een beetje flauw om hem nu ook wakker te maken. Ik heb dus gewacht tot Emma begon te gapen (duurde tot 8.30 uur) en heb manlief toen alsnog uit bed getrommeld en ben er zelf weer ingekropen. Vervolgens heb ik nog tot 10.30 uur geslapen... :D

10. @Ritje: Fijn dat je er weer bent :D ! Hoe gaat het met jullie?

11. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hetzelfde hier!

het zal wel druk zijn met je kindjes,
    maar ze zijn wel heel mooi!
    mooie foto's fijne zondag voor iedereen
    liefs Ritje

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hihihi Cindy, dat vieze koppie van Rosanne :)

Linda, tot nu toe gaf ik alleen groentehapjes (met de laatste week ook aardappel erdoor). Vanmorgen heb ik voor het eerst een fruithapje gedaan, appel. Ze vond het lekker!
    En schreef ik gister nog dat ze het afhappen van een lepeltje nog niet snapt en de helft met haar tong naar buiten duwt, vlak daarna gingen we eten en kreeg zij paprika/aardappel : ik kon het zo naar binnen schuiven! Ook vanmorgen met de appel ging het gesmeerd en ze duwde bijna niets meer terug met haar tong.
    Dus er is hoop :). En wie weet vind ze die potjes idd niks en verse groente wel, potjes schijnen idd niet naar de genoemde inhoud te smaken.

Alyssa is goed verwend met haar cadeeautjes Inez!
    Grappig, bij jou is Yelina na 3 weken beter gaan happen van het lepeltje. Hier heeft het dus ook 3 weken geduurd.

Drukke ochtend zo Lola.
    Voor mij was het 07.00 uur (na een nachtvoeding om 04.00), maar om 08.00 heeft Chris mij afgelost en heb ik ook nog even heerlijk uitgeslapen.

13. Dat was wel een hele vroege ochtend Lola, gelukkig kon je daarna nog even terug !

Wij hadden ook een klein drama, om één of andere reden (tandjes ?) is Annika eerst om 01.45 en toen om 04.50 wakker geworden. En dan krijsend, zo hard dat we elkaar niet eens meer konden verstaan. Echt krijsen van pijn, met hele dikke tranen. Troosten hielp amper, na een tijdje werd het minder en viel ze weer in slaap. Vanaf vijf uur heeft ze tussen ons in gelegen waarna ze om half zeven weer begon. Toen zijn we er maar uitgegaan, pfff. Ze is de hele dag van slag geweest ( en wij ook, erg moe :( :( :( ), ik hoop dat het vannacht beter gaat.....

Het eten van de verse worteltjes ging beter, ze heeft één hapje echt opgegeten. Dus er is hoop ! En als ik het zo lees bij Natas, duurt het wennen aan het lepeltje nog tweeënhalve week...

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, fijn je hier weer te zien meid! Mooie banner trouwens weer, was ik nog vergeten te zeggen!

Linda, ach arme Annika. Het is altijd lastig met die kleintjes om nu te zeggen waar het van komt dat ze zo'n groot verdriet hebben. Hopelijk gaat het de komende nacht weer een stuk beter.

Zelf vind ik ook dat er niets boven vers gaat. Die potjes smaken werkelijk nergens naar. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat de kinderen daardoor met smaak leren eten.

En ja hoor, er is echt hoop, want Yelina heeft de eerste 2 keer ook niet meer dan 1 hapje gegeten van de worteltjes. Daarna ging het langzaam maar zeker bergopwaarts wat ze at. En nu gaat dat mondje gewoon wijd open als er een hapje eten aankomt.

Grappig dat het bij jullie ook 3 weken heeft geduurd Natas, tot ze ook makkelijker ging eten.

Lola, dat was inderdaad vroeg vanochtend. Wel lekker dat je naderhand nog even lekker in je bed kon kruipen.

Alyssa is inderdaad heerlijk verwend. Vandaag heeft ze nog een leuk poppebadje met allerlei accessoires gekregen. Daar heeft ze vanmiddag nog een hele tijd mee gespeeld.

15. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    thanks Inez, stond er al even,
    ja die tandjes he er is een zalfje alle vroeger die de pijn stilde even,
    mijn opvang haar is ook 5 maand en heeft ook een tandje hier niets tezien al bijt ze erg in alles!

fijne avond Ritje

16. Komt Danique nog elke nacht voor een voeding? Lijkt me zwaar, zeker als je weer aan het werk bent. Ik ben erg blij dat Jasmijn en Emma beiden binnen twee weken de hele nacht doorsliepen...

17. Ach wat zielig (voor Annika, maar ook voor jullie... :( )! Heb je al eens Dentinox geprobeerd, dat verdooft het tandvlees...

18. Ik ben eens benieuwd! Morgen gaan Roy en ik voor het eerst op de lange latten. We zijn nog nooit op wintersport geweest, maar wilden toch eens ervaren hoe het is om te skieën of snowboarden. En aangezien we morgen vrij hebben, maar echte carnavalshaters zijn, gaan we een proefles in Snow World volgen.

Gelukkig kun je ook nog forummen als je in het gips zit... ;)

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh leuk Lola, heel veel plezier morgen!
    Ja, Danique komt elke nacht nog gezellig voorbij voor een nachtvoeding. Het was een hele tijd vaak 2x per nacht op zeer wisselende tijden, dat was heel zwaar vond ik. Nu is het meestal 1x per nacht, vaak rond een uur of 04.00/05.00. Doordat het een beetje dezelfde tijden zijn trek ik dat beter. De combi met werken is idd niet fijn, ik moet in het weekend echt even bijtanken.

Ah Linda, wat zielig voor Annika.
    Als het idd tandjes zijn kan ik je ook Dentinox aanraden. Toen Danique huilerig werd met haar eerste tandjes heb ik het een paar dagen gebruikt, ging heel goed.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Doe toch maar liever zonder. Maar leuk hoor, hebben we (lang geleden) met het werk ook wel eens gedaan, met les en al erbij. Erg leuk was dat.

Deel Deze Pagina