veel plezier Lola, tis fun, ik keek er jaren naar uit men ex wide nooit iets doen, ik wilde de wereld rondreizen! en Skieen, mijn vvriend nu heeft al vele mooie reizen gemaakt , ben er stiekem jaloers op en kan enorm goed skieen! dus zijn we geweest het jaar voor ik zwanger was de allereerste keer! hij heeft me leren skieen en na 5 dagen ging ik de rode piste af redelijk vlot, zalig dat vrij gevoel! daar wil ik snel terug voor sparen dat we met zen vieren kunnen gaan, have fun! zal maar niet zeggen met men wilde temperament hoeveel keer ik de grond geraakt heb! t is tof net als op een moto rijden vrij gevoel..... Liefs Ritje
Vroeger op de lagere school vond ik carnaval fantastisch, maar nu lijkt het me ook totaal niks. Je vol gooien met alcohol en dan maar feesten? Ik doe al gek genoeg zonder alcohol Skieën is niks voor mij. Ik haat de nattigheid van sneeuw en ik heb hoogtevrees, dus hoog op zòn helling in de bergen laat maar. Hier zijn nog geen tandjes te zien, hoop dat me de ellende van s`nachts wakker worden bespaard blijft Ik geniet veel te erg van mijn nachtrust. Denk dat ik wel verwent ben met Rosanne, ze sliep al snel de hele nacht gewoon door. Zelfs de overgang naar haar eigen bed is zonder problemen verlopen, was bang dat dat moeilijk zou worden maar gelukkig totaal geen problemen er mee gehad.
een zon kan er ook altijd bij hoor! zoals toen we naar Egypte gingen fantastisch! neen ik sta er niet voor stil ruig of relax, hard of zacht! ik moet wel zeggen sinds ik terug met de hondjes ben beginnen trainen, terug aan de rauwe buitenlucht soms wennen! zeker na uren in de kou staan, maar erna een zalig gevoel! Hier ook geen tandjes al bijt ze wel altijd op iets en erg, de eerste maand sloeg ze haar 3 blauwe oogjes! Nu moet ik een zachte bijtring geven anders klopt ze het gewoon op der hoofd, vind ze leuk! geen kik! ze zeggen altijd de appel valt niet ver van de boom, ik denk dak een duplicaatje van me heb gemaakt! Mijn oudste nu 17 jaar had op 5 maand haar eerste tandjes! Ritje
Bij Yelina is het tweede tandje nu dan toch eindelijk doorgekomen. Heb hem een paar weken zien zitten, maar kwam maar steeds niet door, maar vanochtend voelde ik hem zitten. Alyssa viert vanmiddag haar verjaardag nog een keer op het KDV. Ik ben zo benieuwd hoe ze het heeft gehad. We hebben er in ieder geval foto's van want ik heb m'n camera meegegeven. Ze was vanochtend welliswaar erg hangerig, heb nog getwijfeld of ik haar zou brengen, maar ze wilde toch wel graag gaan. Gisterenavond heb ik voor de kinderen een tractatie in elkaar gefreubeld, (dom dom, vergeten op de foto te zetten). En voor de leiding had ik een cake gebakken. Ritje, ik ben zelf welliswaar nog nooit in Egypte geweest, maar ik weet van foto's die ik van m'n schoonzus en zwager heb gezien dat het er prachtig is. Zij zijn vrijdag teruggekomen van een 10-daagse reis naar Egypte. Cindy, ik hoop met je mee dat Rosanne net zo weinig last zal hebben van doorkomende tandjes als Yelina.
Inzes door lij opvang die had teegekkend daar verzacgte te mijn op het lane aks nieuwe tandkes wie weet dee moeiijke periode liefs Liefs Ritje
Onze eerste skieles was echt helemaal te gek! Bij binnenkomst hebben we eerst wat gedronken en daarna ben ik gaan vragen voor een ruimte om te kolven (moest ook gebeuren...), hetgeen gelukkig geen probleem was. Daarna schoenen huren en passen en wachten op de rest van het 'kleuterklasje'. We waren met een groepje van circa 8 volwassenen en op een kleine vlakke piste kregen we onze eerste les. We leerden hoe je moet lopen met je skies, glijden, remmmen en bochten nemen. Na de les hadden we nog een uurtje over om zelf nog wat te skieën en zijn we zelfs een paar keer van de 'echte' piste afgeweest. Dat was super gaaf, maar ging ook wel errug snel. Het is ons zelfs zó goed bevallen, dat we overwegen om een weekendcursus te gaan volgen. Dan krijg je twee dagen lang meerdere lessen per dag. Eens kijken of we de beide oma's zo gek krijgen om op te passen... Voordat we naar Landgraaf reden zijn we naar Hornbach geweest om een houten speeltoestel voor in de tuin te bestellen. Ook wel lekker om dat even in alle rust zonder kids te doen... De dag begon vandaag trouwens weer erg vroeg: om 5.00 uur besloot Emma dat dit een perfect tijdstip was voor een ontbijtje. Ik vond van niet, maar kreeg haar niet op andere gedachten gebracht. Ik hoop maar dat haar verkoudheid de reden is van het vroege wakker worden, want ik was best gehecht aan het ritme dat we hadden (8.00 uur...)
Inez, gelukkig heeft Yelina ook van haar 2de tandje weinig last gehad. Hoe was het op het KDV vandaag met Alyssa? Heeft ze het leuk gehad met tracteren? Nou Lola, 05.00 uur noem ik 's nachts hoor..... mijn CB niet, die vind dat al ochtend. Moet jij es weten wat ik toen van het CB vond Leuk he, op de lange latten!
Ik denk dat ik dat wel kan raden... ! Vanmorgen begon Emma om 4.00 uur ineens te huilen. Ik dacht eerst nog: 'Jeetje, wéér een uurtje eerder... ', maar toen ik op haar kamertje kwam. was ze diep in slaap. In ben even blijven kijken en ben toen maar weer naar mijn eigen bed gegaan. Vervolgens heeft ze tot 7.30 uur geslapen. Dus wat dat nu was... ?
Natas, Alyssa heeft het leuk gehad op haar feestje op het KDV. Ze heeft zelfs nog een cadeautje gehad. Er zijn foto's gemaakt, zal eens zien of ik er een leuke uit kan pikken om in m'n album te zetten. Als je de foto's bekijkt zou je niet zeggen dat ze het leuk heeft gehad, ze kijkt steeds een beetje nors, maar als we er naar vragen vond ze het erg leuk. Lola, misschien even naar gedroomd? Yelina hoorde ik normaliter 's nachts ook niet, maar nu de afgelopen week heb ik haar 's nachts ook een paar keer gehoord. Niet huilen ofzo, maar wat hoesten en pruttelen. Het was wel steeds snel weer stil. Ik vind 05:00 uur ook nog steeds erg nacht hoor!
Rosanne heeft het ook weleens dan ligt ze lekker te slapen en dan opeens begint ze heel zielig te huilen en even later slaapt ze gewoon weer rustig door. Vandaag is Rosanne een half jaar en heb vanochtend al de worteltjes zitten raspen. Wat een irritante klus, hoop wel dat er wat in gaat. En anders heb ik mijn man erg blij er mee gemaakt, die is er dol op en normaal eten we ze heel weinig. Zelf vind ik worteltjes dus niet lekker. Ik eet ze alleen in combinatie met doperwten en dan nog gooi ik de meeste worteltjes op mijn man zijn bord en vis voor mezelf de doperwten er uit. Mijn man is dol op worteltjes dus hoop dat Rosanne dat van hem heeft overgenomen. Ben benieuwd naar de foto`s van het verjaardagsfeestje op het KDV van Alyssa.
Lola goed van de ski trip! ik vond het ook leuk! maar in't echt is het nog veel leuker! Dat weet je maar soms achteraf wat het is kan een tantje zijn waardoor ze wakker word en dat aan het broeieen is, een verkoudheid zoals hier maar toch slaapt ze goed door! van 9 tot en met 8 s morgens.... Liefs Ritje
Het wortelhapje ging iets beter dan de pap vorige week. Was nu niet gelijk bij het 2e hapje al brullen. Maar vraag me af of er ook wat in haar maag terecht is gekomen, leek wel dat er meer wortel op haar gezicht en slabbertje zat dan er in haar mond is gegaan.
Ja, dat herken ik Cindy ! Zo gingen de worteltjes van Annika ook Na vijf dagen wortel heb ik spercieboontjes (vers gepureerd) geprobeerd, maar dat was geen succes. Rillen en kokhalzen ! Daar ben ik snel mee gestopt, zo heftig heeft ze op haar eerste hapje wortel nooit gereageerd.... Lola: Leuk he, dat skiën ! En heb je die weekendcursus nog geboekt ? Dat wakker worden midden in de nacht heeft Annika ook wel eens gehad, ik denk net als Inez dat het een nare droom is ofzo. Natas: Dat lijkt me idd zwaar, nog steeds een nachtvoeding. De laatste nachten komt Annika ook weer 's nachts, maar het breekt me nu al op... Die Dentinox was wel een aanrader, het ergste krijsen hield er gelijk door op. Evengoed zie ik nog steeds geen tandjes Ik heb weer eens een vraagje: steriliseren jullie nog steeds de flessen ? Ik doe dat nu één keer in de week, en ik vraag me af tot welke leeftijd dat eigenlijk moet. De groentenhapjes gaan ook gewoon van een bordje tenslotte. Fijn weekend allemaal !
Linda, jammer dat Annika haar boontjes niet lust. Hier gaan ze er met smaak in. Ik steriliseer de flessen ook nog steeds. Bijna dagelijks. De kraam vertelde ons dat het tegenwoordig niet meer hoefde, maar dat vond ik erg raar, dus ben ik het maar weer gewoon gaan doen. In principe is het voornamelijk voor de eerste maanden belangrijk dat er gesteriliseerd werd, maar na een paar maanden zou alleen maar afwassen voldoende moeten zijn. Zolang ik er nog geen genoeg van heb, blijf ik het maar doen. En ach, het is een kleine moeite, even afwassen en daarna in de sterilisator. Ik had me vandaag een mooie bak, ik moest naar de manueel therapeut. Wist ik veel dat er tegenwoordig 2 fysiopraktijken op het winkelcentrum waren, heb dus een half uur bij de verkeerde zitten wachten. (zat niemand bij de bali, met pijn en moeite iemand te pakken gekregen die me naar de juiste praktijk door kon sturen. Dinsdag nieuwe poging. 1 ding scheelt, ik weet ze nu te vinden.
Oh, dat heb ik ook eens gehad in een iets andere versie ! Meer dan een uur zitten wachten, ook bij een balie zonder personeel. Heb ik gebeld naar de praktijk waar ik zat (je moet wat), was de therapeut me vergeten ! Maar goed Inez, dinsdag volgende poging
Da's ook knullig van die fysio! En zo fijn ook dat er dan verder ook niemand is die je even kan helpen.
Hihi, op m'n banner staat dat Yelina 7 maanden is. Maar ... ze is geboren op de 29e. En deze maand heeft dit jaar geen 29e. Mag ik haar dan nog een maandje een half jaar houden?
Over hapjes : hier heeft het 3 weken geduurd voordat het kwartje viel hoe je van een lepeltje moet afhappen (nou ja, tis meer zuigen wat ze doet) en hoe je alles in je mond naar achteren moet werken ipv naar voren. Pas sinds een week (begonnen met 6 maanden) gaat eten een stuk beter. Over flessen steriliseren weet ik niet, ik geef alleen BV. Haha Inez, gefeliciteerd met Yelina nog een tijdje een half jaar oud!
De 4e dag worteltjes al vandaag, het ging al beter dan de dagen er voor maar ze is niet dol er op maar er kwam vandaag toch wel iets naar binnen. Morgen een andere groente proberen, bloemkool of sperciebonen. Ben er nog niet helemaal uit van welke ik ga doen, ligt er aan waar ik zelf zin in heb. Ik ga wel Rosanne haar eten apart maken want ik moet het toch fijn malen in de babycook en dus kan ik het net zo goed er gelijk in stomen. En dan is het niet zo dat mijn eten koud staat te worden omdat Rosanne eerst moet eten. Vanochtend zat ik peer te eten en dacht even kijken of Rosanne dat lekker vind dus haar aan een stukje laten likken en dat was dus een succes. Dus maar wat voor haar gepureerd en dat vond ze dus heerlijk. Bij de worteltjes hield ze haar mond stijf dicht en nu was het elke keer haar mond open en je aankijken van waar blijft het volgende hapje. De dochter van mijn zus heeft van de week haar 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed alleen konden ze het geslacht dus niet zien en dat wilde ze zo graag. Ze heeft dus gisteren een pretecho gehad en daar konden ze het wel zien en ze krijgt dus een meisje. Voor Rosanne dus leuk om mee te spelen tijdens famillie feestjes of als we op bezoek gaan. En ze heeft nu tenminste wat aan een hoop van de kleertjes die ik al aan haar heb gegeven, anders had ze het weer door kunnen geven aan een van haar vriendinnen. Wij steriliseren de flessen en spenen ook gewoon nog elke dag. Met zo`n magnetron sterilisator is dat zo gebeurd.