35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha Cindy, zo jong en dan al voorkeuren voor eten hebben. Net een echt mensje!

Fijn dat de echo van je nichtje goed was.

Ik kook het eten voor Yelina ook apart en vries het daarna in in die bakjes voor ijsklontjes, zodat ik iedere keer wat kleine porties uit de vriezer kan halen. Da beviel me met Alyssa heel erg goed en nu ook weer.

Goh Natas, doe je die niet eens steriliseren? :) :)

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, nee Inez dat heb ik 1x geprobeerd maar deed zo'n zeer! :confused: :)

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    :) :) :)

4. @Linda: Nee, geboekt hebben we de weekendcursus nog niet. Eerst even een weekend vinden waarop én wij kunnen én beide oma's niets in de planning hebben. En dan hopen dat er dat weekend nog een plekje vrij is op de cursus... ;)
    Ik steriliseer de flessen gemiddeld één keer per 2 weken. Omdat ik borstvoeding geef en dus weinig flessen gebruik, kom het er dus op neer dat iedere fles circa 3 keer gebruikt wordt voordat deze gesteriliseerd wordt...

@Inez: Je weet toch dat je nog maar twee maanden (oké drie omdat februari geen 29e dag had dit jaar... ;) ) het excuus van zwangerschapsdementie mag gebruiken hè... :) ?

@Cindy: Fijn dat je zus een goede 20-weken-echo heeft gehad. Toch weer een geruststellend gevoel...

5. Jasmijn wordt toch al zo'n grote meid. Dit gebeurde gisteravond...

Roy deed Jasmijn in bad en bracht haar daarna meteen naar bed. Na het voorlezen en dus nog vóór het instoppen bedacht hij dat haar knuffeltje nog beneden lag en ging het halen. Weer boven gekomen had Jasmijn inmiddels de deur dicht en het licht uit gedaan én was zelf in bed en onder het dekbed gekropen! Toen Roy bij het weer boven komen nietsvermoedend het licht aandeed, zei ze: 'Nee, papa!', kroop uit bed, deed het licht weer uit en ging weer in bed liggen. Roy wist niet waar hij kijken moest... :)

Toen ik haar een uurtje geleden in bed wilde stoppen deed ze het weer. Alleen wilde ze eerst het licht uitdoen en daarna pas in bed kruipen, maar dat vond ik voor het voorlezen niet zo handig... :rolleyes:

Afgelopen zaterdag ben ik op kraamvisite geweest bij een goede vriendin die ik op dit forum heb leren kennen. Ze woont 200 kilometer bij me vandaan (terwijl ze van oorsprong ook uit Limburg komt :( ), dus maakten we er een familie-uitje van. Haar oudste dochter is een week jonger dan Jasmijn en die meiden hadden de grootste pret! Zo leuk om te zien dat peuters steeds meer SAMEN gaan spelen in plaats van NAAST elkaar, ze hadden af en toe de grootste lol om niets (en natuurlijk af en toe een klein 'meiningsverschil' over speelgoed... ;) )

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ja Lola, het is inderdaad geweldig om te zien hoe ze zich ontwikkelen. Eerst alleen spelen, dan samen met een vriendje/vriendinnetje maar dan toch apart en dan op een gegeven moment ook echt samen.
    Ze gaan steeds meer dingetjes zelf regelen, begrijpen en kunnen steeds meer.

Erg leuk, maar mens, wat gaat dat ineens hard allemaal.

De eerste keer fysio zit erop. Mag vrijdag weer terugkomen. Het viel me deze keer nog mee, maar ze is nu ook alleen nog maar een beetje aan het aftasten geweest hoe m'n rug eraan toe is.
    Het zit behoorlijk vast en waarschijnlijk komen veel andere klachten die ik heb (o.a. chronische moeheid, krachtverlies en pijnscheuten) hier ook vandaan. Tenminste, daar hoop ik dan maar op. Eerst maar even optimistisch blijven en ervan uitgaan dat met het loswerken van de rug de meeste klachten verdwijnen en de kracht weer een beetje terugkomt.

7. Ik hoop ook voor je dat de fysiotherapeute iets voor je kan betekenen. Als haar behandeling er toe kan leiden dat je vermoeidheidsklachten afnemen, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig :D !

Ik ga nu even de héél trotse moeder uithangen...

Even na 13.00 hoorde ik boven wat gerommel. 'O, Jasmijn wordt wakker!' dacht ik meteen en verwachtte ieder moment het bekende 'Mama... ikke wakker!' te horen. Maar gek genoeg bleef het stil. Dus ik dacht al dat ik me vergist had en het geluid van buiten kwam. Om 13.30 uur klonk dan toch echt 'Mama!' en ik ging naar boven. Daar zag ik dat de deur van de badkamer open stond en het licht daar aan was. Jasmijns mouwen waren een beetje nat. Ik ging dus toch maar eens op de badkamer kijken en daar lag haar tandenborstel netjes schoongespoeld op de wastafel, die staat normaal gesproken in een bekertje op de commode op haar kamertje. Had ze helemaal zelf haar tandjes gepoetst, het krukje voor de wastafel gezet en de borstel schoongemaakt! Ze keek er zó blij bij dat ik niets anders kon doen dan haar eens héél stevig te knuffelen... :D

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahahha Lola, wat lachen met Jasmijn naar bed brengen. En wat een grote dame zeg, zelf al tandjes poetsen!

Ik hoop voor je dat de fysio goed gaat helpen Inez!

9. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Was ik eindelijk blij dat Rosanne om de 4 uur een fles dronk en ik dus meer tijd had om lekker te winkelen dacht ik opeens vanochtend van oh jee ze krijgt straks sòchtends ook een fruithapje (eigenlijk dus de hele dag om de 2 uur wat te eten/drinken) dus dan zou ik nog korter weg kunnen :( Hoe deden jullie dat?

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik winkel niet als ik alleen thuis ben, vind dat geen doen met Danique op het moment. Ga alleen soms de stad in als Chris thuis is op zaterdag.
    Wij hebben op dit moment 4x borstvoeding per dag en 2x groente- of fruithap. De fruithap doe ik meestal direct na een BV-moment, maar het kost natuurlijk wel tijd om het erin te lepelen. Dan kan ze nog even spelen, een verschoning en weer naar bed.

Zo ladies, misschien kom ik hier vandaag nog even langs maar we gaan vannacht op wintersport dus ben druk. Ben ook jarig maar dat vieren we daar, nu geen tijd voor en zin in.
    (ga zo naar de winkels, iets leuks voor op m'n verjaardag halen : een leesbrilletje halen bij de Hema..... met mijn ogen is niets mis maar ze maken die letters steeds kleiner en mijn armen worden te kort :D)

11. Natas: gefeliciteerd !! En een heel fijne vakantie !

Cindy: Als ik uitgebreid ga winkelen ga ik om een uur of één. Dan neem ik een fles mee en geef die in een lunchroom oid (bij een kopje koffie met wat lekkers). Vóór het groentehapje ben ik dan wel weer thuis. Als ik minder uitgebreid ga, ga ik direct na de fles van elf uur. Dan heb ik tot drie uur de tijd, meestal red ik dat wel ! (Daar zit geen hapje tussen in)

Lola: Wat een grote meid wordt dat al ! Ik kan me goed voorstellen dat je trots bent, terecht hoor !

Inez: En was de fysio vandaag pittiger ?

Hier gaat alles goed, Annika is voor de honderdvijftigste keer verkouden. Dus die slaapt heel licht, ook 's nachts. Dat is wel vermoeiend, maar daar kan het arme meissie ook niets aan doen :( Verder gaan de groentehapjes steeds beter, ze zit al mooi rechtop in de kinderstoel en het mondje gaat nu vanzelf open. En dan blijft er ook wat binnen ;) Ze drinkt alleen heel slecht, nu heb ik de flessen van vijf naar vier terug gedaan en lijkt het beter te worden. Krijgen ze minder honger om deze tijd ? Veel vulling van die groentehapjes heeft ze toch nog niet ?

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is Natas.

Natas, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Met als leuk vooruitzicht wintersport. Niet verkeerd hoor!

Haha Lola, Jasmijn al zelf aan het tandenpoetsen. Wat had je dat graag zelf willen zien. Geweldig.

Yelina kreeg tussen de middag haar fruithapje met daarna de fles, nu moet ik het fruit inderdaad 'even' in de ochtend plannen omdat ik gisteren ben begonnen met brood. Dat vond ze heel even wat vreemd, al had ze al wel steeds een broodkorstje gekregen, maar ze heeft toch maar even bijna een halve boterham opgegeten. Grote meid.
    En rond een uur of 5 of 6, afhankelijk hoe het uitkomt met haar slaapje en Alyssa ophalen krijgt ze groenten met daarna een fles en dan rond 8 uur/half 9 de laatste fles en naar bed.

Het was vanochtend wel wat pittiger bij de kraker. Ze hoopte dat ze al kon proberen om m'n rug wat losser te krijgen, maar dat lukte nog niet. Het zit nog muurvast. Hopelijk volgende keer beter. Heb nog wel een boek van haar te leen gekregen met adviezen en tips over houdingen enzo, dus ik heb wel wat huiswerk. Verder nog geen oefeningen meegekregen.

13. @Natas: Ik lees dat ik je verjaardag heb gemist, maar alsnog een welgemeend 'Van Harte!' hoor...

Ik heb jullie toch verteld dat Jasmijn al een paar weken te vroeg in de ochtend uit bed komt en dat ik daar dan wakker van word als ze de deurklink loslaat...?

Ik leg haar dus iedere keer consequent terug in bed en vanmorgen leek dat eindelijk zijn vruchten af te werpen. Toen ik om 6.15 uur weer eens wakker werd van de losgelaten deurklink en ik naar Jasmijn toe wilde gaan om haar terug in bed te leggen, bleek ze er zelf al weer in te zijn gekropen... :)

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, die is inderdaad goed.

Fijn dat Jasmijn zich weer terug laat leggen.

We hadden tot voor kort de mazzel dat Alyssa zich op haar kamer uitstekend vermaakte met al haar speelgoed en knuffeltjes. Helaas is dat hier nu ook even verleden tijd.

Ze meldt zich steeds vroeger. Is natuurlijk ook niet zo gek omdat het iedere dag weer wat vroeger licht wordt, maar het zou toch wel prettig zijn als ze zich weer wat beter zou vermaken op haar kamer en niet iedere keer huilend aan haar deur staat.

Eerder werkte het door de weeks prima als manlief tegen haar zei dat mama haar straks uit bed kwam halen, maar tegenwoordig laat manlief haar uit haar kamer als hij zich aan het klaar maken is om naar z'n werk te gaan. Ik denk dat hij dat met de meest goede bedoelingen is gaan doen, maar dat dat nu tegen ons aan het werken is. Maar eens even zien hoe we dat gaan oplossen.
    Voorlopig ga ik haar maar eens steeds vertellen dat als ze wakker wordt, dat ze maar even moet gaan spelen op haar kamer totdat papa en mama ook uit bed komen.

Yelina eet sinds een paar dagen brood en ze vindt het heerlijk. Ik zet haar met brood eten in de kinderstoel, al is dat in de stoelzitten nog niet zo'n heel groot succes omdat ze nog niet echt stevig zit, maar dat gaat ook vast wel snel goedkomen.

Bij Alyssa is een nieuwe kies aan het doorkomen. Helaas heeft ze daar wat last van. Ze is wat huilerig de laatste paar dagen en vandaag voelt ze zich helemaal niet lekker. Ik hoop maar dat ze snel weer wat lekkerder in haar vel zit.

15. @Inez: Wat sneu dat Alyssa gaat huilen als ze uit bed komt. Jasmijn doet dat gelukkig niet. Het gebeurt iedere ouder dat een goedbedoeld gebaar naar je kind uiteindelijk tegen je gaat werken, maar ik hoop dat jullie de gewoonte nog kunnen bijdraaien...

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat hoop ik ook. Nu kan wel zijn dat ze zich vanochtend extra vroeg meldde omdat ze zich niet lekker voelde. Ze heeft de hele dag amper gegeten en gedronken en wat ze at en dronk kwam er bijna gelijk weer uit. Arm ding. Hopelijk voelt ze zich morgen weer beter.

17. @Inez: Arm meiske, klinkt toch meer als een buikgriepje. Beterschap...

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dankje, het zal morgen vast al wel een stuk beter gaan.

Was daarstraks toch wel even erg trots op m'n meisje. Haar knuffeltje was uit bed gevallen en in plaats van meteen in tranen uit te barsten liep ze naar haar deur, deed hem open en riep: Ik wil knuf.
    Ik heb haar daarvoor een dikke knuffel gegeven, uiteraard wel na de 'hereniging' met knuf.

Deel Deze Pagina