Alyssa heeft dat kuurtje niet zozeer voor het hoesten gekregen, maar wel voor haar keel. Die was en is behoorlijk opgezet. En Irma, die gesprekjes die zijn echt leuk. Let maar op, voor je het weet zit jij ook zo te kletsen met Fleur.
Haha, weer een: Alyssa is een boodschappenbriefje 'aan het schrijven' met de balpen. De balpen doet het niet meer. 'mama, de batterijen zijn op, de pen doet het niet meer!'.
IK kreeg al een poosje geen mailtje meer over nieuwe berichten in deze topic, dus ik dacht dat er niets meer geschreven werd. Maar ik blijk dus een hoop gemist te hebben. Eerst even ego... Ik heb vanmorgen een moeilijke beslissing genomen, namelijk om helemaal te stoppen met het geven van borstvoeding. Ik heb ook geen 'afscheidsvoeding' gegeven, bang om vanavond dan ook maar weer voor de bijl te gaan. Het kolven probeer ik vandaag ook zolang mogelijk uit te stellen. De tranen rollen over mijn wangen nu ik dit schrijf. Ik vind het zó erg om te stoppen met iets dat zo goed gaat! Maar Emma weigerde gisteren weer de fles (en dat was dus niet de eerste keer afgelopen week...) en heeft gekrijst tot ze van uitputting aan mijn (lege) borst in slaap viel. Ik wilde namelijk gisteravond een papfles geven (Emma maakt de laatste weken erg korte nachten...) en daarom had ik haar om 18.00 uur aan de borst gevoed. Aangezien ik inmiddels op nog slechts twee voedingen per dag zat, was de kans dus erg groot dat ik voor de laatste voeding zo goed als niets zou hebben. Maar de papfles werd door mevrouw resoluut geweigerd en de gewone fles daarna óók. Om haar wanhopige gehuil te laten stoppen, legde ik haar dus maar aan. Maar je kon goed zien dat ze niets binnen kreeg, ze slikte niet één keer. Maar waarschijnlijk bood het genoeg troost en ze viel tegen 22.00 uur bij mij in slaap. Roy heeft haar in bed gelegd en ik ben ook maar meteen gaan slapen, ik rekende erop dat het een korte nacht zou worden. Maar dat viel wonder boven wonder reuze mee, Emma hoestte zich vanmorgen 'pas' om 6.30 uur wakker... Maar laat ik positief zijn en blij zijn dat ik Emma zo lang zelf heb kunnen voeden, ik heb met haar kunnen inhalen wat ik met Jasmijn heb gemist. En misschien vinden jullie mij een muts, maar ik vind het gewoon ontzettend jammer...
@Hinke: Van harte welkom hier! En jeetje, wat een verhaal... Halverwege schrok ik behoorlijk bij het lezen van het woord 'hersenbloeding', maar gelukkig las ik daarna ook dat jouw meisje zich erg goed ontwikkelt ! @Natas: Hihi... jouw sneeuwverhaal had ik wél al gelezen. Kreeg namelijk een deja vu gevoel... Wat de keukenkastjes betreft: Er is ook een systeem dat werkt met magneten, wellicht dat daarvoor niet geboord hoeft te worden. @Linda: Ik zou de kinderarts voor een second opinion vragen. Maar meestal loopt het inderdaad niet zo'n vaart hoor. Zeker als het haar goed gaat groeien, zie je er helemaal niets meer van... @Alyssa: Wat ben jij al een grote meid, zeg! Goed gedaan hoor, je eerste certificaat... =D> Fijn ook dat je weer beter bent! Nu ook een poosje helemaal gezond blijven, hoor... @Annna: Jouw had ik uiteraard al uitgebreid gefeliciteerd in 'ons' andere topic. (Goh, waar zou dat deja vu gevoel toch vandaan komen... ?) @Irma: Leuk, nóg een oudere mama erbij! Welkom...
En ik maar denken, waar blijf je nu. Wat ontzettend jammer dat je bent gestopt met BV. Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet, maar, wees ook trots op jezelf. Je hebt het goed gedaan meid. Ik wilde dat het hier mogelijk was geweest om het nog zolang vol te houden. Irma, hoe is het nu met Fleur? Het kuurtje van Alyssa slaat goed aan. Ze heeft al geen last meer van haar keel, die was gisteren al niet meer opgezwollen. En ook het hoesten is behoorlijk minder geworden. Nu heeft ze alleen nog wat last van haar buik van het kuurtje, maar dat gaat ook wel weer over. Vanmiddag hou ik haar in ieder geval nog even thuis van het KDV. Ik laat haar liever maar even goed uitzieken en goed bijkomen. Vanochtend nog met beide meisjes bij het CB geweest, beiden zijn APK gekeurd. Alleen wilde Alyssa niet meewerken aan de ogentest. Of ik daarvoor nog even terug wilde komen. Ik dacht het niet. Moet over 3 maanden ook al naar de oogarts, of beter naar de ortoptiste vanwege het loenzen en die zou ook opnieuw een ogentest doen omdat die bij haar de vorige keer ook niet lukte. Ik blijf aan het heen en weer rijden. Alyssa is niet veel aangekomen, maar 2 ons in een half jaar tijd. Da's natuurlijk niet zoveel, maar gek is het niet, aangezien ze de afgelopen 2 maanden vrij veel ziek is geweest. Yelina doet het verder ook prima en groeit lekker door. Zit net boven de -1 lijn, maar volgt nog steeds lekker haar eigen lijn, dus dat is prima.
@Inez: Als je tóch al voor een ogentest naar de ortoptiste moet, lijkt die van het cb me nogal overbodig. Ik ging in dat geval ook niet. Fijn dat beide dames weer goedgekeurd zijn ! Dat Alyssa niet veel is aangekomen, is niet vreemd na zoveel ziek te zijn geweest. Dat trekt zich wel weer recht als ze weer helemaal beter is. Maar gelukkig gaat het bij jullie de goede kant op!
@Lola; Mooie foto hoor, jammer dat je moest stoppen met de BV. kan me voorstellen dat je daar emotioneel onder bent. @Inez: Gelukkig dat het met Alyssa de goede kant weer op gaat. En dat ze allebei de APK weer hebben ! Dat groeien loopt Alyssa vast wel in, als ze niet zo vaak ziek meer is. @Irma: Ik kan me goed voorstellen dat je voor een helmpje gekozen hebt, als je het zo beschrijft. Gelukkig dat het helemaal bijgetrokken is ! Wij mogen morgen naar het CB, ben benieuwd wat ze over het hoofdje zeggen. Nu nog bedenken of hun mening voor ons iets uitmaakt...... Iig voor alle ongeruste moeders: je ziet het bij Annika alleen als je recht van boven op haar neer kijkt, dan staan de oren niet helemaal symmetrisch tov haar neus (voor de beeldvorming ). Van alle normale kanten (opzij, voor en achter) zie je er helemaal niets meer van. Ik denk dat de rest van de APK wel goed zit, ze doet het namelijk prima ! ( Ze eet alleen nog geen fruit, dat spuugt ze over het blad heen weer uit ) En ze hoeft gelukkig geen prikje morgen, dat scheelt een stuk ! Gisteren heeft ze voor het eerst 's nachts in haar eigen kamer geslapen, dat was best eng ! Maar alles ging goed (natuurlijk) en het was alvast een mooie stap richting dit weekend, want dan gaat ze logeren bij opa en oma. En wij gaan lekker naar een hotelletje aan de kust ! Jammer alleen dat het geen mooi weer wordt....
Lola, ik kan me helemaal voorstellen dat je moeite hebt met het stoppen BV geven. Ik zie er ook tegenop, ik moet 1 voeding gaan afbouwen vanwege m'n werk en einde voedrecht en dat vind ik al een stap. Helemaal moeten stoppen lijkt me erg zwaar. Maar je hebt je meisje iets prachtigs gegeven, dat pakken ze jou en haar niet meer af! En Linda, Annika naar haar eigen kamertje is ook weer een stap. Ik vond dat toen best moeilijk. Inez, ik zou ook niet terug gaan voor die ogentest. Fijn dat ze allebei weer goedgekeurd zijn! Ben dinsdagochtend bij het CB geweest. Danique weegt nu 6865 gram en is 68.5 centimeter. Voor het eerst komt ze nu een pietsie onder de onderste lijn op de groeicurve. Dat ze nu veel energie besteed aan het tijgeren zou ermee te maken kunnen hebben. Ze eet genoeg, maar misschien neemt ze het ook nog niet goed op (het eindig wel heel herkenbaar weer in de luier). Maar ik maak me geen zorgen hoor. Het moet natuurlijk niet zo doorgaan, maar zolang mijn Tijgerterreurtje hier vrolijk schaterend door de kamer sjeest vind ik 't prima. Even spammen!
Natas, lekker moppie hoor. Jammer dat ik op 4 april niet kan. Ik had het leuk gevonden om de meisjes weer even samen te zien. (hebben dan een babymeet van een ander topic). Aan Yelina's luiers is trouwens ook goed te zien wat ze heeft gegeten hoor! Linda, dat is inderdaad weer een mijlpaal en voor jullie ook nog eens extra spannend, dat je meisje naar haar eigen kamer gaat. Veel plezier dit weekeinde. Hoop dat jullie toch nog een beetje redelijk weer zullen hebben. Lola, had je trouwens nog iets over Molly gehoord van Freesia?
Dat is ook weer zo'n mijlpaal, nietwaar? Ik hoop dat jullie ondanks het minder mooie weer toch een leuk weekend samen hebben...
Nee, ik heb verder niets meer gehoord... @Natas: Wat een heerlijke foto's van Danique! Het is alweer een heel ander kindje dan op de banner . Ja, bij jou zit het kolf en voedrecht er al weer bijna op. Eigenlijk lullig dat je om zo'n reden moet gaan stoppen of afbouwen... Ik lees dat jullie ook al aan het 'babymeeten' zijn. Ik heb er zaterdag weer eentje, met de december 2006 mama's. En op 18 april eentje met de september 2008 mama's Die groep is zelfs zó groot, dat we dan een aparte Limbomeeting organiseren... Ik vind het leuk om op deze manier 'onze' kindjes samen te zien opgroeien...
Lola, het is inderdaad leuk om zo nu en dan de andere kindjes eens te zien. Helaas is het animo voor een meet bij de ZNM mama's niet erg groot. Ze vinden het allemaal te ver.
Nou, Annika is ook weer door de APK. Ze is nu 68,5 cm en 7930 gr. En ze is vandaag exact een half jaar ! Het eigen kamertje was een mijlpaal, maar het half jaar oud is er ook één Gek, ik kan me niet voorstellen dat ze er alweer een half jaar bij hoort, en aan de andere kant is het zo vertrouwd alsof ze er altijd al is geweest. Dus nu kunnen we met meer soorten eten aan de gang, en broodkorsten enzo. Leuk ! @Natas; Wat jammer dat je om die reden een voeding minder kan geven. Er zou voor die paar moeders die het zo lang volhouden best een uitzondering kunnen worden gemaakt. Petje af dat je het nog steeds doet Wat een lieve foto's trouwens, mooie meid hoor ! Jullie ook allemaal een fijn weekend gewenst ! Met heel veel zonneschijn . Ik ga zo maar eens beginnen met inpakken voor Annika, een volksverhuizing is er niets bij.....
Linda, flinke dame al, Annika. Yelina was gisteren 67,6 cm en 7540 gram. Natas, wat de BV betreft kan ik alleen maar zeggen, jammer dat het alleen maar om die reden geminderd moet worden. Enerzijds doet de regering er alles aan om jonge moeders aan de BV te brengen, anderzijds doen ze er ook alles aan om het snel weer af te laten bouwen. Gelukkig hoef je er nog niet helemaal mee te stoppen. Hoop dat je het nog lang kunt volhouden!
Hai meiden, Ik vind het ook jammer dat ik een voeding moet gaan afbouwen, maar met de overige 3 hoop ik nog een tijdje door te kunnen gaan hoor. Dus ik kan gelukkig nog wel een tijdje BV blijven geven. Linda, ik vond vanochtend 1 dagje naar oma gaan ook al zo'n volksverhuizing Een half jaar oud, dat is zeker een mijlpaal, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was bij het CB. Lola, ja ik moet mijn banner nodig veranderen. Ik heb Photoshop maar ben er niet zo goed in, en te weinig tijd om er in te duiken.
Sinds een tijdje heb ik PSP op m'n PC en daar wil ik binnenkort een mooie banner mee maken. Nu heb ik daar weer wat meer tijd voor over omdat de boekhouding over 2008 en de belastingaangifte nu klaar zijn. We krijgen flink wat meer geld terug dan verwacht en daar gaan we in de nazomer eens lekker een weekje van weg. Heb daar wel weer eens zin in. Het is inmiddels al weer bijna 11 jaar geleden dat we voor het laatst op vakantie zijn geweest, dus daar wordt het wel weer eens tijd voor.