35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo ben ik weer even na een druk weekeinde. Lees morgen wel weer even goed bij. Zag een mooie foto van een mooie meid in een prachtig spijkerpakje voorbijkomen. Zal hem ook eens bij Yelina aan gaan trekken, denk dat zij hem nu ook wel past.

Er kwamen zieke, maar gelukkig ook weer opgeknapte kindertjes voorbij. Blij dat er weer zieke kindertjes weer opgeknapt zijn, beterschap voor degenen die nog ziek zijn.

Mensen, wat hebben we toch een heelijk weer gehad met Pasen. Het was een druk weekeinde met al die visite en verjaardagen, schoonmaken, verjaardagscadeaus kopen, maar het was ook gezellig.

Het eieren verstoppen met Alyssa was een groot succes. We hebben het een paar keer moeten herhalen, ze kreeg er geen genoeg van. Leuk hoor!

Fijne avond nog, welterusten voor zometeen en tot morgen!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Met Danique gaat het gelukkig weer ietsje beter. Niet meer zo veel huilen, geen 39 graden koorts meer.
    Nu gaat haar mammie bergafwaarts, ik ben ziek thuis. Nee ik krijg geen tandjes en ik kwijl ook niet =P~ , maar heb wel 'haar' koorts en verkoudheid en zo. Helaas pindakaas, maar ben al lang blij dat Miepie iets helderder uit haar oogjes kijkt en weer een beetje gegeten heeft.
    Als zij straks slaapt ga ik ook weer gestrekt.

Klopt hoor Cindy, ik heb ook liever dat er op tijd iets aan gedaan kan worden, voordat ze haar vaste gebit krijgt.

Ik krijg ook geen genoeg van paaseitjes Inez, maar voor mij hoef je ze niet te verstoppen hoor :)
    Zijn de pijpjes van het spijkerpak ook een beetje kort bij Yelina? Heb een beetje het idee dat het broekje breed en kort is (of Danique is smal en lang, dat kan natuurlijk ook). Maar het staat leuk hè! Iedereen zegt er wat van.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha Natas, moet wel een beetje om je lachen hoor. Zag het al helemaal voor me hoe bij jou de tandjes aan het doorkomen waren. Hahaha.
    Maar alle gekheid op een stokkie, beterschap meid.

Ik moet het broekje nog aandoen bij Yelina maar van Alyssa kan ik me herinneren dat het bij haar ook aan de korte kant is. Dat broekje was meer bedoeld als 3/4 broekje geloof ik en dan ook nog eens voor wat rondere baby's dan die van ons.

Fijn dat Danique weer is opgeknapt trouwens. En groot gelijk hoor, dat je met haar naar de kaakchirurg gaat. Zou ik zelf ook doen als het om Alyssa of om Yelina ging.

Schoonmaken, zag daar de nodige opmerkingen over voorbijkomen. Ook mijn hobby niet hoor. Maar soms is het wel eens noodzakelijk. Alleen jammer dat in een huis met kinderen en honden het resultaat maar zo kort te zien is. ;)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, het broekje moet wel als 3/4 zijn bedoeld.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, enerverend dagje achter de rug.

Vandaag had ik een afspraak bij de cardioloog. (was een paar maanden geleden doorverwezen door m'n 'ME-arts' naar de cardioloog in zijn praktijk voor verdere onderzoeken).

Bleek dat ze een dubbele afspraak hadden gemaakt waarvan mijn afspraak niet was genoteerd. Die stond nog op 2 weken geleden, maar die had ik verzet omdat mannetje graag meewilde en toen niet vrij kon krijgen. Maar gelukkig kon ik wel terecht.

Eerst een ECG gehad en toen naar de cardioloog. Die begon maar eens met m'n bloeddruk te meten (was al een tijdje niet meer gebeurd). Bloeddruk was 'maar een beetje' te hoog. 170/100. Dat was wel even schrikken. Dus meteen een doorverwijzing voor de huisarts voor bloeddrukverlagende medicijnen. Alleen jammer dat de huisarts vakantie heeft en dat ik daar pas volgende week terechtkan.

Vervolgens een echo en daar was hij niet zo over te spreken. M'n hartspier is verdikt en stug. Gevolg van langdurige hypertensie. Tja, ik dring al tijden aan bij m'n huisarts voor behandeling hiervan, maar hij hoopte maar steeds dat hij wel weer zou zakken.

Nu gaat de cardioloog een afspraak regelen in het UMC of AMC voor verder onderzoek. Ben benieuwd wat daar verder uit gaat komen en of ik daar snel van hoor. Vind het toch best wel even een eng idee. Zeker omdat er best veel familieleden van moeders kant waaronder ook mijn moeder zijn overleden aan een hartstilstand of andere hartproblemen.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook sterkte meid!

7. @Inez: Poe, dat is nogal wat, zo'n onderzoek. Je zult wel geschrokken zijn van de bevindingen. Hopelijk valt het straks allemaal erg mee. De ouders van Roy zijn beiden hartpatiënt en Roy heeft daarom - uit voorzorg - zo'n 10 jaar geleden eens een dagopname vol onderzoeken gehad. Gelukkig is bij hem niets afwijkends gevonden, maar ik ben blij dat men er wel naar gekeken heeft. Beter een keer te veel onderzoeken, dan te weinig...

Ik ben weinig aan forummen toegekomen de laatste weken. Afgelopen weekend zijn we weg geweest, we hebben een weekendcursus skiën gevolgd in Snow World, hartstikke leuk! Het weekend daarvoor ben ik vrijdags ziek uit mijn werk gekomen om vervolgens op zondag mijn bed pas weer uit te komen. Doordeweeks vliegen de dagen voorbij en schiet het forum er nogal eens bij in.

Door alle drukte heen heeft Emma nogal slaapproblemen gehad - ze sliep op een gegeven moment nog geen 8 uur per etmaal (!) meer, waarvan zo'n 5 's nachts - en als gevolg daarvan liepen wij ook een chronisch slaapgebrek op. Na een bezoekje aan de osteopaat vorige week maandag, gaat het gelukkig weer een stuk beter. Emma slaapt nu 's nachts weer door, al wordt ze wel meestal vroeg (rond 6.00 uur) wakker.

Verder kan ze inmiddels los zitten en is ze helemaal wild van haar babylaptop. Zijn hier nog meer kindjes die een laptop hebben en samen met Emma op een 'babyforum' willen kletsen... ;) :) ?

[attachment=0:35b2c9ut]Emma laptop.jpg[/attachment:35b2c9ut]

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Phoe Lola, dat waren tropendagen met ziek zijn en Emma zo weinig slapen. Gelukkig gaat dat nu beter.

Leuke foto!
    Nee hier nog geen laptop, die wil ze voor haar 1ste verjaardag. :D

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hallo allemaal,

Natas, op die foto van Danique is inderdaad wel te zien dat er iets niet helemaal goed zit. Het is natuurlijk niet ernstig, maar ik kan me wel voorstellen dat ze er last van krijgt als er niets aan gedaan wordt. Hè, vervelend voor zo'n kleintje. Wachten ze ermee tot ze wat ouder is of moet het echt snel gebeuren? Wanneer heb je een afspraak bij de kaakchirurg? Fijn dat ze weer beter is in ieder geval. Hoe is het nu met jouzelf? Ook weer opgeknapt?

Inez, wat een verhaal! Klinkt wel eng, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. En die bloeddruk is inderdaad wel heel erg hoog. Moet je per se langs je eigen huisarts voor die medicijnen? Heeft hij/zij geen vervanger waar je terecht kunt? Hopelijk kun je snel terecht in het ziekenhuis, zodat je wat meer zekerheid krijgt. In ieder geval heel veel sterkte!

Lola, poeh, 5 uur slaap per nacht, das wel heel weinig! Voel me wel gezegend met m'n geweldig slapende dochter. Kind slaapt de hele nacht door, vanaf ca. 20.30 uur en dan moeten we haar 's ochtends wakker maken op dagen dat we allebei werken. En vanochtend stond de wekker wel op 06.45 uur, maar toen draaiden wij ons nog even lekker om en natuurlijk sliepen we weer in..... Pas om 07.30 uur liet ze van zich horen! Lekker hoor, zo'n slaapkopje. En het maakt haar ook niet uit waar ze slaapt. Heerlijk!
    Leuke foto inderdaad en geinig, zo'n laptop. Hier nog geen kandidaat voor het babyforum, voor een eigen laptop vinden we haar wat te jong. Moet je toch minstens zelf kunnen zitten, vinden wij :).

Ook hier werd de ziekte van het kind overgenomen, niet alleen door mama, maar ook door papa. Geen Vrolijk Pasen voor ons hier :(. Wel jammer hoor, amper van het mooie weer genoten. Zondagavond was het ineens raak, moest vlak voor ik naar bed ging overgeven en daarna heb ik me dagen beroerd gevoeld. Pas gisteren voelde ik me weer een beetje mens. En m'n vriend was dus ook ziek. Wel iets minder dan ik, hij kon het nog wel opbrengen om Mariëlle naar de creche te brengen dinsdag en hij is donderdag ook weer aan het werk gegaan. Was wel blij dat Mariëlle drie dagen naar de creche kon, want ik was verschrikkelijk duizelig en misselijk, dus ik kon echt niet voor haar zorgen. Eigenlijk vond ik dat het ergste, dat ik niet voor m'n kind kon zorgen. Gek hè? Of eigenlijk misschien toch weer niet...... Maar ze heeft er niet onder geleden, heeft zelfs een nieuw kunstje geleerd, ik had haar gisteravond even in de box op de buik gelegd en ik hield er wel in de gaten, maar keek niet constant naar d'r en ineens toen ik weer keek, lag ze op haar rug! Jammer dat we niet gezien hebben dat ze het deed. Haha, ga haar straks op de buik leggen en dan net zo lang wachten tot ze het weer doet :).

Nou, dat was even bijkletsen van mijn kant. Allemaal een fijn weekend en tot later!
    Groetjes,
    Hinke

10. @Hinke: Ja, het is vreselijk als papa en mama tegelijkertijd ziek zijn. Wij hebben dat meegemaakt toen Jasmijn 9 maanden was en haar eerste buikgriepvirus aan ons had doorgegeven. Roy en ik deden toen een wedstrijdje 'wie is het ziekst' terwijl de veroorzaakster onschuldig lag te slapen... :(
    Gelukkig zijn jullie inmiddels weer opgeknapt! Mijn ervaring is dat de buikgriepjes na die eerste keer steeds milder worden...

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, fijn dat jullie inmiddels alllemaal weer zijn opgeknapt. En inderdaad korte nachtjes. Pittig hoor! Maakt Jasmijn ook zulke korte nachten?
    Wij mogen ook niet klagen met onze meiden. Heel af en toe dat er eentje zich eens meldt, maar meestal is het zo weer stil.

En die Emma, al aan de laptop. Jong geleerd is oud gedaan.

Hinke, vervelend dat jullie met de paasdagen ziek waren. Het was toen inderdaad heerlijk weer, de hele week trouwens wel. Jullie zijn inmiddels allemaal weer opgeknapt?

Op zich had ik best naar een vervanger gekund, maar ik ging er eigenlijk vanuit, dat die mega hoge bloeddruk voornamelijk vanwege de spanning kwam omdat ze mijn afspraak niet hadden genoteerd in hun agenda. Het was even onzeker of ik al dan niet terechtkon en daar heb ik even flink over lopen stressen.

Lola, we zijn inderdaad best wel een beetje geschrokken. Zeker gezien mijn familiegeschiedenis. Het houdt je wel even bezig en het roept vragen op. Vragen die in me opkomen noteer ik allemaal zodat ik ze de eerstvolgende keer als ik weer naar de cardio moet kan stellen.

Gelukkig maar dat er bij Roy niets is gevonden.

Ik heb bij m'n huisarts al wel eens gevraagd om onderzoeken, maar daar wordt hier in de buurt meestal niet zo heel erg happig op gereageerd. M'n tante (zus van moeder) had ook alle reden om onderzocht te worden. Vader en zus overleden aan hartstilstand, broer tenauwernood gered. Die had mazzel dat er 2 volledig uitgeruste ambulances in de buurt waren die hem hebben kunnen helpen.

De vrouw van m'n vader had ook bij haar huisarts aangedrongen op onderzoeken. Ook bij haar in de familie waren allemaal nare aangeleden wat dat betreft. Het was maar goed dat zij erop aangedrongen heeft. Binnen de kortste keren was ze opgenomen en werd gedotterd en kreeg stints.

Omdat het gisteren ook zo'n mooi weer was heb ik 's middags ook maar even ziek op bed gelegen. Had voor het eerst sinds jaren weer een stevige migraine. Gelukkig was Alyssa bij oma en had ik alleen Yelina hier. Ben op een gegeven moment maar samen met haar in bed gaan liggen. Gelukkig kwam papa vroeg thuis omdat ik hem had gemaild dat ik ziek op bed lag en kon hij mooi oma en Alyssa opvangen toen ze weer hier kwamen.
    Zal toch wel iets van spanning zijn geweest over woensdag. Weet anders ook niet waar die migraine zo ineens na al die jaren weer vandaan kwam.

We hebben er deze week nog een achterneefje bijgekregen. Bram. Hij is op mannetjes verjaardag geboren. Hij woog 7 1/2 pond. Ze moest op het laatste moment nog wel even naar het ziekenhuis, maar de volgende dag mocht Brammetje met z'n mama's mee naar huis.

Wat heerlijk trouwens dat het weer voorjaar is. Overal komt het vee weer naar buiten. De buurman heeft vanmiddag z'n 3 koeien weer naar buiten gedaan. Ik vind het altijd zo gezellig als die dames weer in de wei lopen. Nu hopen dat de andere buurman z'n koeien snel naar buiten doet, dan zijn we weer 'compleet' in de straat.
    Gek eigenlijk, dat je die dieren best mist als ze weer op stal staan.

12. Lief van je, maar die buikgriep dateert van 1,5 jaar geleden... ;)

Jeetje, wat een verhaal over de vrouw van je vader :( ! Het is inderdaad af en toe goed om eigenwijs te zijn...

Vervelend dat je zo'n last van migraine hebt gehad, dat lijkt mij echt een heel vervelende kwaal. Hopelijk komt het voorlopig niet meer terug...

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja hoor Hinke, ik ben weer bijna helemaal beter. Alleen nog flink verkouden, maar gelukkig geen koorts en zo meer.
    Met z'n tweetjes ziek zijn is ook niet fijn zeg. Maar wel lekker dat Mariëlle naar de creche kon. Ik moest Danique thuis houden want ze krijgt BV maar weigert de fles, dus moet haar zelf voeden. Chris kon geen vrij krijgen, dat was jammer. Maar donderdag, toen de koorts naar 39 was gestegen, heb ik mijn moeder gebeld want dat trok ik echt niet meer.

Wat leuk dat ze ze zich al omgedraaid heeft, maar je moet haar even toespreken dat ze dit alleen doet als je kijkt hoor. En het liefst ook nog op het moment dat je met de camera in de aanslag klaar zit ;)

En wat een heerlijke slapertjes hebben Hinke en Inez! Zulke nachten als bij Mariëlle halen hier ook niet hoor, al is het nu weer beter dan een paar maandjes geleden. Danique krijgt meestal nog een voeding rond een uur of 21.30 en dan ligt ze om 22.00 op bed. Meestal komt ze dan weer rond 05.30/06.00 voor een voeding.
    Een paar weekjes terug leek het er even op dat ze door ging slapen tot 08.00 maar dat was helaas maar een paar dagen.
    Technisch gezien is 06.00 al ochtend, maar zo voelt het vaak niet. Als ik werk dan gaat mijn wekker om 06.45, als ik haar om 06.00 moet voeden is dat net zo'n rottijd want daarna slaap je natuurlijk niet meer.

Ik heb op 23 april de afspraak bij de kaakchirurg. Ben ook wel benieuwd of ze zoiets heel snel willen verhelpen of pas in een later stadium.

Inez, gefeliciteerd met je achterneefje!
    Is je migraine inmiddels weer over?

Danique is in de fase "ik-moet-en-ik-zal-me-overal-aan-optrekken-en-op-mijn-knietjes-staan". Soms wel eng want ze valt natuurlijk ook wel eens.
    Gisteren had ze zich ergens aan opgetrokken, stond vrolijk op haar knietjes te kraaien, had zich niet meer vast met de handjes en leunt iets te ver achterover......bám, zo plat op haar achterhoofd op het hout. Dat deed au! Als we het nu zien leggen we het voedingskussen maar achter haar neer, maar ja je kan het niet altijd voor zijn hè.
    En dit gaat alleen nog maar erger worden met ons hart vasthouden, hahaha. Straks gaan ze rennen, klimmen, klauteren, oh my god :)

Ter illustratie wat spam!

Op de knietjes in de box, schijnt errug lollig te zijn :)

Ook leuk speelgoed

Poepie!

Eigenwijs koppie tijdens het eten

14. @Natas: Wat een lieve foto's, vooral die van tijdens het eten :D ! Tja, wat rennen, springen, vliegen, duiken, vallen en opstaan betreft: gelukkig gaat het meestal nét goed en zullen ze weer doorgaan... ;)

Inderdaad erg vervelend als je kindje drie kwartier voor de wekker wakker wordt voor een voeding. Emma heeft dat ook een poosje gedaan en ik voelde me die dagen meteen een stuk minder fit. Ik hoop voor je dat Danique de smaak van het uitslapen binnenkort te pakken krijgt...

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha Lola, gelukkig mag ik me nog net verschuilen achter zwangerschapsdementie. Niet lang meer. Wat kan ik dan als excuus gebruiken? Die dementie gaat vast niet meer over. Haha.
    Wel fijn dat jij bent opgeknapt, want jij zat wel even in de lappenmand.

Tja Natas, die tijd gaat nu inderdaad bijna komen. Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen en .... weer opstaan. En net als Lola zegt, dat gaat meestal wel goed. En als ze al vallen, valt de 'schade' 9 van de 10 keer ook nog wel mee. Een buil en een blauwe plek horen erbij. Helaas.

Leuke foto's trouwens. En op de knieën in de box of ergens anders is inderdaad een leuk spelletje. Heb ik Alyssa ook veel zien doen.

Alyssa had indertijd als hobby als ze in de kinderstoel aan tafel zat zich steeds af te zetten tegen de tafel. 1x is dat fout gegaan, is ze met stoel en al achterover geklapt, met haar hoofd plat op de grond. Het was even brullen, maar ze heeft er niks aan over gehouden.
    En nu zou je denken dat ze zich daarna niet meer zou afzetten tegen de tafel .....

Ik hoop mee dat Mariëlle en Danique nu snel lekker door zullen slapen. Da's wel zo lekker voor je eigen nachtrust.

Hier met Alyssa nu weer een nieuwe fase in 'het loslaten'. Alleen spelen in de tuin. Gek genoeg heeft Alyssa daar meer moeite mee dan wij. Buiten spelen vindt ze heerlijk, maar dan wel met 1 van ons in de tuin.

Oja, de migraine is gelukkig weer over (gisteren al) en mag wat mij betreft weer heel lang wegblijven. Of nog beter, wegblijven.

Yelina wil ook nog even wat schrijven:
    d5gbyh azZ/g.
    x 'çvc
    '/\00.

Het is maar dat je het weet!!! :) :) :)

16. Jasmijn is ook een echt buitenspeelkind. We hebben een houten speeltoestel gekocht en daar is ze helemaal wég van. Roy is nu de schommel aan het opbouwen en Jasmijn wil 'helpelen'. Onnodig te zeggen dat het klusje niet erg opschiet... :) ;)

Ik denk dat deze zomer de laatste zal zijn waarin ik Jasmijn 'veilig' in onze tuin kan houden. Volgend jaar zal ze wel met andere kindjes op het pleintje willen spelen. Dat vind ik een stuk enger, aangezien daar ook auto's rijden. Ik vrees dat ik de eerste keren niet bij het raam ben weg te slaan. We wonen gelukkig direct aan het pleintje, dus hoef ik mijn kind niet uit het oog te verliezen...

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wij wonen helaas niet aan een pleintje maar in het buitengebied tussen een paar 60km wegen in waar vaak 80+ wordt gereden. Dat wordt vrees ik voorlopig niet alleen de tuin uit.

Geweldig he? Zo'n houten speeltoestel. Wij hebben Alyssa vorig jaar een een houten speeltoestel voor haar verjaardag gegeven. Ze is er helemaal gek mee.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De dag dat Danique weer lekker doorslaapt tot minimaal het tijdstip waarop mijn wekker gaat, dan steek ik de vlag uit! :D

Hahaha, leuke vergelijking met dat liedje...... en weer opstaaaaan. :)
    Mijn stiefdochter rent stiefkleintje continue achterna om hem voor van alles te behoeden, helemaal nerveus word ik daarvan en dat ben ik ook niet van plan. Ze is al meer gevallen, maar die knal recht achterover was wel errug hard.

Danique begint zich nu ook in de kinderstoel af te zetten tegen de tafel. Bij onze stoel kon je de poten achter verlengen met plastic opzetstukken, dat hebben we gedaan. Wat zal dat met Alyssa een klap hebben gegeven zeg.

Danique zegt "wawawafa papapaha mamawama bababa" terug tegen Yelina (ook geen idee wat dat betekent :D)

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Grappig he? Die strijdkreten. Alyssa heeft voor ze echt kon praten heel lang als strijdkreet 'kapajejekapaja' gehad. Een paar maanden geleden riep ze het nog eens, maar ze kon me niet vertellen wat het nu betekende. Denk dat we er nooit achter zullen komen. :)

Natas, ik zou er ook bloednerveus van worden als iemand continue z'n kind achterna zou lopen en rennen om hem te behoeden voor valpartijen. Zo'n klap op het achterhoofd zou je inderdaad liever voorkomen, maar helaas is dat niet altijd mogelijk.
    Ik denk ook dat je er best een huilertje van krijgt als je het steeds probeert te voorkomen.

Als Alyssa viel (en nog steeds doen we dat) reageerden we er altijd vrij laconiek op, iets in de trant van ach vervelend dat je gevallen bent. Kom maar hier. Kusje erop, over. Dat heeft altijd erg goed gewerkt en werkt nog steeds erg goed.
    Als ze nu valt is het vaak, gaat vanzelf over.

Toen ik vanochtend na het ontbijt even met beide meisjes op de bank zat kwam Ares (onze herder) eraan. Yelina zat hem even lekker aan z'n oren te trekken en in z'n ogen te prikken, (vindt 'ie helemaal geweldig gek genoeg) zegt Alyssa: Mag niet Yelina, Ares is van Alyssa! :) :)

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahahaha, mooie opmerking van Alyssa! :D

Nou, het toeval wil dat stiefkleintje een huilertje is....... maar ja, of het van dat zenuwachtige gedrag van stiefdochter komt weet je natuurlijk nooit.
    Wij reageren ook expres laconiek. Maar de krijspartij van bij die klap kon mijn moederhart niet meer negeren ;)

Deel Deze Pagina