35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, een kindje wat echt overstuur is, is ook niet te negeren. Zou ik zelf ook gaan troosten hoor.

Wat jammer dat stiefkleintje zo'n huilertje is. En of het door het goedbedoelde gedrag van mama komt? Wie zal het zeggen.

Ben vanochtend bij de huisarts geweest en heb nieuwe medicatie voor de bloeddruk gekregen. Verder een herhaalafspraak voor over 3 weken. Aangezien de huisarts verder nog geen info had gekregen van de cardioloog kon zij me verder ook niet vertellen wat het nu allemaal precies inhield. Maar goed, zolang het tegendeel bewezen is, gaan we er maar vanuit dat het niets ernstigs is.
    Ondertussen heb ik vandaag al wel een oproep gekregen voor het UMC in Utrecht. Dat is al wel lekker vlot. Ben benieuwd wat daar allemaal gaat gebeuren. In ieder geval iets met erfelijkheidsonderzoeken.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nu nog ff spammen met dank aan de tip van Lola bij het andere 35+ topic. Alleen nog even zien erachter te komen hoe al die opmerkingen onder de foto wegkunnen.

[attachment=0:12fxkjzr]IMG_Yelina.jpg[/attachment:12fxkjzr]

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Leuke foto! En mooie blauwe ogen!
    Ik denk dat je die opmerkingen eronder niet weg krijgt, maar maakt niet uit hoor ik kijk toch alleen naar Yelina :)

Fijn dat je zo snel een afspraak in Utrecht hebt.

4. @Inez: Wat heeft Yelina mooie blauwe ogen :D ! Leuk om nu ook eens een foto van jouw kindje te zien. Nu je oudste nog... ;)

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hier dan ook een plaatje van Alyssa

[attachment=0:34vxndb9]IMG_alyssa.jpg[/attachment:34vxndb9]

6. Wat een lieffie :D ! Is ze taart aan het bakken voor mama...?

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    :) :) Ja, wat een schatjes he? En ja, ze was inderdaad aan het koken voor mama. Het heeft heeeerlijk gesmaakt!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag bij de kaakchirurg geweest, zijn oordeel : nu meteen iets aan laten doen en niet pas als ze tiener is. Zou wel kunnen, maar het gat tussen haar voortandjes is erg groot, er kan nog wel een tand tussen. Wij zien het ook niet zitten om het dan jaren zo te laten en dan een beugel voor een wel heel flinke correctie.
    Hij gaat haar voor waarschijnlijk begin juni inplannen op de OK, kleine operatie onder een roesje en op dagopname.

9. Mijn naam is Marijke, ik ben 37 jaar en mijn zoontje Jesse is op 30 maart 2009 geboren. Vandaag is hij naar CB geweest,ze waren heel tevreden, hij was 800 gram gegroeid en weegt nu 3790 gram.
    Leuk dat er ook een forum is voor 35+ moeders.
    Ook ik wilde al vroeg moeder worden, maar uiteindelijk ben ik doordat ik niet eerderde 'ware' was tegen gekomen pas op 37 jarige leeftijd moeder geworden.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, was vergeten je succes te wensen voor vandaag. Goed dat je bij de kaakchirurg bent geweest met Danique. Fijn dat ze al zo snel geholpen kan worden. Liever nu dan later allerlei toestanden met beugels enzo. Lijkt me ook niet fijn.
    Haar wegbrengen zal best even tegenvallen, maar het is wel voor een goed doel.

Marijke, welkom hier, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en gezellig dat je mee komt kletsen. Fijn dat alles zo goed met hem gaat. Heerlijk, zo'n kleintje nog. Geniet er maar lekker van meid, het is een cliché, maar echt, het gaat zooooo hard allemaal!

Mis de andere dames ook al een tijdje. Alles goed met jullie?

11. Mij lijkt het ook fijner om er nu al iets aan te laten doen. Ze is nu nog zó klein en zal dus ook geen nare herinneringen overhouden aan haar 'avontuur' in het ziekenhuis. Bovendien zijn tieners al zo onzeker van zichzelf en dan helpt het niet echt als je nog een operatie moet ondergaan voor een klein 'schoonheidsfoutje'...

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

12. @Marijke: Welkom! Ik wens je heel veel kletsplezier hier. Het groepje is (nog) niet groot, dus het is goed bij te houden... :D

Ik heb nog een paar leuke foto's voor jullie van mijn meiden...

Hoezo zijn dit echt kids van hun tijd... ;) ?
    [attachment=1:9kml15jf]chatten.jpg[/attachment:9kml15jf]

Jasmijn wilde 'schilpadje spelen' (geen idee waar ze het vandaan haalde :rolleyes: )
    [attachment=0:9kml15jf]jasmijn en emma als schildpadjes.jpg[/attachment:9kml15jf]

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Leuke foto's Lola. Schildpadje spelen, tja, waar halen ze zoiets vandaan. Misschien iets van het KDV?

Alyssa heeft waterpokken. Ik geloof dat ze daar ook wat hoofdpijn bij kunnen hebben als ik het goed heb gelezen en onthouden. Nu is Alyssa helemaal fan van filmpjes van het dinosaurusje Platvoet. Zei ze vanavond. Ik heb au hoofd. Platvoet loopt over m'n hoofd.
    Ook jeukt het natuurlijk als de ziekte, dus: er lopen spinnen over m'n arm.

Het lijkt er trouwens op dat Yelina ook de waterpokken krijgt. Nou ja, als het inderdaad zo is, dan zijn we daar ook meteen weer vanaf.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, ik vind het ook veel beter om er nu meteen wat aan te laten doen. Des te minder ze er van mee krijgt, des te beter. En om haar zo lang hiermee door te laten lopen zagen we ook niet zitten.

Beterschap met de waterpokken bij je meisjes Inez!

Wat een heerlijk stel heb je Lola.

Marijke, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zoontje.

Het nieuwe kunstje is hier : zelluf gaan staan!
    En ik dat kind maar vertellen dat ze het es wat rustiger aan moet gaan doen..... :( :D

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vlotte tante Natas! Nu al zelf staan.

Merk wel dat Yelina ook steeds meer interesse in staan krijgt, maar het selluf zitten en tijgeren of kruipen 'moet' ze nog gaan doen. Ben benieuwd wat ze als eerste gaat doen.

Hoop ook dat de meisjes snel van de waterpokken afzijn.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Misschien gaat Yelina wel alles tegelijk doen :)

Het is grappig om te zien hoe het hek van de dam gaat zodra ze een nieuw kunstje doorhebben. Gisteren stond ze voor het eerst in de box, vandaag al lijkt wel alsof ze nooit anders gedaan heeft.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ja, een nieuw kunstje moet steeds maar opnieuw worden gedaan. Zien we aan Yelina ook wel weer. Die rolt en schuift nu de hele box en kamer door.

Haha ja, daar dacht ik zelf ook al aan, dat ze alles tegelijk gaat doen.

Alyssa werd vandaag helemaal gek van de jeuk, arm kind. Hopelijk is het snel weer over. Ze zeggen wel dat kinderen niet ziek zijn van de waterpokken, maar ze hangt nu al 2 dagen met een wit snoetje op de bank. Echt lekker voelt ze zich zeker niet.

Bij Yelina zagen we gisteren wat rode vlekken en bultjes, vandaag waren die al weer weg. Of dat bij haar nu ook de waterpokken zijn geweest? Maar eens zien hoe het morgen gaat. Eerlijk gezegd heb ik liever dat ze ze nu meteen meekrijgt dan pas over een paar jaar.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah, wat zielig voor Alyssa!

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wat een mooie, lieve foto's van mooie, lieve meisjes :)
    Moet toch eens leren om te spammen, heb ook zo'n mooi, lief, maar vooral VROLIJK meisje. Haha, kind kraait wat af!

@ Natas: fijn dat jullie zoveel opgeschoten zijn bij de kaakchirurg. Zo'n ingreep is natuurlijk niet fijn, maar ik ben het wel met Lola eens dat ze er later vast minder "last" van zal hebben nu dan als ze tiener is. Over foto's gesproken: die je als avatar gebruikt vind ik prachtig!

@Inez: inderdaad vlot zeg, die oproep voor het ziekenhuis. Wanneer "moet" je? Hopelijk valt het mee! In ieder geval sterkte ermee. En je meisjes zijn dus allebei ziek? Zielig hoor, vooral als ze zo'n jeuk hebben. Heeft het bij Yelina nog doorgezet of waren het toch geen waterpokken? Wel naar voor haar als het wel zo is, maar dan heeft ze het maar gehad... Ik hoop wel dat ze allebei weer opgeknapt zijn.

@ Marijke: Welkom en gefeliciteerd met je zoontje. Lekker dattie zo goed gegroeid is! Gaat verder ook alles goed? Zal wel wennen zijn :) Maar zo'n kleintje is toch wel heel bijzonder hè?

Onze dame is intussen weer behoorlijk gegroeid, is inmiddels 2x haar geboortegewicht. Ben net even bij het inloopspreekuur geweest. Omdat ze ziek geweest is, waren we wel benieuwd of ze wel gegroeid was. Gelukkig was ze dat wel :) 7160 weegt ze nu, netjes binnen de curve.
    Wat het steeds maar herhalen van nieuwe kunstjes betreft, daar doet Mariëlle niet aan. Ik heb haar zaterdag toch echt met eigen ogen van rug naar buik zien draaien (nadat ik haar een paar keer geholpen had en haar steeds teruggedraaid had) en gisteren van buik naar rug (omdat ze niet bij een speeltje kon, bedacht ze zelf dat ze dan moest rollen, heel knap), maar het lijkt wel of ze er elke keer weer aan herinnerd moet worden hoe het ook alweer ging. Maar ze kan het dus wel! :) En ach, het hoeft ook nog niet.....
    Wat dat betreft herken ik wel wat Natas schrijft, ik heb af en toe ook, dat ik zeg: het hoeft allemaal niet zo snel! Maar ik ben natuurlijk wel heel blij dat ze het allemaal kan en allemaal doet. Vorige week was de fysio hier en die was ook erg tevreden. Mariëlle kreeg een OK-stempel (haha, moest meteen aan die Duyvis-reclame met dat rare mannetje denken, kennen jullie vast ook). 20 mei moeten we weer naar Zwolle en ik kan me niet voorstellen dat ze daar iets geks ontdekken. Het gaat gewoon hartstikke goed met d'r. Zoals m'n vriendin laatst zei: het lijkt alsof ze ontzettend haar best doet om te laten zien dat er heus niks mis met haar is. En daar lijkt het soms echt op. Mevrouwtje wil vooruit en alles zien en alles meemaken en ...... pfffffffff. Haha, ff rustig, denk ik dan soms. Fysio zei al: wat zal ze druk worden als ze geen medicijnen meer krijgt!

Oh ja, las ergens dat iemand hoopte dat Mariëlle snel doorslaapt, maar dat doet ze al heel lang hoor! Sinds ze 6 weken is vanaf middernacht en sinds ze vier maanden is vanaf ca. 20.30 uur tot de volgende ochtend. Daar hoor je mij niet over klagen. Ik vraag me nu ineens wel af of dat zo blijft als ze geen medicijnen meer krijgt. Maar goed, zo ver is het nog niet. Tot zo lang genieten wij van ons slaapkopje!

Groetjes,
    Hinke

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, lekker dat je meisje al zo lang zo goed doorslaapt. En dat het zo ontzettend goed met haar gaat. Zoals het nu met haar gaat lijkt het me sterk dat ze in Zwolle iets afwijkends zullen vinden. Maar het blijft evengoed spannend.

Hier wordt overigens ook regelmatig geroepen dat het veeeel te hard gaat. Het is en blijft leuk om te zien hoe die kleintjes zich ontwikkelen, maar .... mag het allemaal wat minder hard gaan????

Alyssa lijkt vandaag gelukkig veel minder last te hebben van jeuk en wat het bij Yelina is geweest, Joost mag het weten, wij niet. De plekjes die ze had, waren gisteren al weer verdwenen, dus dat zal vast niet om de waterpokken zijn gegaan. Maar hoe zielig ik het ook vind, ik hoop echt dat ze ze binnen nu en 2 weken wel gaat krijgen, zij zal zich er nu minder bewust van zijn om wat het gaat dan wanneer ze ouder is.

Ik mag over 2 weken al naar Utrecht voor de erfelijkheidsonderzoeken. Enerzijds twijfelen we nog een heel klein beetje of we die echt wel moeten laten doen vanwege eventueel nog af te sluiten levensverzekeringen voor hypotheken. Anderzijds zeggen we, vanwege de meisjes moeten we het wel doen. Stel dat het inderdaad iets overerfbaars is dan weten we het liever nu voor de meisjes dan wanneer het misschien wel te laat is. Voor hetzelfde geld is het iets wat heel eenvoudig voorkomen kan worden ofzo.

En met m'n cardioloog mag ik weer een afspraak maken voor het inspanningsonderzoek als m'n bloeddruk stabiel is, max. 140/90.

Deel Deze Pagina