Welkom hier Sjalleke! Jeetje Lola, alweeeeeeeer die plaatjes van jou.................. (Kerstman, ikke wil Pee-Es-Peeheeeee)
Hé, wat leuk! Een topic voor 35+ mama's. Ik wil mij graag bij jullie aansluiten. Ik zal mij even voorstellen: mijn naam is Carina en ik ben moeder van 4 kinderen: 3 jongens (17, 3 en 2) en 1 meisje (vandaag precies 11 weken oud). De oudste zoon is uit mijn eerste huwelijk, de andere 3 kinderen uit mijn tweede huwelijk. Ik heb nooit kunnen indenken dat ik na mijn scheiding nog 3 kinderen zou krijgen. Na mijn scheiding in 1992 heb ik jarenlang geen relatie gehad. In juni 2004 ontmoette ik mijn man en daarna is het allemaal heel snel gegaan. In december 2005 werd Julian geboren en Matthijs volgde vrij snel in november 2006. Ja, en Alicia (geboren op 28 september) is ons cadeautje. Zij was niet gepland, maar o zo welkom. Wij zijn zeer blij met haar. Momenteel verkeren de drie kleintjes en papa in de ziekenboeg. Matthijs en Julian hebben de afgelopen dagen koorts gehad. Vooral Julian had hoge koorts. Ze zijn nu wel koortsvrij maar hoesten enorm en eten nauwelijks. En Alicia heeft gelukkig wel etenslust, maar is ook hoesterig. Gisteravond voordat zij de fles zou krijgen, heeft zij flink overgegeven. Ook had zij die hele dag flinke diarree. Dus je begrijpt, moeders maakte zich grote zorgen. 's Avonds om 22.00 uur nog maar een flesje melk gegeven van 100 cc, en gelukkig, dat bleef erin. Vandaag tot nu toe blijkt het goed te gaan. De flesjes heeft zij bijna leeggedronken al was dat in een laag tempo. Dus hopelijk is zij aan de betere hand. Ik ben er nog niet aan toegekomen om alle pagina's van dit topic te lezen, dus vandaar dat ik nog niet reageer op jullie berichtjes. Maar ik zal dat zeker gaan doen op een rustig tijdstip. Momenteel ligt Matthijs te huilen in zijn bedje, dus zal ik nu gaan afsluiten. Tot een volgende keer.
Welkom alle nieuwe moeders. @Lola ik had eigenlijk ook een september moeder moeten zijn. Jouw dochter is geboren op de dag dat ik uitgerekend was. Ik lees ook al een tijd mee bij het andere 35+ topic maar heb daar nooit gereageerd omdat ik pas op de site ben gekomen toen ik al zwanger was en het moeilijk vond om te reageren op alle ellende die ik daar las. Mijn tantezeggertje is dan wel pas 19 maar ze woont samen met haar vriend die een stukje ouder is en een aantal van haar vriendinnen zijn nog jonger moeder geworden. Ik denk zelf dat ze een goede moeder zal zijn, ze is erg volwassen voor haar leeftijd en paste altijd al op kinderen. Maar als ik haar was geweest had ik toch nog eventjes gewacht , ik denk dat ik zelf ook een betere moeder voor mijn dochter ben dan dat ik zou geweest als ik 22 zou zijn geweest. Je hebt toch wat meer bagage en ik geniet van elke minuut die ik beleef met haar.
Sjalleke en Golden Girl, ook jullie welkom hier. Lola, weer lekker aan het freubelen geweest met PSP zie ik. Mooi hoor! Cindy, je kunt gerust meeschrijven bij het andere 35+ topic hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ja, we hebben daar een verdrietige periode achter de rug en zijn daardoor een vrij hechte club geworden. Maar dat wil niet zeggen dat andere 35+ers daar niet welkom zijn. Integendeel.
@ Lola: wat een mooie foto's dat je aan het ontwerpen bent. Ik ben zelf nog niet aan de 2e toe en weet niet of er nog 2e komt.
Amaai ik heb wat moeten bijlezen en leuk zoveel neiuwe mensen bij met kindjes! Cindy en Lola wat een mooie plaatjes kunnen jullie maken! en hopen dat het ritme weer komt hier ik geef op gevoel af soms drinkt ze 220 en soms 120 ze heeft der 700 in totaal op een dag maar drinkt meer want ze gaat hier der bedje in om 9 u en staat rond 8 op! Dus haalt ze der schade in in de dag op eet gebied! sorry dat ik niet iedereen antwoord t is even teveel ja Zico met psp en je kunt er lessen in volgen is leuk hoor! anders stuur je me maar prive wat foto's en maak ik je iets maar hier kun je ook veel http://imikimi.com/main/view_kimi/B4tP-10o en das makkelijk.....veel succes! Fijne avond Ritje
@Zico dat knoopje er in is voor mijn man al reden genoeg om voor een 2e te willen gaan proberen. Daar ziet hij echt enorm tegen op. Ik heb hem gezegt dat hij echt aan de beurt is om dat te doen als we besluiten om toch niet voor een 2e te gaan proberen of nadat er een 2e is geboren. Voor een man is dat een stuk makkelijker dan voor een vrouw om te laten doen en ik heb geen zin er in om een spiraaltje te nemen of de pil weer te gaan moeten slikken. Maar buiten dat knoopje om zou hij in ieder geval wel een 2e willen. Ik zie meer spoken , ik kan nu makkelijker weg met de kleine. Heb geen rijbewijs maar wel een 40km wagentje en daar past maar een kind in. Was met mijn rijbewijs bezig toen ik zwanger werd van Rosanne en dat is dus uitgelopen op een ramp (3 keer gezakt ) Was toch teveel afgeleid door de zwangerschap , moest een keer afrijden een dag voor de uitslag van de nekplooimeting. Mijn dochter drinkt nu 5 voedingen van 200 (180 + 6 scheppen) op. Was tot ik over ging op de level 2 speen ook zo rond de 700-800 per dag. Ze komt alleen dus wel om de 3 uur. Ze krijgt haar eerste voeding rond 9 uur en de laatste voeding sàvonds ook rond die tijd. Een paar weken terug was ik al blij als ik er meer dan 800 in kreeg en nu denk ik af en toe als ze maar niet wakker wordt en toch voor meer eten komt. Zover ik heb begrepen mag ze niet meer dan 1000 per dag hebben.
Gisteravond werd de fles weer vierkant geweigerd door Emma! Het ligt in elk geval niet aan de melk zelf, want als ik de melk in haar mondje spuit door in de fles te knijpen, drinkt ze dat gewoon op en huilt ze ook niet. Maar op zo'n manier gaat één flesje úren duren . Ik krijg sterk de indruk dat ze gewoon niet meer weet hoe ze uit een fles moet drinken. Gisteren dus maar weer de 'bekerstjesmethode' aangehouden, maar daar kleven ook twee nadelen aan: ten eerste levert dat een knoeiboel op en ten tweede krijgt ze dan vaak wat te grote slokken binnen en ook veel lucht. Dus dat levert weer veel boertjes op. Maar ik weet het anders ook niet... Ik krijg wel bij voorbaat medelijden met mijn moeder die vanmiddag (op mijn tweede halve werkdag...) komt oppassen. Ik probeer Emma maar zolang mogelijk wakker te houden, in de hoop dat ze - net als vrijdag - de hele middag doorslaapt... Ons gezinnetje is ook compleet (zeggen we nu...), maar omdat we nu niet weten hoe we er over een paar jaar over denken, vind ik een 'knoopje' vooralsnog te definitief. Vandaar dat ik een spiraaltje heb laten plaatsen. Mijn hubbie heeft dus nog 5 jaar uitstel van executie... Een andere reden voor mij om voor het spiraaltje te kiezen, is dat ik hoop dat mijn menstruaties wegblijven. Daar heb ik niet zo'n fijne herinneringen aan, namelijk...
Ja dat vind ik wel een ramp van niet meer zwanger zijn, die vervelende menstruatie Ik was altijd in de veronderstelling dat je met een spiraaltje juist erger ongesteld werd, maar de dokter legde mij dus uit dat tegenwoordig je van die spiraaltjes hebt waar het helemaal weg bij kan blijven. Voorlopig houden we het gewoon op condooms, heb geen zin om te ontpillen als we toch besluiten voor een 2e te gaan proberen. Heb je al eens een ander soort fles/speen geprobeerd? Misschien helpt dat, na de geboorte van Rosanne hebben wij een hele berg flessen moeten proberen voordat we er eindelijk een hadden waar ze wel uit wilde drinken. Borstvoeding lukte hier jammer genoeg niet.
Ik wil inderdaad morgen zo'n brede fles gaan kopen waarvan de speen meer op een tepel lijkt. Maar het vreemde is dat Emma al vrijwel vanaf het begin één (en heel soms twee...) voedingen per dag via de fles krijgt. Dat ging altijd prima. Tot afgelopen week...
Lola, ik heb ook om precies dezelfde redenen gekozen voor de Mirena. Aan het plaatsen heb ik niet zulke geweldige herinneringen overgehouden, maar aan m'n menstruaties van voor ik op m'n 15e aan de pil ging nog slechtere. Ik denk dat ik, mocht het over 5 jaar opnieuw nodig zou zijn, alsnog weer voor de Mirena zou gaan. Weer op de 'oude voet' ongesteld worden of pilgebruik is voor mij. En één van ons beiden zou er wel een knoopje in kunnen laten leggen, maar daarmee blijven mijn menstruaties niet weg. Ik hoop dat Emma snel weer een flesje accepteert. Wie weet neemt ze hem bij je moeder wel als jij niet in de buurt bent. Cindy, hmm afrijden op de dag van je nekplooimeting, dat had inderdaad niet beroerder uit kunnen komen. Dan ben je met je gedachten wel heel ergens anders. Ga je het binnenkort wel weer opnieuw proberen? Lekker hongerlapje, je dochter. Yelina zit nu op 5x 160cc melk. Maar goed, die is met haar 5,5 kg en 61 cm ook een stukje kleiner dan jouw meisje. Zico forumverslaafd? Nee toch? Sjalleke, natuurlijk worden we er allemaal niet jonger op, maar probeer jezelf niet al te veel druk op te leggen ivm je leeftijd.
Dat zou best kunnen, dat hoor je vaker. Ik ga in elk geval zo'n Tommee Tippie fles proberen, de speen ervan lijkt sterk op een tepel...
Is wel de bedoeling dat ik weer ga beginnen met rijles, maar voorlopig even niet. Ben nu veel te druk met mijn dochter dus wacht eerst even tot het weer iets rustiger hier is. Kwam trouwens een foto tegen met hetzelfde pakje als jouw dochter aan heeft op een foto in je album. Rosanne was op de foto rond de 2 maanden.
Als ge moet weten hoeveel m'n man heeft afgezien met het knoopje, eerst was hij heel goed is na 2 dagen al gaan werken en na1 week terug thuis. Daarna heeft hij bijna 4 weken thuis gezeten met een absess die zo groot was als een teelbal, ze hebben die open gesneden en ze kregen dit dus niet verdoofd. Kan je voor stellen. Er heeft een wiek ingezeten tot de laatste dag. Ventje heeft zeer veel afgezien, mocht er nog niet naar wijzen Ons Sterre zit met de buikgriep, ze heeft diarree en we zijn haar al vocht aan het bijdienen op voorzorg door dokter gevraagd dit te doen, dus ze drinkt nu venkelthee bij. He meiden kunnen jullie stemmen op deze link, sterre doet mee aan een foto wedstrijd, 1 met zus en broer, de andere alleen http://fotowedstrijd.zita.be/Het-Mooist ... BGQOI.aspx De andere link hebben we nog niet gekregen de foto is nog niet goedgekeurd
Emma vertikte het vanavond helaas weer om aan de fles te drinken. Maar deze mama is gelukkig ook niet voor één gat te vangen! Ik had een gaatje in de speen gemaakt van zo'n 2 a 3 mm groot en daardoor sijpelde de melk gemakkelijk haar mondje in. Emma trapte er in en het flesje was binnen een kwartier leeg . Maar helemaal de bedoeling is dit natuurlijk niet... @Zico: Ik heb gestemd!