35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Inez, fijn dat het met Alyssa beter gaat. En ik begrijp het wel hoor, dat je "hoopt" dat Yelina het nu ook krijgt. Inderdaad wat je zegt: is ze zich er minder bewust van.

Over twee weken, dat is snel! Ik begrijp jullie afwegingen en ik kan me ook best voorstellen dat je bepaalde dingen misschien helemaal niet wilt weten. Maar... als er aanwijsbare redenen zijn voor zo'n onderzoek, zou ik denk ik ook wel willen weten of er wat aan de hand is en wat dan. Misschien is het inderdaad iets eenvoudigs en dan zou je je misschien voor niets zorgen maken over iets ergers. Onzekerheid is volgens mij in de meeste gevallen altijd nog erger, omdat je je dan allerlei dingen in je hoofd kunt halen.

"Zwolle" blijft inderdaad spannend, maar ik ben er niet meer zo bang voor. We zien dat het goed met Mariëlle gaat en dat ze alles doet wat ze zou moeten doen. Mensen die nergens vanaf weten, zien niets bijzonders aan haar, omdat er domweg niets te zien is. Toen we nog in het ZH waren, hebben we geleerd om voorzichtig te zijn, niet te blij te worden van goede berichten, omdat we bij elke twee stappen vooruit ook wel weer eentje achteruit deden, maar intussen kan ik het idee "dat er misschien toch nog iets achterweg komt" redelijk loslaten. We genieten ervan dat ze het zo goed doet en ALS ze er nog iets aan over heeft gehouden, dan merken we dat vanzelf. Dan zal de klap wel heel groot zijn, maar ik laat m'n lol om haar nu niet bederven door wachten op een klap die misschien nooit komt.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hoeraaa, wij bouwen hier een klein feestje. Alyssa heeft (eindelijk) haar eerste plasje op de wc gedaan.

We zullen vast nog wel wat 'ongelukjes' krijgen, maar de eerste grote stap is gezet!!!

(mama is errug blij)

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    We hebben helaas reden genoeg om het wel te doen na diverse plotselinge sterfgevallen (m'n moeder inclusief) in m'n moeders familie. De weegschaal slaat dan ook over naar wel doen hoor!

En voor jou, groot gelijk meid. Lekker genieten van je meisje. Ik kan me voorstellen dat de klap best groot zou zijn als er toch wat aan de hand zou blijken te zijn, maar zoals het nu gaat met haar lijkt dat heel ver weg.

4. Ach gossie... en verop lees ik dat Alyssa ook behoorlijk last van jeuk heeft. Heb je al eens een havermoutbadje geprobeerd? Vul het babybadje met lauw water en doe een flinke hand havermout in een (oud) washandje. En dan 'thee trekken'. Het verlicht de jeuk. Ook koelzalf en Calendulan-emulsie kunnen helpen.

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Yelina ook de waterpokken krijgt. Kindjes die zo jong (jonger dan een jaar) al waterpokken krijgen, krijgen het vaak nog een tweede keer... :(

Beterschap!

*Edit: Ik lees nóg verderop dat het met Alyssa alweer een stuk beter gaat (maar misschien heeft een andere mama nog iets aan mijn tips... ;) ) en dat Yelina's vlekjes net zo snel weer zijn verdwenen als ze zijn gekomen. Fijn...*

5. Ooooo, het 'begin van het einde van de rust' is er :( ! Nog eventjes en dan ren je achter haar aan... :)

6. Als je een berichtje post, zie je onder de buttons 'Opslaan', 'Voorbeeld' en 'Bevestig' twee tabbladen, waarvan één 'Bijlage toevoegen' heet. Hiermee kunt je foto rechtstreeks vanaf je pc in je berichtje plaatsen...

7. Goed zo! Grote meid... =D>

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank je Hinke, die foto is ook 1 van mijn favorieten.
    Fijn dat alles goed was met Mariëlle op het inloopspreekuur, en heerlijk dat ze zo lekker vooruit gaat. Ik kan me voorstellen dat jij allerter bent op vorderingen door haar medische geschiedenis.
    En ja, de ontwikkelingen gaan razend hard en soms hou ik het niet bij. Maar die vorderingen, zien hoe ze alles doet, weer iets nieuws kunnen, steeds meer aktie en interaktie vind ik ook helemaal geweldig.

Inez ik kan me je twijfel voorstellen, maar ik denk dat ik het ook nu wel zou doen.
    Wat knap van Alyssa!

Hahaha Lola, ja ik ga alvast maar conditietraining doen om straks een rennende Danique'je bij te kunnen houden :D
    Overigens, een tijgerend Danique'je is soms al een uitdaging :)

9. Weet je wat pas écht vermoeiend is? Als je kindje nog niet los kan lopen, maar wel de hele dag zijn handjes naar je uitsteekt om samen met jou te lopen. Ik kan de pijn in mijn rug nu nóg voelen :rolleyes: ! En dan hadden wij ook nog de pech dat Jasmijn drie keer achter elkaar ziek werd (buikgriep, waterpokken en RS-virus, allemaal achter elkaar...) waardoor ze nogal lang in deze fase bleef hangen. Wat was ik blij toen ze eenmaal los liep... :D !

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, succes met de conditietraining :)

Lola, ik had ook inderdaad begrepen dat wanneer ze te jong de waterpokken kregen dat ze die dan later nog eens konden krijgen. Alleen heb ik gelezen dat dat gold voor als ze nog geen half jaar waren. Nou ja, wat het ook was bij Yelina, het is (nog) niet weer teruggekomen, dus we zien het wel.

Hoop dat Emma in de periode dat ze net gaat lopen niet zo vaak achter elkaar ziek is. Ze blijven dan inderdaad vaak even een tijdje stilstaan in de ontwikkeling.

Alyssa heeft de smaak te pakken. Wilde meteen al weer naar de wc, maar nu voor de grote boodschap. Deze lukte nog niet zo de eerste poging, maar voor het slapen gaan wel weer een plasje gedaan. Grote meid.

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Toch wel geweldig hoor, die ontwikkeling. En dat je dat dan van zo dichtbij mag meemaken! En dat je dan ook nog weer in vorm komt! :)

Ik houd me hart al vast voor als ze gaat kruipen...... had nog niet eens gedacht aan lopen en rennen. En dat beeld dat Lola schetst, ook niet zo aanlokkelijk. Haha, wat hebben we onszelf toch aangedaan? Het is dat je er veel voor terugkrijgt, maar anders... *proest*.

Inez, ik hoop dat het meevalt! Wel erg fijn dan dat je zo snel terecht kunt. Maar misschien duurt het even voor de uitslag komt? Kan me voorstellen dat je trots op Alyssa bent. Knap van d'r toch? En dat van die waterpokken: twee keer lijkt me niet fijn, dus afgaand op wat Lola zegt misschien toch niet te hard hopen?

Met dank aan Lola probeer ik ook even te spammen. Wilde eigenlijk een recentere foto, ze is gisteren van het wiegje naar het ledikantje gegaan en dat levert mooie contrasterende plaatjes op, van heel groot kind in klein bed naar heel klein kind in groot bed, echt grappig, maar die staan nog op het toestel, dus heb ik maar even eentje genomen van een maand geleden, toen we op bezoek waren bij een tante van m'n vriend. Ook mooi (en lief en vrolijk :)).

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Natas maakt zich klaar voor conditietraining en rugspieroefeningen :)

Aaaaah Hinke, wat een lieve foto!
    Schatje zeg, echt een poepie.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, LIEF!!!

14. @Hinke: Wat een schatje! Ze heeft behoorlijk lichte blonde haartjes, niet...?

Wat het (leren) lopen betreft: Stiekem hoop ik dat Jasmijn straks met Emma door de kamer gaat stappen ;) . Jasmijn wil haar kleine zus nu al met alles helpen en corrigeert Emma ook als deze in haar ogen 'fout' met haar speelgoed speelt... :D

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, dat gebeurt hier ook, corrigeren als Yelina 'fout' met speelgoed speelt.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Op 1 ongelukje na dat plaatsvond voor haar eerste plasje op de WC is Alyssa tot nog toe steeds droog gebleven overdag. =D> =D>

's nachts krijgt ze nog wel een luier om. Denk dat ze daar nu ook vast wel snel vanaf wil.

17. Hallo dames,

Lang niet geweest, maar het was hier ook een beetje hectisch. Heb inmiddels wel alles bijgelezen, nu nog zien of ik alles nog weet.....

Allereerst: Marijke welkom hier !

@Inez: Wat vervelend dat je nu naar de cardioloog moet, ik hoop dat de uitslagen meevallen. Alyssa heeft de waterpokken achter de rug inmiddels ? En het potje ontdekt, leuk hoor.

@Hinke: Wat een leuke foto ! Ik heb geprobeerd ook te spammen, maar alle foto's zijn te groot, dan moet ik er eerst een keer één verkleinen.

@Natas: Loopt ze al ? Het gaat inderdaad wel erg hard he, daar blijf ik me met Annika ook over verbazen.

@Lola: Ik zal je tips over waterpokken bewaren voor als het bij Annika zover is. Alles verder goed met de meiden ? Leuk die schildpaddenfoto !

Hier gaat alles op zich wel goed, alleen komt Annika maar niet van haar verkoudheid af. We hebben echt alles al wel geprobeerd aan huis- tuin en keukentips. Maar ze is inmiddels vijf maanden verkouden. Dus nog maar weer eens naar de huisarts geweest en nu proberen we dan een antibioticakuurtje. Vooral de afgelopen dagen was het heel erg, ze hoest de hele nacht tot stikken aan toe en spuugt dan haar voeding er weer uit... Hopelijk geeft die kuur wat verlichting. Ik heb de boot steeds afgehouden om medicijnen te gaan geven, maar ze is nu al zo lang verkouden.

Verder kregen we commentaar op het KDV, Annika wil wel graag zitten maar ze rolt niet om. En dat moet ze kunnen voordat ze "mag" zitten. Tja. Thuis rolt ze zo hard om en om dat ze binnen een mum van tijd van het kleed af rolt (oud litsjumeauxformaat dekbed). Maar op het kdv blijft ze gillend als een speenvarken op haar buik liggen. Wat kan ik daar dan aan veranderen ? Het kdv vindt dat we extra moeten oefenen, ik vind dat ze van mij aan moeten nemen dat ze wel degelijk goed omrolt. Nou ja, ze zoeken het maar uit daar.

Allemaal een fijne Koninginnedag !!

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, CB's .... Het ene oor in, het andere oor weer uit. Als jij weet dat ze het thuis wel doet, zou ik zeker niet extra gaan oefenen. En bovendien, niet alle kinderen doen alles volgens het boekje maar komen wel op hun pootjes terecht.

19. Nee, was niet CB deze keer. Het kdv kwam hiermee !

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oja, heb nu even wat beter gelezen. Het was op het KDV. Je zou denken dat ze daar ook wel een beetje doet wat ze thuis ook doet, aangezien ze daar toch minstens een dagdeel zijn.
    Maar goed, als ze thuis wel draait en rolt en daar nog niet, zou ik me er nog steeds niet zo heel erg druk over maken. Jij weet het beste wat ze kan.

Was vanmiddag niet op m'n best na al die toestanden hier in Apeldoorn met Koninginnedag. We zijn er (gelukkig) niet bij geweest, we hebben het rechtstreeks op TV gezien, maar man o man, wat een toestanden. Ik ben nadat het gebeurd was echt een hele tijd flink van slag geweest. Begin nu weer een beetje bij te komen.

Deel Deze Pagina