35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ja, lief hè? *trotse mama* :)

@Lola: ze is geboren met zwartje haartjes en ze worden langzaam lichter. Maar ze is niet heel lichtblond hoor, vooraan is ze eerder een beetje rossig. En achter in de nek heeft ze nog een paar zwarte donshaartjes. Langzaamaan vallen die wel allemaal uit, kan elke dag de hydrofiel onder d'r hoofdje wel verschonen.
    Leuk hè, dat commentaar van zo'n "grote" zus? Haha, pas maar op, er komt een tijd dat Emma dat niet meer pikt! Maar ik denk wel dat het invloed heeft op het leren van allerlei dingen. Ik heb bij Mariëlle echt het idee dat ze een voorbeeld neemt aan andere kindjes op de creche. Soms vind ik haar zo veranderd als ik haar kom ophalen! Laatst zat ze ineens op woensdag de hele dag te sputteren en te bellen blazen. Prr, prr. Had ze dinsdag op de creche geleerd!

@Inez: wat goed dat Alyssa dat zo goed oppikt! Het zou niet raar zijn als ze vaker een ongelukje had gehad toch? Echt knap dat het zo goed gaat. Dan was ze er dus ook wel aan toe!

@Linda: welkom terug :). Naar dat Annika maar verkouden blijft. Zo zielig, zo'n hoestend kleintje. En als ze al zo lang verkouden is, lijkt het me toch wel goed om een kuurtje te doen. Hopen dat het kuurtje aanslaat. En als dat zo is en het begint weer zodra de kuur uitgewerkt is, moet je misschien toch eens naar een KNO-arts met haar? Het zou een allergische reactie of een vorm van astma kunnen zijn, of de amandelen zitten in de weg. Dat hebben de kindjes van mijn zus ook, jongste is bijna een jaar en die heeft nu zo'n pufding. Helpt goed, maar zodra ze ermee stoppen, begint ze binnen een paar dagen weer te hoesten. Bij haar broertje (vier jaar) zijn laatst de keelamandelen verwijderd en ze denken dat dat bij de jongte ook moet. Beide kindjes bleven achter in groei, waarschijnlijk doordat eten moeite kost(te) èn doordat ze heel veel energie nodig hebben (hadden) om weerstand op te bouwen. Maar goed, misschien valt het bij Annika mee en is ze er na dit kuurtje vanaf?
    Wat dat KDV betreft: misschien moeten ze zelf eens oefenen met haar? Dat lijkt me logischer :) Raar hoor. En hoezo "moet" ze eerst rollen voor ze mag zitten? Als dat kind gaat zitten, kun je haar toch niet tegenhouden? En ze rolt wel van rug naar buik op het KDV, of doet ze dat ook niet? Haha, misschien leggen ze haar wel op de buik en denkt mevrouw: goh, das makkelijk, hoef ik het zelf niet te doen!

Mariëlle heeft gisteren bij andere oma haar kunstje weer vertoond. Ze heeft heel goed geoefend met rollen van rug naar buik. Op een gegeven moment ging ze steeds met haar hoofdje op haar knuistjes liggen en begon ze wat te jammeren. Dus ik haar terugrollen. Lag ze binnen de kortste keren weer op haar buik en .... ja hoor, na een paar minuten weer jammeren. En dat herhaalde zich natuurlijk een paar keer. Haha, na een paar keer dacht ik al: waarom wilde ik zo graag dat ze dit kon? En waarom bedenkt dat kind niet dat ze het zelf ook kan? Want ze kan het heus, dat heb ik met eigen ogen gezien. Bleek later dat ze een poepluier had. Haha, ze wilde dus wel op haar rug liggen, maar die luier zat in de weg en dus rolde ze dan maar weer om! Ze gaat nu ook op haar rug de hele box door, erg grappig, ligt ze ineens met haar hoofd tegen de spijlen (*au*) of op een speeltje.

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    @Inez: Ja, dat komt wel heel dichtbij dan hè? Ik zag het ook live op tv. Was Mariëlle de fles aan het geven en toen had ik de tv even aangezet. Echt bizar om te zien! En dan later op de dag steeds meer beelden, vanuit verschillende hoeken, brrr.

3. @Inez: Ja, ik vond het ook zo naar. Dat verwacht je ook helemaal niet als je "onschuldig" de tv aanzet voor een stukje koekhappen kijken. Ik kan me voorstellen dat het extra aankomt als het in je eigen stad is.

@Hinke: Ik heb geen idee hoe ze dat op het kdv oefenen. Ik zou me er inderdaad bij voor kunnen stellen dat ze haar gewoon op haar buik leggen en gaan zitten afwachten. Ik kwam er toen, toen hoorde ik haar op de gang al huilen, lag ze op haar buik. Ik kreeg die keer dus het commentaar dat haar spieren niet sterk genoeg waren. Thuis aangekomen heeft het meissie eerst twee uur geslapen, dus ik denk zelf dat ze op het kdv beter kunnen oefenen als ze niet al heel moe is.

Ja, ik ging ook niet op mijn eigen poepluier liggen :) Gaat ze 's nachts niet haar hele bedje door ? Dat doet Annika met of zonder slaapzak als de beste. Ligt ze helemaal overdwars als je gaat kijken.

Annika heeft wat nieuws ontdekt, ze is aan het brabbelen geslagen "gagawawa" dat soort klanken. Erg schattig :baby: Het leuke is dat ze al een week lucht aan het happen was, dus met haar mond zat te happen zonder geluid. En nu komt dat gebrabbel daar dan uit. Ik vind het erg leuk om te zien hoeveel stappen ze moeten nemen om iets nieuws te kunnen doen.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, voor je het weet kletst ze je de oren van de kop. Leuk hoor. En ja, het is heel leuk om te zien hoe ze eerst flink aan het oefenen zijn voor er echt geluid uitkomt.
    Hoop dat het kuurtje snel aanslaat. Het is niet leuk om je kleintje steeds maar zo verkouden te zien en te hebben.

Hinke, leuk dat Mariëlle haar nieuwe kunstje nu steeds vertoont. Straks rolt ze de hele kamer rond.

Ja, we zijn erg trots op Alyssa. Nog steeds geen ongelukjes gehad, dus voor overdag was ze er zeker aan toe om zonder luier rond te wandelen. Het heeft alleen even geduurd om haar ervan te overtuigen dat ze best op de WC kon plassen.
    's Nachts heeft ze nog wel een luier aan, maar die zal ook eens afmoeten. Misschien komt ze daar nu ook snel zelf mee. Maar eerst wil ik nog dat ze ook heel makkelijk voor de grote boodschap naar de WC gaat. Daar ga ik volgende week mee aan de slag. Krijgt ze alleen nog stickertjes als ze poept.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We hebben inmiddels de datum voor de kleine operatie aan Danique's lipje, dat gaat op 26 mei gebeuren.
    We zijn bezig een BV 's middags te minderen. Morgen is Daniuqe 9 maanden en krijg ik geen voedtijd meer. Ipv 2x per dag naar het KDV ga ik vanaf nu nog 1x per dag op kosten van eigen tijd. Water drinken uit een bekertje lukt niet erg goed, yoghurt eten wil ze niet (trekt een heel vies bekkie en schud met haar hoofd alsof ik haar citroen geef). Als ik haar aan het begin v.d. avond weer een BV geef vreet ze me op.
    Verder heb ik een puntje van het 8ste tandje ontdekt, gelukkig heeft ze er niet zo veel last van.
    En wat ook niet mag ontbreken in mijn update : we hebben de zomervakantie geboekt, we gaan vanaf half juni 2 weken zeilen in Turkije. Nu druk bezig met dingen bedenken en aanschaffen voor een baby aan boord. Erg leuk!

Linda, nee hoor ze loopt nog niet! Joh, vind je dat staan al niet snel genoeg gaan :D
    Wat een onzin van het KDV zeg, als jij zegt dat ze wel kan rollen moeten ze dat gewoon maar geloven. Zo zou het bij ons niet gaan denk ik hoor.
    Ik hoop dat ze van haar verkoudheid afkomt met de med's. Danique snottert ook wel maar heeft er verder weinig last van, wat zielig voor Annika. Ik geef je gelijk dat je nu op de AB bent overgestapt.
    Leuk is dat geklets en gebrabbel hè!

Inez, wat knap van Alyssa!

Hahaha Hinke, dat arme kind elke keer op de poepluier :)

Over Koninginnedag : ik vind het zo vreselijk!

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    hee meiden. Ik kom hier ook even neuzen. Ik zit al bijna 2 jaar op het september2007 forum, maar ben ook de oudste, dit is toch wel fijn dan!net ontdekt!shame on me!

Zal me even voorstellen: ik ben jennifer, ben 39, heb een dochtertje van 19 maanden en een zoontje van 9 maanden oud. (beetje snel op elkaar!) Ook een geval van, lang geprobeerd zwanger te worden en toen maar meteen door voor de tweede vrees ik!

Iki zal proberen een beetje mee te lezen en mee te kletsen, vind ik toch wel gezellig, jullie zijn toch meer van mijn eigen leeftijd en dat merk ik toch soms op het andere forum...hele fijne zondag nog met alle kleintjes!

PS> Ik heb nog steeds op mijn netvlies staan hoe dat meisje van 9 werd geschept door de suzuki, kan er slecht van slapen...wat een vreselijke koninginnedag...hebben jullie ook dat sinds je kinderen hebt je dit soort dingen niet meer snel kunt vergeten en dat het in je hoofd blijft rondspoken...toch iets met hormonen denk ik?

7. Fijn dat jullie niet zo lang op de operatie hoeven te wachten, ik kan me tenmintse voorstellen dat jullie er toch wat tegenaan hikken. Maar jullie krijgen vast een nóg mooier meisje terug :D !

Heerlijk, zeilen in Turkije! We hebben zelf twee zeilbootjes gehad, maar met twee kleintjes zagen we het niet meer zo zitten en hebben we onze Dehler verkocht. Roy hoopt dat de meiden het straks willen leren en dan wil hij weer een open zeilbootje aanschaffen...

8. Hoi Jennifer, welkom hier! We hebben nogal wat raakvlakken, lees ik...

Ook ik ben met mijn 39 jaar de oudste september-mama. Al schrijf ik mee met de september-2008-mama's ;) . Om die reden heb ik er in het begin wel eens de brui aan willen geven, maar ik ben nu toch toch blij dat ik ook daar ben blijven schrijven. Ook schrijf ik mee met de december-2006-mama's en daar schrijven nog drie meiden uit 1970 en eentje uit 1971. In die groep voel ik me dus een heel stuk minder 'oud'...

Al zit er wat meer leeftijdsverschil tussen mijn meiden, maar ook ik werd sneller zwanger van de tweede dan ik voor mogelijk had gehouden. Tja, als je 6 jaar hebt moeten wachten op de oudste, weet je niet wat je overkomt als je van de jongste al in ronde 4 zwanger wordt... :D

9. Welkom Jennifer, veel plezier op dit forum !
    Ik heb het ook hoor, sinds ik Annika heb ben ik veel sentimenteler. En helemaal als het met kinderen te maken heeft.

Natas: Lekker dat jullie een datum hebben voor de operatie, en dat jullie niet zo lang hoeven te wachten.
    Kijk je wel uit dat ze je niet echt "opvreet" bij de BV aan het begin van de avond, ze heeft tenslotte al 8 tanden nu :) :) :)

Inez: Goed hoor van Alyssa !

Lola: Nu maar hopen dat de meiden ook zeilfans worden dus 8)

Annika is aardig opgeknapt van de antibioticakuur, ze kucht alleen nog af en toe wat. Het is alleen erg jammer dat ze me op de valreep toch nog aan heeft gestoken, ik hoest me de longen uit mijn lijf en heb al drie dagen koorts en hoofdpijn. Ik heb Marc het meeste met Annika laten doen, maar heb ook duidelijk gemerkt dat ziek op bed liggen er voor moeders eigenlijk niet bij is....Ik hoop nu alleen dat ik nu hun niet aansteek [-o< [-o< [-o<

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, wat fijn dat je al een datum hebt voor de operatie van Danique. Ook al lekker vlot lees ik.
    Vervelend dat Danique niets van een bekertje moet hebben. Yoghurt eten we zelf eigenlijk ook niet. Bij hebben altijd Biogarde, dat is wat milder. En nog gezonder ook.
    Alyssa wil er inmiddels wel wat zoetigs doorheen, maar tot voor kort vond ze het zo puur ook goed te eten. En Yelina is er dol op.
    Balen hoor, dat het 'voedingsverlof' erop zit. Blijf me erover verbazen dat BV enerzijds wordt gepromoot, maar dat ze anderzijds ook weer een grens trekken met 9 maanden.

Jennifer, welkom hier, gezellig dat je hier mee komt kletsen. Heerlijk, 2 kindjes zo vlot achter elkaar. Was ook onze planning, helaas gooiden een paar miskramen wat roet in het eten.

Herkenbaar hoor, dat bepaalde dingen meer impact op je hebben sinds je kinderen hebt.

Linda, fijn hoor, dat Annika al zo is opgeknapt. En inderdaad. De CAO voor mama's is erg slecht. Ziektedagen komen daar niet in voor. Beterschap!

Lola, zeilen is inderdaad erg leuk. Hoop mee dat de meiden het straks ook leuk vinden zodat jullie met z'n allen kunnen gaan zeilen.

Hier beginnen de waterpokken al weer aardig te verdwijnen. Morgen gaat ze weer gewoon naar het KDV en daar heeft ze zin in. Ben erg benieuwd hoe het daar morgen gaat zonder luier. Tot nog toe hebben we hier geen klagen. Gisteren gewoon boodschappen kunnen doen zonder ongelukjes, vanmiddag op verjaardagsvisite waar ze keurig netjes aangaf dat ze naar de WC moest. Knappe meid. We zijn erg trots op haar.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jennifer, van harte welkom hier!
    En ja, het moederschap heeft van mij ook een weekdier gemaakt. Dingen, zoals het drama op Koninginnedag, raken me veel meer dan vroeger.

Oh leuk Lola, ook zeilers! Heerlijk joh, eigen boot hebben. Maar dat lijkt mij nu ook niet meer praktisch. Een paar weken in een warm land vind ik wat anders dan in NL vaak willen varen met je boot en dan kleintjes hebben.

Linda, een heel enkele keer vergist Danique zich wel en dan voel ik 1 of meer van die 8 tandjes :confused: :D
    Veel beterschap meid. Ik heb laatst mijn moeder gebeld om me te helpen, met 39 graden koorts ging het echt niet meer maar Chris kon geen vrij nemen. Ziek zijn als moeder is niet eenvoudig.

Inez, ik wist niet dat Biogarde wat milder is. Zal dat dan kopen, want Danique vind de yoghurt echt heel vies geloof ik...... knijpt met de oogjes, schud met haar hoofd, rillen, met de handjes schudden, de hele mikmak.
    Ik vind dat Alyssa het erg knap doet hoor, zo snel!

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    @Natas: mooi dat jullie een datum hebben! En zo vlot al! Dat is nog sneller dan verwacht, toch? Jammer dat je zo'n beetje "gedwongen" wordt de BV af te bouwen. Heb je wel lang volgehouden trouwens! Hopelijk went Danique er wel snel aan, mama opeten is natuurlijk niet de bedoeling. "Moet" ze trouwens uit een beker drinken? Dat yoghurt eten zie ik helemaal voor me, zo'n vertrokken bekkie en dat hoofdschudden, prachtig! Maar ja, misschien is het voor jullie intussen niet meer zo grappig? Vakantie geboekt, lekker! Klinkt goed, dat zeilen in Turkije.

@Linda: fijn dat Annika opgeknapt is en erg vervelend dat ze jou aangestoken heeft. Hopelijk heb je de rest niet aangestoken, dan blijf je bezig.

@Inez: Fijn dat de waterpokken aan het verdwijnen zijn en dat Alyssa weer naar het KDV kan morgen. En nogmaals: knap dat ze dat nieuwe kunstje zo goed volhoudt! =D>
    Heeft Yelina nu wel waterpokken gehad of was het toch wat anders? M'n neefje van een half jaar (drie weken ouder dan Mariëlle) had vorige week ook waterpokken, heb ik foto's van gezien, echt zielig. Zou toch wel naar zijn als hij ze nog een keer krijgt :(

@Jennifer: welkom hier. Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar het is hier wel gezellig :). En ik merk soms ook als ik dingen op andere subforums lees, dat ik toch best wel oud ben (en wijs, hahaha), dan denk ik: pffffff, waar maak je je druk om, volg gewoon je gevoel! Maar ja, zal wel levenservaring zijn. En misschien "doet" het feit dat ik voor de klas sta ook nog iets, hoewel ze vaak minstens 16 zijn als ik ze krijg :). Hehe, ik heb in ieder geval goed voor ogen hoe Mariëlle liever NIET moet worden.

Ik heb donderdag ook met tranen in m'n ogen zitten kijken. En gisteren zag ik een stukje van een programma over ontvoerde kinderen. Nou, daar was ik heel snel bij weg! Toen ik net weer aan het werk was, moest ik een toets nakijken die door Havo 4-leerlingen gemaakt was. Ging over twee gedichten die gericht waren aan kinderen (ik geef Nederlands) en ik moest echt een paar keer stoppen omdat de tranen me in de ogen sprongen. Zo mooi, wat die leerlingen daar dan over opschrijven! Nou had ik dat wel vaker gehad, maar zo erg als nu nog nooit. Ik ga zo wel even googlen, die gedichten zijn vast op Internet te vinden.

Mariëlle blijft vrolijk haar kunstje laten zien, ze heeft het nu heel goed in de gaten, soms ligt ze binnen een seconde op de buik als iemand haar in de box of op de grond gelegd heeft. In bed blijft ze aardig goed liggen, dankzij slaapzak en lakentje + dekentje. En ze ligt nog maar een week in het ledikantje, misschien is ze er nog aan gewend dat ze helemaal niet kan draaien? Maar ik denk dat het vooral door de slaapzak komt, want als ze die niet aanheeft, wurmt ze zich helemaal omhoog.

Maar ik geloof dat ik haar hoor, dus ik ga haar uit haar bedje halen. Mevrouw heeft weer flink lang liggen slapen!

Tot later.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik ben benieuwd hoe Danique de biogarde zal gaan vinden. Pfff. Deze week de eerste week zonder 'BV verlof'. Zal best even wennen zijn. Gelukkig mag je, welliswaar in eigen tijd, toch nog 1 keer erheen.

Hinke, Yelina heeft ook heel lang met slaapzak, lakentje en dekentje gelegen omdat ze zich als pasgeboren wurmpie al boven de dekens uit wist te wurmen. De slaapzak hielp heel lang heel goed daartegen.
    Uiteindelijk ging ze dat een maand of 2 geleden ook met slaapzak aandoen dus heb ik laken en deken maar van het bed afgehaald. Inmiddels kent ze zo'n beetje alle kanten van het bed. :)

Wat het bij Yelina is geweest weet ik niet, maar de vlekken waren te snel weg om waterpokken te kunnen zijn geweest. Als ik de incubatietijd van 2 tot 3 weken aanhoud vanaf het moment dat Alyssa ongeveer 'besmettelijk' was, zou Yelina in de loop van deze week, uiterlijk volgende week, de waterpokken kunnen krijgen.

Alyssa is vandaag weer naar het KDV en wilde niet voor we weggingen thuis naar de WC. Dat moest en zou ze op het KDV doen. Ben benieuwd.
    Vanochtend wel het eerste 'ongelukje' gehad. Ze zat een film te kijken en ineens was het: 'mama, ik heb een plas', was ze in de spanning van de film even vergeten dat ze geen luier meer droeg. Heb daar heel luchtig op gereageerd van goh, was je even vergeten dat je geen luier meer draagt. Ja, zei ze. Dus, vloer gedweild, kind gewassen en omgekleed en weer over op de orde van de dag.

Maar voor de rest gaat het heel goed. Vanochtend ging de luier af en het eerste wat ze wilde was een plas op de WC doen. Dat vond ik toch wel weer erg knap van haar, ze had het ook in de luier kunnen doen.

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Inez, lijkt me een goede reactie op zo'n ongelukje. Kind kan er ook niet veel aan doen toch?

Ik heb even gegoogled:

Aan een klein meisje

Dit is het land, waar grote mensen wonen.
    Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
    Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
    en altijd is er weer wat anders loos.

En in dit land zijn alle avonturen
    hetzelfde, van een man en van een vrouw.
    En achter elke muur zijn and're muren
    en nooit een eenhoorn of een bietenbouw.

En alle dingen hebben hier twee kanten
    en alle teddyberen zijn hier dood.
    En boze stukken staan in boze kranten
    en dat doen boze mannen voor hun brood.

Een bos is hier alleen maar een boel bomen
    en de soldaten zijn niet meer van tin.
    Dit is het land waar grote mensen wonen…
    Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.

geschreven door Annie M.G. Schmidt.

Dit gedicht riep nogal wat op bij de leerlingen en daardoor bij mij. Ik ken het al heel lang, heb het ooit gekregen van een vriendin en toen heb ik het in het poesiealbum van m'n jongste zusje gezet. Ik zeg hierover tegen leerlingen altijd: als je het snapt, is het "te laat".... Ik vind het echt prachtig. Vooral omdat ik voortdurend zie dat al die kids maar groot willen zijn en volwassen willen worden. En nu kwam er dus ook nog bij dat ik m'n kleine meissie voor me zag. :cry: als resultaat.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We zijn vandaag bij het CB geweest : Danique weegt nu 7365 gram en is 72 centimeter. Ze volgt weer mooi het onderste lijntje op de curve qua gewicht en de middelste qua lengte. Alles helemaal oké.

Hinke, ja ze 'moet' uit een beker drinken want Miepie weigert zowel de fles als de tuit :D
    Dus als ze op mijn werkdagen wat ander vocht moet krijgen zal dat uit een gewoon bekertje moeten. Op m'n vrije dagen blijf ik denk ik gewoon geven wat ze wil, dat verplicht 1 voeding moeten afschaffen staat me erg tegen merk ik.
    Toen Danique was verhuisd naar haar ledikantje lag ze binnen een paar dagen op haar buik en ondersteboven op allerlei plekken in haar bedje. Echt, we vinden dat kind nooit normaal terug, hahaha. Ben benieuwd hoe lang Mariëlle netjes blijf liggen.
    Ik kan me de waterlanders bij het gedicht goed voorstellen :(

Inez, nu zonder BV verlof zal zeker wennen zijn ja. Al hoop ik wel dat Danique het trekt, ze is gelukkig niet heel moeilijk of erg van de klok. Maar ik moet er nu nog wel 1x per dag heen (ruim een half uur) en dat 's ochtends of 's avonds inhalen. Zal wel even pittig worden.
    Ik vind dat je goed hebt gereageerd op Alyssa's ongelukje, zo blijft het voor haar ook luchtig. En zo'n ongelukje kan gebeuren natuurlijk, ze is nog maar net gaan plassen op de wc. Ik vergeet tijdens een spannende film ook el es bijna te plassen :)

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Miepie is wel eigenwijs hè?
    Het valt me ineens op dat we hier wel veel meisjesbaby's hebben. En "toevallig" allemaal van die eigenwijsjes.....

Mariëlle is in haar slaap niet zo'n draaikont. Ik draai haar hoofdje nog regelmatig naar links voor ik zelf naar bed ga en als ze in een bepaalde fase van de slaap is, blijft ze echt keurig liggen en dan ligt ze vaak ' s ochtends nog precies zoals ik haar neergelegd heb, als ze dan tenminste nog slaapt. Maar we stoppen haar ook best strak in hoor.
    Als we de slaapzak openritsen, gaan wel meteen de beentjes de lucht in, grappig gezicht is dat.

Vandaag is ze weer naar het kdv, mama moet leesverslagen nakijken en planners maken. Morgen mag ik weer. *zucht* Ik vind werken best leuk hoor, maar middenin het schooljaar een tijdje weg zijn is niet handig. Heb erg moeten wennen en er is dus best veel werk blijven liggen en dat moet wel allemaal gedaan worden.Ik zit nu even aan de koffie, op school heb ik ook van 10.00 -10.15 pauze :)

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat eigenwijze heeft ze niet van mij hoor! :^o :D

Sterkte met 't werk.
    Ik heb vandaag vrij, mag morgen weer.

Op de 1 of andere manier heeft de Babyfoon vannacht uit gestaan..... de slaapkamers liggen ietsje uit elkaar en beide deuren dicht, werd om 05.30 wakker van een KRIJSENDE Danique. Dikke huilogen, enorme snotneus, rooie vlekken over haar gezichtje, man oh man wat voelde ik mij even een slechte moeder!

18. Natas: Oh, dat is rot wakker worden ! Was ze wel een beetje rustig te krijgen daarna ? Ik heb het overdag wel eens gehad met de deuren dicht, wat voel je je dan waardeloos he !
    Kan me voorstellen dat je problemen hebt met het gedwongen afbouwen, het is tenslotte tegen je zin in. Terwijl het verder zo goed gaat, dus erg jammer is....

Er zijn hier idd veel eigenwijze meisjes, zou het aan de wijze oude moeders liggen :) :)
    Ik denk persoonlijk dat dat komt omdat we beter kunnen relativeren en daarom de humor er wel van in kunnen zien, wat denken jullie ?

Mijn eigenwijze meis ligt met slaapzak en al nog overdwars in bed, en dan bij voorkeur met de knuffel boven op haar gezicht. Binnenkort de bodem maar eens omlaag zetten, straks klimt ze er een keer uit in een wilde bui ;) Ze is trouwens wel lekker opgeknapt van de antibiotica, ze hoest alleen af en toe nog wat. Met mij gaat het ook heel langzaam weer wat beter, hopelijk blijven we nu allemaal virusvrij [-o<

Hinke; Dat is een mooi gedicht, dat kende ik helemaal niet. Heb je nog leerlingen kunnen betrappen op gegoogelde gedichten ?

Inez: Goed reactie op het ongelukje, het blijft toch evengoed heel knap van haar dat ze het al zo goed kan ophouden. Ik hoop voor je dat de waterpokken wegblijven !

Ik hoor geluiden van boven, dus ik ben weer weg.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, ik voelde me wel even waardeloos. Ze was wel snel te kalmeren, viel op mijn borst aan nog nasnikkend en heeft toen lekker gedronken. Daarna viel ze weer snel in slaap.

Als ik me bedenk hoe ik was toen ik bijvoorbeeld een jaar of 25 was, dan kan ik nu idd beter relativeren ja. En ik ben rustiger, heb meer vertrouwen, etc.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, mooi gedicht!

Er zijn inderdaad veel meisjesbaby's hier.

Natas, hoop dat het snel went voor jullie beiden dat het BV verlof is afgelopen, maar ik kan me goed voorstellen dat het je tegenstaat dat er 'verplicht' een voeding moet worden afgebouwd.
    En dat was inderdaad even naar wakker worden. Niet van de wekker maar van een krijsende Danique. Kan me voorstellen dat je daar niet happy mee was. Gelukkig was Danique snel weer rustig en mama even later ook weer.

Linda, fijn dat je meisje weer is opgeknapt en dat jij je ook weer beter voelt.

En zou het daarvan komen, eigenwijze babymeisjes door 'oude wijze moeders'? Of zouden ze het van iemand hebben geërfd? :)

Hier zelf even een paar flinke beroerde dagen gehad met bijzonder weinig energie. Nu gaat het weer de goede kant op, gelukkig.

Alyssa doet het nog steeds keurig. Helaas alleen maandagmiddag op het KDV ook nog een ongelukje, maar dat was omdat de leidster aan wie ze vertelde dat ze een plasje moest doen even met een ander kindje bezig was en daardoor niet direct met Alyssa naar de WC kon gaan. Hopelijk laten ze een volgende keer dan even iemand anders met haar naar de WC gaan. Maar voor de rest was het wel heel goed gegaan.

Ga even naar Yelina, die is niet meer zo tevreden in de box.

Deel Deze Pagina