Een typisch gevalletje van weinig inlevingsvermogen dus . Gelukkig heb je nog genoeg flesjes thuis...
Nee hoor, Emma krijgt nu: 's morgens: boterham en flesje 120/4 tussendoor: fruit 's middags: boterham en flesje 120/4 's avonds: warm eten en flesje 120/4 voor het slapen gaan: papfles 180/6 Je zou dus kunnen zeggen dat Emma nog 3 hele flessen drinkt...
was wel ongeveer hoe ik keek, denk ik En we hadden niet genoeg flesjes, we hadden nog 40 ml en ze krijgt per dag 9,5 ml, dus hadden we nog net voor vier dagen (maar dat wist ik donderdag niet). Maar....... de behulpzame mevrouw belde me vrijdag op m'n mobiel (toevallig precies in m'n pauze, heel netjes), om te vertellen dat er drie flesjes (van 100 ml) onderweg waren en dat we die hopelijk zaterdag bij een andere apotheek konden ophalen. Ik blij. Volgende moment moest ik echt even tot tien tellen, want toen zei ze: "Maar we hebben hier toch nog een flesje gevonden, dus we hebben nog één staan." #-o [-X Dat had ik dus DRIE keer gezegd donderdag, dat ze toch echt nog een flesje zouden moeten hebben, maar ja, wie ben ik? Pff....... Maar goed, dat flesje heb ik dus opgehaald vrijdagmiddag en nu zijn er volgens mij wel negen flesjes onderweg en wij hopen dat we woensdag te horen krijgen dat we mogen minderen, dus misschien hebben we die negen flesjes wel helemaal niet nodig. Haha, dat zal ze leren Met de hapjes gaat het intussen goed, gisteren had ze ineens de smaak te pakken en vandaag heeft ze een half potje gegeten. Inez, hoe is het met Yelina? Weer helemaal beter? Ik hoop het wel!
Hinke, wat een gedoe toch zeg, met die apotheek. Ik help je mee hopen dat je die flesjes niet meer nodig hebt voor je kleine meid. Verder gaat het met Y elina inmiddels weer heel goed. De korstjes van de waterpokken zijn inmiddels helemaal weg en ze is weer helemaal de oude. Gelukkig maar. Ik hoorde altijd maar dat zo'n kleintje geen last van jeuk zou hebben, nou, inmiddels weet ik wel beter. Zodra ze maar de gelegenheid kreeg begon ze te krabben. Ben blij dat we de afgelopen week geen hittegolf hadden, anders zou ze het wel heel erg warm hebben met longsleeves aan. En Alyssa gaat overdag inmiddels al 3 weken zonder luiers door het leven. Ben echt trots op haar wat dat betreft. Alleen jammer dat ze vanmiddag (op het KDV!!!) toch weer een ongelukje heeft gehad. Gelukkig maar dat ze altijd een tasje met schone kleren meekrijgt. Lola, mooi schema hoor, voor Emma. Ben wel blij met m'n huisarts. Ze heeft woord gehouden en een doorverwijzing doorgestuurd naar cardiologie van m'n eigen ziekenhuis. Daar heb ik vanochtend al bericht van gehad. Vanaf volgende week krijg ik al allerlei onderzoeken (holter, echo en hopelijk ook nog inspanningstesten). Dus hopelijk is inderdaad voor de zomervakantie alles qua onderzoeken achter de rug. En bij de manueel therapeut hoef ik voorlopig niet terug te komen. Moest maar even zien hoe het ging en aan de bel trekken als ik weer last kreeg van m'n rug. Da's niet verkeerd.
Pfffffffffffffffft... ik heb afgelopen weekend serieus overwogen om de volgende advertentie op marktplaats te zetten: Gratis af te halen: Eigenwijze meisjespeuter, ruim 2 jaar oud met kuiltjes in de wangen. Licht beschadigd: oortjes doen het niet meer, het knopje om het geluid uit te zetten is stuk en spreekt alleen nog maar de woorden: 'Nee!', 'Ikke ook!', 'Wil niet!' en Zelluf doen!'. Voor meer info, bel 06-12345678 Jeminee, ik geloof dat Roy en ik nu pas weten wat de échte peuterpuberteit is . Er was werkelijk geen land te bezeilen met Jasmijn de afgelopen dagen. Nog nooit zoveel gekrijs, geschreeuw en gehuil gehoord. Ik zeg eerlijk dat ik blij ben dat ik vandaag 'mocht' gaan werken (dan heb ik vrijdag vrij zonder dat het me een verlofdag kost). Ik ben dus benieuwd hoe Roy's dag vandaag is geweest ! @Inez: Top! Mensen die doen wat ze beloven zijn zeldzaam tegenwoordig, maar in dit geval kun jij mooi al snel terecht voor de onderzoeken... @Hinke: Ik zou ook tot tien moeten tellen als blijkt dat je tóch gelijk hebt. Maar inmiddels heb jij voldoende voorraad... Morgen nog werken en dan van een lang weekend genieten! Donderdag gaan we naar Het Noorder Dierenpark in Emmen. 15 jaar geleden op Hemelvaartsdag kregen Roy en ik een relatie na een dagje Emmen . Nu gaan we elke 5 jaar op Hemelvaartsdag terug, deze keer dus voor het eerst met de kids...
Lola, welkom in de wereld die peuterpubertijd heet. Zo herkenbaar meid. Het gegil, geschreeuw en gekrijs klinken nog na in m'n oren. Als ze zo'n bui had en er gebeurde niet wat ze wilde, ging ze gewoon languit op de vloer liggen gillen, krijsen, schreeuwen. Had wel eens de neiging om het net zo als in de supermarktreclame op te lossen, er naast gaan liggen, net zo doen als zijn, dan heel koel opstaan, die hoofdbeweging erbij en klaar. Maar helaas, zo makkelijk werkt dat niet altijd. Bij ons boden uiteindelijk time-outs oplossing. Ik weet niet hoe lang de peuterpubertijd gemiddeld duurt, maar bij ons heeft het een paar maanden geduurd. En het is soms makkelijker gezegd dan gedaan, zelf rustig blijven werkt het beste. (En pssst ... weet je wat het leuke is, we gaan het nog een keertje meemaken) Oja, fijn weekeinde alvast. Denk dat wij in september naar Emmen gaan. Waarschijnlijk gaan we dan een weekje naar een vakantiepark in Drenthe en dan gaan we een dagje naar de dierentuin in Emmen.
@Inez: Fijn dat je zo snel terecht kunt. En gefeliciteerd! Als ik het goed begrijp, ga je die peuterpuberteit nog TWEE keer meemaken? Want Yelina zit daar toch nog niet in? Dus je gaat het sowieso nog een keer meemaken. Maar je onderschrift is wel duidelijk Die reclame vind ik geweldig trouwens, heb me altijd afgevraagd of het werkt. Kan ik over een tijdje ondervinden @Lola: haha, die advertentie! Ik zou hem maar niet echt plaatsen, er zijn vast wel mensen die haar willen hebben Leeft Roy nog? Toevallig dat je donderdag naar Emmen gaat, dat zijn wij namelijk ook van plan. We gaan met vrienden die twee kinderen hebben, van 8 en 6 (uit m'n hoofd). Zij is een collega van mij en hij en Koob kennen elkaar al vanaf hun kindertijd. Koob en ik hebben elkaar bij hen leren kennen (heeeeeel toevallig). En die apotheek: ach, die ene mevrouw is gewoon een beetje dom en niet zo goed met mensen. Vandaag kwam ik twee nieuwe flesjes halen, kon ze ze eerst weer niet vinden en dus waren ze er niet, even bellen en toen waren ze er ineens wel. Maar dat lag natuurlijk niet aan haar, want ze waren net binnen. *zucht* ach, ik weet het nu, kan ik er volgende keer rekening mee houden. Even heel ander verhaal: mijn moeder (67) is een tijdje geleden gevallen en nu bleek een week of twee geleden dat ze toen haar heup gebroken had. Daarom heeft ze vandaag een nieuwe heup gekregen. M'n vader zei net dat de operatie goed gelukt was, maar hij had m'n moeder nog niet gesproken. Morgen gaan we even met ons drietjes op bezoek. Ik hoop dat het allemaal goed is met haar. Ze is hartstikke sterk (heeft elf kinderen gekregen), maar doorlopen met die gebroken heup (met een rollator) heeft wel z'n tol geëist. En we moeten dus morgen met Mariëlle naar het ziekenhuis. En het leuke nieuws (voor mij dan) is dat ik NU al weekend heb
Jij weet een mens ook een hart onder de riem te steken, zeg... [-X Enne... dank je wel voor je leuke attentie ! [attachment=1:ye27ls9a]Emma met hoedje.jpg[/attachment:ye27ls9a] Jasmijn was er ook erg van gecharmeerd... [attachment=0:ye27ls9a]Jasmijn met hoedje.jpg[/attachment:ye27ls9a]
Ja, Roy leeft nog. Sterker nog: Jasmijn is vandaag erg lief geweest ! Wat voor kinderwagen heb je , dan herken ik je donderdag misschien... Beterschap voor je moeder, het is niet niks zo'n ingreep...
Lola, graag gedaan hoor!!!! En wat staat dat zomerhoedje leuk bij de beide dames!!! Natas, las elders al dat jij ook wat had ontvangen. Veel plezier ermee meid. Hinke, al zou ik de peuterpubertijd graag nog 2x meemaken, (vond 3 kinderen altijd een mooi streven), het blijft hier toch echt bij 2 kindertjes. Al moet ik bekennen dat ik stiekem toch best voor een derde zou willen gaan. Maar ik ben bang dat het een te medisch verhaal zou gaan worden, dus wat stopt het hier 'gewoon'. En manlief vindt het sowieso wel mooi zo met 2 kindertjes. Wat ik bedoelde was dat zowel Lola als ik die peuterpubertijd nog een keer mee gingen maken met onze jongste meisjes. Succes morgen in het ziekenhuis met Mariëlle, beterschap voor je moeder en een fijn weekeinde. Laat je nog wel even weten wat de uitslag was? En ik ben benieuwd of jij en Lola elkaar nog tegenkomen. Wij waren van plan om dit najaar een huisje te boeken in Drente. Alleen nu zag ik ook (welliswaar wat duurdere) aanbiedingen om een (mid)weekje naar Brabant te gaan en dan vrijkaartjes te krijgen voor enkele attractieparken aldaar en natuurlijk ook voor het dierenpark Safari Beekse Bergen. Dat lijkt me erg leuk, vooral voor Alyssa. Die zal dat helemaal GEWELDIG gaan vinden.
@Inez: oeps, toch een foute conclusie! Stom hoor! Afgezien van het medische verhaal kan ik me ook wel voorstellen dat twee wel genoeg is. Ik heb op het moment m'n handen al vol met eentje . Maar aan de andere kant begrijp ik intussen ook wel dat het weer kan gaan kriebelen als ze baby af worden. Beekse Bergen is erg leuk en ik denk inderdaad dat kinderen het helemaal geweldig vinden. Toen wij er waren werd de auto van degenen die achter ons reden "belaagd" door een paar nieuwsgierige giraffen. Erg grappig om te zien. @Lola: we hebben een limegroene Mutsy 4rider Single Spoke. Misschien heb je hem gezien? We vielen wel op, want we zaten een beetje te worstelen met de wagen omdat er niet genoeg lucht in de banden zat . Dat Jasmijn erg lief is op een dag dat papa thuis is, tja, zo werkt dat blijkbaar... Hier is het ook al zo dat papa favoriet voor de leuk is en mama voor de traantjes, hoe klein ze ook is. Wij hadden een prima dagje in Emmen. Mariëlle heeft er nog niet veel van meegekregen natuurlijk, ze heeft vooral veel in de wandelwagen gelegen. Maar ik heb haar ook een tijdje in de buikdrager gehad, met haar rug naar mij toe, zodat ze lekker rond kon kijken. Ze vond het helemaal geweldig. Niet zozeer vanwege de dieren, maar vooral al die mensen, dat vindt ze gezellig, vooral de kindjes! De twee kinderen van onze vrienden zijn ook helemaal dol op d'r, dus ze had het reuze naar haar zin. Tussendoor steeds lekker liggen pitten, was ze volledig van de wereld. Toch wel erg lekker hoor, dat het zo'n makkelijk kind is. KA en fysio in het ZKH waren erg tevreden over Mariëlle woensdag. Ze bevestigden dat ze het heel goed doet en zelfs enigszins voorloopt in de motorische ontwikkeling. Ze waren vooral erg positief over haar nieuwsgierigheid en ondernemingsdrang. Mariëlle is heel erg geïnteresseerd in nieuwe dingen en ze wil heel graag vooruit. Volgens de kinderarts duurt het niet lang meer voor ze gaat kruipen. Ehm, moet ik daar blij mee zijn? Verder mogen we gaan afbouwen met de medicijnen. Wij dachten dat er nog wel enige tijd overheen zou gaan voor we er helemaal vanaf waren, maar na overleg met de neuroloog zei KA dat we een week de helft moesten geven van wat we nu gaven en dan konden we stoppen. Wij vinden dat best wel snel gaan, we hadden verwacht dat we steeds bijv. een mililiter minder moesten geven ofzo. Dat had ook gekund, maar omdat ze tot nu toe nog nooit weer tekenen van een stuip had laten zien, terwijl ze al wel een paar keer koorts heeft gehad, was voor de artsen reden om het zo te doen. En het is ook niet zo dat het medicijn dan meteen uit haar bloed verdwenen is, daar gaat meer tijd overheen. We vinden het wel spannend, maar we gaan ervan uit dat die artsen weten wat ze doen. Wel een beetje lullig voor de apotheek. Hebben ze net zes flesjes op voorraad! Hehe, we hadden al bedacht dat ik dan binnenkort de onaangebroken flesjes terug ga brengen: ja, sorry, hebben we niet meer nodig. En dan natuurlijk wel even wachten tot die ene mevrouw er is......... Met m'n moeder gaat het ook goed, ik ben woensdagmiddag even geweest, met m'n vader en ze was al behoorlijk opgeknapt. Lopen ging nog wel moeilijk, maar daar moet ze dus goed mee oefenen. Ze heeft een morfinepompje en op een gegeven moment was er tegen haar gezegd dat ze zich niet groot hoefde te houden, ze mocht er heus wel iets meer van gebruiken, dat was ook beter voor het genezingsproces. Tja, mijn moeder en toegeven dat ze pijn heeft. Volgens mij bijt ze nog liever d'r tong af. Anders had ze natuurlijk ook nooit zes weken met een gebroken heup door kunnen strompelen. Maar ze heeft nu een nieuwe en als het goed is, loopt ze straks weer als vanouds. Gelukkig maar, want ik vind haar veel te jong om al te gaan sukkelen. Vandaag lekker een dagje thuis zonder Mariëlle. Ik zit nog te twijfelen of ik straks achter de naaimachine zal kruipen of dat ik toch maar verder ga met het nakijken van de examens.... Als het nog wat warmer wordt, wordt het het laatste, want dat kan ik lekker buiten doen. Fijne dag allemaal!
Hehe, aangezien inloggen onder m'n oude account niet lukte, ik meerdere pogingen heb gedaan om een wachtwoord te krijgen, wat ook niet lukte, heb ik me maar opnieuw aangemeld. Vanaf nu ga ik hier als 'Dombo' door het leven. Groetjes, Inez
Gelukkig kreeg ik wel de email met het paswoord binnen. Had ergens gelezen dat je even contact op moest nemen als je het paswoord niet binnen krijgt, schijnen meer mensen dus last van te hebben. De laatste tijd heb ik het veel te druk gehad om te tikken hier. Rosanne is op het moment snot verkouden. Gelukkig pas vanaf zaterdag, vrijdag ging de dochter van mijn zus trouwen en toen heeft ze zich fantastisch gedragen. We waren op tijd van huis gegaan zodat Rosanne net nog de fles kon krijgen voor dat we naar het gemeentehuis zouden moeten gaan. Maar natuurlijk zat echt alles tegen , eerst moest ik lang wachten bij de geldautomaat, toen stond dus lekker de brug nog open, toen nog file voor de tunnel en onderweg moesten we nog een heel stuk heel langzaam rijden. En natuurlijk gaan alle stoplichten ook net op rood als je aan komt. Gevolg was dus dat we net op tijd op het gemeentehuis aan kwamen en Rosanne dus geen fles kon krijgen, maar gelukkig is ze de hele plechtigheid stil geweest. Alleen op het eind toen ik een leuke foto wilde maken van het bruidspaar en Rosanne samen begon ze dus flink te gillen. Gelukkig was het niet zo`n trouwerij dat je een receptie en feestavond hebt, maar gingen we eerst even bij het bruidspaar een bakje koffie drinken en daarna naar Drievliet. Daar hebben ze elkaar leren kennen, ze werkten daar allebei. Was dus de eerste keer dat Rosanne in een pretpark kwam. Ze is nog even met mijn man in de treintjes en op een tractor geweest, wat ze dus echt leuk vond. Wat me wel opviel was dat ik me niet meer zo ergerde aan de bergen schoolreisjes die er waren. Toen ik zwanger was zijn we in dolfinarium geweest en toen vond ik al dat gegil van de kinderen erg vervelend. Nu geniet je er eigenlijk van dat al die kinderen zo veel plezier hebben. Nu je zelf een kind hebt kijk je toch heel anders naar die dingen.
Met het vorige forum kon je zo mooi groot een foto gelijk bij je bericht zetten, zonder het eerst op photobucket te zetten. Rosanne met haar vader in het treintje
Had ik me helemaal geïnstalleerd om van de afgelopen week bij te lezen, kind BV gegeven, een paar nectarines erin gestopt en met schone billen naar bed...... is alles weg. Zat eraan te komen natuurlijk, toch wel jammer dat ik nu niet heb kunnen lezen hoe het hier vorige week is gegaan. Heb ik belangrijke dingen gemist? Hier is alles goed. We zijn aan het voorbereiden voor de vakantie, volgende week zaterdag vertrekken we. Van alles aangeschaft voor Danique op de zeilboot zoals zwemvest, babytent voor aan boord om in te slapen zodat ze niet weg kan kruipen, lifeline, opvouwbaar stoeltje, zwemband, zonnehoedjes, zonnebrand, etc.). Haar spullen nemen al 1 van onze 2 grote weekendtassen in beslag, hahaha! We hopen wel dat we op tijd kunnen vertrekken want we vliegen dachten we met Transavia en die heeft heel veel vertragingen op het moment. Vrijdag was het opa en oma dag op het KDV. Mijn moeder en haar vriend zijn geweest (mijn vader en Chris z'n beide ouders zijn overleden). Ze vonden het erg leuk om het daar eens te zien, vooral mijn moeder was beretrots. Hai Dombo, aangenaam!! Cindy, beterschap voor Roseanne. Wat een leuke foto's, echt een schatje. Ik kan nu ook meer van andere kinderen hebben dan voor Danique, grappig is dat.
Cindy, wat leuk, een feestje op Drievliet. En fijn dat de kleine meid zich zo goed heeft gehouden. Hoop dat ze snel opknapt van haar verkoudheid. Natas, wat een vervelend vooruitzicht zeg, bijna met vakantie. En lekker aan het shoppen geweest voor de vakantie ... Wat gaat het lekker met Danique joh, Denk dat het hier ook niet lang meer gaat duren voor Yelina zich aan de bank of tafel optrekt en daar gaat staan. Vanavond trok ze zich aan Alyssa's bed op tot staan. En we dachten nog even dat het gaan staan eerder zou komen dan het tijgeren, maar ... het tijgeren heeft het toch nog gewonnen. Ze probeerde het al een tijdje, maar kwam niet echt vooruit, maar sinds gisteren tijgert ze er vrolijk op los. Vandaag is ze al meteen de woonkamer uitgegaan om verder op onderzoek te gaan. En ze is inmiddels ook gepromoveerd van 'mevrouwtje 2-tand' naar mevrouwtje 3-tand. En er staan er nog een paar op doorbreken. Leuk dat je moeder en haar vriend zo hebben genoten van opa en omadag. Bij Alyssa was het pas ook en zij vond het helemaal geweldig. Voor haar mocht het wel vaker opa en omadag zijn. Heb alleen m'n schoonmoeder gevraagd, niet m'n vader en z'n vrouw. Ik zag het niet zo zitten als de vrouw van m'n vader daar liep rond te paraderen.