35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zeeman kan inderdaad leuk shoppen zijn. Ben er van de week nog geweest, maar deze keer eigenlijk weinig bijzonders gezien.

Heb wel kunnen slagen bij C&A voor beide dametjes en ... Scapino bij ons had verbouwingsopruiming. Alles weg voor 60% korting. Heb me even uitgeleefd. 4 paar schoenen voor Alyssa, 1 paar voor Yelina en een paar slippers voor mezelf. Dit alles voor het onbetaalbare (proest) bedrag van nog geen EUR 55. Er zat zelfs een paar Ecco's tussen. Die waren normaliter al EUR 49,95 dus tel uit je winst.
    Da's nog eens leuk shoppen.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wij zijn er weer :D
    Al een weekje terug uit Turkije, en de afgelopen week hebben we thuis klusjes gedaan, veel visite gehad en genoten van het mooie weer (fietsen, naar het strandje, etc.). Volgende week helaas weer aan het werk.

Ik heb een serie foto's geupload van onze zeilvakantie in mijn fotoalbum.
    Ik had daar maar liefst 459 foto's genomen, waarvan het leeuwendeel van Danique, hahaha!

We hebben een super vakantie gehad, heel relaxed, heel gezellig en met Danique is alles helemaal goed gegaan. We hebben wat minder gezeild dan andere jaren en dat ook rustiger aan gedaan, zo bleef het leuk voor haar. Veel met haar gekeuteld natuurlijk, beetje zwemmen, beetje spelen, beetje zeilen naar een ander baaitje, lekker eten, etc.

Spelen binnen in de kajuit was heel makkelijk voor ons, alles is al kindveilig dus net een grote box waar ze naar hartelust in kon kruipen en staan.
    Voor spelen buiten in de kuip hadden we een tuigje gekocht en die met een lijn aan de boot vastgebonden, zo kon er niks gebeuren. Dat tuigje heb ik tijdens het zeilen bij wat meer wind ook gebruikt bij haar op schoot hebben en bij borstvoeden, met de lus om mijn nek.
    Voor het slapen hadden we een babytentje gekocht en deze op een bed gezet, zo kon ze nergens naar toe rollen of ervan af vallen. Soms was er in een baaitje geen steiger en moesten we met de bijboot naar de kant, dan deden we Danique in een zwemvestje.
    En voor in de restaurantjes en op de boot hadden we een opvouwbaar stoeltje meegenomen, ging erg goed. Tijdens het varen zat ze daar veel in, als een kapiteinsprinsesje met riant uitzicht in de schaduw van de luifel boven de kuip.

Als je 2 weken hier bent weg geweest zie je als je thuiskomt nog beter dat ze verandert is. Geen grootse ontwikkelingen, maar ze speelt anders als voor de vakantie. Dat valt nu meer op.
    En tijdens de vakantie is ze veel meer gaan brabbelen. Ze gebruikt nu allerlei intonaties en tonen en veel meer klanken. Soms leek het erop of ze Turks aan het leren was, soms klinkt ze als Donald Duck hahaha! Zo schattig!

Ik heb niets bijgelezen van de afgelopen weken. Alles goed met iedereen, en de kindjes?

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, dat klinkt allemaal geweldig zoals het is verlopen. Aan Danique kun je goed zien dat ze heeft genoten. En goed opgelost met een opvouwbaar stoeltje en het tuigje, zo had ze toch nog veel vrijheid.

4. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Fijn dat je vakantie zo leuk is geweest. Je merkt echt dat de kleintjes nu echt snel van alles leren en veranderen in speelgedrag. Rosanne gaat opeens ook zo hard, nadat ze kruipen heeft ontdekt had ze gisteren opeens door dat ze zich aan de rand van de box op kon trekken. Deze moet dus nu weer een stuk omlaag anders valt ze er straks zo overheen. In het campingbedje lukt het haar ook al om omhoog te komen en ze loopt nu dus rondjes in het campingbedje en vanmiddag ging ze op haar knieen voor het speeltafeltje staan en stond ze even later dus ook omhoog. Alleen zelf gaan zitten heeft ze nog niet door. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze echt zelf los kan lopen.

Hier bij de zeeman hadden ze wel al nieuw spul hangen. Heb dus een aantal leggins met een werkje gekocht alvast voor na de zomer met bijpassende shirtjes.

Koop je voor Yelina nog wagenschoentjes of al echte stevige schoentjes? Rosanne krijgt er steeds meer plezier in om haar schoentjes uit te trekken en is een paar keer gebeurd dat er iemand met een schoentje naar me toe kwam of dat ik zelf door had dat ze hem op de grond gooide.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh leuk dat ze bij jullie al wel nieuw spul hadden hangen. Hier dus helaas nog niet. Zal komende week nog even snuffelen.

Voor Yelina heb ik al wel stevige schoenen gekocht, maar die kan ze nu nog lang niet aan. Het is een maatje 19, dat duurt nog wel een paar maandjes voor ze die aankan.

Voor nu heb ik inderdaad alleen maar van die zachte schoentjes. Voorzover ik weet hoeven ze pas stevige schoenen als ze zelf echt goed los kunnen lopen.

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Leuk natas is weer terug na een fijne vakantie. Klinkt goed allemaal zeg!
    Die lus om je nek van de lijn vind ik wel grappig. Mijn docher over boord..., hang mij dan maar op ;)

Hadden jullie zo'n stoeltje van Ikea? of wat anders?

En het tentje werkte dus ook naar behoren!?

Verder een aantal flink geslaagd voor wat shopwerk. Ik had nooit gedacht dat het zo erg zou zijn, maar ik vind het fantastisch om kleertjes te kijken, kopen, aan te doen. Nooit gedacht dat ik zo'n 'tutter' zou worden.
    Ik ben trouwens ook flink achter de naaimachine gekropen. Ik heb een babydrager gemaakt, die vond ik zo fantastisch en wilde ik perse zelf proberen. Met mooi resultaat.
    Hierdoor kwam ik er ook achter dat mijn naaimachine het niet meer goed deed omdat ik een botte of kromme naald gebruikte.
    Ik stond echt op het punt om hem weg te doen of te laten repareren. Allemaal niet nodig dus!
    Nu het zonder problemen gaat en er mooi resultaat is ben ik helemaal enthousiast geworden. Heb ook al een boxkleed gemaakt en zit vol met ideetjes.
    En ik vind ook dat als je op zoek naar de koopjes gaat, je ook wel eens iets duurders mag kopen. En het is een leuk rood jurkje!

Vind het leuk om over jullie oudere kindjes te lezen. Krijg dan ook helemaal zin in de toekomst met Y ara. Terwijl het nu ook erg genieten is.

Gisteren was ik hier in het park naar zomermiddag, muziek, activiteiten voor kinderen en veel picknickers en dansende mensen.
    Ik gaf daar borstvoeding, toen er een kleine stapper aan kwam en heel aandachtig naar ons keek. Ik dacht eerst dat ze interesse had voor de baby, alhoewel ik haar daar nog wel jong voor vond, want baby was ze zelf ook nog wel.
    Haar moeder kwam haar weghalen en toen ik 5 minuten later weer keek hing ze bij haar moeder aan de borst.
    Die kleine was gewoon dus geinteresseerd in het andere tankstation ;)

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    ik ga eens proberen of ik nu wel weer een e-mail berichtje krijg na nieuw bericht.

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hmm, blijkbaar ben ik niet de enige die geen mailtjes meer krijgt :(
    Volgens mij heb ik per ongeluk m'n abonnement opgezegd. Maar ik kreeg wel allerlei mailtjes van andere topics waarop ik gereageerd had, maar helemaal geen abonnement op wilde. Blijkbaar moet je nu aangeven dat je geen abonnement wilt? Anyway, ik heb dus alle abonnementen opgezegd, domme doos dat ik ben. En ik krijg het idee dat je alleen een nieuw abonnement kunt krijgen door te reageren. Dus...... daar ben ik weer :D

Natas, leuk dat je weer terug bent en dat je het zo naar je zin hebt gehad. En grappig dat Danique dan thuis zo veranderd lijkt. Voor haar was het natuurlijk ook een hele ervaring. En ook nog even Turks geleerd, toe maar ;)!

Cindy, Rosanne gaat ineens ook hard zeg! Is echt een spurtje aan het maken? Leuk hoor. Hier zitten we te "wachten" op de eerste echte kruipbewegingen. En het zitten gaat steeds beter. Ik vertrouw het nog niet los, maar ze begint in de gaten te krijgen dat ze zichzelf overeind moet houden. Omvallen is trouwens ook best leuk, als je tenminste een beetje goed terechtkomt. :p

Mariëlle ligt trouwens al weer twee uur te slapen, lijkt sinds zaterdag echt een beetje slaap in te halen. Vorige week had ze 's avonds nogal moeite met inslapen. Voor een deel door de warmte en voor een deel doordat ik drie avonden van huis was (werk :(), waardoor haar routine omgegooid werd. Gelukkig is het nu minder warm èn ik heb vakantie!

Vandaag lekker uitgeslapen en nu ben ik een beetje aan het rommelen. Er moet heel veel gebeuren in huis, maar dat hoeft niet vandaag. En ook niet morgen, want dan moet ik shoppen, m'n vriend is donderdag jarig en ik wil nog even wat cadeautjes kopen. En ik moet nodig nieuwe kleren. Mariëlle gaat morgen lekker naar de creche, heb ik even een dagje voor mezelf :D.
    Ach ja, ze vindt het leuk, we betalen ervoor en haar op deze leeftijd zeven weken thuishouden vind ik echt geen optie. Dus gaat ze ook nu ik vakantie heb toch wel veel gewoon heen. Heb ook geen zin in drama's na de vakantie. En het is af en toe ook wel erg makkelijk, als ik eerlijk ben.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Leuk hè Cindy, al die ontwikkelingen!
    Danique heeft nog geen schoentjes met stevige zooltjes. Ik heb gelezen dat dat pas 'mag' als het kind 6 weken goed zelf los loopt.

Hahaha Anna ja inderdaad, bij dochter overboord komt die lus meteen goed van pas :D
    Wij hadden het stoeltje van 't merk "Concord Lima". Is van een duitse firma, hier op internet te bestellen bij www.easy2travel.nl . Het is ons enorm goed bevallen. Wij hadden 'm dus op de kuiptafel maar je zou het ook op de bank kunnen bevestigen (met een extra spanbandje).
    Ook de tent is heel goed bevallen. Is niet gaan schuiven of zo en Danique heeft er veilig heerlijk in geslapen.
    Wat voor dingen hebben jullie nu voor Yara op de boot?
    Wat leuk joh, dat je zo crea bent geworden. Moest wel grinniken, ik had ook niet gedacht dat ik zou gaan tutten met Danique. Wilde voor de bevalling maar 1 roze setje hoor, al dat roze, nee daar deed ik niet aan mee...... moet je haar nu zien, hahahhaa!

Veel plezier met shoppen Hinke!
    Ik geef je gelijk hoor, dat je haar wel naar de opvang doet. Zeven weken is veels te lang om niet te gaan, moet ze daarna weer helemaal wennen.

Ben vanmorgen met m'n Donald-Duck-brabbelende-meisje naar het CB geweest. Ze is nu 75 centimeter en weegt 8150 gram.
    Alles was weer helemaal goed. Haar beentjes zijn nu van gelijke lengte, dus het kortere beentje is de afgelopen maanden bijgegroeid. Haar heupjes lijken nog steeds oké, alleen kunnen ze dat pas echt bekijken als ze goed loopt (ze zet nu alleen nog pasjes langs de tafel en zo, en een paar wankele stapjes aan de hand). Ze zet nu wel altijd 1 voetje scheef neer, naar buiten toe, ook daar moeten we op gaan letten als ze gaat lopen.

10. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik zou een paar maanden terug eens een poging wagen om achter de naam machine te gaan zitten met mijn moeder om een jurkje voor Rosanne te maken. Patroon enzo is al uitgeknipt maar er is niks meer van gekomen. En volgens mij past ze die maat nu al niet meer. Zelf alleen durfde ik het niet aan, op school vroeger moest ik eens een baby onderbroekje maken en die paste mijn vader en heb dus sindsdien ook nooit meer op school achter de naaimachine hoeven te zitten. Geloof dat de lerares dat een hopeloze zaak vond. Dus vind het altijd erg knap als een ander de ene mooie naar andere mooie creatie er mee maakt.

Toen Rosanne in de box kon gaan staan hebben we die gelijk sàvonds helemaal naar beneden gezet en ik dacht dus dat ze het dan nog niet voor elkaar kon krijgen om te gaan staan omdat ze de rand van de dingen dus pakte om omhoog te komen en de rand is nu aardig ver weg. Maar vergeet het maar ze stond binnen een paar tellen dus in de box. En ze ontdekte gisteren dus ook gelijk dat ze de rand van de tafel ook kan gebruiken om te gaan staan. Alleen was ze dus ook al een keer vergeten dat ze die rand ook vast moet blijven houden en dat los staan nog niet helemaal lukt. Ze viel dus lekker om naar achteren :( gelukkig wel vlak bij mij dus ik kon haar val een beetje verzachten. Hopelijk heeft ze er wat van geleerd en doet ze het niet als ze aan de andere kant van de tafel staat met parket achter haar. Ze zal nog wel vaak genoeg vallen, nu vind ik het wel jammer dat we hard parket hebben.

Fijn dat de heupjes van Danique nu oke lijken en dat de beentjes gelijk zijn gegroeit.

Rosanne heeft aandacht nodig dus stop ff met tikken.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas,
    Fijn hoor dat Danique's beentjes weer helemaal gelijk zijn. Hopen dat het geen problemen opleverd, ook met haar voetje. Klopt het dat ze niet zo zwaar is? Ze is zo'n stuk ouder dan Y ara, ik dacht dat zij met 6 maanden al rond de 8 kilo zou zitten. Nu was ze al weer ruim 6,5 kilo met 3 maanden en een week. Tot nu toe zat er bij ieder CB bezoekje een kilo of meer erbij, maar dat zal ook wel eens minder worden toch. Straks krijg ik haar niet meer van de grond. :)

Op de boot hebben we een keer het schommelwiegje van thuis meegenomen en opgehangen aan de handrail. Dat schommelde in eerste instantie veel te veel heen en weer (vond ik, zij lag rustig naar het plafond te kijken), maar daarna hebben we er elastiek aangedaan om het schommelen wat tegen te gaan. Dat was een goede oplossing tijdens het varen. De laatste keer hebben we haar gewoon in de wieg van de wandelwagen neergelegd tijdens het varen. Toen we schuin gingen bleef ze door haar massieve billen toch wel redelijk liggen. Alleen toen ze haar beentjes de lucht in deed gingen die wel van links naar rechts. Maar wederom, zij had er geen problemen mee.

Als ze wakker is en uit bed moet dan doen we haar onder de buiskap in de maxicosi, die vastgesjord zit. De fokkeschoot moet dan verhuizen naar een andere lier, maar dat kan ook wel.
    Als het hard waait zullen we toch niet gaan varen, in elk geval geen lange stukken. Verschonen kan trouwens ideaal op de kaartentafel, lijkt er voor gemaakt ;)

Cindy,
    Mooi verhaal van je onderbroekje voor je vader. Was vast een mooi babystofje ;) Had je meteen een mooi vaderdagcadeau!

Slimme klimmer dus die Rosanne van jou, vind ik een mooie naar trouwens.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, fijn, goed nieuws over Danique! Zitten er heupafwijkingen in de familie, dat ze daar zo op letten? Of hebben ze eerder bij haar iets afwijkends ontdekt? Wel goed, dat ze dat zo in de gaten houden.
    Roze was ook nooit mijn kleur en voor mezelf moet ik er nog steeds niet aan denken, maar het staat ons meissie wel heel goed ;). Nee, echt waar hoor!

Cindy, wat een grap, dat broekje voor je vader. Heeftie het lang gedragen? Haha! Ik heb sinds twee jaar een naaimachine en eigenlijk doe ik er te weinig mee, maar dat komt meer doordat ik mezelf er geen tijd voor gun. Ik ben nu eindelijk begonnen met een speelkleed voor Mariëlle, het is bijna klaar. Maar ik dacht laatst al: zul je zien, ben ik klaar, heeft ze er niets meer aan, omdat ze de hele kamer doorvliegt :).

Mariëlle gaat trouwens nog niet vooruit, maar wel achteruit. En ze is dol op rondjes draaien, dus ze gaat wel de halve kamer door. Erg leuk om te zien, vooral als ze iets wil en er niet bij kan. Haha, en wij niet helpen natuurlijk ;).

Anna, Mariëlle was met drie maanden en een week ook 6400 gram, dus ik vind dat vrij normaal :). Met 6,5 maand was ze 7760. Volgende week dinsdag mag/moet ik weer heen, ben benieuwd hoeveel ze nu weer gegroeid is. Ze wordt wel zwaaaaaaaaaar, vooral in de autostoel :(.

13. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik vond het op een gegeven moment geen doen meer om de autostoel te tillen en heb toen via een duitse site een autostoeltje gekocht die geschikt was voor baby`s onder en boven de 9 kilo. Die kon net als de maxi cosi tegen de rijrichting in worden geplaatst. Rosanne is ook niet een van de lichtste en dat terwijl ze de eerste periode niet echt goed groeide vanwege de kma. Ben ook erg benieuwd hoe groot en zwaar ze nu is.

Is al een aardige tijd terug dat ik op het consultatiebureau ben geweest. Ik vergeet elke keer te kijken op welke dag ze open zijn, normaal hadden ze 2 dagen inloopspreekuur maar dat was dus (tijdelijk) terug gegaan naar 1 dag zag ik de laatste keer dat ik er dus was op de deur staan. We moeten in ieder geval eind van de maand heen.

Heerlijk is het als zòn kleintje gaat kruipen. Je bent alleen wel de hele dag er achter aan aan het lopen. Rosanne wil zich echt overal aan op trekken en jammer genoeg staat ze nog niet helemaal stevig dus ze is al een aantal keer gevallen :( Hopelijk leert ze snel hoe ze goed moet vallen en leert ze stevig los te staan. (ze vergeet nog steeds dat ze zich moet vasthouden)

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Cindy, Danique is in het begin toen ze op haar knietjes ging zitten en toen ze ging staan ook een paar keer gevallen. Een keertje knal zo achterover op haar hoofdje, gelukkig had ze toen niks. Nu valt ze al niet meer zo steil achterover, zo snel gaat dat.

Anna, Danique is idd een lichtgewichtje. Ze schommelt met haar gewicht altijd rond de onderste lijn op de curve, met de lengte rond de middellijn. Broekjes zijn haar dan ook altijd te wijd in haar middel. (en nee, ik ga niet ineens creatief worden :D).
    Leuk om te lezen hoe jullie het met Yara op de boot doen.

Hinke, nee hoor er zitten geen heupafwijkingen bij ons in de familie. Maar toen Danique 6 maanden was twijfelde ze bij haar heupjes en zijn er foto's genomen. Die waren toen goed, maar haar beentjes waren wel ongelijk van lengte. Vandaar dat er nu extra op gelet wordt.
    De maxicosi dragen wordt idd zwaar hè. Wij hebben Danique nog steeds in de maxicosi, qua gewicht mag het dus nog met haar 8150 gram en qua lengte komt ze er ook nog niet bovenuit. Maar het tilt nu echt niet fijn meer.

Mijn update : Danique is woensdag op het KDV uit de kinderstoel gevallen, op haar hoofdje. Gelukkig niets aan de hand, alleen t/m de volgende dag wat rustiger en huiliger maar daarna weer helemaal normaal.
    Iedereen is erg geschrokken. Hun beleid is geen tuigjes te gebruiken in de kinderstoelen, da's prima maar dan zullen ze dus wel beter op moeten letten bij de oudere babys die eruit kunnen klimmen.......

Verder zijn we een beetje bezig met de voorbereidingen voor Danique's 1ste verjaardag. Over 3 weken alweer! Heb net de uitnodigingskaart gemaakt, gekeken wat voor cadeautjes we graag zouden willen, etc.
    Hoe leuk ik alle ontwikkelingen ook vind en hoe zeer ik ook geniet van Danique, ben ik de laatste weken zo weemoedig als de pest. Het gaat me gewoon te snel allemaal, en het feit dat er geen 2de kan komen hakt er behoorlijk in. Ik heb het er even heel moeilijk mee.

15. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Wat is de reden dat ze geen tuigjes gebruiken op het kdv? Zo veel moeite is het toch niet om die even om te doen. Bij Rosanne doen we die hier ook altijd om ook al wordt ze ook goed afgesloten door het blad wat voor haar zit en klimt ze er niet uit. Die dingen maken ze er niet voor niks in lijkt mij en je verwacht juist van een kdv dat ze heel goed letten op veiligheid.

Schiet al echt op he en dan is de eerste verjaardag al een feit. Mijn man wil heel graag een 2e maar ik heb op het moment echt even van het hoeft van mij niet. In het begin toen ik net was bevallen wilde ik het ook graag toch snel voor een 2e gaan maar ik vind Rosanne alleen al erg druk en maak me toch ook wel erg veel zorgen of een 2e niet iets zal mankeren (en je dan de zwangerschap af moet breken) en de angst of een zwangerschap wel goed zal gaan. Met Rosanne heb ik eigenlijk een hele fijne zwangerschap gehad, geen bekkenklachten of rugpijn en ben wel misselijk geweest maar niet echt heel erg. En ik lees zoveel over miskramen in het 35+ topic en dan is de vraag of het nog wel zal lukken. Op Rosanne hebben we tenslotte ook heel erg lang moeten wachten en ik weet niet of ik tegen die teleurstellingen elke maand zal kunnen. Ik ben er dus op het moment echt helemaal nog niet aan toe. Misschien veranderd dat wel als ik de kleine van mijn tantezeggertje zie, die is vandaag uitgerekend en ik hoop voor haar dat ze snel gaat bevallen.

Eerlijk gezegd vind ik het steeds leuker worden nu ze wat meer gaat doen, zo`n kleine baby is erg schattig maar geniet nu veel en veel meer van haar. Ondanks dat ik haar de laatste dagen af en toe weleens zat was omdat ze maar aandacht blijft vragen en het liefste de hele dag wil staan en aan je handen wil lopen. Ik vermoed dat er weer tandjes aan het aankomen zijn want ze kwijlt ook weer enorm.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Cindy, helemaal met je eens dat het gek is dat ze geen tuigjes gebruiken op kdv. Zou je eigenlijk moeten eisen dat ze dat wel doen. Juist omdat er zoveel kindjes zijn, lijkt het mij logisch om ze wel te hebben. Maar misschien is dat verkeerde logica? Hihi.

Natas, kan me helemaal voorstellen dat je melancholisch wordt. Het is logisch dat je bij zo'n mijlpaal terugdenkt aan de bevalling en alles eromheen. En natuurlijk grijpt het je dan ook extra aan dat er geen broertje of zusje zal komen. Je sluit a.h.w. toch een periode af bij Danique en die periode maak je dus niet weer mee. Logisch dat je daar weemoedig van wordt. Je moet het toch een plek geven, lijkt mij. Sterkte ermee. En veel plezier met de voorbereidingen voor het grote feest :).
    8150, ehm, wij gaan morgen weer naar CB (7 maanden controle, terwijl ze bijna 8 maanden is) en ik denk dat ze inmiddels ook wel 8 kilo is. Vijf weken geleden was ze 7760.

Wij hebben net een druk weekend achter de rug. Vriend was vorige week donderdag jarig en we hebben donderdag, zaterdag en zondag visite gehad. Mariëlle vond het prachtig, maar we merkten ook wel aan haar dat het af en toe wel iets te druk was, vooral met al die kindjes die haar zo interessant vonden en die zo graag met haar wilden spelen. De grote mensen zeiden allemaal dat het zo'n blij kind is. Haha, komt natuurlijk doordat wij zulke goede ouders zijn ;).
    Nu ligt ze een enorme bende te maken hier op de vloer. Ik had haar op het kleed gelegd, maar dat is te klein voor d'r, daar blijft ze dus niet op liggen. Af en toe maakt ze flink wat herrie, meestal omdat ze dan iets wil hebben waar ze niet bij kan. Maar al met al vermaakt ze zich prima. Prachtig om te zien is dat toch!

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Cindy, er zijn meer KDV's die de keuze hebben gemaakt om geen tuigjes te gebruiken. Dit omdat er ook een gevaar voor ophangen aan vast zit.
    Ik gebruik thuis ook een tuigje, dus ben het met je eens. Maar het is dus geen luiheid of zo van het KDV. Wel moeten ze beter opletten.

Ik vind het met Danique nu ook leuker dan toen ze nog zo'n hulpeloze zuigeling was. Meer contact, meer interaktie, zo leuk!
    Ik kan me je angsten voor een nieuwe zwangerschap heel goed voorstellen, dat zou ik ook wel hebben. Mijn verlangen overheerst, maar de punten die jij noemt zijn ook al wel door mijn hoofd gegaan.

Hinke, ja ik zal het een plekje moeten geven...... ff zoeken waar. ;)
    Succes weer bij het CB morgen. Ben benieuwd hoeveel ze weegt (Danique is een lichtgewichtje hoor).
    Nog van harte met je vriend!

Mijn update : zaterdagnacht had Danique overgegeven. Wij gaan altijd nog even bij haar kijken voordat we gaan slapen, toen was er nog niets gebeurd. We hebben de babyfoon bij ons staan, niets gehoord, maar de volgende ochtend bleek dat ze haar hele bed onder had gekotst. Al het eten zowat onverteerd door haar hele bedje. Ik vind dat onverteerde een beetje vreemd, zo veel uur na het eten.
    Maar goed, het leek zondag allemaal wel oké te gaan verder (na zowat het hele bed in de wasmachine te hebben gemikt en een flinke baddersessie, ieuw). Brood en fruit gingen er niet zo goed in, BV drinken ging wel, maar avondeten geen hap. Vandaag weer zo, brood + fruit + yoghurt matigjes, avondeten noppes. Vind het nu toch wel een beetje vreemd worden.

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, vervelend dat Danique ziek is. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. En als het aanhoudt misschien toch maar even naar HA? Heel veel beterschap in ieder geval voor je kleine meid!

Mariëlle heeft vanochtend haar 7,5 maand keuring gehad. Gelukkig moesten we deze keer naar de wijkverpleegkundige. Wel weer een andere dan onze "eigen", maar die verpleegkundigen heb ik liever dan de artsen. Die kijken toch wat praktischer en wat minder medisch. En deze mevrouw had wel de moeite genomen zich even in te lezen en begon dus met te zeggen dat we al wel heel wat meegemaakt hadden. En zij wilde wel meedenken over hoe Mariëlle naar drie flessen kon en hoe we haar aan het brood konden krijgen.
    En verder was alles goed. 8260 gram, precies een pond meer dan de vorige keer, dat was vijf weken geleden op maandag. Ze groeit dus een ons per week :D:p. En 70 cm, dus 2 cm gegroeid. En de hoofdomtrek was ook weer goed toegenomen. Daar moeten ze even extra op letten, omdat het erop leek dat die curve ging afvlakken. Maar hij loopt nu weer mooi omhoog, dus dat gaat ook goed.
    Ze heeft niet heel uitgebreid naar Mariëlle gekeken. Meissie zat bij mij op schoot goed te demonstreren hoe goed ze bij mij rechtop kon zitten en hoe nieuwsgierig ze was en hoe goed ze speeltjes vast kon houden. Mevrouw vond het een leuk kind 8). Haha, dat IS ze ook! Zo'n blij kind is het!

Nu is ze op het kdv, heb daar gelijk even overlegd dat ze daar ook gaan proberen om brood te geven. Lijkt me wel handig. Mariëlle ging pas goed fruit eten toen ze ook op kdv fruit aanboden. Ik hoop dat het met brood net zo gaat.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hmm. Zie dat ik al even niet meer ben geweest om te posten. Dacht dat ik vorige week nog een berichtje had gepost. Zal het wel niet goed hebben gedaan. Ben de afgelopen week erg druk geweest met m'n website. Ik probeer hem qua uiterlijk wat op te leuken tot we over gaan op een nieuwere versie die we eerdaags gaan aanschaffen. Dan komt er nog meer werk op me af, maar wel erg leuk. Met de nieuwere versie heb ik voor mezelf en naar de klant toe wat meer mogelijkheden en de site komt er dan ook nog weer heel wat professioneler uit te zien. Hoop dat we de knoop snel door kunnen hakken.

Ach, arme Danique, uit de kinderstoel gevallen. Dat zal inderdaad zeer hebben gedaan. Vervelend dat ze nu al een paar dagen niet in orde is. Hoe is het nu met de kleine meid?
    Als je het niet vertrouwt, even naar de dokter gaan hoor!

En hoe is het met jouzelf? Het is inderdaad geweldig om te zien hoe ze zich ontwikkelen, maar het liefst zou je ze toch nog even wat langer klein houden. Helemaal als je weet dat het er niet meer inzit dat er nog een bijkomt.

Zo herkenbaar dat je het er moeilijk mee hebt. Ben er zelf ook nog niet helemaal klaar mee hoor. Soms denk ik dat ik het allemaal wel een plekje heb gegeven, maar als ik weer iemand tegenkom, hoogzwanger of met een pasgeboren baby, dan kan het best nog wel even pijn doen.

Hinke, ik weet niet of je al bent geweest, maar succes bij het CB in ieder geval.

Wij zijn vorige week weer geweest en Yelina is weer APK gekeurd en heeft de entingen weer gehad.
    Het was natuurlijk weer brullen. Ze vindt het echt helemaal niks dat
    anderen aan haar komen om haar te onderzoeken.

Ze weegt nu met 11mnd en 10 dagen 8714 gram en is 72,3 cm.
    Altijd leuk om dan even de curve van Alyssa erbij te pakken.
    Alyssa was met 11mnd en 5 dagen 8935 gram en 72 cm.

Yelina is tot nog toe nog steeds kleiner en lichter geweest dan haar zus, nu begint ze haar qua lengte een fractie in te halen, maar blijft wel wat lichter. Ben benieuwd hoe dat de volgende keer is.
    In september mogen ze beiden weer, we hebben dan dubbel feest, beiden krijgen ze dan entingen.

Heb vanochtend m'n bloeddrukcontrole bij de huisarts gehad. Meteen nog even mijn frustrerende bezoek bij de cardioloog besproken. Heb haar verteld dat de cardioloog ons niet gerust heeft kunnen stellen en dat we eigenlijk verbijsterd waren dat de cardioloog niet verder wilde zoeken. Een catheterisatie vond ze te risicovol, maar ik moest maar eens nadenken over eventueel een scan.
    Dat was ook precies waar wij zelf over dachten, maar in dit ziekenhuis hoeven we hier niet mee aan te komen, daarom ga ik eerdaags bij het ziekenhuis in Kampen waar een vrouwelijke vrouwencardioloog zit maken. Pas stond er in de onze krant een artikel over haar en haar onderzoeken bij vrouwen met (mogelijke) hart- en vaatproblemen. Je kunt daar zo terecht voor een eerste consult zonder een doorverwijzing van je huisarts.

Oja, vanochtend kwam ik bij onze C1000 en toen waren ze daar van Profi Portrait om portretseries van de jongere kindertjes te maken.
    Aangezien we dit voor Yelina's verjaardag eerdaags toch al wilden laten doen en ik vond dat ze leuk gekleed was, heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt.
    Van Alyssa hadden we voor ze een jaar was al meerdere fotoseries bij V&D laten maken, met Yelina hebben we 'pas' 1x zo'n portretserie laten maken. Wordt dus hoog tijd dat er weer 1 komt. Ben benieuwd naar de resultaten.
    Zal ook snel de resultaten van de vorige fotosessie in m'n album zetten. Zou dat altijd nog doen, maar vergeet het steeds.

Nu ga ik eerst even lekker met Alyssa naar buiten. Die zit al even te 'zeuren' dat ze in de tuin wil spelen. Alleen in de tuin spelen vindt ze nog niet zo heel erg leuk.

Tot later!

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    O, zie net dat Hinke al weer terug is van het CB en dat Mariëlle haar keuring ook weer heeft gehad. Lekker gegroeid weer!

Succes met het afbouwen naar 3 flessen en met het starten van het brood.

Wij moeten trouwens ook de laatste fles afbouwen. Tot nog toe maakt ze hem schoon op. Wel minderen we iedere week met de hoeveelheid. Eens zien hoe lang ze hem nog wil.

Deel Deze Pagina