Ja, zielg is dat hè? Zo'n ziek en spugen kindje... Vooral als het maagje leeg is en er niets meer uitkomt, maar ze wel blijven kokhalzen. En omdat die kleintjes ook nog eens de neiging hebben om zonder 'waarschuwing' te spugen, spugen ze zichzelf (en jou...) vaak dusdanig onder dat ze erna in bad moeten... Maar gelukkig gaat het inmiddels weer beter met je meisje !
Yelina, vandaag ben je 1 jaar geworden. Wat een mijlpaal... jij bent nu ook al officieel baby-af. Ik denk dat jouw mama stiekem vindt dat het zelfs een beetje té snel gaat allemaal, deze mama wél tenminste... Ik wens je een heel fijne dag toe met veel visite en leuke kadootjes!
Vandaag een goede score op sollicitatiegebied behaald ! De voorlopige eindstand: Vrijdag een sollicitatiegesprek in Weert om 16.30 uur. Maandag om 11.00 uur een sollicitatiegesprek in Venlo. Woensdag 5 augustus om 15.00 uur een sollicitatiegesprek in Roermond. Dus dames, duimen maar... Oeps, ik zorg wel voor bladvulling vandaag...
Hardstikke mooi 3 sollicitatiegesprekken en ik duim voor je mee dat er een leuke baan uit voor komt. Was blij dat Rosanne nu mooi zelf vanuit staan naar zitten kan en ook niet meer achterover viel begint ze nu dus ook goed los te staan en zit ik af en toe weer van oh jee als ze maar niet achter over valt. Mijn moeder had net een nep tntbezorger aan de deur die haar 96 cent wilde laten pinnen. Gelukkig was ze wel zo slim om mij op te bellen en te vragen wat ze er mee moest doen. De "bezorger" ging dus zogenaamd even de auto op slot zetten en zou weer terug komen. Die was hem dus gesmeerd.
Bedankt voor de felicitaties. Yelina heeft inderdaad genoten, vond de slingers en ballonnen helemaal geweldig, de cadeautjes erg leuk alleen het uitpakken vond ze eng. Het gebak werd bijna met huid en haar opgegeten, dus kortom, onze DREUMES heeft genoten. Lola, hoewel ik volop geniet gaat het mij ook inderdaad veel te snel. Maar wat goed zeg, al 3 gesprekken in het vooruitzicht, ik ga voor je duimen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je op dit moment wat heftiger op de meisjes reageert dan anders. Hoop voor je dat je met of zonder hulp snel weer snel lekkerder in je velletjes steekt. Cindy, wat een rotstreek toch altijd om als nepbezorger bij iemand aan te bellen en die persoon zomaar geld afhandig proberen te maken. Gelukkig maar dat ze er niet in is getrapt en even contact met jou heeft opgenomen.
Lola, ik kan me voorstellen dat je er graag aan wilt werken om wel weer van je meisjes te kunnen genieten. Ik hoop dat de psych je wat handvaten kan geven waar je mee verder kunt. Succes met de sollicitaties! Phoe Inez, het gaat idd te snel hè..... al een dreumes, gisteren was ze nog een klein wurm die alleen nog maar melk dronk! M'n stiefvader heeft weer een hartaanval gehad. Bijna exact 1 jaar na zijn vorige hartaanval, scheelt 1 dag. Vorig jaar stond ik met dikke buik aan zijn bed toen hij in coma lag, gelukkig is het nu niet zo ernstig. Hij wordt waarschijnlijk morgen gedotterd. Hijh ligt helemaal in Hengelo, ik ben er nog niet geweest. Vandaag heb ik de taart besteld voor Danique's verjaardag. Met veel roze! Morgen kan ik het nog afbellen, mocht het met m'n stiefvader slechter gaan. Maar hopelijk kunnen we het wel zondag vieren. Dan komt mijn moeder alleen uit Hengelo, blijft ze hier 1 nachtje slapen en zorg ik dat ze kleding mee kan nemen (ze is maandag halsoverkop naar Hengelo vertrokken waar mijn stiefvader een paar dagen was).
Natas, het lijkt inderdaad als gisteren, dat ze nog aan de borst lag. Ik vind het nog steeds spijtig dat dat niet heeft mogen lukken, maar ik heb meer dan m'n best gedaan om het op gang te krijgen. Het heeft niet zo mogen zijn. Natas, klinkt leuk de taart, ik hoop van harte dat jullie de taart niet hoeven af te bestellen en dat jullie heerlijk Daniques eerste verjaardag kunnen vieren. Toevallig zat ik de afgelopen week nog wat terug te lezen van een jaar geleden en zat me net af te vragen hoe het nu met je stiefvader zou gaan. Wat erg dat hij weer in het ziekenhuis ligt, gelukkig lijkt het niet zo ernstig als de vorige keer, maar ik kan me voorstellen dat er nu heel wat door je heen zal gaan. Vandaag een jaar geleden moest Yelina van de kraamafdeling naar de couveuse-afdeling omdat ze niet wilde eten. Ze woog nog amper 2300 gram toen ze daarheen ging. Op de dag dat jij vorig jaar bent bevallen had ik m'n kraamtranendag. Van de kinderarts moest het laatste beetje wat Yelina niet uit de fles wilde hebben met de sonde krijgen en dat was echt te veel voor haar. Iedere keer stipt met de laatste 15cc kwam er weer een halve voeding met een grote golf uit. Je zag het gewoon aankomen. Dat raakte me zo, dat ik er die zondag de hele dag van liep te janken. Wat mij betrof mocht die sonde er wel uit zodat ze zelf kon gaan regelen wat ze al dan niet at. De verpleegkundigen waren het wel met me eens, maar mochten niets ondernemen, want ja, orders van de kinderarts he! 's avonds na het warme eten voelde ik me er gewoon helemaal ziek van en ik kon alleen maar janken. Nadat de verpleegkundige op de kraam even een tijdje met me had gepraat ging ze even weg met de opmerking dat ze straks nog wel even bij me kwam kijken. De lieverd hield woord, maar ... ze kwam niet alleen. Ze had ons meisje even geleend van de couveuseafdeling om me even een rustig moeder-dochter momentje te geven. Helaas moest ze met de eerstvolgende voeding wel weer terug naar de couveuseafdeling. Daar hebben we aangegeven dat we de volgende ochtend meteen een gesprek met de kinderarts wilden hebben om te bespreken hoe of wat, omdat we het niet eens waren met het beleid van de kinderarts. Die avond en nacht heeft Yelina redelijk goed gegeten en toen ik de volgende ochtend weer naar de afdeling kwam om haar te voeden mocht ik ineens met haar naar de rooming in en het gedurende 24 uur samen met haar bewijzen dat we het samen konden en als ze aankwam mocht ze de volgende dag naar huis. En zo gebeurde het ook. Eigenlijk was Yelina helemaal niet aangekomen, maar de verpleegkundige (die we nog kenden van de couveuseafd. toen Alyssa er lag) wist wel dat we het samen aankonden en die heeft een hoger gewicht op de lijst gezet en we mochten naar huis. Langzaam maar zeker ging het met Yelina beter met de voeding en ze hield dankzij een heel strak patroon rondom het voeden de meeste flesjes binnen. En met behulp van Nutriton liep het tussen de voedingen door niet meer steeds met een klein straaltje uit haar mond. Pfff, heel verhaal weer zo, gek dat je een jaar na dato de tranen hierover nog steeds over de wangen kunnen stromen.
Ik vind dat niet zo gek hoor Inez. De 1ste verjaardag is sowieso al een emo tijd met veel terug kijken en een stukje afscheid nemen. Hoe leuk het opgroeien ook is, dat heeft al best een impact. En dan ga je terug kijken en voel je die machteloosheid van toen weer opkomen, dat kan ik me goed voorstellen. Knuf! Mijn moeder is nogal warrig, maar ik heb begrepen dat ze vandaag een onderzoek hebben gedaan bij mijn stiefvader om te achterhalen wat er precies scheelt. Morgen gaan ze ook iets doen en maandag weer. Ze weten het dus nog niet precies en van dotteren is nog geen sprake. Mijn moeder trekt het alleen zijn in een vreemde omgeving slecht. Zoals het er nu naar uitziet komt ze zondag wel hier en gaat maandag weer terug (Eén van zijn kinderen is dan daar, en als er niets in de toestand van stiefvader verandert wil ze het zo doen). Denk dat ik dan donderdag als ik weer een dag vrij ben daar naar toe ga met Danique. Maar even kijken hoe alles gaat lopen.
Wat een ROTweer....... bah, had Danique's verjaardag zo graag in de tuin willen vieren ipv opgepropt in de huiskamer. Gisteren mooi weer, morgen mooi weer, hmmpprffff. Het is hier wel heel gezellig. We hebben net de huiskamer versierd, ze vind de slingers heel mooi! Nu de hapjes maken en straks visite. Met m'n stiefvader gaat het nog hetzelfde, ze zijn bezig onderzoeken te doen en maandag heeft ie de laatste. Dan gaan ze bepalen wat er moet gebeuren.
Gefeliciteerd met Danique haar verjaardag. Hopelijk word het weer zo een stukje beter. Hier regende het ook
Lieve Danique, alvast gefeliciteerd met je eerste verjaardag en een hele fijne dag vandaag meid! Jammer inderdaad van het weer. Wij hadden vandaag ook liever buiten gezeten dan binnen, maar helaas, het is niet anders. Een jaar geleden puften we van de hitte, vandaag spoelen we bijna weg. Natas, hopelijk kunnen ze snel een behandelingsplan voor je stiefvader opstellen.
HIEP HIEP HOERAAAAA! Danique is vandaag jarig. Lieve Danique, van harte gefeliciteerd met je EERSTE verjaardag! Hopelijk ben je lekker verwend met allerlei leuke cadeautjes. Hier gisteren wel weer een flinke domper met 1 van de cadeautjes die ons meisje kreeg. Van tevoren zat ik al te twijfelen of ik m'n vader en z'n vrouw al dan niet om kleren zou vragen, maar ik dacht dat het wel goed zou gaan als ik wat stelletjes met naam en toenaam zou omschrijven en ze hiermee de ruimte gaf om er 1 stelletje uit te kiezen. Dus niet. Had zelfs nog heeeeel vriendelijk gevraagd of ik anders geld kon krijgen als het met 1 van deze stelletjes niet zou lukken, want dan zou ik het zelf wel halen. Dus ... komen ze aanzetten met een tas vol DREUMESkleren met de opmerking: zoek hier maar wat leuks uit. Ik was sprakeloos vanwege de inhoud. Sterker nog, ik kon wel janken. Het waren allemaal ..... jongenskleren. Zoiets geloof je toch niet???? Bovendien had ik om wat dunnere doordraagkleding gevraagd omdat ons meisje het net als ik snel warm heeft. Komen ze met dikke broeken en truien aanzetten. Smaken verschillen, dat weet ik. En ik heb de meisjes ook inderdaad vaak in spijkerbroekjes lopen. Soms zitten er unisex broekjes tussen, maar over het algemeen hebben ze toch echte meidenbroekjes aan. Maar goed, zij brengen de kleren terug en ik krijg alsnog geld, dus ... kan ik me straks zelf even uitleven om een leuk setje bij elkaar te sprokkelen.
Ik kwam stiekem even gluren naar Annna, een in-eerste-instantie-september2008 mama. Ik lees dat ze nu ook een dochtertje heeft! Super, Annna, hartstikke fijn!
Gisteren was super gezellig. Godzijdank konden we wel buiten in de tuin zitten, het weer werd 's middags een stuk beter. Toch wel fijn met 16 man, dan is een woonkamer een beetje klein. Danique heeft genoten van het zingen, taart eten, de cadeautjes en de aandacht. Ze heeft bijna alleen maar zitten lachen, heerlijk. Vannacht heeft ze wel onrustiger geslapen dan anders, ze was aan het dromen hihihi. Ze heeft een heleboel cadeautjes gekregen : een loopfietsje, een speeltent, boerderij van little people, een xylofoon, boekjes, een geluidboekje, DVD van Baby Einstein, een badboekje, een rups van met allerlei educatieve dingen van Fisher Price, een opblaasbaar zwembadje en een spiralending. Heel erg leuk allemaal! Vandaag heeft Omi van haar genoeten voordat ze weer naar Hengelo vertrok (morgen krijgt m'n stiefvader uitslagen, wel spannend). Was wel emo vandaag hoor....... alweer een jaar zeg. Ik kan niet meer vóelen hoe het was om een pasgeboren krummel in mijn armen te houden, voor de eerste keer aan de borst, de eerste nacht, etc. Raar. Maar tis ook zo leuk om haar ontwikkelingen mee te mogen maken. Hallo leuke lieve dreumes! Dit is de kaart die ik had gemaakt :
Hoi lieve meiden, Alweer véél te lang (1,5 week...) niet hier geweest. Ik heb - nota bene in mijn 'sollicitatiegesprekkenweek' een iridocyclitis (voor de leken onder ons : een ontsteking aan de iris) aan mijn linkeroog opgelopen. Mijn oog was knalrood en ik kon geen licht verdragen, zonlicht was helemaal niet te doen. Dat voelde namelijk aan alsof iemand een mes in mijn oog stak. Na vandaag mag ik stoppen met druppelen en over een week mag ik ook mijn lenzen (wel een nieuw paar natuurlijk...) weer dragen. Maar... ondanks mijn rode oog heb ik toch een nieuwe baan gekregen ! Vorige week maandag het eerste gesprek (na eerst op woensdagavond nog drie psychologische testen thuis te hebben zitten maken), dinsdagmiddag tweede gesprek en donderdag lag het contract in de bus. Dat ging dus allemaal héél snel! En - ook leuk - een beter salaris en véél betere doorgroeimogelijkheden. Op 1 oktober ga ik beginnen... Ik heb niet bijlezen, maar zal vanaf hier de draad weer oppakken. Ik zag wel de práchtige foto van de jarige Danique. Net een prinsesje met die mooie kroon op haar koppie...
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lola! Wij zijn dit weekend naar Hengelo geweest, naar mijn stiefvader die nog in het ZH ligt en naar mijn moeder die daar met haar ziel onder d'r arm zit. Wij zijn gisteravond laat terug gekomen. Met m'n stiefvader gaat het redelijk goed, hij hoopt vandaag ontslagen te worden uit het ZH. Met mijn moeder gaat het geestelijk gezien niet goed, gelukkig heeft ze zich een beetje kunnen optrekken aan ons logeerpartijtje. Danique had een schimmel in haar schaamstreek, erg rood en het jeukt. Zalfje gehaald, gelukkig gaat het alweer iets beter.
Hardstikke mooi dat je een nieuwe baan hebt Lola Fijn om te lezen dat je stiefvader al weer snel naar huis mag en dat Danique een leuke verjaardag heeft gehad. Hier een paar rot dagen achter de rug. We moesten een van onze hondjes weg doen omdat deze vals tegen Rosanne was Gelukkig hebben we wel een goed tehuis voor hem gevonden. Maar het is dus wel gelijk een stuk rustiger in huis, hij was erg aanwezig. Voor het beestje is het ook beter, de laatste dagen dat hij hier was moest ik hem in de keuken opruimen omdat hij anders tegen Rosanne zat te grommen als ze in de woonkamer aan het kruipen was. De andere 2 hondjes gedragen zich tot nu toe lief tegen haar, het mannetje die weg moest was de baas over de 2 andere hondjes en hij wilde Rosanne ook blijkbaar onder aan de roedel hebben ipv er boven. Dus hij moest gewoon wel weg voor dat het erger mis ging. En hij is nu ergens terecht gekomen waar hij alle aandacht krijgt, met Rosanne en de 2 andere hondjes was dat hier een stuk minder. Ik hoop in ieder geval dat de 2 andere hondjes zich blijven gedragen want wil natuurlijk liever niet nog een hondje kwijt.