35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Sabbelt Emma wel op de speen (van de fles) of spuugt ze die ook uit? Binnen een kwartiertje alles naar binnen krijgen is toch prima en als ze niks er weer uitgooit is het toch helemaal goed. Anders voor de sabbel behoefte gewoon een speen geven.

Ik heb Rosanne toen ze verkouden was en amper wilde drinken haar toen ook een grotere speen gegeven dan kreeg ze tenminste wel wat binnen. Maakte me toen zorgen dat het zo snel ging maar volgens het CB hoefde ze maar 10 - 15 minuten over de fles te doen. Normaal deed ze er altijd 30 minuten over. Belangrijkste blijft dat het toch binnen blijft en niet alles er uit wordt gegooit.

Ik heb gisteren ook gestemt op de foto`s, mag je maar 1 keer stemmen of elke dag?

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, leuk pakje inderdaad he? Yelina heeft het nog steeds aan, al beginnen de mouwtjes nu wel wat te kort te worden.
    Ik had hem ook nog in het blauw/wit, maar die kan ze al even niet meer aan. Dat was een maatje 50. Deze roze is 56.

Zico, ik heb nu ook op je andere foto gestemd! Beterschap voor Sterre!

Lola, ik kan me voorstellen dat je vindt dat het niet de bedoeling is dat de voeding in haar mond sijpelt, maar aan de andere kant, het begin is er zo wel weer.

3. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Lola dat gaatje groter maken hebben we ook gedaan helpt maar zien hoe hard je de dop met tutter dan aanschroeft is aoms zoeken meid ben blij met je succes al!
    Ritje

4. @Cindy: Emma duwt de speen weg met haar tong. Een speentje voor de zuigbehoefte heeft ze nooit gewild trouwens.
    Ik heb vanmorgen een Tommee Tippie fles gekocht, eens kijken hoe dat gaat.

Vanmorgen moest ik ook met Emma bij het cb zijn en de arts gaf aan dat het goed was wat ik deed. Ik zei toen dat het eigenlijk helemaal niet belangrijk is om uit een zuigfles te leren drinken, aangezien je maar een paar maanden van je leven uit zo'n fles drinkt. Daar gaf ze mij gelijk in.

Ze adviseerde me wel om de fles aan papa te koppelen, zodat voor Emma duidelijk wordt: papa=fles, mama=borst.

Emma is overigens goed gegroeid. Ze is nu 62,5 cm lang en weeg 6.315 gram. Geen kleine lichtgewicht dus... ;)

5. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Lola das wel een goeike he amaai!
    ferm gewicht en grote!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nou ja zeg, had ik net een verhaal getypt, is het ineens weg. Zal wel weer op een verkeerde toets hebben gedrukt.

Lola, fijn dat het met Emma zo goed gaat. Ze heeft Yelina inmiddels al flink ingehaald qua lengte en gewicht.

Ik denk dat wanneer de BV goed loopt zoals bij jou dat het dan inderdaad minder belangrijk is als ze niet of niet goed uit de fles willen drinken. Al geeft het wel wat logistieke en praktische problemen wanneer je weer aan het werk bent. Niet iedereen heeft zoals Natas het KDV aan de overkant van z'n werk zitten.

7. Emma heeft gisteren weer - zij het aarzelend - uit de fles gedronken :whistle: !
    Ik had Roy alleen met Emma gelaten en ben samen met Jasmijn gaan douchen, zodat ik uit Emma's nabijheid was.
    Roy heeft eerst de Tommee Tippie fles geprobeerd, maar dat vond hij geen succes. Daarna de fles met het grote gat in de speen geprobeerd. Toen dronk ze uiteraard wel - zel móest wel - maar Roy wilde toch ook nog eens de gewone Difraxfles proberen. En héél voorzichtig, beetje bij beetje, ging de fles leeg. Pffffffffffft, wat een opluchting! Ik hoop dat het vanavond weer zo gaat... :D

8. Ik heb ook het geluk dat mijn huis, het kdv en mijn werk nog kilometer uit elkaar liggen, dus ik ben ook van plan om zelf te gaan voeden op het kdv. In die gevallen dat Emma al gedronken zou hebben, ga ik thuis afkolven... :D

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wonen, werk en KDV binnen een km van elkaar te hebben is met (kleine) kinderen zeker geen overbodige luxe!

Fijn dat Emma gisteren toch weer uit de fles heeft gedronken. Alleen jammer dat jij je daarvoor blijkbaar even uit de voeten moet maken. Ik vind het altijd heerlijk om naar man en dochter te kijken wanneer de fles wordt gegeven. Zo'n leuk plaatje!

KDV ligt hier ook net een km vandaan (naast het postagentschap waar ik m'n pakjes altijd post) en ik werk vanuit huis. Dat is echt prettig om alles zo dicht bij elkaar te hebben.

10. Ik heb ook wel even gekeken, hoor :D ! Toen ik weer beneden kwam, was het flesje nog niet helemaal leeg. Gelukkig dronk ze wel gewoon verder, ook stond ik te kijken...

Vandaag zijn we trouwens 9 jaar getrouwd :D ! Niet dat we iets speciaals wilden gaan doen vandaag, maar dat 'de bruidegom' om 13.00 uur ziek van zijn werk is gekomen, is toch wel héél erg zielig.

Hij heeft wel vaker erge hoofdpijn (gemiddeld één keer per maand...), maar gelukkig is het zelden zó erg dat hij er misselijk bij is (meer migraine, zeg maar). Helaas is dat nu wel het geval... :cry:

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Gefeliciteerd met je trouwdag en beterschap voor mannetje!

12. Vandaag is toevallig ook de uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap. Helaas werd dat een miskraam. Van Jasmijn was ik een jaar en 8 dagen later uitgerekend...

13. Nou, mijn 'bruidegom' lijkt weer wat op te knappen, gelukkig :D ! Ik ben zojuist even bij hem gaan kijken en hij voelde zich al een stuk beter. Misselijk was hij al niet meer en zijn hoofdpijn was ook een stuk minder geworden...

Goh, valt niet op dat ik me een beetje zit te vervelen, hè... ;) ?

14. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Met 2 kinderen nog tijd vinden om je te vervelen? Ik kom vaak al tijd te kort met maar een kind. Gelukkig ligt ze nu lekker te slapen :) Maar ze zal zo wel weer wakker worden en dan wil ze vermaakt worden.

15. De oudste is naar het kdv (we wilden haar niet uit haar ritme halen tijdens mijn verlof...) en de jongste slaapt vandaag erg veel na de prikjes van gisteren. Mijn huishoudelijke klusjes had ik vanmorgen al afgewerkt. Eigenlijk had ik nog willen stofzuigen (uitgebreid inclusief de plintjes en zo...), maar dat leek me niet zo fijn voor de hoofdpijn van mijn hubbie.

Blijft over: forummen... ;) !

Maar het is inderdaad pas de eerste keer dat ik me verveel sinds de komst van Emma...

16. Emma krijgt momenteel de fles van Roy. Ik ben achter de pc gaan zitten om Emma het idee te geven dat ik er niet ben. Maar ik hoor haar de hele tijd huilen, het wil volgens mij niet zo vlotten :cry: . En ik 'mag' me er niet mee bemoeien. Maar jeetje, wat doet dit zeer!

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, toevallig inderdaad dat dit ook de uitgerekende datum was van je eerste zwangerschap. Gelukkig hebben Jasmijn en Emma dat verdriet inmiddels ruimschoots goedgemaakt.

Oooh Lola, wat zullen je handen hebben gejeukt zeg. Las net op het andere topic dat je toch overstag bent gegaan en haar hebt overgenomen.

Enne, vervelen? Wat is dat?

18. @Inez: Ja, Emma was zó overstuur dat het geen zin had om nog langer de fles aan te bieden... :(
    Vreemd idee trouwens... als ik die miskraam niet had gehad, zou Jasmijn er niet zijn geweest... :-k

19. Goldengirl

3 mrt 2008
    38
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken.

Dank jullie voor mijn hartelijke welkom.

De meesten van jullie zijn voor mij al een beetje gekend. Tijdens de zwangerschap van Alicia las ik al mee met het topic van “35 jaar en ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger”.
    Ik had toen al graag met deze topic mee willen schrijven, maar voelde mij enigszins geschroomd. Velen van jullie waren soms al langere tijd bezig om zwanger te worden en ik was onbedoeld zwanger geraakt. Onbedoeld, maar voor mijn man (Cock) en mij was deze baby zeer gewenst. Dit was voor mij de reden om niet te schrijven, maar het bij lezen te houden. Ik volgde en nog steeds volg ik jullie verhalen met veel belangstelling.

Eindelijk nu een beetje de tijd gevonden om te reageren. De drie kleintjes liggen nu te slapen.
    Julian (die nu 3 jaar is) doet normaal gesproken ’s middags geen middagdutje meer, maar nu hij nog verkouden is, is hij aardig vermoeid en laat zich zonder problemen naar bed toe brengen. Matthijs (die 2 jaar is) gaat nog wel iedere middag naar bed. En Alicia ligt nu ook heerlijk te ronken in haar wiegje.

Alledrie zijn ze nog steeds verkouden en hoesten nog steeds behoorlijk. Maar ze zijn allemaal gelukkig wel levendig. Julian had het de eerste drie dagen wel flink te pakken. Hij at nauwelijks en drinken was ook wel een probleem. Hij zat als een zielig vogeltje op de bank, terwijl hij normaal erg levendig was.

En Alicia geeft momenteel ook problemen met het drinken van haar flesjes. Zij was altijd een flinke zuipschuit die haar flesjes binnen tien minuten leeg had. Nu zij zo veel hoest, wil ze niet meer zo veel drinken. Ze dronk altijd 5 flessen van ongeveer 180 cc, maar nu komt ze daar niet meer aan. Met moeite drinkt ze per fles ongeveer 100 tot 140 cc. Dus, ik maak me ook een beetje zorgen. Maar ja, Alicia kan wel iets hebben; ze was bepaald geen kleintje bij de geboorte: 53 cm lang en bijna 8 pond. Hoe zwaar ze nu weegt heb ik geen idee van. De controle bij het CB heb ik afgelopen vrijdag moeten afzeggen omdat ik mezelf toen niet lekker voelde. Maar bij de controle begin november was ze bijna 10 pond en 57 cm lang.

Lola, nog van harte gefeliciteerd met je 9 jarig huwelijk. En ja, zoals Inez zegt, wat is dat dat vervelen. Knap van je dat je naast je baan en je kinderen nog tijd overheb.
    Sinds de komst van Julian en de verhuizing van Katwijk naar Gouda ben ik gestopt met mijn werk als secretaresse. Sindsdien werk ik niet meer (nou ja, ik werk 3 uur per week als huishoudelijke hulp, maar zie dit niet als een echte baan). Ondanks dat ik de hele week thuis ben, kom ik sinds de tijd dat Matthijs ging lopen (begin dit jaar) en de zwangerschap van Alicia voor alles tijd te kort. Ik heb altijd het idee dat ik achter de feiten aanloop.

Werken jullie en wat voor werk doe je dan en hoeveel uur per week? Nieuwsgierig he?

Nog een vraagje? Nu ik weer ongesteld ben geworden zal ik weer aan de anticonceptie moeten. Ik las dat sommigen gekozen hadden voor de mirena spiraal. Bevalt dat?
    Ik denk eraan om deze misschien ook te laten plaatsen omdat het voordeel is van deze spiraal dat je menstruatie stopt. Zijn er nog andere voordelen? Verdwijnt misschien ook de hoofdpijn die je kan hebben van je menstruatie? Zijn er ook nog nadelen?

Ja, ik stop er nu mee. Matthijs zet het weer op een brullen en het is tijd voor de fles van Alicia. Hopelijk wil ze nu weer meer drinken.
    Tot later.

Deel Deze Pagina