@Natas: Ik wens je moeder en stiefvader veel sterkte toe! Het lijkt me zwaar om je moeder zo depri te zien... @Cindy: Wat erg van je hondje! Ik ken het gevoel, we hebben onze Jack Russel ook weg moeten doen omdat ze agressief tegen Jasmijn was. Ook zij heeft een heel goed tehuis gevonden. Soms ontvang ik een mailtje met foto's van haar nieuwe baasjes en dan springen de tranen me meteen weer in de ogen. Fijn dat jullie hondje ook een fijne nieuwe baas heeft gevonden...
Ah Cindy, wat naar! Je kan dan niet anders, maar het is vreselijk om te doen. Het is het beste voor iedereen, ook voor je hondje, maar moeilijk hoor. Sterkte! Ik hou onze Raisa overigens ook scherp in de gaten want ze is een angsthappertje. Tot nu toe heeft ze die neiging alleen naar vreemden, maar Danique mag van mij niet naar Raisa kruipen en vaak als ik Danique beneden heb doe ik Rais naar boven (slaapt ze vaak, staat ook een mand). Echt doelbewust grommen zoals jouw hondje deed, dan zou het voor mij ook klaar zijn. Dat is te eng.
Hier ben ik weer terug van onze bootvakantie. Gezellig en ontspannen, vooral leuk met elkaar. Yara genoot natuurlijk lekker van de aandacht van papa en mama voortdurend om haar heen. Het weer was best OK, slechts 1 echt regenachtige dag. Toen hebben we lekker op onze boot liggen lezen met zijn drietjes. Het is echt leuk om een boekje te bekijken met een baby. Ze is echt stil en geboeid als ik een boekje laat zien en erbij vertel. Ik vond het eigenlijk een beetje jammer dat we niet zo veel ruimte hadden op de boot voor Yara om te rollen. Ze was er al wel aan toe, maar de ruimte ontbrak op de zeilboot. We hadden wel plekjes gemaakt waar ze lekker en veilig kon liggen, maar die waren te smal om te rollen. Gisteren onze eerste dag thuis lag ze lekker op een kleedje en ja hoor, meteen aan de rol, helemaal door tot aan haar buik. Natuurlijk net toen ik niet keek, die eerste echte rol. En zoals ze zeggen, als ze het eenmaal kunnen dan zijn ze ook niet meer te stoppen. Vandaag ook al weer flink wat heen en weer gerold. Inmiddels bekaf in bed. Ze had trouwens ook een leuke poepluier, alles kwam er bij haar buikje uit boven de luier. Toch best knap zoals ze dat doet. Tijdens de vakantie heb ik iedere dag een klein flesje gekolft. Wij moeten Yara voor een onderzoek dagelijks een poedertje geven. Dit bleek het makkelijkste. Ze is inmiddels een geoefende flesdrinkster aan het worden. Daarna schakelt ze zonder moeite terug naar de borst voor de rest van de voeding. Het kolven gaat mij ook steeds beter af. Alleen gisteren toen ik thuis was lukte het opeens helemaal niet. Misschien omdat ik zelf ook het flesje moest geven... het is nogal omslachtig eerst kolven en daarna direcht weer de borst geven. Maar gelukkig neemt ze het flesje nu ook wel van mij. Dat heeft ze namelijk niet altijd gedaan. Ik heb verder alleen de laastste pagina bijgelezen. Ik zie dat ik Lola kan feliciteren met een nieuwe baan. Ga wel een teruglezen wat het geworden is. Natas, Sterkte met je moeder en haar partner. Depressiviteits klachten zijn erg lastig. Mijn schoonmoeder heeft er ook erg last van gehad en mijn vader neigt ernaar. Zo rot, zeker als de gezondheid verder nog goed is. Maar je kunt ze niet dwingen te genieten he! Fijn dat ze er wel van geniet als jullie er zijn. Cindy, Jammer dat jullie je hondje weg moeten doen. Als ik Jullie allemaal zo lees moeten we maar blij zijn dat we geen beesten hadden. Sneu dat er geen andere oplossing is. Maar wel heel begrijpelijk. Nou tijdens een BV lees ik wel weer eens verder bij.
@Annna: Wat fijn dat jullie zo'n geslaagde vakantie hebben gehad. Stoer hoor, om te gaan zeilen met zo'n kleintje! Ik vind het knap dat jullie dat hebben 'aangedurfd'. Wij hebben onze zeilboot verkocht toen ik zwanger was van Jasmijn. Ik durfde het niet goed aan met een baby. Nu was dat wel maar een klein kajuitbootje...
Hiep hiep hoeraaa. Lola heeft een nieuwe baan. Klinkt goed. Meer salaris, betere doorgroeimogelijkheden! Niet verkeerd. Anna, weer terug van vakantie en lekker genoten met jullie drietjes lees ik. Cindy, wat vervelend dat jullie het hondje weg hebben moeten doen vanwege zijn gedrag naar jullie meisje toe. Zou ik zelf ook onmiddellijk doen als 1 van onze honden zich zo naar de meisjes zouden opstellen. Natas, hoop dat je stiefvader inmiddels weer thuis is zoals hij hoopte en dat het daarmee met je moeder ook weer een stuk beter gaat. En ook hoop ik voor Danique dat ze snel van die vervelende schimmelinfectie af is. Niks zo vervelend als een schimmelinfectie op DIE plek. (spreekt ze helaas uit ervaring). Groot gelijk dat je Raisa goed in de gaten houdt. Buiten dat het een hondje met een verleden is, zou ik zelf geen enkele hond vertrouwen in de buurt van onze meisjes zonder dat ik er zelf bij ben. Mensen zijn helaas vaak niet objectief naar hun eigen hond toe en denken dat het allemaal wel los zal lopen. Zal nooit het verhaal vergeten van mensen die met hun prematuurtje uiteindelijk na weken naar huis mochten. Helaas dachten ze dat ze de baby wel even in de woonkamer in de maxicosi op de bank konden zetten en erbij weg konden lopen terwijl hun Rottweiler in de kamer was. Helaas konden ze daarna een begrafenis regelen. Meiden, pssssst, even ego. Ben al ruim 6 kilo afgevallen en daarmee is m'n BMI onder de 30 uitgekomen en ben ik in ieder geval uit de zeer risicovolle zone van de ernstig overgewicht, licht obesitas weg. Nu zit ik 'alleen nog maar' (bovenin) in de categorie van overgewicht.
Hé, wat goed! En nu volhouden... Valt het je zwaar trouwens? Mij valt nu trouwens pas op dat je je nickname hebt veraderd in Dombo. Mag ik vragen waarom...?
Goed zo Inez! En nu volhouden! Knap gedaan hoor! Ik hoef gelukkig nooit op dieet (behalve glutenvrij) maar ik zou er ook erg moeite mee hebben. Heel raar eigenlijk, want mijn dieet is natuurlijk veel strenger, toch vind ik dat niet zo moeilijk vol te houden. Het is echt slecht voor mijn lijf, dus dan eet ik het niet ondanks dat ik er trek in kan hebben. Maar gewoon een stuk chocolade laten liggen bijvoorbeeld, dat lukt me dan weer niet. Als ik slanker zou willen zijn dan zou ik ook wel moeten lijnen nu hoor, maar het hoeft voor mij niet zo. Ik vind het wel best. Door de borstvoeding is vrijwel alles van de zwangerschap er wel weer af. Hooguit iets meer op de heupen. Ik toon ook altijd slank, ook al kan je bij mij wel kwabben vastpakken op heupen, billen en buik, oh ja en dijen met putten en strepen. Maar voor jou WELL DONE Lola, leuk ik wist niet dat jij ook een zeiler was. Het valt op onze boot echt reuze mee hoor! Hij is dan ook niet echt klein en bleek zeewaardig genoeg. Je weet misschien nog dat we een jaar weggeweest zijn met de boot. Het is zo ongeveer ons tweede huisje. Ik denk dat het de komende jaren lastiger en enger zal zijn. Nu zit ze toch alleen maar in het stoeltje of ligt ze ergens.
Lola, ik heb een andere nickname omdat ik wat anoniemer hier aanwezig wilde zijn. Anna, grappig. Ik oog ook slanker dan ik ben. Wanneer mensen wel eens kleren voor mij kopen, kiezen ze altijd een paar maten te klein. Moet zeggen dat ik het best lastig vind om een goede dieetbalans te vinden waarbij ik rekening houd met een te hoog cholestorol en met een suiker- en witmeelproduktenvrij dieet. Naast suiker en witmeel staan er nog meer dingen op m'n lijstje die ik moet vermijden vanwege Candida. Dingen die je vanwege het ene niet mag hebben, moet je juist vanwege het andere wel weer hebben. En helaas heb ik er als echte zoetekauw wel heel veel moeite mee om de produkten te laten staan die ik niet mag hebben. Maar goed, momenteel ben ik voornamelijk bezig met minderen en magerder te eten in de hoop dat daarmee de cholestorol zakt. En als dat niet lukt, dan toch maar weer eens naar een diëtiste voor wat adviezen.
@Annna: Wat voor zeilboot hebben jullie? Wij hebben twee zeilboten gehad. De eerste was een Top, een houten open zeilboot die wel te vergelijken is met een 16 kwadraat (een categorie open zeilboten waarvan het grootzeil 16 m2 groot is). Daarna hebben we een Dehler Varianta 65 gekocht. Een vierpersoons kajuitbootje van 6,50 lang (of kort, beter gezegd ). Met intrekbaar zwaard, zodat je de Waddenzee ermee kunt bevaren (bij het droogvallen van het wad, kun je door het zwaard in te trekken weer vlot trekken). Nooit gedaan overigens aangezien wij nogal ver van de Waddenzee wonen...
Lola, Wij hebben een sigma 36. Dat is een meter of 11. Een engelse boot, we hebben 'haar' ook in Engeland gekocht. Wel een ouwetje hoor, maar prima. Hiervoor had mijn vriend een 9 meter boot. Dat vonden we net iets te klein voor op de oceaan. Nu zou ik eigenlijk ook wel wat kleiners willen. Deze is voor mij net te groot om te zeilen. Vooral grote zeilen. Mast is een meter of 16 hoog en de giek steekt ook ver naar achteren. Droogvallen op het wad lijkt me ook nog wel eens leuk.
@Annna: Wauw! Een zeilboot van 11 meter... Kun je eens een foto plaatsen? De vorige eigenaar van onze Dehler voer wel op de Waddenzee en is voor het eerst droog gevallen op de plaat die 'Onrust' genoemd wordt. Vervolgens heeft hij zijn boot ook zo genoemd. Wij hadden echter niets met die naam en doopten haar (jazeker, mooie verschijningen als zeilboten moeten wel vrouwelijk zijn... ) 'Al Mare', spaans voor 'Aan de zee'
Nou meteen dan maar een hele stoere. Van de Azoren naar Ierland, voor de eerste keer zwanger ook nog.
Anna, mooie boot! Lola, jullie tijd komt ook vast wel weer. De eerste 4 weken ging het me vrij gemakkelijk af, maar ik merk dat ik nu wat moeilijker vind om goed vol te blijven houden. Gelukkig blijf ik nog steeds afvallen zodat je in ieder geval weet waar je het voor doet. Alyssa is vandaag bij oma en ik wilde eens van de gelegenheid gebruikmaken om het nieuwe voorzitje voor m'n gewone fiets uit te proberen. (fiets normaliter op een bakfiets). Heerlijk weer, een flink eindje getrapt en ja hoor .... band leeg op ruim 1 km van een fietsenmaker en bijna 3 km van huis. Dus gelopen naar de fietsenmaker om de band op te laten pompen. Helaas was de pret van korte duur. Al een paar 100 meter later kon ik weer verder met de fiets aan de hand. Dus echt een lekke band. Was op een gegeven moment net ergens overgestoken en nog geen halve minuut later ineens gierende remmen en KABOEM achter me. Zat iemand niet op te letten terwijl hij een kruising naderde, kwam te hard aanrijden en kon niet meer op tijd stoppen. Hij knalde tegen z'n voorligger op die weer doorschoof tegen zijn voorligger aan. Was toch erg blij dat wij daar niet tussenstonden.
@Dombo: Jeetje, da's schrikken, zo'n klap vlakbij je in de buurt! Misschien toch goed dat je band weer leeg liep... Trapt zo'n bakfiets trouwens niet hatstikke zwaar t.o.v. een gewone fiets? Vind ze wel stoer trouwens...
Als ik geen lekke band had gehad, was ik nooit op die plek overgestoken en had ik geen enkel risico gelopen. Maar gelukkig gebeurde het allemaal achter me. Een bakfiets trapt inderdaad zwaar, zeker bij ons, het is hier valsplat. Maar het is wel makkelijk, met 2 kinderen. Zo kun je nog eens een boodschapje doen zonder dat je hele fiets is bepakt en bezakt met boodschappentassen en kinderen. Alles kan in de bak.
Pfieuw Inez, Dat is schrikken! Maar niet te veel nadenken over wat als. Mooie bakfiets. Leuk dat huifkarachtige erboven. Ik schrok me net ook lam. Er waren met overlap tijdens de lunch na elkaar 2 vriendinnen op bezoek. Yara is een beetje anders dan anders. Gisteren prikjes gehad. Maar lachtte wel gewoon vrolijk. Op een gegeven moment bracht ik haar huilend naar bed. MOE natuurlijk van de aandacht. Ze was al wel snel stil. Toen ik weer even ging kijken lag ze met haar handjes langs haar lichaam en open ogen te staren naar de rand van haar bedje, zonder te bewegen of mij te horen en daarop te reageren. Ik dacht echt even dat ze niet goed was. Waarschijnlijk mijn angst voor wiegendood. Pffff opluching toen ze bewoog me aankeek en naar me lachte. Voor mijn gevoel had ik ook net iets te weinig aandacht voor haar tijdens het kletsen. Ze heeft een rode opgezette plek op 1 been van het prikje. Verder is ze wat vermoeider dan anders. Gistereren bleek ze weer mooi gegroeid, naar wel 7,5 kilo. Dat groeit maar flink. Ze heeft een lekker reserve vetlaagje voor de winter. Lola, Klopt dat ik niet herkenbaar op de boot ben. Dat niet herkenbaar zijn wil ik eigenlijk ook wel houden. Zit er wel echt op hoor! Maar als je benieuwd ben wil ik jou wel een fotootje sturen hoor!
@Annna: Yara groeit lekker! Weet je welke gedachte er zojuist door mij heen schoot...? Toen jij als als mede september-2008-mama een miskraam kreeg, leek het een hele poos te duren voordat je weer zwanger werd. Maar nu Yara er is, lijkt het verschil met Emma ineens nog maar klein. Enne... ik zie dat fotootje graag komen hoor...