Ben ik nog even weer. Heb per ongeluk m'n abonnement op dit onderwerp opgeheven. Dus even een berichtje om weer te abonneren (kan misschien wel anders, maar ik weet niet hoe).
Jeetje... wat SUPER!!! Hoewel ik het altijd heb gehoopt, had ik het eigenlijk niet meer verwacht. Heeft ze dat al die tijd voor ons 'verzwegen'...? Schrijft ze nog ergens mee? Ik wil haar wel erg graag feliciteren. Ik ga het eerst maar eens proberen met een pb-tje...
Lotuss, een beetje laat - maar niet minder welgemeend: Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rosalie!
Jeetje, Inez... wat een mijlpaal dient zich bij jullie aan! Je kleine meisje gaat echt naar school en dat al in februari...
Jááááá! Heel bekend! Bij Jasmijn dan, want Emma heeft nog sleeds alleen twee ondertandjes... Goede nieuws: Als het nieuwe er van af is, houden ze er vanzelf mee op...
Bedankt voor de felicitaties! Was een leuke dag en ze is lekker verwend! En hier is ze in haar Jottum jurk op haar stoere bike!
Hihi... moest wel lachen om die foto's! Rosalie heeft inderdaad een stoere fiets, is weer eens wat anders. Voor Jasmijn hebben we - hoe cliché - voor een roze gekozen (omafietsmodel)...
Heerlijk zo`n schattig meisje op zo`n stoere fiets. Alle jongens uit de buurt zullen wel jaloers zijn op haar fiets. Bij Rosanne komen er boven weer 2 tanden of eerlijk gezegt denk ik dat het kiezen zijn ze zitten namelijk ver weg bij de plek waar de hoektanden zouden moeten komen. Onder heeft ze nog steeds maar 2 tandjes, had eigenlijk verwacht dat daar eerst er nog 2 zouden komen. Ze was de afgelopen week erg vervelend s`nachts dus nu weten we waardoor dat kwam. Gaat ook snel met die kleintjes, Alyssa in februari al naar de kleuterschool. Hoe lang van te voren moet je je kindje eigenlijk op gaan geven op school? Hier zijn 2 scholen dichtbij, een zit in de straat naast de onze en een ook nog op loopafstand. Die dichtbij zit is een christelijke school en de andere een openbare. Die heel dichtbij zit is natuurlijk wel erg makkelijk, hoewel de kinderen tegenwoordig toch overblijven op school dus hoef je maar 2 keer per dag heen en weer te lopen dus iets verder weg is ook geen ramp. Misschien straks maar op allebei de scholen gaan kijken wat het prettigste aan voelt. Heb jij nog een speciale reden gehad om juist voor deze school te kiezen voor Alyssa?
In de wijk/dorp waar ik woon, lagen de twee basisscholen tot voor kort naast elkaar, zo'n kilometer van ons huis. Beide scholen hebben een nieuw pand gebouwd, eentje op dezelfde plek en eentje op nog geen 100 meter bij ons vandaan, de katholieke basisschool. Eerlijk gezegd had ik in eerste instantie een voorkeur voor de openbare school. Ik ben van mening - hoewel zelf katholiek opgevoed - dat religie de grootste veroorzaker is van oorlogen. Ik wil mijn kinderen daarom meegeven dat het niet uitmaakt welke religie je aanhangt, maar dat elke religie in beginsel goed is en dat je elkaar moet respecteren in de keuze ervan. Ik wil ook graag dat mijn kinderen van de belangrijkste religies iets afweten en dus ook leren over het suikerfeest en chanoeka. En ik weet niet of een katholieke school dat doet. Maar ja, lekker dicht in de buurt...
Hinke, toch best grappig om te lezen hoe jij het grote gezin hebt ervaren waar jij uitkwam. Zo stellig als dat jij weet dat je persé geen groot gezin wilt hebben, zo stellig wist ik altijd dat het er minstens 2, liefst 3 moesten worden. Ik heb m'n ouders bijna 12 jaar voor mij alleen gehad en dat beviel mij helemaal niet. Gelukkig kwam daar alsnog m'n broertje en hoewel we bijna 12 jaar verschillen kunnen we heel goed met elkaar. We komen op zich niet heel veel bij elkaar over de vloer, maar bellen en mailen wel heel veel. Wat jij beschrijft de een bellen om samen even een opruiming te doen en de ander om mee te winkelen, dat zou ik heel graag hebben gehad, maar helaas, het is niet anders. Ik vind het heel fijn om te zien hoe de meisjes hier tot nog toe met elkaar omgaan. Je hoort en leest vaak van haat en nijd, ook al in deze leeftijdscategorie, maar hier zijn ze echt dol op elkaar. Heerlijk om te zien. Ik hoor ook wel van andere stellen dat ze het inderdaad lastig vonden om al dan niet voor een tweede of derde (of meer) te kiezen. Je weet wat je nu hebt, dat loopt goed, is vertrouwd en misschien is het wel de goden verzoeken om .... 1 kind alleen zal inderdaad alle aandacht voor zichzelf krijgen en wanneer je er 2 of meer hebt, zal er altijd wel 1 even moeten wachten. Dat verdelen gaat ons vrij makkelijk af. Misschien ook wel omdat we het voor beide meisjes wel goed vinden dat ze zo nu en dan even op hun beurt moeten wachten. Aan de andere kant betrekken we beide meisjes ook wel weer bij veel wat we met de ander doen. Zelf denk ik dat dat heel goed werkt. Bij jullie is het rond en na de zwangerschap ook nog eens allemaal erg moeizaam gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat je daardoor toch wat gereserveerder tegenover een nieuwe zwangerschap staat. Garanties kan ik je natuurlijk niet geven, maar gelukkig is geen zwangerschap en hetzelfde en hoeft het niet zo naar te verlopen als bij Mariëlle. Het belangrijkste is natuurlijk dat julllie beiden met een goed gevoel een nieuwe zwangerschap ingaan. En dat gevoel kan komen of wegblijven. Beiden is prima toch? Zolang jullie je er maar goed bij voelen. Een heel verhaal, ik hoop dat je het nog een beetje kunt volgen.
Lola, een PBtje sturen aan Diaantje is prima. Ik weet niet of je dat inmiddels al hebt gedaan, maar ik denk dat ze dat zal waarderen. Ze leest nog wel regelmatig bij, maar is voor zover ik weet verder niet meer actief op het forum. Ik kan van haar heel goed voorstellen dat ze op een gegeven moment niet meer op het andere topic schreef. Het moet zo moeilijk voor haar zijn geweest om te zien dat de ene na de andere nieuwkomer die nog maar net 'begon' snel zwanger was. En natuurlijk gun je een ander een zwangerschap, maar ja, je wilt zelf ook zo graag he? Zelf kom ik nog wel geregeld op het andere topic, maar ik merk wel dat ik er steeds meer afstand van neem. Dat is niet omdat ik me niet meer in de andere meiden interesseer, maar meer omdat de interesses nu zo heel anders liggen.
Voor wat betreft de basisschool, (sorrie als ik hiermee anderen voor het hoofd stoot, dat is niet de bedoeling) ivm gebrek aan religieuze achtergrond gaat onze voorkeur uit naar een openbare basisschool. In ons dorp is er 1 en 1 dorpje verderop is een kleine dorpsschool. Aangezien wij een zelfde voorkeur hebben voor lesmethode zijn we een beetje op m'n vader afgegaan qua advies. Hij gaf altijd les op een basisschool en kende zo'n beetje alle scholen uit de omgeving en wist hoe het er op de scholen aan toeging. Verder moest het gesprek voor ons goed voelen, anders waren we alsnog verder gaan kijken. Dat voelde goed dus wat ons betrof was dit een goede keuze. Een wachtlijst hebben ze geloof ik niet, maar het werd wel op prijs gesteld als ze ongeveer een half jaar van te voren wisten of ze wel of niet zou komen. Nog even heel wat anders, vanochtend met zwemmen was ik zo ongelooflijk trots op Alyssa. Ze heeft echt een paar jaar lopen 'miepen' onder het baby/peuter/kleuterzwemmen. Ze vond alles eng, wilde niks en dat hebben we in overleg met de zwemjuf steeds maar een beetje laten gaan. Totdat ze een paar weken geleden ineens riep dat ze iets niet wilde doen omdat ze dat niet kon. Tja meisje, waarom komen we daar? Juist, om te leren. Toen heb ik haar voor de keuze gesteld. Meedoen of aankleden en naar huis. Ze heeft voor meedoen gekozen en nu merken we sinds die les zo'n ontzettende vooruitgang. Ze probeert nu echt alles mee te doen en ze heeft er nog lol in ook. Vanochtend onder de les vertelde ik haar dat ik haar helemaal toppie vond omdat ze zo goed meedeed. 'mama, ik vind jou ook helemaal toppie' was haar antwoord. SMELT
@Dombo: Wat goed van Alyssa! Je over je angst/weerzin heenzetten en het tóch doen! Helemaal mooi meegenomen als het dan ook nog leuk blijkt te zijn... Wat het andere topic betreft: Nadat deze topic werd gestart, heb ik eerst een poosje actief op beide topics geschreven. Daarna keek ik min of meer alleen nog maar hoe het ging met de meiden die bijna moesten bevallen en/of net bevallen waren. Maar na een tijdje kende ik de meeste zwangeren niet eens (goed) meer en ben ik ermee opgehouden. Ik ben wel telkens blij wanneer één van die meiden zich na de bevalling hier komt 'melden'...
Dat heb ik gisteren meteen gedaan en vandaag kreeg ik een pb-tje terug. Ik heb haar zojuist weer terug geschreven dat ik het leuk zou vinden wanneer ze zich na de bevalling hier kwam melden...
Wij gaan Rosalie binnenkort al inschrijven voor de basisschool en voor de peuterspeelzaal. We gaan natuurlijk verhuizen, waarschijnlijk begin van het nieuwe jaar. Afhankelijk van hoe lang de verbouwing duurt. Ze gaat net als mijn zonen naar het Montessori onderwijs. Wel een andere school, heel dicht in de buurt gelukkig. Met mijn oudste heb ik het gehad dat hij nog niet terecht kon gezien de lange wachtlijst (populaire school) en hi moest nog een halfjaar naar een andere school toen. Nu wilde ik er dus maar op tijd bij zijn en dat was volgens de directeur ook wel verstandig. De peuterspeelzaal is zelfs in de straat..!
Dombo, wat goed van Alyssa! Kan me voorstellen dat je trots op haar was. En die reactie van d'r, wat schattig! *smelt* Goede aanpak van jou ook trouwens . Wat je schrijft over mijn idee over grote gezinnen: ik ben daar inderdaad heel stellig in. Haha, ik ging er wel over nadenken en bedacht wel dat het natuurlijk wel met m'n eigen situatie te maken heeft en dat er misschien wel kinderen uit zulke grote gezinnen zijn die het wel leuk gevonden hebben. Maar toch...... ik vraag me echt af hoe je zoiets doet. En ik merk toch dat bij mijn ouders dingen door elkaar heen zijn gaan lopen. Nu Mariëlle er is, ben ik natuurlijk benieuwd of ik zelf bepaalde dingen ook deed. En mijn moeder zegt dan: "ja, er waren er wel die dat deden, maar of jij dat was, dat weet ik echt niet meer". Voor mij lijkt het erop dat mijn ouders niet zo bewust met hun kinderen bezig waren als ik dat nu met Mariëlle ben en als ik om mij heen zie. Nou zou dat ook met de tijd en de generatie te maken kunnen hebben, maar ik denk dat het er voor een deel ook in zit dat zij bepaalde dingen zo vaak hebben meegemaakt dat het blijkbaar gewoner is geworden. Niet de geboorte van een kind op zich, trouwens. Want dat zien ze nog steeds als een groot wonder en ik geloof ook zeker dat ze met ons alle elf blij waren en zijn. Als ik dat al niet wist, heb ik dat wel gezien toen Mariëlle er net was. Wat ze trouwens nog wel weten, is dat ik met anderhalf jaar zindelijk was . Wat dat gevoel van wel of niet een tweede betreft: ik denk nu dus van niet, maar ergens in mij zit wel de "angst" dat ik er pas achter kom dat ik het wel wil als het niet meer kan.... of zoiets. Maar aan de andere kant wil ik er nu ook niet teveel over nadenken. We zijn voor nu erg blij met ons ene kleine wonder. Lotuss, wat een leuke foto's van Rosalie. En wat een stoere fiets! Je kunt wel zien dat ze er blij mee is! En je "moet" nu al inschrijven voor de basisschool? Jeetje, vind ik wel vroeg hoor. Lola, blij te horen dat ons monstertje niet de enige is en dat het overgaat. Het lijkt er trouwens op dat de nieuwigheid er alweer wat af is, ze doet het al wat minder.
Pffffft... ik zit me al de hele week op mijn werk onnoemelijk te vervelen. (Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen...) Vrijdag 2 oktober begin ik op mijn nieuwe plek, maar op mijn oude werk heb ik echt helemaal niets meer te doen en nu is mijn kamergenote ook nog op vakantie... Helaas heb ik geen vrije dagen meer over (sterker nog: ik stond zelfs al 'in de min' en moet dus terugbetalen), anders nam ik verlof en ging ik thuis wat nuttigs doen. Maar ik ben zelfs deze week een extra dag gaan 'werken' omdat ik vorige week op een werkdag een cursus van mijn nieuwe werk had. Met andere woorden: mijn moeder heeft gisteren een vrije dag opgenomen om op mijn kinderen te passen, zodat ik op mijn werk niets kon gaan zitten doen... Ik ben deze week dus dubbel blij met dit hele forum!
Nee, dat 'moet' ook nog niet hoor Hinke! Het is alleen wel verstandig omdat er voor het Montessori wel eens een wachtlijst kan zijn. Dat heb ik dus met m'n zoon gehad toen, daarom ben ik er nu liever op tijd bij. Erg is dat he Lola..verveling... dan duurt de dag zo lang!!