Het blijft toch altijd moeilijk als de kleine loopt te gillen om het niet snel over te nemen. Meestal roept mijn man mij zelf wel als ze echt flink loopt te brullen. hij kan daar niet zo goed tegen, hij zal blij zijn als ze kan praten en dat ze dan kan vertellen wat ze wil of mankeert. Hij is wel veel bezig met Rosanne en ik laat hem ook af en toe gewoon aanmodderen. Is zo makkelijk om het over te nemen maar weet dat hij het gewoon graag wil doen. Hij geniet echt van de kleine. In het weekend mag ik lekker uitslapen en gaat hij met haar naar beneden om de fles te geven (dat is wel een voordeel van flesvoeding) Ik heb expres aangegeven toen bij de intake van de kraamzorg dat ik geen stagiare wilde , die zou anders alles uit handen nemen en nu kreeg hij mooi de kans om dingen te leren. hij snapt ook niet dat er collega`s van hem zijn die echt alles aan hun vrouw overlaten mbt de kinderen. Ik wou dat Rosanne binnen 10 minuten haar fles leeg had, die is altijd al een langzame drinker geweest. 30 minuten of meer over een fles was hier heel gewoon. Bij het cb zeiden ze wel van dat ze er korter over moest drinken en dat je naar een bepaalde tijd moest stoppen maar als ik dat deed kreeg ze veel te weinig binnen. Gelukkig is dat nu dus terug gebracht naar 10-15 minuten @Goldengirl ik vond het ook moeilijk om in te breken in dat andere topic. Lees ook al bijna vanaf het begin van mijn zwangerschap mee. Het is toch een hecht groepje en ik was zelf zo blij met de zwangerschap dat ik het ook moeilijk vond om te reageren op de mensen daar die moeite hadden met zwanger worden en de vele mensen die een miskraam kregen. Van al die miskramen schrik je toch wel
Jouw dochtertje is zeker een flinke dame ! Hier ook twee keer Hollands welvaren, trouwens... Vanaf 1 januari heb ik een andere baan en ga ik bij een accountantskantoor als salarisadministrateur werken voor 24 uur per week, op maandag, woensdag en vrijdag. Ik heb ook gekozen voor de Mirena-spiraal. De belangrijkste reden was omdat ik hoop dat ook bij mij de menstruatie (zo goed als) wegblijft. Een ander voordeel is dat je niet zoals bij de pil elke dag er aan moet denken om 'm in te nemen. Nadelen? Ik zou het niet weten, eigenlijk... Ik krijg net een zeer verontrustend telefoontje van mijn bank. Ik blijk het slechtoffer te zijn geweest van skimming (een vorm van betaalpasfraude, waarbij criminelen de magneetstrip kopiëren van een betaalpas (bijvoorbeeld pinpas of creditcard) en de pincode bemachtigen op het moment dat je een rechtmatige transactie verricht. Vervolgens maken ze een kopie van de pas. Hiermee kunnen ze geld opnemen en betalen in binnen- en buitenland). Er is in het buitenlang 1.000,- van mijn rekening gehaald ! Gelukkig krijg ik het geld ook weer terug, alleen is mijn bankpas voor de zekerheid geblokkeerd en moet ik een week wachten op een nieuwe. Morgen moet ik aangifte ervan gaan doen bij de bank...
Jipiiiiiiiiie vandaag echo gehad en alles allemaal goed, 17,3cm echt flink gegroeit dus. Ze konden nog niet duidelijk zien wat het was maar ze dacht een balletje met een piemeltje te zien.............hahahahaha.......zo grappig! Mijn man wilde zo graag een meisje om te tutten maar nu vond hij dit toch ook wel erg leuk! over drie weken weten we het zeker dan hebben we de 20wk echo. Weet iemand eigenlijk wat het inhoud?
Nou Cindy, ik had liever gehad dat Alicia langer dan 10 minuten over haar fles deed. Ze is een echte schrokop. Moet haar zelfs nog een paar keer onderbreken omdat ze veel te gulzig drinkt. En als ik haar tegen mijn schouders legt om te laten boeren, dan protesteert ze luidkeels. Maar ja, ik ken ook de andere kant van het verhaal. Julian was weer een langzame drinker. Die deed ook gerust langer dan een half uur over zijn fles. Zeker Lola, Alicia ziet er als Hollands welvaren uit. Net zo als haar broers als pasgeboren babies. Roy was 55 cm en 4150 gram, Julian was 53 cm en 3500 gram (een lichtgewichtje in vergelijking met Roy), Matthijs was 55 cm en schrik niet 4600 gram. Ik was erg verbaasd over dit gewicht, want acht dagen voor zijn geboortedatum had ik nog een echo gehad vanwege een stuitligging en toen had de echoscopiste hem geschat op 3800 gram. Gelukkig hebben ze hem toen kunnen keren. Het is maar goed dat ik niet wist dat hij zo zwaar was, want dan had ik flink tegen de bevalling opgezien. Maar desondanks is hij vlot geboren na vier minuutjes persen. Maar hoewel Julian en Matthijs bij de geboorte flinke babies waren, zijn ze dat niet gebleven. Van hoog in de curve zijn ze afgegleden naar de lijn onder het gemiddelde. Ze zijn beiden lichtgewichtjes en kleintjes. Dus ik ben benieuwd hoe het met Alicia gaat verlopen. Succes met je nieuwe baan! En ja, ik denk ook te gaan voor de mirena. Zeker als de ongesteldheid daar vrijwel mee weg blijft. Wat een heerlijkheid. De pil is voor mij geen optie meer. Heb ik wel geprobeerd, maar ben er maar mee gestopt omdat ik toen ik deze slikte constant bleef bloeden. Spacey, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Op deze website vind je bij het onderwerp verloskundige, informatie: uitleg echo-formulier, uitleg over de 20-weken echo en de daarbij behorende metingen.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lola. Ben vandaag vroeg op Rosanne had opeens het idee van laat ik vandaag mooi eens al om half acht gillen dat ik wil eten. De laatste dagen was dat normaal rond 9 uur dus dan kon ik lekker uitslapen. Ik was achteraf blij dat Rosanne met 37 weken en 2 dagen is geboren. Ze was bij haar geboorte 3895 gram en 52 cm. 2 weken er voor had ik nog een groei echo gehad en toen werd ze op 2800 gram geschat. Moet er niet aan denken als ze de laatste weken nog meer was gegroeit. Was nu al een pittige klus om haar er uit te krijgen. Jammer genoeg dus ingeknipt. Ik was ook erg uitgeput door de rugweeen en dat is echt een ramp. Ik hou normaal niet van pijnstillers en die slik ik echt alleen als het heeel heeeel erg is en daar heb ik toen wel om gevraagd. Ik was heel blij dat ik de persweeen kreeg die waren een stuk prettiger dan de rugweeen. Ga me maar eens aankleden, zou vandaag bij mijn moeder op bezoek gaan. Die geniet ook van de kleine, van haar andere kleinkinderen is de jongste dacht ik 13 en toen die klein waren zorgde ze voor mijn zieke vader en had ze er dus minder tijd voor om van te genieten. Zijn jullie kinderen ook de enigste kleine of hebben jullie broers/zussen ook jonge kinderen? Overigens al onze bekende/vrienden hebben allemaal al oudere kinderen, dat vind ik persoonlijk wel jammer. Zal ook wel meespelen dat mijn man 8 jaar ouder is dan mij, maar die kan op zijn werk flink kletsen over baby`s. Er zijn daar dit jaar al 4 kleintjes geboren.
Hallo dames ! Met mijn 37 lentes mag ik ook bij deze club ! Ik heb wel wat geschreven bij de september 2008 groep, maar die schrijven zoveel, dat is gewoon niet bij te houden. Dus beperk ik me daar tot af en toe mee lezen. En het is ook wat Lola zegt, die zijn allemaal nog zo jong. Eerst maar eens wat over mezelf: Het zwanger worden ging ook hier niet helemaal vanzelf, na een miskraam van een buitenbaarmoederijke zwangerschap kwam mijn cyclus niet meer op gang en blijk ik hyperprolactinemie te hebben, veroorzaakt door een microprolactinoom. Het komt er dus op neer dat ik teveel prolactine (borstvoedingshormoon) aanmaak doordat er een goedaardige tumor in de hypofyse zit. Toen we daar eenmaal achter waren kreeg ik daar medicijnen voor, en was ik binnen twee maanden zwanger ! Annika is geboren op 27 september, na een korte maar heftige bevalling van 4 uur. Helaas lag ze gedraaid en is de vacuümpomp eraan te pas gekomen. Daar heeft ze gelukkig niets aan over gehouden, we worstelen alleen nu met een scheef hoofdje doordat ze een hardnekkige voorkeurshouding heeft. Gelukkig lijken de osteopaat en het zijligkussen te helpen ! Ik zal later op jullie reageren, ik zie tot mijn schrik dat ik nu snel weg moet. Kennismaken op het kdv !
GoldenGirl, ik kan helaas nog niet zeggen dat de spiraal me goed bevalt, aangezien ik nog steeds navloei en nog steeds geregeld een soort van buikpijn op de hoogte van m'n baarmoeder voel. Het lijkt soms wel of ik hem daar gewoon voel zitten, heel gek. Linda, fijn dat je na alle verdriet nu zo'n heerlijk meisje in je leven mag hebben. Lekker genieten hoor! Cindy, breek me de bek niet open over het gewicht schatten voor de geboorte. Mijn ervaring is, dat ze er vaak naast zitten. Bij mij werden beide meisjes op een veel hoger gewicht geschat dan ze in werkelijkheid waren. Alyssa werd 4 dagen voor haar geboorte geschat op een ruime 7 ponder, misschien wel zwaarder, ze was maar 2630 gram. Yelina werd de dag voor haar geboorte nog geschat op een ruime 6 ponder, zij was 2600 gram. Schoonzus van man's kant is 8 jaar ouder dan ik, is ongewild kinderloos maar heeft wel een stiefdochter. Broertje en vriendin zijn 12 jaar jonger dan ik en nog geen kinderwens. Vrienden hebben verder allemaal oudere kinderen. Alleen de jongste 2 kinderen van stiefbroertje, (hij is een paar jaar jonger dan ik) zijn ongeveer van Alyssa's en Yelina's leeftijd. Goldengirl, ik ben zelfstandig ondernemer, werk gemiddeld zo'n 30 uur per week, maar heb wel het voordeel dat ik m'n tijd kan indelen zoals ik het zelf wil. Op zich maak ik geen hele lange dagen, maar wel vaak 7 dagen per week. Ik heb een webwinkel in baby- en kinderkleding. Link vind je onder de button website!
Spacy, fijn he? Als je weer zo'n goed echo hebt gehad. Bij de 20 weken echo wordt er een uitgebreide check up gedaan naar je kindje. Er wordt voor zover mogelijk gekeken of alles erop en eraan zit en ook nog een beetje op de plek waar het hoort te zitten. Ik zou me er niet al te druk om maken, maar gewoon lekker genieten van een extra lange echo.
Ben vandaag met ons meisje naar de kinderarts geweest. Ze is gegroeid van 53 naar 55.5 cm Helaas is ze niet veel bijgekomen door de diarree, ze weegt op dit moment 4kg en 350gr
Golden girl: Ik heb die Mirena voorheen ook gehad, maar laten verwijderen omdat ik hem bleef voelen. Maar het schijnt wel beter te gaan als je al een keer zwanger bent geweest geloof ik. Ik hou het zelf even op condooms, hoef ik straks als we voor een tweede gaan niet te ontpillen. Spacy: Lekker dat alles goed is ! Inez: Bij ons zijn de kinderen van vrienden ed ook allemaal ouder, dat is idd wel jammer he ! Cindy: Ik vond de persweeen ook prettiger dan de rugweeen hoor ! Hoewel dat na anderhalf uur persen ook wel weer minder fijn werd.... Annika was 4290 bij de geboorte, ook niet bepaald een lichtgewicht. Maar die was dan wel acht dagen te laat. Pff, gisteren wilde Annika ineens niet meer drinken, na de fles van 7 uur wilde ze om 14.00 nog niets. Met veel moeite er 100 cc ingekregen, en toen om 18.00 nog een keer 110 cc. Veeeel te weinig, normaal drinkt ze op een dag vijf keer minimaal 160 cc. De eerste flessen vandaag gaan gelukkig weer beter ! Wat ze gisteren dan had ? Nou, snel een broodje eten en dan shoppen !
Jasmijn hield zich gisteren héél kranig bij het afscheid nemen op het kdv. Er kon zowaar nog een kushandje vanaf. Hopelijk blijft dat zo... Met Emma is het nog steeds een drama 's avonds. Gisteren ben ik uitgebreid met Jasmijn gaan douchen. Ik heb mijn haren gewassen en geföhnd, zodat ik echt een uurtje weg was beneden. Maar Roy kwam op een gegeven moment half wanhopig naar boven. Emma was helemaal van het padje. Ze had zelfs met haar ogen zitten draaien... Dus toch maar weer aangelegd (wat moet je anders...?) en tot mijn grote verbazing sliep ze vannacht (door uitputting?) gewoon door. En weet je wat ons nóg meer verbaasde? Dat ze het kleine flesje (35 cc) dat Roy haar vóór de eerste voeding vanmorgen gaf, wél vrij rap leegdronk! Wij helemaal blij, maar helaas lukte deze 'stunt' bij de tweede voeding niet... Als het goed is, heb ik gisteren mijn laatste werkzaamheden voor mijn oude werkgever uitgevoerd. Ik ben helaas niet het enige slachtoffer van de financiële situatie. Naast voor mezelf, heb ik voor nog 5 anderen een eindafrekening (vakantiegeld, niet opgenomen vrije dag...) moeten opmaken...
We boeken toch voorzichtig succes met de fles . Emma heeft vandaag 4 voedingen gehad en op de tweede voeding na, heeft ze de andere keren telkens een klein flesje gedronken. Ik hoop dat dit zich voortzet... [-o< , we blijven voorlopig in elk geval voor iedere voeding een flesje van 30 cc aanbieden. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook meteen het johannesbroodpitmeel kan toevoegen aan de fles... Jasmijn is echter vandaag flink ziek geworden. Vanmorgen keek ze al niet helemaal fris uit haar oogjes en gedurende de dag werd ze steeds hangeriger. Ze is sinds donderdag zo schor als een kraai en ze hoest ook vrij veel. Vanavond had ze flink koorts (ruim 39 graden...) en ze is met een paracetamolletje naar bed gegaan. Omdat ze vorig jaar het RS-virus heeft gehad, houden we haar goed in de gaten. Zodra we in de gaten krijgen dat ze gaat piepen met ademhalen, zitten we bij de HAP... Had ik voor mezelf gisteren een mooie eindafrekening gemaakt (ik had nog ruim 100 niet opgenomen vrije dagen...), heb ik de helft ervan vandaag al 'moeten' uitgeven. Mijn laptop (toch al een jaar of 5 oud...) heeft het begeven. Dit stukje zit ik nu dus op mijn nieuwe te typen... O ja... en ik ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden. Gelukkig vindt Emma mijn melk nog steeds lekker (sommige baby's drinken slecht als hun moeder ongesteld is / moet worden...), amders hadden we er nog een probleem bij gehad!
@Cindy: wat ben jij een bofkont dat Rosanne niet zo vroeg om een fles komt. Alicia krijgt s morgens al rond 06.45 uur de fles. Ik maak haar hiervoor overigens wel wakker. Doe ik dat niet dan slaapt zij wel door tot 07.30 uur. Voordeel van om 06.45 uur de fles te geven is dat Julian en Matthijs dan nog liggen te slapen en dan kan ik Alicia ongestoord de fles geven. Ook is het zo dat zij om de vier uur en soms zelf iets langer om de fles komt. Ja, en met 5 voedingen is de laatste voeding dan pas om 23.30/24.00 uur. Al komt zij hier zelf niet om want ik moet haar hier wel wakker voor maken. Ik lig dus niet vroeg op bed. Ik zal blij zijn als zij kan overgaan op 4 flessen. Als ik het goed heb, is dat bij 4 maanden of bij een gewicht van 7 kg? Bij mij in de familie zit er tussen mijn nicht en neefjes en mijn drie jongste kinderen ook een groot leeftijdverschil. Ze zijn respectievelijk 23, 20, 18 en 15 jaar oud. Mijn zoon Roy is 17 jaar. Bij mijn mans kant heb ik een nichtje van 8. Mijn moeder is bijna 4 jaar terug overleden en heeft helaas niet mee mogen maken dat ik na Roy nog drie kinderen heb gekregen. Mijn vader is overleden toen ik 20 weken zwanger was van Alicia. Ik heb één week voor zijn overlijden een echo laten maken en heb hem gelukkig nog wel kunnen vertellen dat ik een dochtertje zou krijgen en dat zij vernoemd zou worden naar mijn moeder. Hij was er reuze blij mee. Ja, het was voor mij erg verdrietig dat hij de geboorte niet meer kon meemaken. Dat vind ik dus een nadeel van moeder worden op oudere leeftijd en zelf het kind zijn van 'oude' ouders (moeder 38 en vader 39) dat de kans groot is dat je kinderen geen opa en oma meer hebben of hen bewust meemaken. @Inez: ik heb even een kijkje genomen in je webwinkel. Mooie site. En leuke betaalbare kleding. Dat navloeien, is dat nog van na de bevalling of is dat na plaatsing van het spiraaltje? En dat je hem voelt zitten is ook vervelend. Ik heb nu al een aantal keren gelezen dat veel van jullie babies (en ook mijn baby) slechter/minder gaan drinken. Bij Alicia dacht ik nog dat het aan de verkoudheid zou liggen. Maar het kan ook zo zijn dat het aan de leeftijd ligt. Ik heb het boek van Oei, ik groei, en daarin heb ik gelezen dat als babies een sprongetje (nieuwe ontwikkelingen) maken hierdoor slechter gaan drinken. Ze knabbelen dan meer aan de speen of aan de tepel. Zo'n sprongetje kondigt zich o.a aan rond de 12e week. @Lola: misschien hier een tip om Emma beter haar flesje te laten drinken bij een ander. Ik heb onlangs gelezen dat een baby beter zou kunnen gaan drinken als er een doekje bij haar ligt met jouw lichaamsgeur d.m.v. een paar druppeltjes van jouw borstmelk. Wie weet, helpt het? En sterkte met de zieke Jasmijn! Hoop dat ze weer snel opknapt. Julian had het ook en heeft ongeveer 3 dagen hoge koorts gehad.
@Lola: Hoe gaat het nu met Jasmijn, ze is niet gaan piepen hoop ik ? Sterkte ermee ! Hier een meisje wat al bijna de hele middag blijft huilen, terwijl ze gisteren het zonnetje in huis was. Pff, soms weet ik echt niet wat ze wil..... Na een heel vroeg flesje ligt ze nu weer in bed, maar ik hoor haar nog steeds rommelen. Weet een van jullie of ze al tandjes kunnen krijgen zo jong ? Ze kwijlt ontzettend en probeert overal op te bijten ( vingers van mama, haar eigen vuistjes, slabjes ed ). Ze is pas 12 weken nu..... @Inez; Ik heb ook even gekeken op je site, leuke kleding. En idd zeer betaalbaar ! Leuk dat je voor jezelf werkt, of heb ik verkeerd begrepen dat die site je baan is ? @Goldengirl: Dat is wel jammer, dat je kinderen al geen opa en oma meer hebben ( aan jouw kant ). Maar daarentegen hebben jouw kinderen wel een hele grote broer waar ze bij terecht kunnen, dat is ook fijn toch ? Annika heeft haar twaalf weken sprongetje al wel gehad, daar ging ze inderdaad erg slecht van drinken. Ik vind de stukjes uit het Oei ik groei boek trouwens heel herkenbaar ! Ik haal er voor mezelf echt een stukje zekerheid uit.
Emma boekt vooruitgang, gelukkig ! Gisteren heeft ze bij 3 van de 4 voedingen het flesje (van 35 cc) vooraf geaccepteerd. Vandaag gaat het ook vrij aardig. Vanmorgen accepteerde ze het flesje zelfs van mij! Ik ga voorlopig even door met vóór iedere borstvoeding een klein flesje aan te bieden... Jasmijn is niet meer zo ziek als gisteren, maar ook zeker nog niet de oude. Morgen blijft ze dus maar lekker bij mama. Maar ik hoop wel dat ze dinsdag is opgeknapt, want dan is ze jarig... @Goldengirl: Ik heb ook een Roy! Alleen ben ik er mee getrouwd... Het lijkt me trouwens heel moeilijk als je je zwangerschap én moederschap niet met je eigen moeder kunt delen. Vaak heb je zóveel vragen aan haar. Ik merkte dat ook bij mezelf, ik vroeg mijn moeder om de haverklap: 'Hoe ging dat toen bij jou?'...
Ik ben ook blij dat mijn moeder nog leeft, mijn vader en mijn man zijn ouders leven al een jaar of 10 niet meer. Mijn moeder is nu 72 , was dus ook niet zo jong meer toen ik kwam. Mijn broer en zus zijn zo`n 8 jaar ouder als mij en ik had eigenlijk niet geboren mogen worden. Mijn moeder heeft van mij zo`n 6 -7 maanden in het ziekenhuis gelegen. Ze wist bijna al vanaf de 1e dag af dat ze zwanger was want dan spuugde ze alles er al uit. Ben dus erg blij dat ik die zwangerschapskwaal niet van haar heb geerft daar was ik wel bang voor. Echt dingen vragen van hoe ging het toen heeft weinig nut. Toen was alles wel heel anders, echo`s heeft mijn moeder nooit gehad en was dus echt schatten van wanneer ze ongeveer uitgerekend was. Ze is jammer genoeg niet meer zo gezond, ze loopt moeilijk en het is dan ook niet verantwoord om haar lange tijd op Rosanne te laten passen. Als ze ligt te slapen dan wil ik nog weleens even boodschappen daar gaan doen omdat ze dan haar niet op hoeft te pakken. Dat doet ze wel maar alleen als ik er dus bij ben zodat ik haar over kan nemen als het te zwaar wordt. Ze woont nog gewoon op zichzelf maar gaat veel dingen doen in het bejaardenhuis dicht bij haar flat, heb dan ook van verschillende oudjes cadeautjes gehad voor Rosanne en als we samen boodschappen doen komen we altijd bergen mensen tegen waar ze de kleine aan wil showen Voor mij is het wel leuk dat een goede vriendin van mij dit jaar dus oma is geworden. Dus daar kan ik lekker mee kletsen over de kleine en haar dus vragen stellen over dingen. Arme Jasmijn, jarig precies zo tussen sinterklaas en kerst in Die krijgt alle cadeau`s in 1 maand tijd. Denk dat je af en toe niet zal weten wat je nog voor haar moet kopen of wat ze aan een ander moet vragen. Ik hoop in ieder geval dat ze wel wat opgeknapt is op haar verjaardag. @Linda71 Rosanne begon rond die tijd hier ook ontzettend met kwijlen en haar handjes in haar mond te stoppen, ik dacht ook aan tandjes maar daar is nog niks van te zien in haar mond. Heb geen idee wanneer het 1e tandje komt. Heb me in ieder geval wel voorbereid en een tube gekocht met spul wat de pijn minder maakt en de boel verzacht. Ze zou maar net midden in het weekend last krijgen en dan is er geen winkel open.
@Cindy: Het waren ook meer vragen als: 'Wanneer voelde je mij voor het eerst bewegen?' en 'Hoelang duurde je bevalling van mij?' Mijn moeder heeft wel al een paar keer verzucht dat ze graag in deze tijd zwanger was geweest. Vroeger (ik ben geboren in 1970...) werden de aanstaande mama's nogal 'dom' gehouden in vergelijking met nu... Ja, in december jarig zijn is inderdaad niet zo handig. En dan kom ik er nog eens achteraan op 7 januari...
Hai allemaal, ben ik weer even. Druk druk druk, eindelijk vanavond weer es tijd om hier gezellig bij te lezen. Hier verder alles goed. Chris is weer helemaal beter, ik ben nog steeds verkouden, Danique een klein beetje snotterig en heeft prutoogjes maar verder helemaal oké. Ze is vanavond wel erg onrustig, ze is niet helemaal zichzelf. Chris is nu 2 weken vrij, deze week werk ik gelukkig maar 1 dag. Wel druk met 3 dagen achter elkaar straks bezoek, maar gezellig. Lola, wat een ellende heb je deze week gehad met Emma en het flesje. Ik heb het even niet meer geprobeerd, te druk en ik vergat het ook. Volgende week maar weer es oefensessies houden. Ik krijg problemen op mijn werk en m'n nieuwe manager, over vergadertijden en een landelijke kick-off dag. Beterschap voor Jasmijn. Goldengirl, je hoeft je echt niet geschroomd te voelen om hier mee te schrijven hoor. Wat de achtergrond ook is van de komst van onze kindjes maakt toch niet uit. Gaat het inmiddels weer wat beter met je zieke kindjes? Over je vraag mbt werk : ik ben secretaresse en werk 3 dagen per week. Wat verdrietig dat je vader is gestorven tijdens je zwangerschap. En je moeder nog zo vlak ervoor. Het is idd jammer dat bij oudere ouders er vaak ook geen/weinig grootouders meer zijn, hier ook helaas. En mijn mijn moeder gaat het psychisch niet zo goed. Cindy, leuk is dat hè als je man zo lekker bezig kan zijn met de kleine. Chris ook, hij is dol op Danique en geniet enorm van haar. Hij doet heel veel met haar, al heb ik wel een beetje de leiding. Als we samen ergens zijn moet ik maar afwachten wanneer ik Danique weer es krijg, zo trots is hij om haar dan te showen. Danique is voor mijn moeder het enige kleinkind. De ouders van Chris leven al niet meer, zij hadden meerdere kleinkinderen waaronder de 1ste twee dochters van Chris. In mijn omgeving verder heel weinig kinderen, de paar die er wel zijn zijn een stuk ouder. Je noemt 07.30 vroeg, voor mij is dat een hele mooie tijd . Bij jou geen nachtvoeding meer begrijp ik? Hier nog eentje rond 04.00/05.00, en daarna komt ze meestal om 07.00 weer. Spacey, gefeliciteerd met je mooie echo! Linda, van harte welkom hier! Inez, kijk! Eén van de twee eerste pakjes die ik bij je heb besteld Het spijkerpakje kan ze nog niet aan, maar daar komt tzt ook een foto van.
Natas: Wat beeldig (Danique én het pakje...) ! Emma kan het hare helaas voorlopig nog niet aan... Onze meiden hebben twee oma's en één opa. Mijn vader is in 1985 overleden, mijn moeder is 63 en nog heel fit. Ze werkt 5 dagen per week, doet aan badminton en speelt bij een amateur toneelgroep. Mijn schoonouders zijn beiden in de zeventig en gaan helaas lichamelijk wat achteruit...