35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    En deze is zo lief:

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lola,
    Je schreef dat je zo moe was van je werk. Ik kan me van iedere baan wel herinneren dat ik in het begin zo moe er van was. Alle nieuwe indrukken en nog niet echt je weg weten ergens... dat vreet energie.
    Trowuens op dezelfde plek beginnen nadat je een tijdje weg bent geweest ook, merk ik. Lang leve de herfstvakantie. Wel fijn dat je het er naar je zin hebt!
    Wat is trouwens een lichtstraat?
    En hoe gaat het met het potje verder nu?

Zag een foto van Rosanne met snoezig blousje langskomen LEUK jammer dat ze niet lacht op de foto's

Inez,
    Ik zag ook al vol bewondering je banner. Applaus!!
    En twee leuke dametjes op de bank LIEF en vrolijk stelletje
    Goh wat een grote ogen heeft Yalissa ook zeg! Dat is ook altijd het eerste wat wij horen als vreemden Yara zien. (meestal zeggen ze dan "zo wat heeft IE grote ogen!) als ze niet roze draagt tenminste. Tja, vind ik niet zo erg. Ben niet zo van het snoezerige en wil haar ook zeker geen haarbandje met strikje om doen ;))

Oh lees nu verder en zie een en al leuke foto's Dat vrolijkt me op.

Ik ben ook wat melangolisch omdat het allemaal zo snel gaat.
    Vanmorgen ging Yara na het zitten met hulp ook meteen maar even door staan zij blij en trots, ik ook wel. Maar jee, het gaat ZO SNEL!!!!!! Zelf blijven staan terwijl ze de stoel of box vasthoud doet ze ook al aardig.
    Kruipen doet ze tegenwoordig ook al ontzettend snel achteruit. Dat kontje gaat echt al omhoog en de knietjes schuiven eronder.
    Gelukkig is ze 's avonds en 's nachts weer even echt een moe kleintje aan en na de borst. Dan ligt ze weer zo lekker tegen mij aan in volle rust.
    Daarbij moet ik vandaag of morgen ook weer ongesteld worden en voel ik me er flink brak van. Bleuh! Ik ga maar eens aan de thee. Moet straks ook nog geboord worden bij de tandarts. Moet er dus nu maar even van genieten voordat ik straks met een verdoofde kop zit.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Cindy en Inez, wat een leuke foto's!

Ja Anna, wat gaat het allemaal snel hè. Jeetje, Yara ook al aan het kruipen, zitten en zelfs staan. Wil je misschien es een foto van haar plaatsen?
    Hoe was het bij de tandarts?

Zal ook even een foto-update geven, eerst van Danique in de nieuwe autostoel (ja ja Anna, weer een mijlpaal, zucht ;))

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lol in de ballenbak

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ze kan ook heel serieus kijken :D

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh Natas, wat is ze veranderd zeg. Leuk!

Anna, ja meid, tijd vliegt. Het gaat allemaal zo ontzettend snel, daar kun je soms inderdaad even wat melancholisch door worden en een traantje door wegpikken.
    Hopelijk viel het vanmiddag bij de tandarts mee!

Oja, en over periodes afsluiten gesproken, over 4 maanden, 1 week en 1 dag breekt hier ook een nieuw tijdperk aan, dan gaat Alyssa naar de basisschool. Ze heeft er veel zin in om daar heen te gaan.
    En ik, ik vind het wel leuk dat zij er zo enthousiast over is, maar ik zal vast de eerste schooldagen een traantje weg moeten pinken, want dat is best wel weer een flinke stap.

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

:( mooie combi van de namen he!? Ik bedacht me opeens een paar uur later dat ik van Yelina Yalissa had gemaakt. ;) Sorry

En een echte kleuter zijn, tja dat is toch ook wel een enorme mijlpaal. Ik voel me ook vaak wel opgelaten voor het de emoties van de moeders die hun kindje moeilijk loslaten. Het is ook nogal wat.

Natas,
    Wat een echt 'meisje' is Danique ook al zeg!

Leuk die gegroeide haren bij jullie meisjes, Yelina had dat ook al!

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha Anna, dat had ik al begrepen meid, het is je vergeven hoor!

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Heee Inez, weer op de weegschaal geweest? Met gewenst resultaat MOOI

10. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dag allemaal,
    Ben ik ook weer eens! Het leek mij wel leuk als manlief ook vrij was in de herfstvakantie en het is ook heel gezellig, maar het heeft wel tot gevolg dat we veel samen doen en daar past computeren dus niet tussen :). Vandaag zouden we naar een nieuwe auto voor hem gaan kijken. Mariëlle is dus lekker naar het kdv. Maar... manlief voelt zich niet zo lekker en is dus weer in bed gekropen :(. Hmm, wel even tijd voor mezelf nu :D.

Ik zag heel mooie foto's! Vooral die van Yelina en Alyssa vond ik errug schattig. Maar de rest mag er ook zijn! Lekker goedkope sessie met Rosanne, begreep ik? Haha, dan mag je toch eentje gratis meenemen? Hihi, als ze zo boos kijkt, is het misschien niet zo heel moeilijk om wat te laten liggen. En Danique is ook aardig gegroeid, zie ik. Mooie foto's ook, Natas! En in de grote stoel!
    Mariëlle zit sinds kort ook in de nr. 1 stoel. Mijn schoonzusje was twee weken geleden over uit Zwitserland, met haar dochtertje van 1,5. Omdat wij twee autostoelen hebben, heeft ze eentje van ons geleend toen ze hier was. De laatste dag dat ze in Nederland was, was ze hier. De beide dames hebben hartstikke leuk samen gespeeld! Wel grappig hoor, Mariëlle heeft er af en toe duidelijk behoefte aan om even alleen te spelen en dat doet ze dan dus ook. Maar goed, Koob heeft hen weer naar zijn ouders gebracht en toen bleef de stoel in zijn auto staan. En tja toen hebben we hem maar laten staan en Mariëlle er de eerstvolgende keer in gezet. Vond ze zo geweldig dat we de andere stoel meteen maar in mijn auto hebben gezet. Ze vindt het prachtig, zit met grote ogen naar buiten te kijken.

Ander nieuws is dat ze eindelijk zelf gaat staan... Eindelijk, omdat ze er zolang over gedaan heeft om het te durven. Ze is wat dit soort dingen betreft heel voorzichtig. Ze bleef wel proberen, maar gaf het vaak heel snel op. Dan probeerde ze zich op te trekken en als het niet lukte, ging ze weer iets anders doen en dan probeerde ze het later wel weer. Gek kind. Het lijkt wel alsof ze eerst echt zeker wil weten dat ze zoiets kan. Intussen schuifelt ze lekker langs de tafel en de bank en dan lijkt ze wel helemaal verbaasd dat ze ineens ergens anders is. Stappen aan de hand doet ze al heel lang en dat vindt ze ook geweldig.
    Ze wordt wel groot hoor..... pffffff. Soms valt je dat ineens op, hebben jullie dat ook? Dat je naar je kind kijkt en denkt: hè? Wat ben je ineens groot! Wanneer is dat gebeurd? Ik heb het soms als ik haar ophaal van het kdv, dat ze ineens anders kijkt ofzo. Heel apart, vind ik dat.

Inez, wat goed dat het zo goed gaat met afvallen! En fijn dat je nu meer energie hebt. En hoe is het nou met het huis van je moeder? Al verkocht? Ik hoop dat er schot in zit!
    En Alyssa naar de kleuterschool. Kan me voorstellen dat je het daar wel een beetje moeilijk mee hebt, want dat is wel echt een grote stap in het loslaten! Gaat ze straks tegen je in, omdat "juf zegt...." en dan zal er wel een wijsheid volgen :D

Natas, ik begrijp dat het moeilijk blijft. Ik heb dat zelf op het moment niet, maar ik denk dat het verlangen naar een tweede net zo sterk kan zijn als het verlangen naar een eerste. En dat dat heel sterk kan zijn, weet ik wel uit ervaring. En ik kan me zelfs voorstellen dat het nu nog ingewikkelder is, omdat je weet wat het is om zelf een kind te hebben. Sterkte ermee!
    Dat snoepreisje van Chris, mag jij dan mee?

Anna, wat goed zeg, dat Yara al gaat zitten en kruipen. Hoe oud is ze nu?

Lola, fijn dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan. Maar al wel een beetje aan vakantie toe, begrijp ik? :D Maar ik begrijp wel dat je dit fijner vind dan duimen draaien in je oude baan. Liever rennen dan nietsdoen, lijkt mij ook!

Ik heb het intussen erg druk met m'n studie, gun mezelf niet veel tijd om hier op het forum rond te neuzen en al helemaal niet om te reageren... Maar... het is wel erg leuk en interessant. Wat ik echt geweldig vind: ik heb een vak "veranderkunde". Ik wist niet dat het bestond! :D Maar het gaat dus over hoe je veranderingen in gang moet zetten en hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen meegaan met een verandering en er een aandeel in gaan krijgen. Echt reuze interessant. En het gekke is, ik dacht dat het heel manipulatief zou zijn, maar dat valt dus reuze mee, het gaat er juist om dat je goed kijkt naar mensen en hen aanspreekt op hun talenten.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jeetje Inez, Alyssa bijna al naar de basisschool :$
    Dat is met recht een mijlpaal zeg. Kan me voorstellen dat je het dan niet helemaal droog gaat houden.

Hinke, nee helaas mag ik niet mee met Chris z'n snoepreisje :D
    Zou ook nog niet gaan met de BV. Maar als mijn bedrijf aan het einde van het jaar bepaalde verkoopcijfers heeft gehaald gaan wij in maart ook naar Dubai. Ja ja, Dubai en Oman schijnen in te zijn. Nou mag ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik zou zelf wat anders hebben uitgezocht dan Dubai. Maar goed, eerst die verkoop nog maar es halen.

Leuk hè, die krummels voor het eerst in de grote autostoel! Danique heeft in de auto 2 dagen stomverbaasd, met open mondje en grote ogen om zich heen gekeken. Daarna kreeg ze haar praatjes weer terug, hahaha.

Jammer dat je man zich niet lekker voelt. Er heerst weer een hoop op dit moment, ik ben zelf ook snotverkouden en de groene klodders vliegen bij Danique in de rondte.

Het is toch niet heel laat dat Marielle gaat staan? Je zegt 'eindelijk', maar dat valt toch wel mee. De volgorde van wel al stappen aan de hand maar nog niet zelf gaan staan schijnt wel vaker voor te komen.

Het verbaast me eigenlijk niet dat er een vak Veranderkunde is. Niets is denk ik zo moeilijk om veranderingen op de werkvloer goed doorgevoerd te krijgen met gemotiveerde medewerkers.

Ik moet vanmiddag weer met Raisa naar de DA. De 3de keer nu, want het gaat nog steeds niet goed. Ze is nu half kaal, de buik en flanken, en ze blijft maar krabben. Arme hond.
    Daarna even naar een collega, die is 3 maanden geleden bevallen en daar ga ik even babyknuffen + mijn geleende zwangerschapskleren ophalen. Ik neem ook wat kleertjes van Danique voor haar meisje mee. Die heb ik van 't weekend uitgezocht, en man oh man wat had ik daar een moeite mee!
    Zo eerst maar es even poetsen in huis en met Raisa wandelen (regen, hou op!).

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ja, erg leuk, die grote stoel. Mariëlle kijkt nog steeds vol verbazing naar buiten dus. Ze vindt het trouwens buiten sowieso geweldig.

Het is op zich niet heel laat dat ze gaat staan, integendeel zelfs, geloof ik (en daar zijn we heel blij om), maar ze was er zo lang mee bezig, eigenlijk al sinds ze begin augustus ineens zelf ging zitten, dus dat is al twee maanden. En haar frustratie sloeg een beetje op mij over, geloof ik :D, vandaar dat "eindelijk". Ze was er zo verschrikkelijk mee bezig en dat zorgde de afgelopen weken bijvoorbeeld ook voor onrustig slapen. Nou weet ik wel dat we in onze handjes mogen knijpen met ons slaapkopje, maar als je niet gewend bent om wakker gemaakt te worden om 02.00 uur 's nachts, is dat toch niet fijn. Hoewel het toch wel weer beter is dan 05.30 uur, heb ik gemerkt ;). Ze wordt trouwens niet echt wakker dan, maar ze geeft wel een schreeuw, dus wij worden wel wakker :( En het is nu weer voorbij, dus ik denk dat het toch iets te maken had met het zelf gaan staan..... Dus ik ben blij dat ze het "eindelijk" kan :)

Jammer dat je niet mee mag met Chris z'n snoepreisje. Nu maar duimen dat je zelf straks mag. Dubai en Oman trekken mij ook niet echt, ik heb echt zo'n beeld van een luxe zakenparadijs, iets voor snelle jongens in snelle pakken (of snelle meisjes?). Maar als je de kans krijgt, moet je wel gaan natuurlijk, zou ik niet aan me voorbij laten gaan.

Naar van jullie hond. Klinkt erg zielig. Ik hoop dat de DA iets heeft tegen de jeuk. Weten jullie al wel waar het door komt? (misschien heb je dat al een keer verteld, maar dat heb ik dan gemist).
    En dat van die kleertjes, ohw, dat kan ik me zo goed voorstellen! Wij hebben net maatje 80 gekocht (sommige dingen zwemt ze in!) en mt 68 toch maar "opgeruimd". En daar word ik wel melancholisch van..... Het gaat zo hard!
    Wel leuk, baby'tje kijken. Hebben wij gisteren gedaan. Even ons nieuwe nichtje van een maand oud bewonderd. Jeetje, wat is dat dan KLEIN! En dan zo'n krummel als die van ons erbij. Ik kon me echt niet voorstellen dat zij ook zo klein was geweest. Gek hè?

Vergat net trouwens nog te vertellen dat we maandag naar CB zijn geweest. 9200 gram, 74,5 cm en hoofdomtrek 43 cm. Vooral dat laatste vonden we fijn om te horen, want op een gegeven moment vlakte de curve voor de hoofdomtrek af. Fijn dat er nu een stijgende lijn in zat. Verder vond ik het helemaal niks. We hadden weer een andere WVK en weer eentje die het dossier niet helemaal gelezen had. Ze vroeg naar de hoofdomtrek, omdat ze zag dat daar een opmerking over in het dossier stond. Ik vertelde dat ze in het ZKH hadden gezegd dat we dat in de gaten moesten houden i.v.m. haar voorgeschiedenis, vraagt ze "Welke voorgeschiedenis?" :( :$ :( En toen ik het vertelde, zei ze: "Oh ja, daar heb ik iets over gelezen" Ja, duh, dat maak je mij niet wijs. Alsof ze dat dagelijks onder ogen krijgt. Zoiets vergeet je heus niet als je het net gelezen hebt.... lijkt mij..... Maar goed, verder niet veel nieuws. Goed hoor, dat Mariëlle kan kruipen op handjes en knietjes en dat ze zelf kan gaan staan. Maar..... dat hebben wij haar verteld, dat heeft ze niet gezien :(. Tja, zo kunnen we haar alles wijsmaken toch?

Naja, er zijn vast wel goede CB's, maar ik heb het een beetje gehad met die lui hier. Gelukkig had Mariëlle geen last van de prikjes, we zijn zelfs nog naar opa en oma geweest 's middags, vond ze prima.
    Morgen gaan we naar andere opa en oma, mijn moeder is morgen jarig.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, soms lijken ze inderdaad te veranderen waar je bijstaat. En Mariëlle laat met staan? Valt best mee hoor. Ze is 11 maanden, zit daarmee denk ik redelijk op het gemiddelde. De een staat wat eerder, de ander wat later. Niks mis mee.

Fijn dat je studie je zo goed bevalt, jammer dat we je hier daardoor wat minder zien.

Beterschap voor je mannetje!

Natas, babyknuffelen. Leuk maar misschien ook wel een beetje dubbel voor je. En ja, opruimen en wegdoen van kleertjes is best moeilijk. Ik kan het ook nog niet hoor! Ik heb van Alyssa en Yelina alleen wat dingen weggedaan die echt niet meer konden, maar voor de rest heb ik alles nog. Ik kan me er ook niet toezetten om er afscheid van te nemen.

Yelina zit al een tijdje in een andere stoel. Onze MaxiCosi is een vrij kleine en ze lag er behoorlijk oncomfortabel met de benen opgevouwen in, dus al een tijdje geleden overgestapt op een andere stoel en ze vindt het geweldig.

Oja. 3-jarigen en Sinterklaas.

Mama, is het al Sinterklaas?
    Nee schat, dat duurt nog een heleboel weekjes.

Bij speelgoedfolders en reclame voor speelgoed op TV: Die moet ik hebben, die moet ik ook hebben. En mama, die moet ik ook hebben he?
    Ja schat, zullen we een mooi briefje voor Sinterklaas maken waar we dat opschrijven?

En mama, komt Sinterklaas vandaag? Ik moet wel cadeautjes hebben hoor!
    Nee lieverd, Sinterklaas komt vandaag nog niet. Dat is nog een heleboel nachtjes slapen. En voor je cadeautjes maken we een mooi verlanglijstje voor Sinterklaas, dan weet hij wat je hebben wilt!

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, nee joh, ik vind het zelf ook niet erg laat, zie m'n antwoord aan Natas! Ze was er alleen zo lang mee bezig en dat frustreerde haar zo dat het mij ook frustreerde ;(

Sinterklaas..... oh, oh, oh. En een kind van drie heeft natuurlijk geen idee van hoeveel een paar weekjes is...... Kun je steeds weer uitleggen... Het is ook nog wel vroeg hè? De folder van de Intertoys hebben wij al meer dan een maand in huis, volgens mij. Vind ik ook van de gekke. Arme kinderen.
    Wij kregen vroeger een paar weken voor onze verjaardag een strook papier met blokjes met de data, daar mochten we elke dag een stukje afknippen. Misschien is dat een idee? Dat deden m'n oudere zussen trouwens, waren een hele tijd bezig met het inkleuren van die blokjes. Wat een werk..... Maar het hielp wel, want we konden zelf zien hoe lang het nog duurde. Alleen is Sinterklaas nog zo ver weg, dat wordt dan wel een heeeeeeeeel lang lint.

Heeft ze dure en grote wensen, of valt het mee?

Nog vijf nachtjes slapen en dan ben ik jarig.......... :)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het zijn niet echt bescheiden wensen. :D
    Ze wil o.a. de ark van noach van Playmobil, de grote stadsdierentuin van Duplo en de voedertijd in dierentuin van Duplo en nog heel wat andere pakketen van Duplo en Playmobil. Verder staat er ook een graafmachinetractor op het lijstje en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D

Yelina heeft met lopen even een tijdje gehad wat Mariëlle met staan had. Wel proberen, nog niet echt durven. Nu stapt ze inmiddels al flink het hele huis door.

Het huis van schoonmama is helaas nog niet verkocht. Wel 2 serieus geïnteresseerde stellen die al 2x voor een bezichtiging zijn geweest en met hypotheken bezig zijn, maar nog geen daadwerkelijk bod gehad.

Oh, dat kunnen we natuurlijk aan Sinterklaas vragen! :D

En van dat lint zal ik zeker in gedachten houden. Is geen verkeerd idee!

16. Je hebt ze in meerder variaties, maar dit is wat wij zoeken. Je hebt dan geen verlies van daglicht...

17. Goed zeg! Schiet je dan ook in de lach bij het zien van die verbaasde blik ;)?

Ja hoor, héél herkenbaar... :)

18. Whahaha... gewéldig :)!

Bij Jasmijn leeft het niet zo, maar die is dan ook nog geen 3 ;). Volgend jaar zullen wij ook wel 'prijs' hebben, denk ik.

Ik vind dat je echt goed aan het afvallen bent! De laatste keer dat ik hier postte moest je nog 6,5 kilo als ik het me goed herinner...

Enne... ik duim ook dat jullie huis snel verkocht is!

19. Jasmijn is nu - op een héél enkel ongelukje na - overdag droog. Ook het poepen op het toilet gaan zonder problemen. Dus dat is erg fijn. In bed draagt ze uiteraard wel nog een luier, maar tijdens het middagslaapje blijft deze 9 van de 10 keer droog. Maar zonder durf ik toch nog niet. Als het mis gaat, is het meteen zo'n kledderboel. Zo'n plasje trekt meteen het matras in.

Ik kan natuurlijk wel een poosje tijdens het middagslaapje een kraammatrasje onder haar laken leggen...

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat knap van Jasmijn dat het zo goed gaat zonder luier. Hier 's nachts ook nog een luier hoor, die is 's ochtends meestal nog kleddernat, dus voorlopig nog maar geen experiment zonder luier. We moedigen haar wel steeds aan dat ze zich mag melden als ze een plas moet doen. Een heel enkele keer gebeurt dat 's avonds nog wel eens, maar we hebben pas 2x een droge luier gehad in al die maanden.

Voor Jasmijn voor overdag lijkt me zo'n kraammatrasje wel een goed initiatief.

Over het algemeen gaat het naar de WC gaan met Alyssa goed, alleen is ze er altijd wel erg goed in om op het laatste moment pas naar de WC te gaan. Op het KDV heeft ze al heel lang geen ongelukje meer gehad op vorige week na. Toen ging het ineens 2x kort achter elkaar mis.

Haha, ja, jullie tijd van cadeautjes aan de Sint vragen komt ook echt hoor!

Mooie lichtstraat trouwens.

Met het afvallen blijft het inderdaad goed gaan. Ben zeer tevreden. Het kan best zijn dat m'n streefgewicht nog wat naar beneden wordt bijgesteld hoor, maar dat ligt een beetje aan het advies van de diëtiste waar ik volgende maand naar toe ga.
    Van de huisarts heb ik in ieder geval het advies gehad om een middelomtrek van <88 cm na te streven. Ik denk dat dat nog niet het geval is als ik op m'n streefgewicht ben.

Van de diëtiste wil ik graag wat voedingsadviezen vanwege candida/hypoglykemie en een verhoogd cholestorol. Zelf vind ik het best lastig om dit te combineren. Wat je vanwege het ene niet mag hebben wordt voor het andere juist weer geadviseerd.

Deel Deze Pagina