35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heftig! En ook lastig... In de beslissing over een (tweede) kindje te gaan zij geen compromissen mogelijk. Er is geen water om bij de wijn te doen, alleen hopen dat iemand zijn/haar mening bijstelt. Maar Chris is erg stellig zo te lezen, dus zul je je er bij neer moeten leggen. En dat is inderdaad klote, erg klote. Dikke digiknuf van mij...

2. Wat naar! Dat lijkt me één van de ergste dingen die jou en je omgeving kunnen overkomen. Sterkte!

3. Nee, dat is echt niets voor mij. Ik ben één keer (ik was toen net zwanger van Emma...) naar de Negenmaandenbeurs geweest en dat was meteen voor het laatst. Nu moet ik erbij zeggen dat het grote nadeel van de Negenmaandenbeurs is dat deze samen met de Huishoudbeurs wordt gehouden. Dus word je compleet overhoop gelopen door vrouwen die gewapend met trolleykoffers (écht!) de beurs afstruinen om zoveel mogelijk gratis zooi te scoren. Vréselijk...

4. Welkom! En veel kletsplezier gewenst...

5. Ik begrijp je heel goed! Ik vond het ook maar niets toen Emma in haar eigen bed ging slapen. Maar ze werd met ruim 4 maanden toch echt te groot voor het wiegje en haar ledikant (dat met een afmeting van 70x150 een slag groter is dan een standaard ledikantje) pastte niet goed in onze slaapkamer. Dus zat er niets anders op dan onze kleine meid te laten verhuizen. We hebben haar toen eerst een paar nachten in haar wiegje op haar eigen kamer laten slapen (eerst alleen overdag, later ook 's nachts) en dat is eigenlijk probleemloos gegaan...

6. Wat leuk! Dat is toch de kroon op je (afval)werk, nietwaar... :)?

7. Fijn dat ze er niet moeilijk over doet. Ik hoop dat het snel resultaat biedt!

8. Goh, zie tot mijn grote schaamte dat ik na dik anderhalve week afwezigheid nu flink in mijn eentje de pagina's zit te vullen.

Maar quoten ging even het makkelijkst...;)

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

;) Lola toch, het leest wel makkelijk zo hoor! Ben zelf bv ook wel vergeten hoe groot de voetjes van Cindy's dochter waren, dat zegt me dan toch ook niets als je het niet terughaalt.

Ben blij dat je je weer lekker voelt op je werk. Is toch wel een plek waar je zeer veel tijd doorbrengt. Hoeveel dagen werk jij eigenlijk?

En jij Xanthe,
    Jij werkt je misschien alleen thuis uit de naad met 4 kindertjes??

En van Cindy weet ik het eigenlijk ook niet.

En van Lotus, maar die praat niet meer mee hier geloof ik. Of wel?

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, fijn dat je nieuwe baan je zo goed bevalt. De lange dagen nu even wat minder, maar daar komt zo te lezen snel weer verandering in.

Over schoenen:

Als Yelina nu al schoenen aan zou krijgen zou ze in maat 19 passen. Nog een paar weekjes en dan mag ze de schoentjes aan. Ze loopt nu sinds een week of 2 goed los. Een enkele keer krijgt ze wel eens een stoer paar gympies aan als we uitgaan. En voor de rest heeft ze voornamelijk gewoon lekkere soepele schoentjes/slofjes aan of loopt ze op blote voeten. Want zeg nou zelf, die sokken zijn toch om uit te trekken? :D :D

11. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik weet nog heel goed dat toen ik heel veel was afgevallen dat een oude buurman die ik dus al een hele tijd niet meer had gezien zichzelf aan mij ging voorstellen toen ik hem tegen kwam met mijn man. Jammer genoeg zitten hier alle kilo`s door de zwangerschap er weer bij, ik moest toen meer gaan eten omdat ik anders van mijn stokje ging en die kilo`s vlogen er toen echt aan. En na die tijd heb ik mijn goede eetgedrag nog niet terug kunnen oppakken :( Wil zef heel erg graag weer er mee beginnen maar krijg gewoon die knop niet omgedraait om me er ook echt aan te houden. Ik wil gewoon wel heel erg graag omdat met minder gewicht ik gewoon veel meer energie heb en dat is voor Rosanne ook een stuk fijner. Maar krijg die knop meer eens om en krijg weer de kracht om alles wat zo lekker is te laten staan. Ik weet heel goed hoe het moet en het is dus al eens een keer heel goed gelukt, maar toen had ik Rosanne nog niet en kon mij daar dus helemaal op richten. Sporten op tijdstippen wat je wil en eten op de juiste tijden. Nu is alles hectisch en ben ik gewoon ook vaak te moe om ook maar wat te doen. Vroeger ging ik rustig om 12 uur naar bed en nu ben ik blij als ik tot 10 uur wakker kan blijven. Vaak lig ik al iets over 9 er in.

Ik schrok ook wel dat ze maat 23 schoentjes kreeg. Ze paste 22 ook nog wel, maar de verkoopster zei dus dat 23 beter was omdat ze dan wat meer groei ruimte had. Nu hebben wij ook allebei niet al te kleine voeten, ik maat 42 en mijn man maat 45.
    Lopen gaat trouwens erg goed op de schoentjes, gisteren op de beurs was ze echt flink snel. We waren even ergens een broodje aan het eten en ze mocht even rond lopen en we moesten er dus achteraan rennen omdat ze zo vlug was.

Is hetzelfde met de lengte, mijn moeder heeft regelmatig boze ouders aan de deur gehad dat ik kleine kindjes aan het pesten was terwijl die kindjes dus net zo oud waren als mij. Maar ben gelukkig op 1.76 gestopt met groeien.

@Annna Ik ben flink wat jaren thuis geweest vanwege straatvrees en in die tijd verdiende ik geld met websites en webhosting en dat doe ik nu ook nog. Alleen door tijdgebrek is dat allemaal wat rustiger geworden. Rosanne vraagt erg veel aandacht en dan komt er van aan de websites werken weinig terecht. Dus ook minder bezoekers en minder inkomsten. Maar heb dat graag voor Rosanne over. Zou er zelf ook niet aan moeten denken om haar naar het kdv/gastouder te moeten brengen. Hoewel ik vaak genoeg heb gemopperd dat ik wel begrijp dat vrouwen toch buitenshuis willen werken. Een hele dag voor je kind zorgen is ook vermoeiend.

Ben gisteren dus op de beurs geweest en ik vond het dus weer erg leuk. Zelfs mijn man vond het weer leuk en die begon al over de huishoudbeurs te praten. (zijn collega`s verklaren hem voor gek) We kwamen mijn tantezeggertje en haar man tegen en haar man die vond het dus echt helemaal niks. Die mopperde dat alles hetzelfde was, eten , kleertjes, zalfjes en dat was het wel. Die vond het leukste van de beurs de gratis koffie waar we hem op hadden gewezen. In het hokje waar je je kind eten kon geven kreeg je ook zelf drinken terwijl 5 meter verderop je er voor moest betalen. Wij nemen wel altijd naar dat soort beurzen ons eigen brood mee dan erger je je ook niet als er nergens plek is om te eten of dat je een uur in de rij stond. Zelfs de rij bij de wc viel dit keer op deze beurs mee. En we gaan dus nooit in het weekend want dan is het echt veel en veel drukker. Op de huishoudbeurs nemen we Rosanne niet mee, die is veel en veel drukker en dat is geen doen met een kinderwagen. Maar naar deze beurs was Rosanne vorig jaar ook gewoon mee geweest en dit jaar ging het ook weer prima. Heb dit jaar ook niet al te veel gekocht (in verhouding dan met vorig jaar). Heb wel een grote aankleedkussen besteld, deze kon je proberen bij de huggies verschoonplek en dat was wel een succes. En ben lid van de Tros geworden (voor 6 euro) omdat je daar een circus van Bumba voor kreeg en die dingen zijn zo`n 25 euro en die wilde ik al voor Rosanne kopen. Dus dacht dan is lid worden een stukje goedkoper en dat zeggen we gewoon weer op straks. Kreeg er ook nog een leuke dvd van ze bij met filmpjes die je ook altijd ziet in de wereld is mooi. Jammer genoeg hebben we Bumba niet gezien, mijn tantezeggertje was hem dus wel tegen gekomen. Rosanne is echt helemaal gek van hem dus was wel nieuwsgierig geweest hoe ze er op zou reageren. Maar ze was op een gegeven moment zo moe dat we er voor kozen om toch maar naar huis te gaan ipv hem te zoeken.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mooie oogpleister Alyssa!
    En nu nog een foto van je vernieuwde mama :D

Lola, kan me voorstellen dat de avonden te hectisch en vermoeiend zijn nu je later thuis komt. Gelukkig kan je straks weer eerder thuis zijn. Wel fijn dat Roy de kids kan halen trouwens!
    Lekker dat je op je nieuwe job veel beter op je plek zit, met voldoening 's avonds naar huis gaan voelt veel beter.
    Mbt tot een 2de : daar valt idd geen compromis over te maken. Maar ik heb me er nog niet bij neergelegd, ik kán dat eenvoudigweg nog niet. Alles in me zegt dat het zo nog niet klopt, in alle beelden zie ik een 2de. En ook het zonder gesprek of enig overleg deze beslissing door m'n str*t duwen zit me dwars, ik wil niet dat hij zo met me omgaat.

Ik vind het dapper van je hoor Cindy, elk naar naar de beurs gaan! ;)
    Sorry, maar dat is dus helemaal niet aan ons besteed.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, het is inderdaad heel moeilijk om de knop om te zetten en 'gewoon' even weer minder en anders (gezonder) te eten. Dat heeft hier ook wel een tijdje geduurd hoor! Hier lukte het omdat ik eigenlijk zo van de ene op de andere dag ineens weer wat meer energie had en daardoor ook weer meer kon bewegen.

Ik blijft het wel een vreemde ervaring vinden dat wanneer je weinig energie hebt je lichaam juist dan schreeuwt om eten, terwijl je juist minder trek hebt wanneer je weer meer in beweging bent.

Als ondersteuning voor het afvallen gebruik ik overigens wel een vitaminesupplement hoor! Hiervan zeiden ze dat je geen 'bijverschijnselen' van het afvallen zou krijgen.
    Normaal gesproken als ik weer eens ging lijnen had ik altijd een barstende koppijn en ontzettende honger de eerste week. En daar heb ik deze keer dus inderdaad geen last van gehad.

Dat was wel anders toen ik 5 jaar geleden met behulp van acupunctuur ging afvallen. Dat was vreselijk duur (werd niet vergoed door m'n verzekeraar omdat het puur voor het afvallen was) en ik heb echt 2 weken lang ontzettende hoofdpijn en vreselijke trek gehad. Volgens de acupuncturist zou dit juist niet gebeuren. Ik ben toen ook niet afgevallen vanwege de acupunctuur, maar puur op eigen doorzettingsvermogen omdat ik het zonde van al dat geld vond om het op te geven en ben toen 10 kg afgevallen.

Kort daarna raakte ik zwanger van Alyssa en was het afgelopen met het afvallen en kwamen de kilootjes er langzaam maar zeker weer aan, al had ik niks te klagen over wat ik in m'n zwangerschap aankwam want heel veel at ik niet omdat ik niks lekker vond.

Hopelijk gaat het jou ook snel weer lukken om die knop om te zetten en dat je daarna door het afvallen ook weer meer energie hebt.

Zeker als je kindje nog erg jong is lijkt het me soms inderdaad erg lastig als het hoog in de groeicurve zit. Vaak denken mensen dan dat het al wat ouder is en daardoor eerder op dingen aangesproken kan worden.

14. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    #1074 Giegel, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
    Deze topic heb ik niet helemaal teruggelezen, maar een paar van jullie ken ik al vanuit een andere topic en ik wil eens kijken of ik me op dit moment hier beter thuis voel dan in de andere 35+ topic :)

Ik ben moeder van twee meiden van 6 en 8 jaar (bijna 7 en 9 jaar) en al drie jaar bezig met zwanger worden (en vooral blijven) van een derde. We krijgen deze maand onze laatste IUI-poging en als het dan nog niet lukt om zwanger te worden en blijven, dan komt er waarschijnlijk geen derde meer.
    De afgelopen drie maanden ben ik zwanger geweest, wat helaas elke keer is geeindigd in een vmk en achteraf is dat de afgelopen jaren vaker het geval geweest.
    De eerste van deze drie vmk-en heb ik gehad toen mijn jongste dochter in het ziekenhuis lag en zij is nog steeds een zorg en zal dat ook nog wel een tijdje blijven.

Dit is wel een vrij compleet verhaal over wie ik ben :)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hey Gieg, welkom hier en ik hoop dat je je hier thuis zult voelen.

Alvast succes met de IUI, hoop dat deze mag lukken en dat het vruchtje blijft zitten waar het zit. Kan de gyn daar eigenlijk nog wat mee, dat het steeds al zo vroeg in de zwangerschap al weer fout gaat? Iets met medicatie ofzo?

16. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ze heeft de laatste keer aangegeven dat er niks aan te doen is, maar er zijn ziekenhuizen en klinieken die Progestron voorschrijven in dergelijke gevallen. Dit gebeurt echter bijna alleen in prive-klinieken en in het buitenland of bij een korte LF.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh, ik lees net dat in ons andere topic dat je je in de plakpillen aan het verdiepen bent. Zou mooi zijn als dat ook jouw uitkomst is en de gyn er aan mee wil werken.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Gieg,
    Goed dat je redelijk positief klinkt. Ik heb ergens vanmorgen nog aan je gedacht met je VM. Het is zo rottig he, voor je NOD licht posi testen en weten dat je er nog niet helemaal bent en dan toch je menstruatie krijgen. Achteraf weet je niet of je het liever niet had geweten.
    Sowieso die allereerste weken... ik probeer me pas een beetje optimistisch te voelen na minstens een week of 6/7

Nou ja, echt opgelucht zijn is moeilijk als het zo lang duurt of mis is gegaan. Ik wil toch nog wel graag een tweede maar daar kan ik nu al wel tegenopzien. Die continue zorgen.

Praat maar lekker met ons mee over jullie 'grote' kinderen.
    Oh ja en wat is HSG30-01?

Cindy,
    Ik hoop dat je ergens die knop kunt vinden als je het erg graag wilt.

Zelf kan ik absoluut niet lijnen. (heb ik ook nooit gehoeven, tenzij ik een modellenfiguurtje na zou streven en fotogeniek ben ik toch al niet ;) )
    Maar minder snoepen of gezonder eten heb ik wel eens nagestreefd en dat vind ik erg moeilijk.

Maar ik eet sinds 3 jaar glutenvrij omdat het MOET
    Heel bijzonder, maar van de ene op de andere dag heb ik geen gluten meer gegeten. Niet dat het makkelijk was hoor!
    Ik was er boos en verdrietig over.
    Ik had 's nachts wel eens dromen dat ik 'normaal brood' at ofzo. En nog droom ik wel eens dat ik per ongeluk wat verkeerds eet.

Het voordeel is wel dat je dit dieet kan doen zonder hongergevoel. (tenzij je ergens bent, waar ze niets lekkers voor jou hebben om te eten en het wel heel lekker ruikt :(

Momenteel ben ik nog steeds aan het afvallen, allemaal door de BV. Helaas heb ik wel alle broeken die echt heel klein waren weg gedaan. Ik hoorde altijd dat je aankwam van zwanger zijn en dat die kilo's bleven... pfff heb ik weer, moet ik weer nieuwe kleren kopen ;)

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hè wat vervelend nou Anna, moet je shoppen :D

Lieve Gieg, welkom hier!
    Ik hoop zo voor je dat de laatste IUI lukt en je zwanger blijft. Ik moet nog even bijlezen over de plakpillen.
    Moet eerlijk bekennen dat ik de draad in het andere topic af en toe kwijt raak door de vele pagina's die ik soms bij moet lezen. Maar hoe gaat het nu met je dochter?

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hoeft inderdaad niet hoor Anna, (ben ik weer eens! :D) ik krijg ook altijd weer heel snel mijn oude figuur terug, en dat terwijl ik 26 tot 32 kilo aankom tijdens de zwangerschappen (4 kids) :$
    Bizar he....terwijl ik normaal helemaal niet snel aankom en maat 36/38 heb. Zal wel een oorzaak hebben, suiker is het niet en ook niet van het vele eten of snoepen. Maar ja..dit was toch echt de laatste keer voor mij hoor. Wil er echt geen meer bij nu..pff...de oudste zijn al wel groot maar heb je grote zorgen om. En de kleintjes, tja, dat is gewoon best druk natuurlijk, zo vlak achter elkaar.
    Ben nu ook aan het Wii-fitten omdat ik pas we verhuisd zijn (verbouwing is nog bezig, hoop over 3 maandjes klaar ofzo) weer naar de sportschool ga. Anders blijf ik van sportschool wisselen en daar heb ik altijd getraind. Maar de Wii-fit werkt prima merk ik!

9 maanden beurs..ben ik geweest tijdens de zwangerschap van Sophie met m'n schoonzusje. Best leuk maar wel druk ja..het is dat zij het voorstelde en ik het leuk vond zoiets samen met haar te doen want uit mezelf zou ik ook niet zo snel gaan. Heb nog wel een 3D echo laten maken daar met 19 weken. Later ook nog 1 met 28 weken, maar niet op de beurs natuurlijk. ;)

Deel Deze Pagina