Dank je Gieg! Wat doen jullie trouwens met de griepvaccinatie? Ben benieuwd hoe anderen daar over denken.
Ik laat de kids wel inenten. Ik weet dat de kans om aan de Mexicaanse griep te overlijden erg klein is, maar ik weet ook dat ik het mezelf nóóit zou vergeven als mijn kind dat tóch overkomt en ik heb haar niet laten inenten. Emma krijgt vandaag trouwens haar BMR-prik. Precies op tijd nog, want tussen de BMR-prik en de griepprik moet minimaal 14 dagen zitten. En Emma kan vanaf de 23e de oproep voor de Mexicaanse griep ontvangen en kan dus pas op zijn vroegst vanaf de 24e geprikt worden...
@Giegel: Het wordt weer spannend bij jullie dus! Ik heb zelf 8 IUI's gehad toen we bezig waren voor Jasmijn en ik hoefde gelukkig alleen maar 1 x per cyclus Pregnyl te spuiten. Het lijkt me best zwaar om jezelf iedere dag te moeten injecteren. Hoewel je daar zelf meestal op dat moment niet zo bij stil staat, want het moet gewoon. Ik weet nog dat je echt geleefd wordt als je met zulke behandelingen bezig bent...
@ Lotuss: Mijn dochter en ik zitten in de risicogroep en krijgen dus jaarlijks de griepprik. De inenting tegen mex.griep mag ik nu niet omdat ik probeer zwanger te worden, maar mijn dochter krijgt hem wel. @ Lola: Ik spuit van dag 3 t/m dag 10 ongeveer Puregon en dan op dag 11 de Pregnyl. Dus uiteindelijk prik ik maar 9 dagen. Maar je wordt wel geleefd, met ook nog de ziekenhuisbezoekjes erbij en dan die lange wachtweken....... Hopen dat het deze keer met drie eitjes goed gaat en blijft zitten!
Giegel, dat hopen we met je mee, het is onderhand wel eens een keertje Giegeltijd voor wat betreft een zwangerschap! Lotuss, ik moet zeggen dat we er eigenlijk nog steeds niet uit zijn, over al dan niet enten. Volgende week heb ik voor Alyssa een afspraak staan op het CB, zij moet dan de reguliere enting krijgen. Die vind ik ook heel belangrijk en je zit weer met een periode van 2 weken voor je de andere enting mag laten doen.
En twee weken vind ik persoonlijk nog erg krap op elkaar om van alles in te spuiten. Zeker bij zo'n klein kindje. Ik neig er eigenlijk steeds meer naar het niet te doen.. Maar ik vind het wel moeilijk. Sophie had eigenlijk vandaag haar tweede dktp-hip /pneu moeten hebben. Maar ik heb het dus uitgesteld tot ze minstens een halfjaar is. Ik wil er ook langere periodes tussen laten. Dit heb ik bij m'n andere 3 kinderen niet gedaan maar toen had ik dat gevoel ook niet. Bj Sophie voelt het anders. Vorige keer heb ik wel gewoon geprikt terwijl alles in me zei NEE. (had ik bij die anderen ook niet) Maar m'n gevoel kwam wel uit, al bleek het niet levensbedreigend ofzo achteraf gelukkig, je schrikt wel. Ik heb het al vaker betreurt als ik niet naar m'n gevoel luister. Vandaar dat we het met haar wat voorzichter aan doen.
In het geval van Sophie zou ik ook voorzichtig zijn met enten, zeker omdat ze er de vorige keer best heftig op heeft gereageerd. Maar zoals ik al zei, we zijn er nog niet uit, over het al dan niet enten. Gelukkig hebben onze meiden verder nooit heftig gereageerd op entingen. Ze waren alleen op de dag van de vaccinatie wat slaperiger dan anders. Verder niet.
En dat is best prettig, zo'n rustig dagje. Ik ben er ook nog niet uit hoor...het ene moment denk ik dit, andere moment dat.. daar word ik nou juist zo gek van..
Mijn man krijgt in ieder geval donderdag al de 1e mex griep prik, die valt in de risicogroep (heeft diabetes). Ik twijfel ook over wel of niet de prik aan Rosanne laten geven, mijn man twijfeld niet die wil gewoon dat ze hem krijgt. Maar ben nog niet gerustgesteld over de gevolgen op lange termijn van die prik. Natuurlijk is het net wat Lola zegt je wil ook niet achteraf zeggen van had ik nu maar wel die prik gegeven.
Hey 35+ mama's! Mijn naam is Smoeltje en al sinds jaren vaste onregelmatige prikker op dit forum. Voorheen zat ik voornamelijk op afdeling vruchtbaarheidsbehandelingen en 35+ en zwanger willen worden. Het zwanger worden is inmiddels wel gelukt en we genieten sinds 2 weken van onze prachtig prinsesje. Wist niet eens van het bestaan van deze thread tot Annna zo lief was om mij op de hoogte te stellen Het 35+ zwanger willen worden gaat zo snel dat ik het soms niet bij kan houden, zeker als je zoals ik niet iedere dag forumt. Ga zo dadelijk even een beetje teruglezen hierzo. Hier gaat het inmiddels wat beter met poepen van de kleine AM. Ik kreeg advies van het consultatiebureau om 10 ml extra water aan haar voeding toe te voegen. Zelf ben ik nog wel een beetje gammel, slaat echt nergens op. Ik heb tot 2 dagen voor de bevalling nog intensief gesport, had energie teveel en nu ben ik gewoon een dweil. Een geelgekleurde slappe dweil wel teverstaan Nouja, zal me braaf houden aan de ijzertabletjes en hopelijk heeft dat snel effect, want dit is echt niet leuk.
Hey Smoeltje, leuk jou ook hier te zien! Het is hier inderdaad een flink stuk rustiger dan op het andere topic, dus het is hier meestal niet zo heel lastig het een beetje bij te houden. Fijn dat het goed gaat met jullie meisje en dat haar darmen inmiddels op gang zijn gekomen. Wel vervelend voor jezelf dat je nog zo weinig energie hebt. Hoop mee dat de ijzertabletten helpen. Heb je het al wel bij je VK of gyn nagevraagd of er nog iets anders aan te doen is?
Hey Inez, nee heb eigenlijk niet nagevraagd, wilde deze week wel mijn HB na laten kijken om uit te zoeken of het alweer wat gestegen is. Hey Lotuss , ik weet jullie wel te vinden he! By the way, ik lees dat sommige moeders ervoor hebben gekozen om de inentingen later te doen? Gisteren was het consultatie hier en heb gevraagd of het mogelijk is de inentingen op een later tijdstip uit te voeren. Ze zou het uitzoeken, maar volgens haar moest je het in dat geval zelf betalen??
Vanmiddag dus met Emma naar het CB geweest. Ze kan een wedstrijdje met Raven gaan doen, want onze dame is 80,5 cm lang en weegt 10.350 gram! Verder alles oké, alleen wilde ze de blokjes niet teruggeven aan de arts, maar er lekker zelf mee verder spelen . Maar die geloofde ook zo wel dat Emma iets kan aanpakken en teruggeven. In de wachtkamer staat altijd een driewielertje en nadat Emma Jasmijn daarop zag fietsen wilde het zelf ook proberen. Ze probeerde er zelf op te klimmen, maar het wiel zat haar steeds in de weg, dus moest mama een handje helpen. Maar toen liep ze ook zó met dat ding de wachtkamer door, een erg komisch gezicht ! Emma krijgt de BMR-prik trouwens op 7 januari om 14.30 uur. Dan ben ik jarig. Maar aangezien alle inhaal-inentingen op één dag worden gedaan had ik geen keus. Maar er werd me gezegd dat kindjes die meteen dezelfde dag last van die prik krijgen... Daarna naar de huisarts en Emma bleek inderdaad een schimmelinfectie te hebben. Met een zalfje moet dat binnen 5 dagen over zijn. Voor hubbie meteen een verwijzing voor de uroloog gevraagd, want ik heb inmiddels definitief besloten dat de Mirena eruit gaat! In de wachtkamer bij de huisarts amuseerde Emma zich met het aangeven en aannemen van blokjes ! Lekker toch, die eigenwijze dreumesen...
Hoi Smoeltje, fijn dat ook jij ons hebt weten te vinden ! En van harte gefeliciteerd met je dochtertje. Mag ik vragen wat haar volledige naam is? Tijdgebrek is in mijn geval ook de reden waarom ik niet langer op het andere topic meeschrijf. Ik schrijf namelijk ook nog meer met de december-2006-mama's en de september-2008-mama's, dus dat is af en toe flink aanpoten. En tot 1 oktober had ik een baan waarin ik me verveelde (en dus naar hartelust stiekem kon forummen ), maar sinds 1 oktober moet ik weer 'echt' werken op mijn (nieuwe) werk...
Zoo, flinke dame, die Emma. Wat sneu dat ze een schimmelinfectie heeft. Smoeltje, daar zou ik je geen antwoord op kunnen geven of je de vaccinatie zelf moet betalen als je hem later wilt hebben.
Voordat ook jullie gaan vragen (de decembermama's was het ook al opgevallen...): 'Wie is Raven?', dan kan ik alvast zeggen: 'Een ander september-2008-kindje. Als ik iets algemeens wil vertellen aan alle drie de topics, dan kopieer en plak ik mijn eerste berichtje meestal. En dan krijg je zulke dingen...
Ik hoeft hem in elk geval niet zelf te betalen hoor Smoeltje. Het was helemaal geen probleem zelfs om het uit te stellen.
Ik kreeg trouwens vandaag een oproep voor de griepprik. Dat verbaasde me al, aangezien ik nog nooit een griepprik heb gehad. En je kunt nu ook weer niet zeggen dat ik recent zwanger ben geweest. Eigenlijk val ik onder geen van de genoemde risicogroepen. Als ik wil kan ik 'm maandag of dinsdag gaan halen, nog eerder dus als Jasmijn en Emma. Vreemd...
Ik dacht dat je hem allemaal tegelijk zou krijgen. Vreemd inderdaad dan dat jij hem eerder krijgt dan de meiden. Wij hebben nog steeds geen goed gevoel bij deze enting. Waarom weet ik niet, maar ik heb een beetje het gevoel dat we proefkonijnen zijn voor deze vaccinatie en dat vind ik een naar idee. Zo, ga nu eerst even een hond uit z'n benarde situatie halen en z'n hok schoonmaken. Kom ik daarstraks terug van zwemmen, heeft meneer z'n bench ondergepoept. Het is de laatste tijd ook altijd wat met hem. Vreet hij z'n bench niet op, schijt hij hem wel onder. Ik vind het steeds moeilijker worden om hiermee om te gaan. Er zijn soms echt momenten dat ik serieus overweeg om maar gewoon een andere baas voor hem te zoeken. Maar goed, waarschijnlijk zou ik hem ook wel weer missen als hij er niet was, want om mee te wandelen is het gewoon een wereldhond. Alleen in huis weet hij zich jammergenoeg niet te gedragen. Natas, over honden gesproken, hoe gaat het nu eigenlijk met Raisa. Hebben jullie de uitslagen al en kan er wat gedaan worden tegen haar vreselijke jeuk?