35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, hond en hok zijn weer schoon. Toch wel weer jammer dat een leuke ochtend weer zo $%^%$^%$ moet eindigen.

Vanochtend had Alyssa weer peuterzwemmen en ze deed het echt heel erg goed. Ze wordt steeds makkelijker te sturen in de oefeningen. Vandaag wilde ze zelfs steeds onder water zwemmen en daarbij heeft ze de eerste zwemslagen los gedaan. Mijn grote, kleine, knappe meid!!!

Wanneer ze over 4 maanden op de basisschool zit zal ze naar een nieuwe groep gaan, dan gaan we op woensdagmiddag zwemmen. Ben erg benieuwd hoe ze dat zal gaan vinden. Het blijft in ieder geval wel bij dezelfde zwemjuf en voorlopig mogen we nog met onze kids mee het water in. Gelukkig maar, want ze is er nog niet aan toe om er zonder mama in te gaan.

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames,

Even snel een berichtje tussendoor, tussen het uitdelen van snoep aan 11 november kindjes door :D

Lotuss, ik ga het dan even navragen, want mijn gevoel zegt om niet direct met inenten te starten.
    Gek is dit zeg, 19 jaar geleden stond ik er niet zo bij stil toen met mijn zoon.
    Toen waren de inentingsperiodes ook wel anders volgens mij, maar toch.

@Lola, ik heb je een pb gestuurd ;)
    Heb btw ok de oproep gekregen voor de griepprik, een week geleden. Omdat ik tot de risicogroep zou horen.

Net als Inez heb ik geen goed gevoel bij deze inentingen. Zelf heb ik nooit de griep en haal ook nooit een griepprik.
    Dus ik denk dat ik maar ook pas dit keer, alleen je wordt er zo door overspoeld door de media dat je gaat twijfelen.

3. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Welkom hier smoeltje. Jullie hebben al weer aardig getikt hier, straks is het hier nog moeilijker bijhouden dan in het andere 35+ topic ;) Gelukkig hoef ik daar niet op alles te reageren en zo langzamerhand verhuist het groepje wat ik daar volgde naar hier.

Rosanne vond sint maarten maar niks, we dachten haar leuk bij de deur naar de lampjes en kindjes te laten kijken maar het was alleen maar huilen als de deur weer dicht was. We dachten eerst misschien de pest in omdat die kindjes wat kregen en haar dus ook een koekje gegeven maar dat hielp dus niks. Dus toen maar haar niet meer laten kijken. In dit geval was ik dus blij dat het hier nooit zo druk is, denk dat er zo`n 12 kinderen zijn geweest. Normaal vond ik dat altijd erg jammer, blijft altijd leuk vooral als die hele kleintjes aan de deur komen. Vroeger vond ik het zelf ook altijd zo leuk om langs de deur te gaan en kan me nog goed herinneren dat je op een gegeven moment alleen met een stokje soms nog liep omdat de lampion in de fik was gevlogen.

Blijft een vervelend klusje poep van de hond opruimen :( en als de hond zelf dan ook nog onder zit, is niet echt een klusje waar je op zit te wachten. Onze hondjes gedragen zich gelukkig goed als wij niet thuis zijn en mochten we te lang weg blijven dan doen ze het op een krantje.

Emma ook al zo groot las ik 80,5 cm. Heb hier eigenlijk nog geen opmerkingen gehad van dat Rosanne dingen zou moeten doen die niet bij haar leeftijd horen, ze ziet er denk ik nog te babyachtig uit met haar bolle toetje.

4. @Dombo: Heerlijk om die verhalen over je grote meid te lezen! Minder is verhaal over jullie hond. Wij hebben dit ook meegemaakt en helaas ging het bij ons van kwaad tot erger. Uiteindelijk heeft onze hondje twee keer een poging gedaan om Jasmijn (die toen pas een maand of 4 oud was...) te bijten. Toen besloten wij - op dringend advies van onze dierenarts - om een andere baas te zoeken. Gelukkig vond diezelfde dierenarts een héél lieve nieuwe baas. Zij heeft het daar prima naar haar zin...

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, onze Belgische vriend heeft nog nooit gebeten, maar dat wil niet zeggen dat hij het nooit zal gaan doen. Als hij het inderdaad wel zou gaan doen gaat hij meteen weg.

Hij is altijd wel een mopperkont geweest en nu hij ouder wordt krijgt hij wat last van z'n gewrichten dus dat gemopper wordt er niet minder op.

Het is ook geweldig om te zien hoe rap Alyssa nu gaat. Ze maakt nu echt even een spurt in haar ontwikkeling. Heel leuk. Ik denk dat ze er onderhand ook wel aan toe is om naar de basisschool te gaan. Over 4 maanden, dan heeft ze daar haar eerste 2 weken er al weer bijna opzitten.
    Ze krijgt nu ook interesse in heel andere TV programma's. Niet alleen meer de tekenfilms enzo, maar ook de educatieve programma's vindt ze nu erg leuk.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, leuk, Sint Maarten, al dacht Rosanne er even anders over. Bij ons in de buurt wordt daar niet aan gedaan. Best jammer, want het had me erg leuk geleken om de kindertjes daarvoor aan de deur te krijgen.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Smoeltje, als je geen goed gevoel hebt bij de griepprik zou ik er in jouw plaats ook geen een halen.

Ik heb al wel gemerkt dat mensen in onze omgeving het maar vreemd vinden dat we vooralsnog nijgen naar niet laten voor de Mexicaanse griep. Ze vinden dat we panisch reageren.

Zelf vind ik dat zij panisch reageren en dat het allemaal wel meevalt met deze griep.

8. #1128 Lola, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    @Dombo: Hé... ik zie dat je banner weer is aangepast. Nog maar 3,6 kilo te gaan, geweldig!

O ja, ik had nog een telefoontje van de Media Markt gekregen. De dvd wordt rechtstreeks naar mij toe gestuurd. Fijn! Een dvd-tje kijken is toch leuker dan je door zo'n handleiding heen worstelen. In januari wil ik dan een cursus fotografie gaan volgen. Nog even wachten dus, maar alle cursussen waren net in oktober weer begonnen...

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    :D :D :D

Even een spurtje gemaakt deze week. Moest vanochtend op de weegschaal echt even een paar keer m'n ogen uitwrijven en ben er nog maar een keer op gaan staan, maar toch echt -1.7 kg deze week. Kan er niks anders van maken.

10. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Zeker een hoop 1,7 kilo in een week en dat terwijl je al zoveel bent afgevallen en al bijna op je streefgewicht bent. Meestal gaan die laatste kilo`s erg langzaam. En dan proberen om je eetpatroon goed te houden zodat de kilo`s er niet zo weer aan zijn. Volg je een speciaal dieet of pas je gewoon op met wat je eet?

Ben hier begonnen om geen lekkere dingen meer in huis te halen. Mijn man begint al aardig te mopperen dat er al bijna niks meer ligt wat hij lekker vind dus heb voor hem maar een pak bounty`s gekocht, die vind ik zo ontzettend vies dus hoef niet bang te zijn dat ik daar op aan ga vallen. Voor hem is teveel zoetigheid voor zijn diabetes natuurlijk ook niet goed, maar vind wel dat hij af en toe weleens wat lekkers kan eten. Nu mag hij ook wel een paar kilo kwijt dus is niet zo`n ramp als er wat minder in huis is, hij zit net onder de grens van een bmi van 25. Ben wel al hier begonnen met meer water te drinken en dat is te merken ook, blijf maar naar de wc lopen en door de bevalling moet ik ook echt heel snel gaan als ik moet anders word het dweilen.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, ik eet normaalgesproken sowieso al suiker- en witmeelproduktenvrij ivm candida en hypoglycemie en verder eten we een stuk gezonder en let ik nu heel erg op de calorieën.
    Gewone kaas vervangen door 30+ en smeerkaas 20+, dat soort dingen.

En verder, veel (water) drinken dus dat wordt ook racen naar de WC om te voorkomen dat ik moet dweilen. :D

Goed van je dat je in ieder geval weer bent begonnen met geen zoetigheden meer in huis te halen. Het begin is er daarmee weer.

12. Wel of niet snoepen levert bij mij ook acuut een verschil van 2 kilo. Helaas zit ik vaker op 'wel snoepen' dan op 'niet snoepen'. Hoef het voor mijn gewicht dan wel niet te laten, maar het is natuurlijk ook gezonder...

Jasmijn is trouwens ook met haar conditie bezig... ;)

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Leuk joh, is ze aan het steppen?

Ik ben tegenwoordig 'aan' de Wii Fit Plus. Zitten o.a. extra spellen bij, je kunt er je eigen trainingsschema opstellen en het telt de calorieën die je verbrandt. Vind ik op dit moment wel interessant om te weten. :D

Ben nog op zoek naar leuke spelletjes voor 3-jarigen. Hebben jullie ook al spelletjes voor de kids?

14. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Met bijna 4 al verslaafd aan de wii :) Ik heb hier ook zo`n bord liggen, mijn man wilde hem toen hebben toen hij nog niet zo lang uit was maar heeft er dus amper wat mee gedaan. Ik deed er niks mee omdat ik toen zwanger was en niet wist of het wel zo goed was voor de baby op zo`n ding te staan. Misschien toch weer eens zoeken waar dat ding is gebleven, straks Rosanne ook verslaafd aan spelletjes spelen ;) Zou raar zijn als ze de computer enzo straks helemaal niks zou vinden met 2 verslaafde ouders.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, dat verslaafd aan de WII valt nog wel mee hoor, van Alyssa. Een paar keer in de week doe ik wat spelletjes met haar met de WII. Het leuke hiervan is wel, dat het vrij actieve spelletjes zijn en dat ze daarmee niet rustig op haar derrière zit.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hee ben ik ook weer. Ben de donderdag toch meestal wel afgepeigerd hoor na 2 dagen werken en meteen daarna ook weer op stap op woensdag. We moeten nl nu veel gaan uitzoeken en regelen voor ons huis. Gisteren voor de keuken alles definitief gemaakt.

Over 2 weken krijgen we al de sleutel!! Dat wordt een superdrukke tijd. Sint en kerst op school en tegelijkertijd in huis bezig zijn.

Ik lees van Inez al weer mooie resultaten van het lijnen. You go girl!
    Jasmijn ook al helemaal in shape.

Ziet er toch wel grappig uit dat Wii gebeuren.

Inez, zoek je kinderspelletjes aan tafel of op de computer of Wii?

Wij denken voorlopig nog even na voordat we de oproep krijgen voor de inentingen tegen MG. Ben niet voorstander, maar zou er ook over in zitten als er wat zou gebeuren en we hebben bewust niet ingeent. Bovendien vind ik het risico voor mij als kleuterleerkracht ook wel vergroot.

Ben verder al weer even kwijt wat ik bijgelezen heb. Oh ja, over foto's. Lola koop je een CD met een fotografiecursus?
    Ik had ook graag een cursus willen beginnen, maar met de BV en het nieuwe huis op komst leek het me nog niet handig om iedere week nog een avond de deur uit te zijn. Vind dan sporten belangrijker.

17. #1137 Lola, 12 nov 2009
    Jasmijn moet eerst nog 3 worden... ;)

@Dombo: Wij hebben ook de WII Fit-plus. We hebben het balancebord pas sinds zondag en nu zit er standaard Wii Fit-plus bij...

Roy had dus voor ons allemaal (inclusief de kat ;)) een MII aangemaakt en toen het programma in de gaten kreeg dat Jasmijn nog geen drie was, veranderde haar MII in een baby en mocht ze prompt geen trainingen doen. Ze mocht alleen nog maar gewogen worden in mijn armen ;). Het kind weegt 16 kilo en kan prima zelf op een weegschaal staan, dus nu hebben we maar gesjoemeld met haar geboortejaar. Kan ze fijn met haar eigen MII steppen (in plaats van mijn prestaties onderuit te halen... ;))

Wij hebben nog niet veel spelletjes, maar Jasmijn's verjaardag in december en de naderende Sint gaan geheid de eerste gezelschapspelletjes opleveren. Ze hebben zulke leuke spellen tegenwoordig...

18. #1138 Lola, 12 nov 2009
    Nee, ik wil echt een cursus volgen. In Weert is er pas een cursus gestart van 13 lessen. De lessen worden om de andere week gegeven. Dat lijkt me erg prettig: de belasting is dan toch minder hoog en je hebt dan ook meer tijd om je opdrachten uit te werken.
    Ik hoop dat er in januari een nieuwe cursus start.

Maar tot die tijd hoop ik alvast iets van de trainingsdvd te leren...

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, ik bedoelde inderdaad meer spelletjes voor de WII dan gezelschapspelletjes.

We hebben nog wat spelletjes van vroeger voor kinderen van deze leeftijd. Soms doen we op Alyssa's verzoek wel een spelletje met haar, maar tot nog toe heeft ze er nog niet echt het geduld voor. :D

Wat leuk, over 2 weken al de sleutel. Dat worden inderdaad drukke tijden voor jullie. Maar ... het is voor een goed doel.

Lola, WII spelletjes voor de allerjongsten zijn inderdaad vanaf 3 jaar.

Cindy, de WII vind ik zelf een vrij relaxte manier van in beweging komen. Sporten bij de sportschool is niks voor mij. Ik ben nogal prestatiegericht en als ik dan zie dat anderen veeeeel beter zijn dan ik wil ik dat ook. En dat is nu net niet goed voor mij, omdat ik dan geen maat weet te houden en een fikse terugval riskeer.

Met de WII hoef ik 'alleen maar' m'n eigen prestaties te evenaren of te verbeteren, voor mij is dat gewoon het beste.

20. Ik weet dat Dora een WII-game heeft.

Deel Deze Pagina