Natas, het een plek geven zal niet makkelijk voor je zijn. Meid, ik zou willen dat ik je kon vertellen hoe je dat moet doen, maar dat kan ik niet. Ik kan alleen maar hopen dat het je binnenkort gaat lukken. Weet dat je je wat dat dit betreft hier altijd uit kunt laten meid, als het je te hoog zit, niet voor je houden, maar schrijf het van je af. Het zal de pijn niet meteen wegnemen, maar het lucht in ieder geval wel op! Anna, bij wat Natas schrijft over het mobiel worden van onze kleintjes, kan ik me alleen maar aansluiten. Het gaat allemaal snel, maar wel geleidelijk aan. Je groeit erin mee met wat ze allemaal nieuw leren. Hinke, fijn dat je er weer even was. Kom je snel weer terug? Ben erg benieuwd hoe het met je meisje, met jezelf en met je studie gaat!
Natas, dikke knuffel van mij! En weet: hier op het forum mag je er altijd over schrijven. We zijn er niet alleen voor de leuke nieuwtjes...
Ben vanochtend bij de diëtiste geweest en ze gaat een voedingsplan voor me opstellen waarbij de koolhydraten fllink worden verminderd. Dus (veel) minder knäckebröd en opletten met aardappels, rijst en pasta. Daarvoor in de plaats meer groenten en andere produkten. Verder gaat ze nog even kijken wat ik het beste voor een voedingssupplementen kan nemen en moet ik nog weer iets aan de candida doen die weer aan het opleven is gegaan de afgelopen maanden. Daardoor ben ik de laatste tijd ook best wel weer meer moe. Heb nog wel een redelijke conditie, maar ik merk duidelijk dat ik toch weer minder kan. Da's jammer. En ze vond dat ik nu beter eerst kon werken aan fitter worden en het (strenge) lijnen maar beter even kon vergeten. Want ondanks dat je door een lager gewicht fitter wordt, kost het je lichaam ook weer veel energie als je aan het lijnen bent, waardoor ik in een ficueuze cirkel van extreme vermoeidheid blijf. Daar heeft ze best gelijk in, maar nu ik bijna op m'n streefgewicht zit vind ik het best heel moeilijk om het lijnen nu maar zo plotseling gedag te zeggen. Maar goed, ik ga braaf luisteren en heel geleidelijk m'n calorie-inname weer opvoeren.
@ Dombo: knap hoor, al zo veel kilo's eraf! Ik kan me heel goed voorstellen dat het na zo'n tijd moeilijk is om weer op een andere manier met eten om te gaan. Maar geleidelijk, en inderdaad met de goede begeleiding gaat dat echt wel goedkomen. Je kan beslist trots op jezelf zijn dat je het zo goed volgehouden hebt, en zo ver gekomen ben @ Natas: Het is zeker niet verkeerd om tranen te moeten wegpinken als je leest dat iemand zwanger is hoor ... helaas hoort dat ook bij het een plaats geven en het verwerkingsproces , en staat dat los van het feit of je al een geweldige dochter hebt. Gewoon van je af blijven schrijven, daar ben je niemand tot last mee. Ik hoop dat er ooit een dag zal zijn dat je er wat makkelijker mee zal om kunnen gaan en het verdriet erom dragelijker zal zijn. Ik kreeg gister de oproep om Nilo te laten enten tegen mex.griep volgende week. Wat is jullie mening daarover? Laten jullie jullie kinderen enten? Ik zit er heel erg over in dubio ... Nilo is als reactie op zijn BMR 2 keer in een koortsstuip geraakt, en ik ben doodsbang dat dat na deze enting weer gaat gebeuren. Ik ben nog nooit zo bang en zo erg in paniek geweest als toen.
Xandra, bedankt! Wij hebben nog geen bericht gehad over de entingen en we zijn er eigenlijk nog steeds niet over uit over al dan niet doen. Ik kan me voorstellen dat je in Nilo's geval een enting een eng idee vindt, aangezien hij er al een paar keer door in een koortsstuip is geraakt. Er is ons nog te weinig bekend de gevolgen op lange termijn over de enting. Het betreft een nieuwe enting die op een nieuwe manier gemaakt is en het voelt een beetje aan alsof onze kinderen proefkonijnen zijn voor deze enting. En dat vindt ik een heel vervelend idee. En wat ik ook een vervelend idee vind is, dat de reguliere entingen hierdoor worden opgeschort, terwijl ze daar ook altijd zo panisch over doen. En die reguliere enting vind ik net zo belangrijk. Wat veel mensen eng vinden aan de Mexicaanse griep is dat je er een longontsteking door kunt krijgen. Als je een simpele verkoudheid verwaarloost, loop je dat risico ook. Mijns inziens moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken. Goed je kind in de gaten houden als het het grieperig wordt en aan de bel trekken zodra je het niet vertrouwt lijkt mij het enigste wat je kunt doen als ze ziek worden.
hoi allemaal eindelijk een forum voor 35+ ik ben ook 35 moeder van een zoon van bijna 10 en bezig voor een 2de op het moment verlies ik wat rood bruine afscheding/ongesteldheid of het een in nesteling is geen idee, normaal zit ik ook niet op een forum,en het lijkt me wel gezellig vind het ook wel weer spannend hoor, om zwanger te worden/zijn ook omdat ik voorlopig pijnstillers moet slikken ( ben met mijn gebit bezig) groetjes mamabart
Hallo allemaal, Ik mag me hier nu ook aansluiten, op 6 november ben ik bevallen van een prachtige zoon Xander. Ik was 44 toen het wonder (want zo mag ik het dan wel noemen) gebeurde en ben inmiddels 45. Ik heb nog niet zo heel erg veel tijd maar zal proberen hier het eea te schrijven. Als jullie verder nog vragen hebben, shoot Gelukkig zag ik hier al een aantal bekenden van het andere topic (35 jaar en zwanger willen worden of zijn) en de rest die leer ik vanzelf wel kennen....
Hoi Mamabart, gezellig dat je hier komt meeschrijven. Koffieleutje, daar ben je dan. Hoe is het nu met jou en je kleine man? Lukt het je al een beetje om je bevalling een plekje te geven?
@ Koffieleutje: Heel erg gefeliciteerd met je kleine mannetje @ mamabart: ik hoop dat het snel raak zal zijn met jullie 2e
Welkom hier mamabart en koffieleutje. Koffieleutje nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Mamabert er is hier ook een speciaal topic voor 35plussers die zwanger willen raken: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/89569-35-jaar-ouder-zwangerschapswens-zelfs-zwanger.html Misschien een idee om daar ook mee te gaan schrijven. Heb samen met Rosanne het filmpje gekeken van Danique die aan het lopen was en ze vond het erg leuk. Voor de rest is het hier erg druk, de laatse dagen is Rosanne vervelend met slapen s`nachts omdat er kiesjes aan het doorkomen zijn onder waar ze nogal last van heeft. Van de week wilde ze ook al een dag niet eten omdat het blijkbaar zeer deed. Heb haar avondeten toen ook maar door de blender voor haar heen gehaald zodat ze het toch naar binnen zou krijgen. Wij gaan Rosanne toch de inenting geven , ik wil mezelf straks niet voor de kop slaan als ze erg ziek wordt of nog erger van had ik nu toch maar de inenting gegeven. Rosanne heeft ook nooit raar op inentingen gereageerd , ik zou in geval van die koortstuipen toch verder info vragen. Hier moet je ook naar een speciale balie eerst toe als je kind dus al eerder flink gereageerd heeft op een andere prik. Natas Blijf het zeer spijtig voor je vinden dat Chris niet nog voor een 2e wil gaan vooral omdat je je kinderwens voor hem eigenlijk op zij hebt gezet vanwege zijn kinderen. En die paar jaar dat hij dan bij een 2e ouder is moet toch ook niet uitmaken. Maar ja ik kan er wel zo over denken, hij is toch degene die moet willen. Ik had hem heel graag voor jouw een schop onder zijn kont willen geven om hem van gedachten te doen veranderen. Het zal nog wel een hele tijd duren voor je het een plekje hebt kunnen geven, ik kan je pijn heel goed begrijpen omdat wij zelf ook zo lang op Rosanne hebben moeten wachten. Maar als je er eens flink over wil mopperen hier op het forum gewoon doen.
Vanochtend ben ik voor het laatst met Alyssa op het peuterbureau geweest. Ze is gemeten, gewogen, heeft de gebruikelijke onderzoekjes gehad en is weer APK gekeurd. Ze blijft keurig haar lijntje volgen, maar is ten aanzien van de vorige keer wel flink gegroeid. Toen was ze even stil blijven staan omdat ze steeds ziek was. Verder heeft ze vanochtend op onze verzoek gewoon de DKTP prik gehad, waarmee de knoop over al dan niet enten voor de Mexicaanse griep definitief is doorgehakt.
Cindy, het doorkomen van kiezen kan inderdaad vervelend voor die kleintjes zijn. Hoop dat ze er snel geen last meer van heeft!
Maar hier zitten er ook die weer zwanger willen raken hoor Nou ja, vandaag ongi geworden en tegelijk opgelucht en toch een beetje teleurgesteld ook. Ik denk dat we er toch wel weer voor gaan samen. Eigenlijk is het toch wel zone om de tijd te laten verstrijken als we het wel graag willen. Yara wordt met flesvoeding ook wel groot natuurlijk, mocht de BV niet door gaan tijdens de zwangerschap. En een brusje daar heb je je hele leven wat aan, als het goed is. Maar goed, komende weken/maanden zullen in het teken staan van ander soort klussen, nl in ons nieuwe huis. Hallo Mamabart en Koffieleutje. oh, wat leuk, er roept er eentje mama hier door de babyfoon, die had ik met jasje en al in bed gelegd.
Hinke, van harte gefeliciteerd, 1 jaar alweer! Hoe heb je het gevierd of ga je het vieren? Is ze verwend met veel cadeautjes? Heb je ook even in je hoofd een trip down memory lane gemaakt? Lola, dank voor je lieve plaatje. Xandra, jij ook bedankt. Wij laten Danique wel enten tegen de MG, vrijdag de 27ste mag ze komen. Op de achterkant van mijn entingskaarten van de GGD staat een vragenlijstje, met o.a. de vraag "heeft uw kind een ernstige reactie gehad na een eerdere vaccinatie". Als je op 1 vraag ja antwoord moet je je vooraf melden bij de informatiebalie op de piklokatie. Maar je kan natuurlijk ook al eerder de GGD bellen om dit te overleggen. Inez, ik vind het erg knap van je als het je weer lukt om je eetpatroon om te gooien. Lijkt me best moeilijk. Alyssa alweer de laatste keer naar het CB, wat vliegt de tijd. MamaBart, van harte welkom hier en veel succes met het weer zwanger proberen te worden. Lieve Koffie, leuk je hier ook te zien! Hahahaha Cindy, bij deze nodig ik je hier uit voor een kop koffie met iets lekkers. Pas ik wel op Rosanne (och arme, kiesjes die doorkomen) en mag jij Chris onder z'n kont schoppen! Geweldig hè Anna, als zo'n kleintje mama roept! Kan me wel voorstellen dat je dubbele gevoelens hebt bij het ongi worden. De wens is er maar de tijd nog niet helemaal rijp.
Hinke, van harte gefeliciteerd met je grote kleine meid. Dag Baby, hallo Dreumes. Anna, lief he? Als ze mama zeggen. Die stemmetjes van die kleintjes vind ik altijd zo leuk en lief! En wat leuk dat jullie er toch eigenlijk best wel weer voor willen gaan. BV geven terwijl je zwanger bent is niet onmogelijk. Bij de ZNM mama's zit ook een pril zwangere mama die nog gewoon BV kan blijven geven. Natas, hoe is het nu met jou? Nog steeds zo'n naar gevoel over de afwezigheid van Chris of is dat inmiddels toch weer wat weggeëbt. Makkelijk zal het niet zijn om m'n eetpatroon weer om te gooien, maar ik vrees dat ik geen keuze heb. Zeker als ik weer meer energie wil hebben. Hoe komt het trouwens toch dat 'anderen' sneller dan jijzelf vinden dat je op een mooi gewicht en een mooie omvang bent uitgekomen. Hihi, ik vind het helemaaaaal niet erg om niet meer met Alyssa naar het CB te hoeven gaan, maar dat ze weer een nieuwe fase ingaat ... da's weer andere koek. Onze grote kleine jongedame is nu 98,2 cm en 14.1 kg. Het blijft een ukkie, maar blijft ook heel mooi haar lijntje volgen.
Dat nare gevoel over de afwezigheid van Chris is gelukkig minder. Verder gaat het niet zo, maar goed.