@Linda: heel herkenbaar dat kwijlen. Alicia kwijlt ook aardig. Zij heeft ook haar knuistjes ontdekt en daarop ligt zij ook veel te sabbelen. Maar dat kwijlen hoeft niet perse te maken hebben met het doorbreken van de eerste tandjes. Ik heb gelezen op de site van onlineconsultatiebureau dat het kwijlen te maken heeft met het ontwikkelen van de speekselklieren en de mondspieren. Een goede site overigens met veel informatie. Gelukkig hebben mijn kinderen nog wel een opa en oma (en zelfs nog een overgrootmoeder) van vaders kant. Ja en ook een hele grote broer, die dol is op zijn broertjes en zusje, zolang hij ze maar niet hoeft te verschonen. @Lola: gelukkig dat Emma haar flesje beter lijkt te accepteren. En dat Jasmijn al aan de betere hand is. Het zou niet fijn zijn als ze met haar verjaardag (en de kerstdagen) ziek zou zijn. Ja, ik vond het een groot gemis dat mijn moeder niet meer leefde toen ik zwanger was van Julian (en van Matthijs en Alicia). Ik had het moederschap zo graag met haar willen delen. Zij wist wel van de kinderwens van mij en Cock. Helaas heeft zij niet mogen meemaken dat ik zwanger was van Julian. In de maand dat zij overleed ben ik zwanger geworden. Ze is echter wel zeer nauw betrokken geweest bij Roy. Na het stuklopen van mijn eerste huwelijk (Roy was toen pas vier maanden oud) was Roy bij hen als ik ging werken. Het was voor hen totaal niet te veel; zij genoten er zelfs van. Mijn vader die zeeman was geweest, was vroeger veelal van huis en heeft zijn eigen kinderen niet echt zien opgroeien. Nu kon hij zijn schade inhalen met Roy. @Cindy: Fijn dat je je moeder nog hebt en dat ze zo trots is op haar kleindochter. Julian is ook jarig in december en dan nog wel op Sinterklaas. Lastig met het kopen van cadeaus. Wat geven we voor zijn verjaardag en wat voor Sinterklaas. En met twee kleine jongens die zo weinig in leeftijd schelen en met elkaars speelgoed spelen (nou ja, afpakken, want samen spelen lukt nog niet), weet je bijna niet meer wat je moet kopen. Hè bah, morgen naar de tandarts voor controle. Daar ga ik niet voor mijn plezier naar toe. Julian gaat morgen ook mee. Ben benieuwd of hij deze keer wel in de stoel wil liggen. Dat wilde hij de vorige controle niet. En het kostte ook grote moeite om hem zijn mond open te laten doen. Hij heeft nu al tegen mij gezegd dat hij zijn tandjes niet wil laten zien aan de tandarts.
Jasmijn is weer een heel stuk opgeknapt, maar ik heb haar lekker thuis gehouden. Het leek me niet verstandig om haar naar het kdv te laten gaan nu. Emma weigerde vanmogen het flesje helaas weer...
Wat een gedoe met dat flesje Lola, balen. Leuke fotoserie heb je Mielenl. Vraagje aan de moeders met al wat oudere kindjes : hoe badder je het makkelijkste een baby die te groot is voor het babybadje maar nog niet goed kan zitten in het grote bad?
Vervelend dat het nog steeds niet wil lukken met het flesje hoop dat het snel beter gaat anders wordt dat nog lastig als je weer aan het werk bent. Hier gaat Rosanne in de tummytub, wij vonden het badje al snel erg klein worden. Wij doen Rosanne met z`n 2e in bad want echt handig is zo`n ding niet. Ik heb ook zòn matje gekocht die drijft in het grote bad (easybath) maar die hebben we nog niet geprobeerd omdat we beide niet er echt van houden om in bad te zitten. Het was dan ook ons plan om het bad te slopen, maar nu Rosanne er is houden we hem toch maar omdat het als ze iets groter is wel lekker is voor haar om lekker in bad te gaan. @Goldengirl sterkte bij de tandarts
Zico, het is inderdaad niet zo gek dat Sterre niet veel is aangekomen. Maar dat zal ze vast snel genoeg inhalen. Yelina was ook maar een paar ons aangekomen en de kinderarts maakte zich daar net als ik niet erg druk om. Ze gaf zelfs aan dat kindjes die met een laag geboortegewicht zijn gestart sowieso beter niet te snel konden aankomen. Dat zou nl de kans op vetzucht vergroten voor wanneer ze ouder zijn. Lola, fijn dat Jasmijn het vrijdag weer zoveel beter deed bij het afscheid nemen. Ook al weet je dat het erbij kan horen, je laat je kind toch liever in een andere gemoedstoestand achter op het KDV. Beterschap trouwens voor Jasmijn. Hopelijk knapt ze snel weer op. En gelukkig maar dat Emma haar flesje inmiddels beter lijkt te accepteren en dat ze ondanks je ongi toch nog graag moedermelk drinkt. Oh, lees net, dat ze vanochtend de fles weer niet wilde. Hopelijk morgen wel weer. Goldengirl, op dit moment heb ik minder last en vloei inmiddels al bijna een week niet meer. Hopelijk is dit een trend die doorzet. Ik zou er bijna aan kunnen wennen, aan het niet vloeien. Dat navloeien is puur van het spiraaltje. Ik heb na de bevalling maar iets van 3 1/2 week gevloeid, m'n eerste ongi gehad met 6 weken en met 7 weken is het spiraaltje gezet. Linda, die site is inderdaad mijn baan op dit moment. Ivm m'n gezondheid lukt het me niet om m'n kindertjes te combineren met een baan buitenshuis en hoewel eigen baas zijn best veel uren in beslag neemt, is het voordeel wel, dat ik zelf m'n eigen tijden kan bepalen en daardoor is het voor mij goed te combineren. Nu alleen nog zorgen dat ik er een leuk lopend zaakje van weet te maken. Goldengirl, ik heb mijn zwangerschap ook niet met m'n moeder kunnen delen, aangezien zij al ruim 10 1/2 jaar geleden is overleden. Alleen had ik niet zo'n hele goede band met haar en ik zou niet durven zeggen of ik haar veel zou hebben gevraagd over haar zwangerschap en al helemaal niet over het opvoeden van kinderen omdat zij daarin samen met m'n vader flink wat steekjes heeft laten vallen. Gelukkig heb ik wel een goede band met schoonmama en met haar heb ik het wel eens over m'n zwangerschap gehad. Alleen opvoedkundig gezien vraag ik eigenlijk bijna nooit wat aan wie dan ook, ook niet op het CB. Ik vertrouw wat dat betreft volledig op m'n eigen instinct. Hopelijk viel het mee bij de tandarts. Natas, balen dat je problemen krijgt met je nieuwe leidinggevende over vergaderingen en een landelijke kick of dag. Ik hoop dat hij nog een beetje zal bijtrekken. Huh? Past ze nu al niet meer in het babybadje? Yelina heb ik nog in de tummy. Hihi, supermooi pakje van Danique. Ben benieuwd naar het plaatje met het andere pakje wanneer ze daarin is gegroeid. Mielen, welkom hier en wat een leuke banner met al die foto's. Hier gaat het verder allemaal goed, alleen is het hier even een gekkenhuis. Alyssa ziek, heb ik vanmiddag nog wel naar het KDV gebracht omdat ze er persé heen wilde, maar ze belden me rond een uurtje of 3 dat ze haar toch maar even hadden getempt en ze bleek bijna 39 te hebben. Toen ben ik haar toch maar even gaan halen. Ze wilde niet naar bed, maar ik heb haar lekker op de bank voor de tv gezet. We moesten vanavond ook nog allemaal naar de kapper (vriendin heeft salon aan huis, gaan we altijd heen) en aangezien ze zich redelijk leek te voelen zijn we toch nog maar even gegaan. Wel met 2 auto's zodat ik meteen kon vertrekken nadat Alyssa en ik waren geknipt en de meisjes snel in bed kon leggen. Verder moet ik nog flink wat administratie inhalen wat is blijven liggen toen we aan het verbouwen waren en toen ik verlof had. Dus flink wat werk aan de winkel nog. Nou ja, daar zullen we ook ooit wel doorheen komen.
@Natas: ja, de kindertjes zijn weer aardig opgeknapt. Nog wel snotterig, maar het hoesten is wel minder geworden. Ze eten nu ook weer een beetje beter. Wat dat badderen betreft, ik gebruik voor Alicia zowel het badje als de tummy tub. Het badje begint voor haar echter ook al te klein te worden. Als zij gestrekt ligt, raken haar hoofd en de voeten de rand. Spetteren doet ze overigens nog niet. Als zij dit eenmaal zal gaan doen, ja, dan zal ik echt moeten overstappen op alleen het gebruik van de tummy tub. Als zij eenmaal een beetje kan zitten, dan is het badje wel weer te gebruiken. Het badje plaats ik dan wel in de douchecabine. Om te voorkomen dat zij wegglijdt in het badje gebruik ik dan een badmatje (te koop o.a. bij prenatal). Wat is Danique een leuk lachebekkie. Alicia is ook een vrolijk kind en lacht ook veel, zeker als je tegen haar praat. Helaas wil zij niet lachen als ik haar op de foto wil zetten. @Lola: verdrietig voor je dat jij al op vrij jonge leeftijd je vader moest verliezen. Dat zal wel heel moeilijk voor je geweest moeten zijn. Hij was waarschijnlijk nog niet zo oud? En balen dat Emma weer haar flesje heeft geweigerd. Je wordt er waarschijnlijk wel moedeloos van. En morgen de grote dag voor Jasmijn. Alvast gefeliciteerd met haar verjaardag. Wat gaat het toch allemaal snel hè, van dreumes naar peuter. @Mielenl: ook welkom hier op deze site en veel lees- en schrijfplezier gewenst. Leuke fotootjes van je ventje. De tandarts hebben we weer overleefd. Het was voor controle. Julian had weinig zin om mee te gaan naar de tandarts. Hoeft niet zei hij. Zelfs met het vooruitzicht op een cadeautje wat hij mag uitkiezen bij de tandarts was hij niet echt te paaien. Hij heeft niet op de stoel willen zitten. Het kostte ook wel even moeite om hem toch zijn mond open te laten doen, maar uiteindelijk heeft hij het wel gedaan. Eenmaal terug in de wachtkamer om de jassen aan te trekken, wilde hij niet meer mee. Hij vond het veel te leuk om te spelen aan een tafel met verschillende kralenspiralen. 28 Januari mag ik weer. Beh. Een kies was afgebroken en helaas valt daar geen kroon meer op te plaatsen. Deze moet dan getrokken worden. En later krijg ik dan een brug. Leuke vooruitzichten, maar niet heus. Zie er nu al tegenop.
Inez, beterschap voor Alyssa! Bah Goldengirl, nare tandartsbehandeling heb je voor de boeg. Bedankt voor jullie antwoorden over het badje. Ja het begint nu echt te klein te worden. Ze klapt telkens met haar trappelende beentjes op de rand en haar hoofd ligt klem tegen de andere rand. Een Tummy tub hebben we niet en wil ik eigenlijk nu ook niet meer aanschaffen.
allereerst natuurlijk Jasmijn van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! bedankt allemaal voor het warme welkom die kerel in mijn bannert is Mika, geboren op 16 april dus ruim 8 maanden nu. ik voel me soms zo'n bejaarde muts in die andere topics tussen de meiden van begin 20, dus vind het heel grappig dat er ook een topic is voor 35+ mama's! natas, Mika paste ook al snel niet goed meer in het babybadje (plus dat hij (lees: wij) er altijd een bende van maakten en dat vond ik zonde van het laminaat). Dus sindsdien doe ik hem in het grote bad. Zelfstandig zitten kan hij nog steeds niet, dus gewoon liggend met een klein laagje water. Hij vindt dat helemaal te gek hoor, wat hem betreft wordt spetteren een olympische sport En ik lees ook hier veel zieke kindjes. Helaas loopt Mika al vanaf z'n 6 maanden te kwakkelen. de laatste anderhalve week snotverkouden, geen koorts maar hoest zo erg dat hij intussen als een zeehondje klinkt .....plus twee snot-oogjes die 's morgens helemaal dichtgeplakt zitten. Nou ik ga mijn kanjer maar eens uit bed halen....fijne dag allemaal!
Lieve Jasmijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je weer bent opgeknapt en dat je een fijne dag zult hebben met veel verwennerijen! Mielen, sneu is dat he? Als een kindje al zo lang steeds maar verkouden is. Is het bij hem ook begonnen nadat hij naar het KDV is gegaan? Dat hangt vaak wel samen. Goldengirl, dat zijn inderdaad geen fijne vooruitzichten bij de tandarts. Sterkte alvast. En fijn dat bij jou de kindjes al weer aardig zijn opgeknapt. Hier zit nog steeds een erg sip meisje op de bank ziek te wezen. Ze is eigenlijk al vanaf september (sinds ze naar het KDV gaat) steeds verkouden, maar nu ook voor het met eerst koorts erbij. Ik hoop maar dat ze snel weer opknapt. Natas, nog even over dat badje, toen Alyssa nog niet kon zitten hield ik haar zelf een een zittende houding in het badje. Zo kon ze lekker met haar handjes spetteren en kwam ze niet steeds met haar voetjes tegen de het uiteinde van het badje. Bij gebrek aan een badkamer (we hebben alleen een ruimte van 1x1 m waar een douche en een wastafel inpassen), gebeurde het badderen gewoon op haar kamer. Met een laminaatvloer was dat niet helemaal ideaal, maar wanneer je de vloer meteen droogveegt na het badderen valt het allemaal nog wel mee.
Ik kom me hier ook graag melden. Corien en inmiddels 37 jaar. Sinds 2 maanden de trotse mama van Laura. Laura is geboren na 37/6 weken zwangerschap en gehaald dmv een keizersnee ivm HELLP. Het gaat super goed met Laura, ze slaapt al sinds ze drie weekjes is door en krijgt BV. Zoals we er nu over denken komt er geen 2e.....maar zeg nooit nooit
ja ik weet dat ze op het KDV allerlei kwaaltjes en ziekjes mee kunnen nemen. En ik hoor ook van diverse kanten dat het heel "normaal" is dat je kindje het eerste jaar veel ziek is. Maarja, het blijft sneu als hij ziek is, of verkouden. Bij Mika is het ook nog zo dat het bij hem vaak op zijn luchtwegen slaat, en als dat zo is dan krijgt hij medicijnen via zo'n verstuiver. Dus vandaag toch nog even naar de HA voor alle zekerheid.... Mika was trouwens voor het eerst flink ziek (met hoge koorts) toen hij 6 mnd was. Veel spugen, nauwelijks eten/drinken tot aan bijna uitdrogen aan toe. Ik hoorde van de HA dat ze tot de 6mnd nog de afweer hebben van de moeder, daarna moeten ze het zelf overnemen. Blijkbaar had ik hem hele goeie afweer meegegeven @Goldengirl fijn he, de tandarts......ik bibber ook al als ik ook maar DENK dat ik kiespijn heb! Sterkte in januari! Wel grappig dat je zoontje het wel naar zijn zin had uiteindelijk @Inez voor alyssa ook beterschap!
@ corien nog gefeliciteerd met je dochter laura. klinkt als een heftige periode, met HELLP en een keizersnee ik ben zelf in 2,5 uur bevallen.....vk en kraamhulp waren net op tijd goed hoor, dat ze al doorslaapt!
Corien, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je dochter Laura. Ben je inmiddels weer helemaal hersteld van KS en HELLP? Oja, vergeet ik nog helemaal, zo grappig, Yelina heeft sinds een week of 2 ook in de gaten dat ze voetjes heeft en dat die dingen om haar voetjes uit kunnen worden getrokken. Haha, wie heeft er nu duur speelgoed nodig als je je uren kunt vermaken met je voeten, handen en sokken. Zo, ga nu eerst even Yelina op bed leggen en daarna bankhangen met m'n zieke meisje.
@ Inez ja Mika doet dat ook al een tijdje, iedere keer zijn sokken uittrekken en ze vervolgens in zijn mond stoppen en helemaal nat kwijlen We hebben nu ingesteld dat als hij zijn sok uittrekt, dat wij dan onder zijn voetje kietelen......een lol dat hij dan heeft! Volgens mij heeft hij het al in de gaten als hij aan die sok trekt, dan kijkt hij met zo'n ondeugende blik!
Nog niet helemaal, maar we zijn op de goede weg. Sinds afgelopen week is mijn bloeddruk gedaald en mocht ik stoppen met medicatie. Voel me geestelijk af en toe nog wat labiel, maar dat had natuurlijk ook gekund na een "normale "bevalling. We zijn vorige week verhuisd naar ons nieuwe huis (nieuw gebouwd), het was dus een erg drukke periode. Ben nog maandje thuis, dus hoop dan nog lekker te relaxen en te genieten.
Corien, fijn dat je inmiddels grotendeels hersteld bent. En geestelijk kan het inderdaad wat langer duren. Je hormonen zijn niet zo 1-2-3 uit je lichaam en die kunnen best nog wel even parten blijven spelen. Wel heftig dat je zo kort op je bevalling bent verhuisd. Maar lekker dat je nog een maandje de tijd hebt om nog even te genieten en bij te komen. Heb beide zwangerschappen ook een te hoge bloeddruk gehad. Bij de oudste zat ik denk ik tegen HELLP aan, bij de jongste had ik er minder last van. Ben nu ook sinds ruim een maand van de medicijnen af, maar bloeddruk blijft nog wel redelijk hoog. Steeds 140/95. De ene HA vindt dat acceptabel, de andere niet en bij die laatste sluit ik mezelf ook aan. Vind eigenlijk dat hij toch nog verder omlaag moet. Mielen, haha, ja dat doet Yelina ook. Sokjes uittrekken en helemaal natsabbelen.
he meiden, hier een kort berichtje vanuit duitsland, het gaat goed en sterre eet terug beter. Diarree nog soms. Ik zie jullie binnenkort
Allereerst: Jasmijn gefeliciteerd met je tweede verjaardag ! En Mielen en Corien: Van harte welkom ! Goh, als ik zo bijlees zijn er veel zieke kindjes. Hier gelukkig niet, alleen ben ik zelf verschrikkelijk verkouden ( voor de tweede keer deze maand ) Maar ja, als dat alles is..... Bij mij leven zowel mijn beide ouders als mijn schoonouders nog, ik heb zelfs nog een oma. Een heel vlotte van 87 die op internet alles over haar 6e achterkleinkind nauwlettend volgt. We zetten regelmatig filmpjes en foto's online omdat mijn familie aan de andere kant van het land woont, dus daar kom ik ook niet elke week. Nooit last van gehad, maar nu met Annika vind ik het wel jammer dat mijn moeder zo ver weg is. Oh ja, over die sokjes: ik kwam gister op zoek naar driehoekige kwijlslabbers ( inmiddels gevonden: Skibz ) wat tegen wat de sokjes helpt aan te houden: Sock on. Stond op pagina van hetrietje.nl bij de cadeautips. Dus als je er echt gek van wordt: er is wat voor, kost 5.95 geloof ik. Nou, er wordt een meisje wakker; ik ben er weer vandoor !