35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grr@$%##&^$#$mopper#^&%$scheld, wat een rotdag!

Allereerst ligt mijn lieve autootje ligt aan de rechterkant in puin! Iemand keek lette even niet bij het openen van het portier en 'boink-klats-boem' de rechter zijkant in de puin :x. Die man sprak ook nog eens alleen Turks, dus moest ik de politie erbij halen. Want hij verstond mij niet en ik hem niet, dus heb ik daar eerst zo'n 20 minuten op de politie staan wachten om vervolgens een half uur lang het aanrijdingsformulier in de te vullen en dat met twee huilende kinderen in de auto. Voelde me behoorlijk kl*te en heb het invullen lekker aan de agent overgelaten. Maandag kan mijn auto pas naar het schadeherstelbedrijf, dus de rest van de week rijd ik zwaar voor joker...

Ik had Roy gebeld, voor het geval de politie lang op zich laten wachten en dan kon hij Jasmijn en Emma naar huis (en naar bed) brengen. Heeft hij Jasmijn zonder luier aan in bed gelegd. Dus hele bed - inclusief matras - doorweekt toen ze wakker werd.

En het is toch pas dinsdag de 8e... :(?

2. @Dombo: Jeetje meid, wat een verhaal. Ik kan me volledig bij de rest aansluiten en geef je een dikke knuffel. Je kunt met recht trots op jezelf zijn...

@Natas: Fijn dat jullie weer aan de beterende hand zijn... :)

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat k*t van je auto zeg, daar zou ik ook zeker niet vrolijk van worden. Vervelend dat je auto maandag pas naar het schadeherstelbedrijf kan.

En thanks meid. Jullie zijn lief!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh Lola, wat balen meid!

Hartstikke goed Inez dat je niet aan het snoepen bent geslagen. Knap!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    :D :D En nog steeds is ikke niet aan het snoepen geslagen maar wel begonnen aan een brief.

Vanochtend in het zwembad was het weer tijd voor een vreugdedansje. Alyssa gaat de laatste tijd zo hard vooruit met peuterzwemmen. Ze moesten het water inspringen achter een speeltje aan, ik strekte m'n armen al om haar handen vast te houden, zei ze: 'nee mama, niet vasthouden, ik wil zelf springen'.

En ze deed het ook nog. En nog eens en nog eens, en nog eens ... er kwam geen einde aan, ze wilde maar blijven springen in het water.

Mijn grote knappe kleine meid, onze bijna kleuter. Later met vrijzwemmen in het diepe bad liet ze haar kunstje ook nog meerdere keren zien. Met en zonder vlindertjes.

Mama is TROTS.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihaaa, even een vreugdedansje!

Ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaal!

(zie banner!)

Natas, hoe is het nu met je? Al weer een beetje aan het opknappen? En is Danique ook al weer helemaal koortsvrij?

Lola, al weer een beetje bekomen van de schrik vanwege je auto? Het blijft evengoed flink K*T.

7. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    @ Dombo: Pffff, ik heb echt superveel bewondering voor je dat je het al zover hebt gebracht en het zo vol kan houden!! Knap hoor.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Thanks! Maar het moeilijkste gaat zo nog komen ... op gewicht blijven. Maar ik begin daar wel meer en meer vertrouwen in te krijgen dat ook dat goed gaat komen.

Hoe is het nu bij jou? Zit je inmiddels al een beetje in een ritme?

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Haha, ritme??:( Nilo en Bodhi zitten totaal niet in elkaars ritme. De een slaapt, de ander is wakker, tegelijk willen eten ... om moedeloos van te worden. Er valt dus niks te plannen, of ff weg te gaan. Ik ben al blij als ik ergens op de dag 10 minuten kan vinden om naar de supermarkt hier achter te gaan voor avondeten.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Da's inderdaad lastig en vooral erg druk.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Helemaal super Inez zoals je blijft afvallen!

Mijn bijholtes zitten nog steeds verstopt, niet zo fijn.
    Danique is weer helemaal beter maar sinds een week of 2 zo ongeveer onuitstaanbaar. Niets is goed en alles deugt niet. Ze wil nergens meer langer dan anderhalve minuut mee spelen en tis veel dreinen en huilen. Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij gaat.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, thanks!

Lastig, die fase waar Danique inzit. Hoop met je mee dat ze er inderdaad snel weer uit is.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    :( :( :(
    Ik heb net gehoord dat mijn stiefvader botkanker heeft, bovenop alle ellende die hij al had. En mijn moeder kan helemaal niets meer bolwerken. Klote.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh meid, wat erg. Wat kan een mens hier nu op zeggen. Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen en hopen dat het te genezen is.

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Annna, Lola en Cindy ook bedankt voor jullie opbeurende woorden. En natuurlijk zien we zelf ook wel dat het goed met Mariëlle gaat en dat horen we ook steeds van vrienden/familie met kinderen. En dat ieder kind zich anders ontwikkelt. Mijn vader vertelt dan vol trots dat mijn tweede zus tot ze anderhalf was niet veel meer deed dan op de rug liggen en dat ze toen ineens ging staan en binnen een week kon lopen. En dat soort verhalen horen we natuurlijk meer. En Mariëlle is toch echt wel eventjes vlotter.
    Maar...... ik denk dat dat juist is waar we dan van in de war raken en waarom we zelfs een beetje boos worden op zo'n mevrouw. Als iedereen zegt dat ons meissie zich normaal ontwikkelt, dan kan het toch niet zo zijn dat zo'n test zegt dat dat niet zo is???????? Maar goed. Afgelopen woensdag zijn we naar de psycholoog geweest en die constateerde dat Mariëlle hooguit een maand achterloopt en die kwam zelf met "verzachtende omstandigheden" aan (moe, niet gewend om in een stoel aan tafel te zitten (we hebben meteen een Tripp Trapp gekocht :D), als je twee blokjes in een beker kunt doen, kun je ook drie, maar dat mag dan niet opgeschreven worden, dat soort dingen). En daar raakten we dus niet van in de war. Juist wel grappig om te zien. Sommige dingen kan Mariëlle erg goed (dingen opzoeken onder doekjes, met een blik van "mij houd je niet voor de gek) en sommige dingen kan ze nog niet (vierkantjes, rondjes, driehoekjes op de juiste plek leggen, ehm...... dat kan m'n neefje van drie maanden ouder ook nog niet :(). Al met al waren we wel blij na dat onderzoek.

Had net een enorm smeltmoment: Ik zit aan tafel met een kop koffie, meisje zit in de kinderstoel te genieten van een cracker. En genieten, tja, jullie weten vast wel hoe dat er uit gaat zien bij een kindje van net een jaar........ Haha en ze keek zooooooooooo lief!

Zo, dit was ik, doe even een nieuw berichtje reacties.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, wat verschrikkelijk nieuws! Dikke knuffel van mij. Hopelijk valt het mee. Heel veel sterkte!

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, lastige situatie lijkt me, met je vader en z'n vrouw. Ik kan me voorstellen dat je daar iets mee wilt. En een brief lijkt mij wel een goed middel. Zelfs al zou je hem niet versturen, dan heb je voor jezelf toch op een rijtje wat je nou eigenlijk dwars zit. Ik kan me voorstellen dat dat oplucht en dat het vooral voor jezelf goed is en dat je het niet eens nodig vindt dat hij hem leest. Dat is tenminste mijn ervaring met dat soort brieven.
    Mooi trouwens dat je je doel bijna bereikt hebt en dat het zo goed gaat met het zwemmen van Alyssa.

Lola, wat verschrikkelijk stom zeg! En jij zit er maar mee. Lastig, lijkt me. Duur grapje ook, weet ik uit ervaring. Gelukkig hoef je het niet zelf te betalen (haha, moest er nog eens bijkomen!). Heb je vandaag wel een vervangende auto? Vervelend ook dat de meiden bij je in de auto zaten, kan me voorstellen dat ze daar overstuur van raken. En dan dat akkefietje met het natte bed erachter aan, dan heb je het wel weer gehad voor een maandje, mag ik hopen. Hihi, wat zul jij een geweldige Kerst krijgen :D

Xandra, kan me voorstellen dat het erg druk is, met twee zulke jonge kinderen. En de oudsten zijn nog te jong om echt mee te kunnen helpen, zie ik. Lastig! Ik weet nog dat voor mij in januari van dit jaar (toen was Mariëlle ongeveer zo oud als jouw jongste nu) het voor mij echt een rustpunt was om op zaterdag in m'n eentje even de stad in te gaan en boodschappen te doen. Terwijl boodschappen doen daarvoor eigenlijk niet zo m'n favoriete bezigheid was. Maar ik was zo blij dat ik er even uit was en even "iets voor mezelf" kon doen :D:D. Ik had het idee dat ik thuis alleen maar bezig was met luiers en flesjes en slaapjes. Haha, ik was blij dat ik weer aan het werk mocht!

Cindy, bij nader inzien vind ik het inderdaad toch ook wel heel "fijn" dat ik wel poepluiers ruik. Hier nog geen kiesjes, maar het lijkt wel of ze voortdurend bezig is met tandjes krijgen en dan moeten we ook uitkijken dat niet de hele boel eronder zit.

Annna, mooi dat het zo goed gaat met klussen. En je bofte maar met je chocoladeletter :). Haha, grappig is dat, die letters zijn allemaal even zwaar en toch lijkt het alsof je meer hebt omdat er twee in zitten! Ik had vorige week een M en dat was toch echt anders dan een H! Volgend jaar vraag ik gewoon een andere letter, kan mij 't schelen :D8)

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, Mariëlle gaat echt goed hoor, het is nu eenmaal een feit dat het ene kind het een wat vlotter doet dan het andere.
    Met het een zal een kind misschien wat voorlopen, met het andere wat achter, het komt allemaal vanzelf wel weer goed.

Gelukkig maar dat jullie bij de psych wel een goed gevoel over hebben gehouden, zo te lezen had deze ook een heel wat professionelere aanpak dan de fysio!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goed zo Hinke, lekker genieten van je meisje die het super goed doet!

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dat van die twee letters I wist ik dus echt niet.
    Ik was er zooooo vrolijk van en dan verpest die 'stomme Inez' het helemaal.:p Weg goede gevoel.

Hinke ik moest wel lachen om de eis van driehoekjes en vierkantjes. heu, dat moeten sommige kinderen in de kleuterklas nog leren.

Mooi dat ze psychisch goedgekeurd is ;)

En lekker is het te genieten he, van een smeltmoment. Ik had vanmorgen ook weer zo'n heerlijk ochtendje met haar. Rust, want niet klussen in het nieuwe huis en geen werk. Dametje zag voor het eerst de kerstboom en ging er bijna van staan in de box om hem goed te zien.
    Ze gaat trouwens al wel staan als ze met haar voetjes tegen de kast kan, waar de box tegenaan staat. Maar nog niet aan de kanten waar lucht zit, zeg maar. Dan gaat er meestal een voetje tussen de spijltjes door en lukt het niet.

Natas,
    wat vervelend voor je stiefvader. En wat een naar vooruitzicht met het oog ook op je moeder. pffff
    Ik hoop dat de toekomst oplossingen brengt.

Hoe doe Danique het nu?

Inez,
    Moelijk je verhaal over je vader. Zoiets ligt vaak zo gevoelig.
    Heb je de brief al geschreven? En verstuurd? Niet versturen kan misschien ook wel opluchting geven, alleen zal er dan ook niet veel veranderen aan de situatie. Hooguit in hoe jij er mee om gaat.
    Ik denk dat het belangrijkste is met het 'vergeven of laten rusten' van nare dingen die ouders of anderen gedaan hebben vroeger.
    Misschien helpt het om er over na te denken of de dingen die gebeurd zijn echt bewust gedaan zijn om te kwetsen. Meestal is het natuurlijk onmacht of niet wetende wat te doen.
    Wat het niet goed praat hoor!
    Sterkte ermee.

En nogmaals bravo voor je dieet!!!! Hou het vol deze decembermaand. In Januari zijn er weer velen met je!

Xandra,
    Het gaat voorbij, die gekke drukte van het begin, maar oh wat kan je soms naar iets meer lucht snakken he!

Hier heeft Yara afgelopen week ons (lees mij) heel veel wakker gemaakt 's nachts. gisteren was ik erg tevreden dat ze zomaar 5 uur achter elkaar geslapen had. Helaas wel vanaf 5 uur, terwijl ik natuurlijk netjes wel weer wakker werd om 7 uur.

Ze is heel schor, dus ik denk dat ze 's nachts een rauwe keel heeft en daarom een slokkie wil. Echt doordrinken is het vaak ook niet.
    Ik heb mijn vriend al gevraagd om zo'n drinkding (met een balletje ering voor konijntjes) te monteren in de wieg waar ze
    zelf lekker aan kan lurken.:D

Maar gelukkig is het mijn meissie waarvoor ik er uit ga en dat maakt het toch een stuk makkkelijker. Maar ja, moe ben ik er wel van! Zeker wanneer ik moet werken en er 5h45 uit moet. pfff
    gelukkig is het na de kerstviering woensdagavond voor mij vakantie.

Raar vorig jaar moest ik na de kerstvakantie nog maar 1 maand werken. Yara is nu ook bijna even lang uit de buik dan dat ze er in zat.

Deel Deze Pagina