35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ linda71 pffff 5.95 voor die sock-ons.......wat doet een rolletje ducktape tegenwoordig? ;)
    Wat leuk trouwens dat je oma jullie ook volgt op internet! Mijn oma is vorige week 93 geworden, maar geen benul van het internet hoor! En hier ook ouders die ver weg wonen, we proberen minstens 1x per maand hier of daar af te spreken. En vrijdag is het weer zover. Dan is mijn zus er ook met haar gezin dus de hele familie compleet! Gezelli!

2. @Mielen> ja, dat is ook zo. Gewoon vasttapen die sokken :) :) Hier ook wel iedere maand "live" contact hoor. Maar even een bakkie doen zit er gewoon niet in, dat is wel eens jammer. Ik zie de hele familie donderdag !

Ik heb al een mooie kerstjurk voor mijn meisje gehaald. Dacht ik dat ze nog wel in een maatje 62 zou passen: Mooi niet ! Mevrouw zit met haar 12 weken al in maat 68 :confused: :confused:

3. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Hoe groot en zwaar is Annika dan al? Rosanne krijgt sinds heel kort pas 68 aan en sommige dingen zijn nog te groot. Ik heb zo`n goudkleurig kerstjurkje + haarbandje bij h&m gekocht voor haar in maat 68. Ze krijgt een maillot er bij aan met strikjes er op.Voor ze geboren werd dacht ik ik trek haar veel jurkjes aan omdat ik dat zo schattig vindt. Maar ze heeft er dus maar heel weinig aan gehad, meestal na een keer dragen vond ik het of lastig vanwege de maillot of toch te truttig. Maar met kerst mag het een beetje truttig zijn.

4. Hallo meiden!

Hier ben ik ook weer eens :D . Allereerst heel erg bedankt voor al jullie felicitaties...

Jasmijns verjaardag is heel leuk en gezellig verlopen. Omdat ze nog niet echt beter was, hadden we afgelopen weekend al besloten om wat minder bezoek uit te nodigen en het feest wat later te laten beginnen. Maar goed ook, want Jasmijn sliep gisteren van 11.00 tot 16.00 uur.

Maar de rest van de dag was ze wel erg gezellig en vrolijk.

Vandaag zou ze eigenlijk haar verjaardag vieren op het kdv, maar dat heb ik uitgesteld tot maandag, aangezien ik gisteren nog niet kon beoordelen of ze vandaag wel zou kunnen gaan. Maar ik vond haar vanochtend fit genoeg, gelukkig.

Ook Jasmijn is erg verwend, met onder andere een step, een nieuwe laptop, een theeserviesje, boekjes, puzzels, een pyama ( ;) ) en kleispullen. Vanavond komt ook nog wat bezoek en mijn zus - die in Spanje zit - komt na de jaarwisseling pas.

Even spammen...

Hoezo, ik ben weer beter... ;) ?

5. En voor jullie allemaal...

6. @Cindy: Ik weet niet precies hoe zwaar ze nu is, want het is alweer vier weken terug dat ze gewogen is, en we hoeven in januari pas weer naar het CB. Vanwege de feestdagen kon dat niet anders. Maar toen was ze 60 cm en ongeveer 5 en halve kilo ( Weet de grammen zo niet uit mijn hoofd ). Het is nu voornamelijk de romp dat alles (shirtjes enzo ) niet meer past. Broekjes in 68 zijn nog wel echt te lang.

Die goudkleurige jurkjes heb ik wel gezien bij h&m, die waren ook lief idd. Annika heeft een grijs met roze jurk met een ballonrok, en dan een roze maillot en roze ballerina's erbij. Ook veeeeel zoeter dan normaal, maar voor kerst wel heel leuk om ze een keer op te doffen toch ?

@Lola: Leuke kaart en leuke foto's. Fijn dat ze weer beter was op haar verjaardag !

Voor jullie allemaal:

Fijne kerstdagen !!!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allemaal fijne kerstdagen.

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen

Een fotovanuit het sneeuwgebied duitsland

9. Heeft iedereen een fijne kerst gehad?

Wij hadden gisteren mijn moeder en schoonouders te eten. Normaliter ben ik niet zo'n keukenprinses, maar met een beetje hulp van Appie werd het een zeer geslaagde maaltijd :D !

Vandaag wilden we naar de kerstmarkt in Valkenburg gaan. We waren om 13.40 uur daar, bleek de kassa te sluiten om 13.30 uur... :evil:

Toen maar even naar Prénatal. Ik moest een slaapzak met mouwen voor Emma hebben. Ze is haast uit haar Paccodoek gegroeid, dus ik moet het inbakeren gaan afbouwen. Ik heb na thuiskomst de mouwen van de slaapzak aan het lijfje vast genaaid, zodat de geborgenheid van de inbakerdoek wordt benaderd. En ik moet zeggen: Emma is een half uurtje geleden zonder enig protest gaan slapen... :whistle: !

Het drinken uit de fles ging twee dagen lang fantastisch, maar sinds gisteravond weigert ze weer helaas... :(

@Zico: Hoe vond Sterre het?

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Nog de laatste en de rest volgt later

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Tot vandaag viel het goed mee, nu is ze wat onrustig sinds vannacht

12. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Zo de kerstdagen zijn al weer bijna om. Gisteren zijn we samen met mijn moeder bij mijn broer, schoonzus en hun kinderen geweest. Ze hadden lekker salade gemaakt. Was wel eens lekker om ergens anders te gaan eten zonder bergen boodschappen te halen. Normaal gingen we altijd de 1e kerstdag naar mijn moeder of kwam ze hier heen en dan moest ik evengoed nog aan de slag. De 2e kerstdag zijn we altijd lekker thuis en dan doen we nooit echt wat speciaals. Vorig jaar zijn we de 2e kerstdag lekker uit aan het waaien geweest aan het strand, toen was Rosanne net in de maak :) Met de kleine het strand op dit jaar leek me geen goed plan. Rosanne was vandaag alleen erg vervelend omdat ze moe nog is van gisteren.

Vandaag hebben we voor de rest helemaal niks gedaan, de zoon van mijn broer zat gisteren op de xbox te spelen en toen kreeg mijn man het idee van dat ding kan ik ook weleens aansluiten en proberen om er mee online te komen. Was eerst een hele tijd zoeken naar waar hij de joystick van dat ding had verstopt. (zijn computerkast is nu dus helemaal weer netjes) Alleen het online komen lukt dus nog steeds niet.

Ook nog ff foto`s spamen

Rosanne en mijn moeder

13. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    En nog een foto van Rosanne in haar wipstoel. Het haarbandje wilde ze al snel af, die zakte voor haar ogen.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zico, mooie foto's weer hoor!

Cindy, wat een plaatje.

Lola, fijn dat Emma lekker is gaan slapen in de slaapzak, alleen jammer dat ze nu toch weer de fles heeft geweigerd. Hopelijk valt het kwartje nu snel en pakt ze hem straks gewoon alsof ze nooit anders heeft gekregen.

Hier rustige kerstdagen gehad. Gisteren helemaal niks en vandaag broertje en schoonzus op visite gehad. Zondag gaan we met m'n schoonfamilie naar het Wintercircus van Wim Zomer. Daar gaan we al jaren heen en ieder jaar weet hij weer nog betere artiesten te contracteren dan het jaar ervoor. Ben benieuwd, want hij schijnt zichzelf wederom te hebben overtroffen.

Schoonmama woont hier in de buurt, daar hebben we een paar x in de week contact mee.
    Mijn vader en z'n vrouw wonen ook niet ver, maar die zien we niet zo heel veel. We hebben allemaal andere prioriteiten zeg maar en daar ben ik niet echt rouwig om.

Schoonzus en zwager wonen op zich ook redelijk in de buurt, maar die zien we eigenlijk bijna alleen met verjaardagen, we willen wel vaker afspreken, maar dat voornemen hebben we allemaal al jaren en tot nog toe is het bij een voornemen gebleven.

M'n broertje en schoonzusje wonen wat verder weg, hen zien we gemiddeld 1x per maand, we gaan ook wel eens samen naar de dierentuin ofzo.

Fijn weekeinde en tot volgende week!

15. @Cindy: Is dat jurkje van H&M? Ik heb daar van die chinese jurkjes zien hangen. Ik vond ze erg leuk. Eerlijk gezegd geef ik Rosanne groot gelijk dat ze haar bandje niet meer om wilde, ik vind haar leuker zonder... ;) :)

Ik ben trouwens benieuwd hoe we 'ons' forum na het weekeinde zullen aantreffen...

Emma is weer braaf gaan slapen in de slaapzak :D ! Alleen het flesje baart ons grote zorgen. Als de situatie niet verbetert willen we haar maandag (dan is Jasmijn naar het kdv...) gaan dwingen uit de fles te drinken door haar alleen nog maar de fles aan te bieden. Ik zal dan gaan kolven. Ik hoop echter dat dit niet nodig zal zijn, ik krijg namelijk al tranen in mijn ogen als ik denk aan het drama dat dit met zich mee gaat brengen...

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hallo allemaal,

Na het voorstellen is het even stil bij mij vandaan geweest. Excuses. Iedereen fijne dagen gehad? Hier was het geweldig. Wel druk natuurlijk en nu zijn we allemaal een beetje moe.
    Nog even vertellen dat het mannetje dinsdag nog bij het CB is geweest en toen 7820 gram woog en 67,3 cm lang. Alles + 1 op de curve! Helemaal goed en omdat hij zo netjes groeit hebben we besloten toch nog maar niet over te gaan op de hapjes. Hij doet het goed dus we gaan voorlopig gewoon even door met de flessen (met nutrix).

Ik zal proberen het hier ook wat beter bij te houden zodat ik goed kan reageren op iedereen. Zal wel dat er een jarige is geweest: nog van harte en dat er mooie feestjurken aangetrokken zijn! Mooi hoor.
    Tot snel

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai allemaal!

Hoe is jullie kerst geweest?
    Hier heerlijk. Op kerstavond met m'n stiefmeiden + aanhang en 1ste kerstdag met familie van Chris wel druk, maar gezellig. Op 2de kerstdag konden deze 2 oudjes bijkomen, lekker alleen thuis met Danique'je. Kaarsjes aan, openhaard brandde, veel kerstlichtjes, makkelijk maar lekker eten met het wildzwijngebraad van Appie, filmpje gekeken, boekie erbij, lange wandeling met de hond en Danique ingepakt als een mummie, etc.
    Nu op naar Oud&Nieuw, gaan we vieren met mijn familie. Ik heb mezelf 1 glaasje bubbels beloofd! :)

Ik had een paar dagen geen internet. De vriend van mijn stiefdochter, werkzaam op een IT Helpdesk, had op Kerstavond vakkundig mijn internet eruit geknald en kreeg het niet meer aan de praat. Hij had de hulp van xs4all nodig die er zaterdag pas weer waren.

Met Danique gaat alles weer goed, die is aan het begin van de week 2 dagen ziekjes geweest. Verkouden, hele plakkerige "snot"oogjes en koorts. Gelukkig herstelde ze weer snel, 1 avond was ze echt heel zielig en alsmaar aan het jammeren.

Mielen, ik ga ook es proberen om Danique in een klein laagje water liggend in bad te badderen. Ik heb van mijn stiefdochter zo'n zitje te leen gekregen die je ook in het babybadje kan gebruiken, dat ging wel aardig in het grote bad.
    Ah gosh, Mika ook verkouden en snotoogjes? Danique heeft gelukkig het ergste weer even gehad, ze hoest nog wat en is nog een beetje snotterig. Ook zij heeft even aan de Ventolin gezeten. Beterschap voor Mika.

Inez, ik vind Danique zo beweeglijk maar nog wel 'zwabberig' dat ik niet lekker zou staan met haar 'zittend' in het babybadje als ik alleen zou zijn.
    Dat Alyssa sinds ze naar het KDV gaat ziekjes is heeft er denk ik wel mee te maken. Hier ook zoals je weet, helaas. En mijn verkoudheid begint nu pas wat te zakken. We waren bij de HA dinsdag die doodleuk tegen me zegt dat dit vaak bij jonge ouders zo is, zucht.

Corien, welkom hier en gefeliciteerd met je dochtertje!

Linda, met 12 weken al in 68, da's een grote meid!
    Danique is nu 21 weken (moest het nakijken, hihi) en ze draagt 62. De laatste keer woog ze 5 1/2 kilo.

Lola, schreef het net al ergens anders : ook wij moeten snel een slaapzakje kopen want Danique is bijna uit de Paccodoek gegroeid. En dan zal de overstap van wieg naar het ledikantje in haar slaapkamer ook wel snel volgen, snik.
    Wij hebben de bak van de kinderwagen dit weekend naar zolder verhuisd en het zitgedeelte gemonteerd. En dus voor het eerst in het grote bad gebadderd. Dat waren alweer genoeg emotionele momenten voor 1 weekend, zeker nadat we met kerst alle filmpjes vanaf het prille begin hadden gekeken, hahahaa.
    Och heden, je gaat misschien de hongermethode uitproberen voor het flesje? Ai ai wat zal dat een zware dag voor je worden. Ik krijg het al niet over m'n hart om het op het KDV te laten doen, elke keer krabbel ik weer terug.

Over familie : mijn moeder en Danique's enige oma woont 60 kilometer hier vandaan. Zonder files is dat zo'n 3 kwartier rijden, maar dan zeg ik er dus ook wat bij. Ze probeert hier 1x per week te komen.
    Mijn zus probeert dat ook, zij woont 90 kilometer bij mij vandaan.

18. Ik heb ook al een goede reden om terug te krabbelen hoor, want Emma is goed ziek...

19. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    @Lola Hoop dat Emma snel weer beter is. Gaat lekker daar, eerst Jasmijn ziek en nu Emma :( EN ja het jurkje komt bij h&m vandaan. Het haarbandje stond in het echt liever dan op de foto. Ik hoopte dat ze het jurkje ook nog met mijn verjaardag zou passen (februari) maar denk niet dat dat gaat lukken. Ze begint nu aardig te groeien. Vanavond woog ze hier thuis op de weegschaal 6740 gram. Dat is 7 ons meer dan ze woog op 4 december.

Ben zo langzamerhand alle 62 kleding uit de kast aan het verwijderen en aan het uitzoeken van wat weg kan en wat ik wil bewaren. Ik wilde eerst bijna alles bewaren maar leek me toch niet echt leuk dat als ik ooit nog het geluk zou hebben dat er een 2e zou komen dat deze dan heel vaak kleding draagt wat Rosanne ook aan heeft gehad. Dan straks bergen foto`s waar ze beide hetzelfde op zouden dragen.

Rosanne slaapt hier ook nog bij ons op de kamer. Er werd tegen ons gezegt dat ze met ongeveer 3 maanden het beste naar haar eigen kamertje kon verhuizen, maar wij vinden het nog veel te fijn dat ze bij ons ligt en ze past nog prima in haar wiegje. Ben blij om te lezen dat er dus nog meer kindjes langer bij de ouders op de kamer slapen. Wij hebben Rosanne hier al snel in een slaapzakje laten slapen omdat ze graag de dekens van zich afgooide en dan erg koud lag. En gelukkig nooit gemopper gehad met haar.

Ik ga hier mijn bed opzoeken. Sinds Rosanne er is lig ik er een stuk vroeger in dan daarvoor. Rond deze tijd ben ik al wel uitgeput.

20. @Cindy: Als het jurkje wat te kort wordt, kun je het ook nog gebruiken als tuniekje op een broekje... :D

Emma heeft het helaas goed te pakken. Ze heeft zulke erge hoestbuien dat ik af en toe bang ben dat ze er in blíjft... :cry:

Toen ze haar vitaminedruppeltjes kreeg, begon ze ook al meteen te hoesten en te kokhalzen en kwam er een hele golf oude voeding naar buiten...

Deel Deze Pagina