Hinke wat ben jij goed zeg !! D Hier gaat alles zijn gangetje, kerst is (gelukkig) weer achter de rug, best vermoeiend met zo`n klein ukkie. Xander heeft verder geen kv nodig gehad. Ik heb hem eens gewogen vandaag, heb zelf een weegschaal gehuurd. Hij komt netjes 100- 130 gr per week bij. Met zijn 3180 gram is het nog steeds en klein poppetje hoor.
Anna, helemaal geen pauze joh! Ja, dan wordt even kolven lastig. En pittig zeg, echt de hele tijd met de kindjes zonder even rustig adem te kunnen halen. Maar idd grote kans dat je met 2 werkdagen gewoon door kunt blijven voeden de dagen dat je thuis bent. Je hebt wel grote kans dat Yara die avonden en nachten nog meer gaat komen dat je al gewend bent. Beterschap voor Yara! Inez, ik kan me heel goed voorstellen dat je er huiverig voor bent in je oude eetpatroon terug te vallen als je nu gaat meerderen. Maar een nieuw eetprobleem is ook zeker de bedoeling niet, dus meerderen zal wel moeten. Lijkt me erg lastig in je eentje, gelukkig heb je hier straks hulp bij. Hinke, hahahaha nee hier zet Chris de kastjes in elkaar hoor! Ik zet koffie en geef hem complimentjes Wat knap dat Mariëlle de loopkar achteruit doet en probeert te draaien! Danique loopt inmiddels prima los maar als ze de kar gebruikt rijdt ze zich nog steeds klem tegen de muur, blijft dan staan en wacht tot ik haar help. Zo niet, loopt ze verder en laat ze 'm staan. Wat een schattige foto! Enige loopkar zeg, en wat een lief poppetje is Mariëlle. Fijn dat Xander goed aankomt Koffie. Zal nog wel even duren eer hij een beetje een inhaalslag in gewicht heeft gemaakt. We zijn vanmiddag met Danique de eerste loopschoentjes gaan kopen, en natuuuuuuuuuurlijk zijn ze schaaaaaaaattig! Donderdagmiddag gaan we voor het eerst met haar naar de kapper. De piekjes beginnen nu wel erg raar overal uit te steken. Helaas heeft ze waarschijnlijk de haarsoort van haar vader geërfd, en dat is dun. Heel erg dun. Ook heeft ze nog erg weinig haarimplant, het lijkt allemaal wel wat maar als je even je hand er doorheen haalt zie je kale stukjes. Morgen heb ik vrij genomen maar brengen we Danique wel voor 1 dagje in deze kerstvakantie naar het KDV. Ik ga dan met hem in een paar auto's testrijden. Als het weer tenminste mee zit, ik had het zo leuk gepland. Woensdag moet ik werken, dan is Danique de hele dag lekker bij haar papa. Die geluksvogel heeft 2 hele weken vrij.
Leuk he Natas, die eerste schoentjes kopen. En natuurlijk zijn die altijd erg schattig. Heb je lekker proefgereden vandaag? En succes alvast voor donderdag bij de kapper met Danique. Ben daar vorige week met Yelina zelf een beetje mee aan het stoeien geweest. Klein stukje van haar pony af, in de nek een stukje korter en bij de oren even een beetje recht afgeknipt. De volgende keer wordt wel een ritje naar de kapper, want dan mogen ze er een beetje een modelletje inknippen. Dat kan ik toch echt niet zelf.
Hey lady's Nou, sneeuw is weer gelukkig ( was wel een mooi gezicht) gesmolten dus we kunnen weer naar buiten. Inez, bedankt voor je tip, ik heb het geprobeerd en het lijkt te helpen. Ze heeft het niet meer zo heftig dat haar adem helemaal stokt door het harde zuigen aan de fles. En wat het afvallen betreft: dat gaat je zeker lukken die laatste kilo's en ook je eetverslaving heb je straks onder controle. Moet gewoon lukken, zeker als je al zoveel discipline hebt. in het verleden woog ik 10 kilo teveel ( met mijn 1.60 is 72 kilo best zwaar) en ik had ook een eetverslaving, ontwikkeld na mezelf uitgehongerd te hebben. Ik woog in mijn meest extreme periode ( at toen hele dagen bijna niets, alleen water en wat groenten) 53 kilo. En toen ik ging eten kwam ik binnen 3 maanden 19 kilo aan! Het heeft me jaren gekost om die kilo's er af te krijgen omdat ik mijn hele stofwisseling om zeep had geholpen. Maar het is gelukt en ik heb gelukkig nooit meer last van zulke extreme uitersten. Dus daarom denk ik dat het je gaat lukken!
Koffieleutje, ja ze is de afgelopen weken enorm gegroeid niet normaal meer.Kleding waar ze een maand geleden in zwom is haar nu bijna te klein. Maar desondanks zit ze net onder het gemiddelde qua lengte. En ook hier kreeg ik te horen dat ik niet moet gaan vergelijken. ik vind het best, ze oogt en is gezond en tevreden. Ik lees dat je het al opgelost hebt met Xander, maar ik geef zelf geen borstvoeding. Wat ik wel weet van vrouwen die BV geven is dat ze of extra kolven ( maar dat doe jij niet) of het combineren met flesvoeding. Nou dat heb je al gedaan, zou ik ook doen. Hoe voel je je overigens na je bevalling?
Ja, ik realiseer me dat het ook heel snel kan gaan. We zijn er nog niet helemaal uit, ene moment denk ik: ja! Andere moment, als ik erg moe ben, denk ik: dit is wel genoeg zo. Maar we hoeven gelukkig niet direct te beslissen en misschien wordt die beslissing wel voor ons genomen door moeder Natuur
Natas, ik lees dat jij een Mini wil/gaat aanschaffen? Leuk auto's, vanochtend toevallig met husband een Mini gespot, weet niet welke het was. Maar vind het zulke leuke auto's, helaas nemen wij 'alleen' 1 auto,maar als ik extra budget had dan had ik zeker een Mini genomen. @ Annna, sinds een paar dagen heeft AM haar handjes ontdekt. Ze houd ze dan gestrekt voor zich en kan er urenlang mee zoet zijn. Het gaat dus de goede richting op Jeeeeuuh! Ja, we hadden ervoor gekozen Kerst hier te vieren vanwege het gemak voor ons, we hoefden dan niet te reizen. Zelf heb ik niets met Kerst, maar aangezien mijn man en z'n familie het wel vieren doe ik gezellig mee. Ben wel blij dat het weer voorbij is, want was erg druk in huis met 20 man. Wat 2de betreft, we gaan het zelf proberen denk ik zonder medische hulp want dat was echt drama en wil ik liever niet meer meemaken als het niet hoeft. Maar in januari hebben we een laatste controle door de gyneacoloog, zal het dan voorleggen want ze zullen beginnen over voerbehoedsmiddelen.
We tobben nog een beetje af met een ontsteking in de buik, waardoor de wond is opengegaan, daar komt nu heel veel vuil uit. Ik wordt wel iets fitter dus das wel mooi. Hoe gaat het met jou ?
Dames, ik ben denk ik de komende dagen niet online en het is nog maar 2 daagjes naar het nieuwe jaar. Dus: http://thumbs.dreamstime.com/thumb_454/12586537728b0vaa.jpg
Oh, dat is minder Ik had het al met die paar hechtingen, dus laat staan als je een grote wond heb zoals in jouw geval. Kan je wel langer thuis blijven? Volgens mij wel toch? En gelukkig voel je je al wat fitter, herken dat gevoel. Dat je beetje bij beetje weer een beetje mens begint te voelen haha. Gaat wel goed, moet zeggen dat alle energie die ik had tijdens de zwangerschap als sneeuw voor de zon lijkt te zijn verdwenen. Kan, als ik geen afspraken heb staan, een gat in de dag slapen. Maar zoals jij voel ik me wel beetje bij beetje fitter worden.
Smoeltje, fijn dat het bij AM ook lijkt te helpen. Wij hebben er zoveel baat bij gehad. Koffieleutje en Smoeltje, bevallen (of het nu op de natuurlijke manier of via KS gaat) kost flink wat energie. Herstellen van een bevalling, het wennen aan je nieuwe leven met kleintje erbij ook, dat heeft even tijd nodig, maar dat gaat echt weer goedkomen. Gisteren met de post had ik even een emo-momentje. We kregen een kerstkaartje van ... Alyssa. Had ze op het KDV gemaakt. Zo lief. Stond echt met tranen in m'n ogen het kaartje te bekijken. Begin deze maand was er ook een vroeger Mavo-vriendinnetje van me overleden. Ik heb haar ouders een condoleancekaart gestuurd en eergisteren kreeg ik een kaartje van ze terug. Daar kreeg ik ook tranen van in m'n ogen. Ben echt zo'n emo sinds we de meisjes hebben. Ze wisten nog precies wie ik was, hadden het erg op prijs gesteld dat ik ze een kaartje had gestuurd. Mijn vroegere vriendinnetje was alleenstaand, woonde op zichzelf, was vegetariër en at alleen maar biologisch en is plotseling overleden. Haar vader heeft haar in bed gevonden toen hij bij haar kwam klussen. Vreselijk, om zo je kind te moeten vinden. Hij heeft het er erg moeilijk mee. Hoop maar dat ze dit verdriet een plekje weten te geven. Stuur ze nog wel een kaartje of briefje terug.
Smoeltje, ik zie dat we even lang zijn. Ben ook 1.60m. Het liefste wil ik er nu nog zo'n 3 kilo af. Dan weeg ik zo rond de 58/59 kilo. Op m'n lichtst woog ik ongeveer 55 kg, voelde me daar net niet meer lekker bij. 5 1/2 jaar geleden woog ik op m'n zwaarst bijna 87 kilo. Ben toen 15 kg afgevallen. Daarna ging toen best goed ondanks dat er een zwangerschap (Alyssa) tussenkwam. Het ging mis na m'n eerste MK. Ben toen weer gaan emo-eten, dat heeft zo'n 2 1/2 jaar geduurd tot bijna een jaar na de geboorte van Yelina. In juni lukte het me weer om in ieder geval de suikers te laten staan en een paar weken later heb ik m'n eetpatroon behoorlijk omgegooid. En het resultaat mag er zijn. Als ik jouw verhaal zo lees raak ik er steeds meer van overtuigd dat het mij ook gaat lukken om straks niet meer extreem te gaan (vr)eten. Blijf het nog wel eng vinden. Over het algemeen heb ik eigenlijk geen behoefte meer om te snoepen, maar die behoefte komt wel steeds opzetten als ik weer een tijdje maar weinig energie heb. Maar goed, nog een maandje en dan mag ik weer naar de diëtiste.
Dombo, het lijkt me inderdaad lastig dat je nu weer meer moet eten. Ik zou ook bang zijn om weer aan te komen (heb ik wel ervaring mee ). Kastjes in elkaar zetten vind ik eigenlijk wel leuk werk, al kan ik nog wel eens mopperen als het niet lukt. Gisteren kwam de TrippTrapp en die heb ik ook maar even in elkaar gezet terwijl Mariëlle door papa beziggehouden werd. Ik kwam er net wel achter dat ik de "voetenplank" er verkeerd om in gezet heb, maar volgens mij maakt dat niet uit. We hadden trouwens de week voor Kerst al een pakketje thuis gekregen, maar voordat we hem in huis hadden, hadden we al bedacht dat we waarschijnlijk de verkeerde kleur hadden. Blank hout staat toch niet zo mooi bij onze kersenhouten tafel. Dus ik vorige week weer naar de winkel om hem te ruilen. En dan kun je er weer een week op wachten, zeker in deze tijd. Maar...... hij staat en hij is prachtig! En Mariëlle vindt het geweldig om aan tafel te zitten. Geweldig trouwens, die kaart van Alyssa. Zou ik ook van smelten. En dat je emotioneel wordt van het overlijden van een oud-klasgenootje kan ik me ook helemaal voorstellen. Poeh, dat is toch schrikken? In het dorp waar m'n vriend vandaan komt (wonen we nog vlakbij, komen er best vaak, goede vrienden wonen er) is vorige week een vrouw van 37 overleden na een hersenbloeding. Alleen al het idee dat dat kan, bij iemand die jonger is dan wij, het is maar goed dat je daar niet dagelijks bij stil staat, want dan heb je geen leven meer toch? Mooi dat je die ouders hebt laten weten dat je meeleeft! Natas, heb je al een Mini aangeschaft? Ik vind het wel grappige autootjes, maar ik vraag me wel af of zo'n ding wel ruim genoeg is. En ik ben erg blij met m'n Toyota Yaris, omdat hij zo'n lekker hoge zit heeft en dat is voor m'n rug wel zo fijn. En de eerste schoentjes, ach. Ik kan me nu al voorstellen hoe schattig . Haha, soms vraag ik me ineens af sinds wanneer ik zo'n muts ben geworden. Mariëlle is inderdaad een mooi popje. Haha, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. . Heel objectief genomen is het natuurlijk een prachtkind. Maar het is vooral fijn dat het zo'n blij kind is. Ze heeft voortdurend de grootste lol. Behalve vanochtend trouwens. Ze was om vijf uur wakker en voor het eerst heb ik haar meegenomen naar ons bed. Anders gaat één van ons even met haar op haar kamer zitten, maar het was nu zoooooooooooo koud! Dus zijn we lekker in ons bed gekropen. Madam zocht een holletje en viel uiteindelijk met haar hoofd op MIJN beer in slaap. Heeeeeeeeel schattig. Ik kon alleen niet meer slapen . Die loopkar is trouwens van Ever Earth, mooi houten speelgoed hebben die en niet zo heel duur. Deze was 10 euro duurder dan een verschrikkelijk geval van kunststof en tja, mijn oog wil ook wat. Koffieleutje, lijkt me erg vervelend, zo'n ontsteking. Ik hoop dat het snel beter gaat. Smoeltje, doe lekker rustig aan. Daar is deze tijd voor bedoeld! Toen ik nog verlof had, ging Mariëlle vaak vrij snel weer slapen na de eerste fles en dan ging ik ook lekker weer slapen. Dat werkte bij mij beter dan 's middags naar bed. Ik zit hier trouwens even lekker te spijbelen nu. Kind op kdv, man aan het werk, bakje koffie erbij en ik zou er eens flink tegenaan met de studie. Maar natuurlijk eerst even mail checken en van het één kwam het ander . Moet nu wel iets gaan doen, want wat dat betreft is de dag maar kort. KDV gaat om vier uur dicht, dus daarvoor moet ik M alweer ophalen. Hoe vieren jullie Oud en Nieuw? Wij gaan naar vrienden met twee kinderen (6 & 8), hebben we al een paar keer gedaan en dat is altijd heel gezellig. Vorig jaar zijn we thuisgebleven en hebben zij het met twee andere stellen met kinderen gevierd. Zegt hun zoontje later dat hij het wel leuk vond, maar dat het met ons toch gezelliger is. Hahaha, leuk toch? En nu is het natuurlijk helemaal leuk, met Mariëlle.
Wij blijven lekker thuis met de meisjes en onze honden. Hier is het lekker rustig qua vuurwerk en we willen het ze op hun oude dag niet meer aandoen om elders oud en nieuw te vieren waar het wel druk is qua vuurwerk. Schoonmama komt hier om bij de vuurwerkdrukte bij haar te ontvluchten en verder blijven we lekker rustig thuis de komende dagen. Morgen komen broertje en schoonzusje nog even langs en verder denk ik niemand. Vader en ega weten dat we vanwege onze hondenschatjes liever niet weggaan met deze dagen maar zijn tot nog toe nog niet deze kant opgekomen. Verwacht niet dat het dit jaar anders zijn.
Ik wil iedereen een gelukkig en gezond 2010 wensen. Rosanne heeft door alle knallen heen geslapen. Werd hier redelijk wat vuurwerk afgestoken dus viel mij mee dat ze niet wakker is geworden.
Hetzelfde voor jou Cindy. Hier hebben de meisjes ook lekker doorgeslapen, maar dat is niet zo gek. Wij wonen in het buitengebied en daar wordt altijd erg weinig vuurwerk afgestoken. Vandaag lekker rustig dagje. Broertje en schonezus komen vanmiddag even langs en verder even heerlijk niks.
Nou, oud en nieuw was hier geen succes. Wij hebben met een doodsbang kind gezeten... Al de hele dag was Jasmijn steeds erg angstig als er een rotje of ander knalvuurwerk werd afgestoken en rond 22.45 uur werd ze huilend wakker. Ze heeft vervolgens tot 1.15 uur bij ons beneden gezeten. Om de knallen maar niet hoeven horen (en misschien ook wel uit nervositeit) stond haar mondje in die 2,5 uur letterlijk geen seconde stil. We mochten ook niet bij het raam gaan kijken en zelf wilde ze alleen het vuurwerk op tv zien . Toen ze vanmorgen tegen 8.30 uur wakker werd, zag ze erg bleek en wilde ze niet eten. Van vermoeidheid, dachten we eerst. Maar ze blééf ondertussen maar zeggen: 'Hoef niet bang van vuurwerk te zijn!'en was duidelijk nerveus. Tegen de middag moest ze er zelfs ineens flink van overgeven. Echt zielig vonden we dat! Ze wilde ook absoluut niet naar bed 's middags en vanavond heeft het ook nogal wat moeite gekost om haar in bed te krijgen. Ik heb nooit wat gehad met knalvuurwerk, maar nu mogen ze het wat mij betreft dus best verbieden! Emma heeft overal doorheen geslapen. Best knap, want de babyfoon - die op de overloop staat - sloeg maximaal uit van de knallen.
Agossie, arme Jasmijn. Wat vreselijk om je kind zo bang te zien voor het vuurwerk. Hoop dat ze snel minder angstig wordt. Gelukkig maar dat Emma in ieder geval wel overal doorheen geslapen heeft. Daarstraks heb ik zo'n vreemd telefoongesprek met m'n vader gehad. Belde op voor de gebruikelijke nieuwjaarswensen, werd me toch een partijtje koel gereageerd. Denk dat ze nog steeds boos zijn. Ben over 2 weken jarig. Ben benieuwd of ze überhaupt komen en hoe of de sfeer zal zijn als ze al komen.