35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Na eerst vorige week een behoorlijk zieke Alyssa, daarna een ziek mannetje, kon het natuurlijk niet uitblijven. Yelina is ziek. Buiten de waterpokken vorig jaar is ze nog niet eerder ziek geweest en ik vind het bij haar maar niks dat ze vanmiddag met 39.4 naar bed is gegaan. Had vanochtend nog 38.2.

Ik kijk steeds maar even bij haar om het hoekje om te zien hoe of het gaat. Hoop maar dat de koorts niet nog veel verder is opgelopen en dat ze snel weer opknapt.

Verder heb ik vanmiddag maar eens even flink huisgehouden in mijn klerenkast, dat was toch best een lekker gevoel moet ik zeggen, zo'n grote opruiming in mijn kast en plaats maken voor de nog nieuw te kopen kleding.

Op het andere topic opperde iemand al dat ik spullen op marktplaats moest zetten, lijkt me inderdaad een goed idee, al vind ik wel dat ik de komende tijd eerst maar eens moet bewijzen dat mijn overgewicht deze keer echt voltooid verleden tijd is. Voelt op de een of andere manier toch wat veiliger.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Meiden, ik wil het toch even kwijt. Bedankt voor alle steun die ik de afgelopen maanden gedurende m'n 'afvalrace' mocht krijgen en die ik nog steeds van jullie krijg. Jullie zijn lief!

Hoop dat jullie me wat dit onderwerp nog niet 'zat' zijn, want ik heb ook jullie steun nog hard nodig de komende tijd.

Al heb ik er alle vertrouwen in, dat het deze keer helemaal goed gaat komen met alle ondersteuning die ik tot nog toe heb gehad en nog steeds krijg.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Beterschap in de ziekenboeg Inez.

Tuurlijk krijg en hou je onze steun voor zo'n super prestatie!
    Ik weet nog maar al te goed van het stoppen met roken hoe belangrijk steun en begrip is.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dank je wel lieve Natas!

De ziekenboeg was gisteren goed gevuld, Alyssa was nog met een buikgriepje thuisgekomen, heeft niet gegeten maar wel een paar keer gespuugd. Ook Yelina heeft haar eten gisterenavond niet binnengehouden.
    Beide meisjes lijken weer te zijn opgeknapt, begin nu zelf wat grieperig te worden, de ziekenboeg wordt dus nog niet gesloten.

Heb de opticiën maar even gebeld of het heel erg is als ik een andere keer kom en dat was geen probleem. Ook was het geen probleem om het montuur nog even achter te houden.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, weten jullie hoe het komt dat een draak vuur kan spugen?
    Heel simpel, omdat hij brand in zijn buik heeft.

Dat is me net door Alyssa verteld. Weer wat geleerd. :D

6. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dombo leuk he al die reacties, vooral als je oud klasgenoten tegen komt die mij altijd hebben gepest en nu zelf uit de kluiten gewassen zijn terwijl jij er lekker slank bij loopt :)

ik heb hier de laatste paar dagen een huilerig mannetje. het lijkt wel of hij ontzettende honger heeft en ik niet genoeg BV meer heb.(is mijn mening, en ik moet eerlijk toegeven dat de omgeving mij ontzettend onzeker maakt "is je Bv nog wel voldoende bla bla" ) leg hem zowat om het uur aan maar helpt geen fluit. Hij blijft huilen en op zijn vuistjes sabbelen. Ik baal hier enorm van moet nu echt elke dag al aanvullen met een flesje van 60 ml. Vannacht was het ook raak, ben de hele nacht met hem in touw geweest. Allen sochtends heb ik meer dan genoeg dan gaat hij net zolang door tot hij overloopt) Bij mijn dochter heb ik tot ze 15 maanden was kunnen voeden. Ik durf ook niet zo door te gaan tot de BV op peil is gezien zijn lichtgewicht. Baal baal. Bah ik baal hier echt van !

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, vervelend dat Xander de hele dag door honger lijkt te hebben. Misschien een idee om eens contact op te nemen met een lactatiekundige voor tips?
    Kan me voorstellen dat je omgeving het je er in dit geval niet makkelijker op maakt. Maar laat je niet gek maken meid, stress is niet zo heel erg goed voor de melkproductie.

Maar misschien een domme vraag hoor, maar zou niet inmiddels de BV al volledig op gang moeten zijn? Weten Anna en Natas vast wel meer van.

De reactie van anderen is inderdaad geweldig. En op zich ben ik op school ook wel eens gepest met m'n gewicht, maar zo zwaar als ik de laatste jaren was hebben ze me vroeger niet meegemaakt.

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Beetje dom,
    Wil hier meestal even serieus (nou ja...) posten en dan komt het er juist nog minder van. Eerst maar even reageren op Koffie. Dat is recent en urgent.

Goed dat je intentie is om zolang BV te geven. En fijn dat het voor je dochter gelukt was. Als jij denkt dat Xander honger heeft is dat misschien wel waarschijnlijk. Alhoewel wij het hier ook wel eens niet eens waren of er nou wel of niet sprake was van honger. Soms inderdaad om het uur of anderhalf drinken. Yara had ook een grote sabbel behoefte, daar kun je natuurlijk goed aan voldoen met BV, maar ook nu stopt ze zodra er maar even iets tegenzit of ze moe is meteen twee vingers in haar mond.

Wij hadden het geluk dat Yara in de eerste maanden bovengemiddeld qua gewicht zat en een enorm rond koppie en dito ledematen had. Dat geeft wel wat geruststelling dat het allemaal wel goed zit.

Ik kan me je ongerustheid voor Xander heel goed begrijpen, net als je angst voor het niet (volledig) kunnen voorzetten van de BV.
    Ik heb wel eens gelezen dat BV eigenlijk zelden ontoereikend is.
    Wel dat een vrouw soms tijdelijk niet genoeg melk heeft. Wat dan zou helpen is het zo vaak mogelijk aanleggen. Dat stimuleert de productie en daarnaast is veel rust het belangrijkste, soms zelfs weer een dag of wat bedrust. Maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn.

Als leek bedenk ik me dat het misschien ook te maken zou kunnen hebben met je wond. Je lichaam heeft daar natuurlijk ook energie voor nodig.

Proberen er relaxed onder te blijven is denk ik ook wel belangrijk. BV kun je na een tijdje natuurlijk ook weer opkrikken, evt door bij te kolven.

Een gesprek met een lactatiedeskundige is zeker verstandig denk ik ook. Die kan er toch beter iets zinnigs over zeggen. En evt rondneuzen op het borstvoedingsforum of bij LLL enz.
    In elk geval een dikke knuf!

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Van die wond had ik ook al aan zitten denken. Het is echt niet onwaarschijnlijk dat je lichaam daar veel energie voor opslokt.

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Wat het wel fijner maakt is dat de angst voor misschien wel nooit te weten wat het is weg is. We zijn gelukkig al moeder geworden. Maar het gevoel is zo intens, puur en vooral mooi. Dat er nog heel veel over is vor een eventueel volgend kindje.

Ik ben vorige week trouwens geïnterviewd voor een boek over vrouwen die rond de 40 moeder zijn geworden. Als er wat meer over bekend is hou ik jullie op de hoogte.

Inez,
    Die brand in de buik is natuurlijk vanzelfsprekend. Bij mij had er eentje in de klas ook haar buik gebroken vanmiddag.

Lijkt me heerlijk de reacties van mensen die je lang niet gezien hebben en achterover vallen van je metamorfose.
    Het valt mij ook op dat veel vrouwen van mijn(onze) leeftijd struise dames zijn geworden. Ik ben wat dat betreft echt een beetje een spillepoot. Weinig borsten en lange dunne armen, vrij meisjesachtig. (wel dikke kont hoor) en met de BV is de cup ook wel vol, maar ik barst niet meer uit mijn shirts zoals toen ik zwanger was. Toen was niet alleen mijn buik groot, maar met mijn boezem knalde ik ook uit alle vroegere shirts en blouses. Ik had gedacht dat ik na de bevalling ook zo zou blijven.

Ik heb trouwens ook nog PB uitgewisseld met Diaantje. Dit is haar 40e week :) ZO spannend! Hopelijk komt ze snel hier meepraten. Ze doet alle bekenden de groetjes:D

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    ;) hihi wat leuk, wat hebben wij nou gedaan behalve van tijd tot tijd onze bewondering uitspreken. jij doet al het moeilijke werk.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, geweldig inderdaad, die kinderprietpraat. Vorige week had Alyssa steeds last van kriebelhoest. Ze vertelde toen dat ze een kietel in de keel had.
    Die prietpraatjes van haar probeer ik zoveel mogelijk te noteren, anders vergeet ik ze en voor mannetje is het wel zo leuk om ook van dit soort opmerkingen mee te kunnen genieten.
    En misschien is het voor haarzelf ook wel leuk om later de prietpraat terug te lezen.

Ik heb ook nog geregeld contact met Diaantje. Haar mannetje heeft nu vakantie. Zou leuk zijn als de kleine in zijn vakantie geboren zou worden. En ik hoop ook dat ze hier straks mee komt kletsen. Heb haar hier gemist.

Hé wat leuk, dat je bent geïnterviewd voor een boek over moeder worden rond je 40e. Ben benieuwd naar het resultaat.

13. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Heerlijk he die peuterpraat :) Ik ga dat straks ook weer horen heerlijk :D

Meiden bedankt voor de tips, ik heb Xander gewogen en hij heeft echt ff een groeispurt denk ik hij is 110 gram aangekomen in 2 dagen iets waar hj normaal 6 dagen over doet. Denk dat mijn BV daar nog niet op is ingespeeld op zo`n klein vreetzakje ;)
    We gaan gewoon met frisse moed verder, alles wat hij van mama`s voeding binnenkrijgt is meegenomen toch...

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, kijk eens wat een groeispurt hij heeft gemaakt. Moet je straks nog uitkijken ook dat hij niet teveel aankomt. ;)
    Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat je produktie zich aan zijn vraag moet aanpassen.

Meid, ook hier, heel veel sterkte morgen. Zie je er tegenop? Hoop dat met deze ingreep de problemen met je wond voltooid verleden tijd zijn.

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #1475 Annna, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
    Heee supernieuws! Houden zo.
    Ik bedacht me gisteren nog dat je ook wel eens door kunt gaan met aanleggen tot de kleine echt niet meer hoeft. links, rechts, links etc. Er is steeds weer een klein beetje, maar ja, hij moet daar wel het geduld voor hebben en niet te moe voor zijn.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Koffie, dikke kans dat je in de zogenaamde 'regeldagen' zit. Xander zijn behoefte gaat omhoog --> hij gaat meer vragen --> jouw productie moet zich aanpassen --> dat duurt een paar dagen.
    Veel aanleggen, de tijd voor hem nemen, zo veel mogelijk rust voor jou, saampies in bed liggen en lekker huidcontact, dat soort dingen helpen.

Wat spannend voor Diaantje!

Klopt Anna, de angst voor 'misschien lukt het nooit en kan ik nooit ervaren hoe het is moeder te zijn' is er nu niet meer. En dat geeft een stukje rust.

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja natuurlijk Natas, regeldagen zijn er rond de 12 weken.

En verder; vanmorgen liep ik juist na te denken hoe jammer het zou zijn als het niet meer zou lukken nog een kindje te krijgen. Voor deze maand kan ik het wel goed relativeren. Verhuizen zonder zwanger te zijn is een stuk makkelijker. Ik ben nl nu al bekaf en af en toe misselijk van vermoeidheid. Zeker mijn tweede werkdag, nadat ik weer om 5 uur wakker was voor voeding en daarna niet meer terug naar bed mocht.
    Maar ik had het ongemak er graag voor over gehad ;)
    Toch is het wel een stukje makkelijker als je al zo'n mooi en lief handenbindertje bij je hebt.

Denk je dat Chris er dit weekend de tijd voor gaat nemen?
    Hetl.ijkt me voor jou ook wel spanning geven. Liefst hoor je natuurlijk snel een ja, maar het is wel zaak er goed over na te denken. Dus dat doe je niet in een paar dagen.
    Alhoewel, hij is er nu natuurlijk toch ook al mee bezig, hopelijk niet alleen nog contra, maar ziet hij zelf ook al een pro.
    Sterkte ermee in elk geval.

Koffie, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Waarschijnlijk niet alleen ik. Maar ik hoop dat je lekker rustig aan doet en niet meteen achter de computer kruipt. :D

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ervan uitgaande dat Chris weer is opgeknapt en jij hem al het leesvoer van hier zult geven, wil ik jullie vast heel veel sterkte en wijsheid toewensen en ik hoop echt van harte dat hij 'het licht' zal zien en toch nog een keer wil gaan voor een brusje voor jullie mooie meisje.

19. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dank je wel meiden, nou aan die bedrust wordt voldaan, weliswaar verplicht maar toch.... Xander eet inderdaad heel veel nu maar ik heb er mooi tijd voor. De ingreep was verschrikkelijk en de napijn is heftig maar er komt heel veel vuil uit nu en das mooi. Probeer het te temperen met paracetamol en laat me verwennen in bed. Iedereen is erg lief voor me. Maandag weer terug om het gaas in mijn wond te laten vervangen voor nieuw. Ik zie er nu al tegenop bah bah. Het consultatiebureau komt maandag aan huis voor de eerste set prikken voor Xander.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    He getsie meid, wat balen dat de ingreep zo vreselijk tegenviel. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om morgen het gaas te laten vervangen. Dat wordt even flink doorbijten.
    Lichtpuntje is wel dat je heerlijk met je kleine man kunt troetelen. Hij sleept je er wel doorheen meid!
    Fijn dat het CB morgen aan huis komt voor de entingen van Xander.

Deel Deze Pagina