35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah, wat zielig voor Emma! :(

2. En ik ben dan zo'n softie hè? Zit dan gewoon met mijn kind mee te huilen (hoewel ik daarnaast ook heel kordaat kan optreden...)

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
  4. Hier hebben we een redelijke nacht achter de rug. Emma werd rond 4.30 uur wat onrustig en ik besloot haar daarom te gaan voeden. Kon ze meteen nog een paracetamolletje krijgen. Daarna heeft ze heerlijk geslapen tot 9.00 uur :D !

Jammer genoeg kreeg ze zojuist vlak na de voeding zó'n enorme hoestbui, dat alle mamamelk in de handdoek (die ik de laatste dagen steeds uit voorzorg over haar schoot leg) belandde, dus die voeding konden we meteen nog eens overdoen...

Jasmijn viert vandaag haar verjaardag op het kdv en heeft vanmorgen voor het eerst sins weken helemaal NIET gehuild. Daar ben ik erg blij om! Ze was blij met haar verjaardagskroon en volgens papa liep ze zo trots als een pauw ermee rond. Ik heb mijn fototoestel daar achtegelaten en ben dus benieuwd naar de beelden straks... :D

@Zico: Jullie vakantie ziet er geslaagd uit! Veel zon en veel sneeuw... :D

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zico, ziet er goed uit!

Nou Lola, ik kan me die waterlanders natuurlijk goed voorstellen. Tis gewoon harstikke zielig, je kleine prulleke.
    En, hadden ze foto's genomen op het KDV?

6. Goldengirl

3 mrt 2008
    38
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het heeft wel even geduurd met reageren. Oorzaken: een muis die het niet wilde doen, de drukke kerstdagen en ook nog eens een dagje flinke hoofdpijn.

@Corien: van harte welkom op deze site en gefeliciteerd met je dochtertje!

@Lola: Mooie cadeaus heeft Jasmijn gehad.
    Ik heb Matthijs voor zijn tweede verjaardag ook een step gegeven. Zo’n peuterstepje van Puky. Maar helaas, steppen lukt niet zo goed. Hij loopt er liever naast.
    Ook zit hij graag op de driewieler van Julian. Trappen kan hij nog niet, maar sturen lukt wel een beetje. Ik duw hem dus voort met de duwstang. Julian heeft voor zijn verjaardag een fietsje met zijwieltjes gekregen en kan daar goed op rijden. Alleen hij heeft nog niet goed door hoe hij moet remmen. Dus dat wordt uitkijken als hij een bruggetje overgaat.

Julian heeft overigens ook voor zijn verjaardag een laptop (V-tech) gekregen. En hij is er erg blij mee. Als zijn vader thuis werkt achter de laptop, dan wil Julian ook op zijn laptop computeren. Vooral de muis is favoriet. Ja, en die arme Matthijs wil dat natuurlijk ook, dus er is nog wel eens flinke ruzie.

@Linda: flinke meid heb je. Alicia van mij is ook al zo’n flinkerd. Begin november was zij 57 cm lang en bijna 5 kg. In december had zij voor controle gemoeten bij het CB, maar dat heb ik toen moeten afzeggen door ziekte. Nu kan zij pas op 8 januari. Ik ben benieuwd hoe zwaar ze zal wegen, maar ik schat haar nu zo op zes en halve kilo. En de lengte zo ongeveer op 62 cm. Ze krijgt dan op die datum ook haar eerste prikjes.
    Ook Alicia draagt soms al kleding in de maat 68. Soms is het nog een beetje te ruim, maar het is niet dat ze erin verzuipt.

@Natas: Ja, ik heb het ook altijd moeilijk om de kleintjes als ze te groot zijn voor de wieg om in het ledikantje te laten slapen. Bij ons staat de wieg ook op de slaapkamer. Lekker makkelijk en ook heel gezellig. Julian en Matthijs hebben ongeveer tot 6 maanden in het wiegje geslapen. Toen zij zich eenmaal konden keren in de wieg, zijn ze overgegaan naar de ledikant.
    Alicia past nu nog in de bak van de bugaboo. Maar in de andere kinderwagen (de duo van Easywalker) ligt zij al krap in het nestje. Julian was destijds ruim vijf maanden oud toen ik het zitgedeelte ging gebruiken. De zitgedeelte kan je in drie standen plaatsen; liggend, half zitten/liggend en zittend. Ik gebruikte de eerste twee maanden dat hij erin zat de ligstand en de halfligstand. Matthijs heeft overigens weinig in de bugaboo gelegen. Dat had te maken met het kleine leeftijdsverschil tussen hem en Julian. Ik moest toen wel de duowagen gebruiken. Maar de bugaboo vind ik prettiger in gebruik. Het zitgedeelte is beter. In de duowagen gleed Matthijs veelal onderuit.

@Lola: En hoe gaat het nu met Emma? Is zij al weer een beetje aan de betere hand?
    En hoe was Jasmijns dag op het KDV? Zijn er veel foto’s gemaakt?

@Zico: hoe was jouw vakantie?

7. @Goldengirl: Jasmijn had een leuke (verjaar)dag op het kdv. Er ijn inderdaad foto's gemaakt...

Meespelen met mijn eigen verjaardagsliedje...

8. [​IMG]
    Van mij, voor jou... :D

9. Ik denk dat Jasmijn hetzelfde stepje heeft gekregen als Matthijs (alleen zal Matthijs geen roze step hebben... ;) ) en ze stepte er zó mee weg...

Fietsen op de driewieler lukt nu ook. Tot voor kort waren haar beentjes nog te kort om de pedalen rond te krijgen...

10. Met Emma gaat het niet zo best, helaas :( . Ze heeft nog steeds koorts en ze heeft regelmatig zulke hevige hoestbuien dat ze er van moet spugen...

11. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Hoi Hoi,

Ik kom ook ff binnen vallen...... :)

Heb eigenlijk een vraagje....

Hoe zit dat bij jullie met slapen overdag?
    Jaron is zo'n wakker ventje, hij kan het doen met haze slaapjes, is ook niet vervelend, zit lekker rond te kijken.
    En ik krijg het ook niet echt voor elkaar met vaste tijden voor het voeden, ik maak hem er niet wakker voor en geef voeding als hij er om vraagt. Hoe hebben jullie dit opgelost?

groetjes Anja ;)

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Agossie, arme Emma, beterschap voor je kleine meid Lola. En ja, het is vreselijk zieilig om ze zo ziek te zien. Ik zou daar zelf ook wel een traantje of wat van weg moeten poetsen hoor!

En wat heeft Jasmijn genoten van haar feestje op het KDV.

Natas, afscheid van de reiswieg ... ik denk dat we daar hier ook zeer binnenkort aan moeten geloven. Buiten dat Yelina er ook bijna niet meer inpast, zit ze ook graag rechtop en zal ze het waarschijnlijk erg mooi vinden in de wandelwagen.

Wij hebben al te horen gekregen dat het wel een jaar kon duren voor alle verkoudheden echt achter de rug zijn. Ik geloof dat Jasmijn ook het eerste jaar steeds verkouden en ziek was Lola?

Cindy, groot gelijk als je niet alle kleding bewaart. Dat hebben wij ook niet gedaan met de kleding van Alyssa. Niet alleen vanwege het fotoverhaal, maar zelfs stelletjes die ik wel had bewaard heb ik weggelegd omdat ik ze gewoon niet leuk vond staan bij Yelina. En bovendien was Alyssa een winterbaby en Yelina een zomerbaby en aangezien ze qua maten aardig gelijk opgaan, is sowieso niet alles te gebruiken. En dan heb ik nog niet eens veel echte winterkleding, maar voornamelijk doordraagkleding.

Zico, heerlijke vakantieplaatjes meid!

Ellen, flinke knul al!

Anja, gezellig dat je hier even komt binnenwippen. Yelina krijgt ook nog steeds de fles min of meer op afroep en niet op vaste tijden. Hier werkt dat prima.

Hier zitten we nog steeds volop in de maatjes 56 en 62, al begint Yelina nu na haar buikgriep de schade flink in te halen en denk ik dat ze nu wel snel uit de 56 zal groeien.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Meiden, allemaal een goede jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2009!

14. Met Emma gaat het wel wat beter. De nacht was redelijk, we lagen er alleen pas tegen 2.00 uur in, omdat ze een uurtje eerder ineens keihard begon te gillen. Dus - hop - meteen naar boven gestoven en haar uit bed gehaald in de hoop dat Jasmijn er doorheen zou slapen. Kom ik met Emma beneden, blijkt ze gewoon te pitten... :rolleyes: ! Ze werd pas wakker van het licht in de kamer en geluid van de tv. Toen heb ik haar ook meteen maar even aangelegd...

Tegen 6.00 uur werd ze wat onrustig. Ik heb haar mee naar beneden genomen, waar ze een enorme hoestbui kreeg. Gelukkig deze keer wel zonder te spugen. Daarna heeft ze lekker gedronken en geslapen tot 9.30 uur...

Maar hubbie gaat toch fijn alleen met Jasmijn naar die verjaardag...

@Inez: Ik weet nog goed dat Jasmijn met een maand of 5 ook absoluut niet meer in de reiswieg wilde (ze paste er nog wel in, want de onze is 90 cm lang...) en ze deed de hele tijd verwoede poging om over de rand te kijken. Het kind heeft wel sterke buikspieren overgehouden aan die sit-ups... ;)

15. Allereerst:

Allemaal een heel fijn uiteinde !! En een gelukkig nieuwjaar !!

Ik heb snel even bijgelezen, maar ik weet niet alles meer hoor ! Ben sowieso nog steeds wat dement, hebben jullie daar ook last van ?

@ Lola: Wat fijn dat het weer een beetje beter met Emma gaat ! Nu maar hopen dat het met spugen ook beter blijft gaan....

@Goldengirl: Ben benieuwd hoe groot Alicia op 8 jan. is, zo te lezen gaan zij en Annika aardig gelijk op. Ze schelen ook maar 1 dag zie ik. Ik schat Annika nu ook op zo'n zes en halve kilo, maar wel wat langer 64 of 65 cm denk ik. Ik ben benieuwd !

@Anja: Annika slaapt ook maar korte stukjes overdag, maar ik probeer met haar voedingen toch aardig het schema vast te houden. Als ze echt te vroeg begint te "zeuren" kan ik de tijd meestal rekken door haar mee te nemen in de reiswieg en de hond te gaan uitlaten of boodschappen te gaan doen oid. Dat soort klusjes bewaar ik ook voor die momenten als het even kan.

Hoe gaat het met jullie baby's en het vuurwerk ? Het is hier de hele dag al heel erg, en Annika is eigenlijk de hele dag al wakker. Want de knallen zijn zo hard dat ze toch steeds weer wakker schrikt. Ik heb haar nu in de badkamer gezet met haar ledikantje met de ventilator aan (zitten wielen onder het bedje, want ze slaapt 's nachts nog bij ons op de kamer ). En dat lijkt te helpen, ik heb al een half uur niets meer gehoord terwijl de knallen in de straat gewoon doorgaan.

16. Ik heb slecht nieuws voor je: het gaat ook nooit meer over... :(

Wat vuurwerk betreft, valt het hier reuze mee. Wij wonen in zo'n typische jonge gezinnenbuurt en de meeste kids hier zijn dus nog te klein om vuurwerk af te steken... ;)

17. Oh, dat is geluk hebben ! Wij wonen in oude nieuwbouw uit de tachtiger jaren, en daar woont dus van alles door elkaar. Het knalt echt de hele dag al, en Annika heeft misschien een uurtje geslapen sinds vanmorgen. Die is nu dus niet meer te genieten. We gaan zo even een milkshake bij macdonalds halen 80 km verderop. Dan kan de hond daar even rustig plassen ( langs de snelweg zal het toch niet zo erg knallen ?), en kan Annika even een tukkie doen.... Even weg uit het geknal, is het al twaalf uur :( :( :( :(
    Sorry, ben een beetje moedeloos na de hele dag dat gehuil :oops:

18. @Linda: Arme Annika :( ! En arme hond ook, denk ik...
    Als je 160 kilometer gaat rijden voor een milkshake, dan ben je inmiddels wel wanhopig! Ik hoop dat Annika de rit lekker slaapt.
    Wij wonen dus in een nieuwbouwwijk die pas sinds 2 jaar klaar is...

19. [​IMG]

Even snel...

Hier is alles goed gegaan. Jasmijn heeft het gepresteerd om wakker te blijven :confused: ! En dan ook nog de hele avond vrolijk zijn hè... :D ?

Emma hebben we vlak voor twaalven wakker gemaakt.

Na het knallen heeft Roy Jasmijn naar bed gebracht en ik heb Emma zojuist nog even gevoed.

Ook leuk: ik kreeg namens Roy en de kids een digitaal fotolijstje kado voor op mijn nieuwe bureau bij mijn nieuwe baas... :D

Deel Deze Pagina