Ik werd wakker doordat Emma weer een vreselijke hoestbui kreeg. Maar vóór een voeding gaat dit gelukkig meestal zonder begeleidend spugen. Ik heb haar dus even laten uithoesten en daarna heeft ze lekker bij mama gedronken. Maar ze heeft geen korrts meer, haar oogjes zitten niet meer dichtgeplakt en ze kijkt ook niet meer waterig, dus het gaat de goede kant op! Als het van Emma 'mag' kruip ik dadelijk nog even terug in bed, want de rest geeft nog geen teken van leven...
Lola, fijn dat Emma weer aan het opknappen is! En Jasmijn helemaal opgebleven zonder dat haar humeur daar last van heeft ... knap hoor. We hebben Alyssa gewoon naar bed gedaan en net voor middernacht even gekeken of ze maar enigszins wakker was, maar ze sliep zo vast dat we haar maar hebben laten liggen. Yelina is er na middernacht nog wel even uitgeweest voor de laatste voeding. Linda, ik ben ook bang dat die dementie niet meer overgaat. Heb er ook nog steeds last van. Wat sneu trouwens dat Annika zoveel last heeft van het vuurwerk. Ik hoop dat de milkshake lekker heeft gesmaakt, zeker omdat jullie er zo ver voor hebben moeten rijden. Van extreem geknal hebben we hier geen last. We wonen in het buitengebied waar het altijd lekker rustig is. Zelfs gedurende de 'grote hoos' na middernacht is het hier nog rustiger dan op de meeste plaatsen overdag. Heerlijk.
Goedemorgen allemaal en een Gelukkig en Gezond 2009 ! Ik ben een beetje gesloopt. Normaal lig ik rond half 10 in bed en nu verplicht opgebleven. En Rosanne was gisteravond flink uit haar doen, normaal slaapt ze rond 9 uur al lekker maar nu vertikte ze dat en was alleen maar gehuil en gemopper vanwege alle knallen hier. Rond 11 uur viel ze wel in slaap maar is na 12 uur verschillende keren wakker geweest en liep dan even te huilen. Gelukkig heeft ze toen het geknal was afgelopen wel lekker doorgeslapen. De hondjes hebben gelukkig weinig last gehad van het vuurwerk, er werd hier in de straat ook minder afgestoken dan normaal. Arme Emma nog steeds ziek Hoop dat ze snel opknapt. De foto`s van Jasmijn haar verjaardag zijn erg leuk. Heb jij met haar 1e verjaardag een taart gegeven waar ze lekker in mocht slaan? Dat lijkt mij zo leuk. Heb foto`s van mezelf dat ik dat ook mocht. Het lijkt af en toe nog een droom dat we nu een dochtertje hebben en dit soort dingen allemaal mee gaan maken. Met sinterklaas besefte ik dat ook zo goed. Wij hadden natuurlijk nooit meer op Rosanne gerekend dus eigenlijk ook nooit meer nagedacht over deze dingen. We hadden ons er bij neergelegd dat we met zijn 2e zouden blijven. Mijn man had het gisteren al over van hopelijk wordt je volgend jaar weer zwanger. Die wil heel graag nog voor een 2e proberen. Ik ben daar nog niet helemaal over uit. Een echt schema voor Rosanne toen ze een maand was hadden we niet. We moesten haar wel om de 3 uur wakker maken omdat ze anders niet genoeg drinken binnen kreeg. Ze sliep echt ontzettend veel. Alleen de laatste fles gaven we altijd tussen 22.30 - 23.00. Ze heeft nu denk ik zòn maand een vast schema (pas sinds ze over is op 5 flessen) duurde bij haar lang voordat we naar de 5 flessen konden. Ze komt nu nog steeds om de 3 uur. Is wel eens lastig, 4 uur zou makkelijker zijn met even weg kunnen gaan, maar aan de andere kant kunnen we wel een beetje uitslapen. Ze komt meestal rond kwart over 9 pas voor haar eerste voeding en ze slaapt na de laatste voeding rond 21 uur. Hoop dat het weer een beetje redelijk hier blijft. We zouden bij mijn moeder gaan eten. Gisteren hadden we voor een milshake niet 80 km hoeven gaan rijden zoals Linda. De melk buiten zetten was genoeg geweest.
Voor iedereen: Een gelukkig en een gezond 2009!! @Lola: leuke fotos van Jasmijn! En inderdaad, Matthijs heeft hetzelfde stepje als Jasmijn, alleen in de kleur oceanblue. Goed hoor dat Jasmijn al kan steppen en zelfs al kan fietsen op een driewieler! Matthijs trapt nog niet, maar dat had ik ook nog niet verwacht. Roy en Julian waren beiden ook ongeveer 2 ½ jaar oud toen ze het trappen onder de knie kregen. @Anja: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Jaron. Wat slapen betreft: toen Alicia net zo oud was als wat Jaron nu is, sliep zij vrijwel de gehele dag. Na het drinken van haar flesje bleef zij ongeveer een half uurtje wakker. Vervolgens viel zij in slaap en bleef merendeel van de tijd wel slapen tot aan de volgende voeding. Nu is het overigens wel anders hoor, zij blijft nu al langere tijd wakker. Ja, sommige kindjes hebben weinig slaap nodig. Als Jaron vrolijk blijft en niet jengelig wordt, heeft hij gewoon niet veel slaap nodig. Alicia heeft op zich een vast voedingsschema; zij krijgt nu zo om de 4 of 4 ½ uur haar fles. Ik moet haar daar soms wel wakker voor maken, maar dan levert geen problemen op bij het uitdrinken van haar fles. @Linda: heel herkenbaar hoor die dementie. Daar heb ik ook wel last van. Het geven van de laatste flesvoeding breekt je nog weleens op. Ik heb ook een tekort aan slaap. Ja, ik ben ook benieuwd hoe zwaar en lang Alicia zal zijn op 8 januari. Bij ons hebben Julian, Matthijs en Alicia tijdens de jaarwisseling goed doorgeslapen. Julian en Matthijs zijn s avonds rond 9 uur naar bed gegaan en hebben uitgeslapen tot ongeveer half 9. Alicia heeft haar laatste flesvoeding gehad om half 1 s nachts en dronk deze slapend op. Matthijs is echter een beetje ziekjes. In de nacht van maandag op dinsdag heeft hij overgegeven. Dinsdag en woensdag niet meer gespuugd, maar vanmorgen wel weer. Hij lijkt er niet erg onder te lijden, hij blijft vrolijk, maar is wel wat moe. Het heerst waarschijnlijk. Mijn man voelde zich zaterdag niet goed; overgeven, buik en maagpijn. Dinsdagmiddag kreeg ik last van maagpijn en was misselijk. Woensdag geen maagpijn meer maar af en toe wel last van een misselijk gevoel. Gelukkig vandaag nergens geen last meer van. @lola: Gelukkig maar dat Emma weer aan de betere hand is. Het is altijd zo zielig als je kindje ziek is.
Ik had mezelf 1 glaasje bubbels beloofd en die was overheerlijk! Danique'je moet daar nog éven mee wachten 8) We hebben het hier heel gezellig gehad met mijn moeder en zus + aanhang. Tis een latertje geworden natuurlijk, lag pas om 03.00 in m'n bed. Gelukkig heeft Danique tot 07.30 doorgeslapen, had ook express haar laatste voeding vlak voor 24.00 nog gegeven.
Goldengirl, ik hoop dat ik Danique ook tot 6 maanden in haar wieg kan laten slapen...... dan heb haar ik tenminste nog 1 maandje gezellig bij ons Inez, Danique vind het helemaal leuk in de wandelwagen! Zo te lezen zal Yelina dat idd ook vinden. Anja, ik heb Danique wel op behoorlijk vaste tijden zitten. Maar zij is een kindje wat dat heel makkelijk accepteert. Als zij tussendoor veel zou komen voor een voeding zou ik ook gewoon voeden hoor en dus geen schema meer hebben. Wat slapen betreft, heb je Jaron apart liggen in zijn kamertje? Ik heb hier in het begin met Danique gemerkt dat beneden slapen niet werkte, te druk en te veel geluiden. Dan doet ze ook alleen maar een hazeslaapje. Ook inbakeren werkte hier erg goed. Lola, wat een leuke foto's van Jasmijn zo op haar verjaardagsstoel en met haar kadootjes! Ik hoop dat het met Emma een stijgende lijn blijft en ze zich weer helemaal lekker gaat voelen. Wat naar dat geknal bij jullie Linda. Is het vandaag wel weer rustig?
Nou, de rust is hier gelukkig weer terug, alleen nu het donker is nu en dan een knalletje ! Het ritje gisteravond heeft wel geholpen, Annika bleef ook thuis nog twee uur verder slapen en de hond was weer helemaal blij. Maar die was gister aan de valium, dat kan ook hebben geholpen ( voor de bezorgden onder jullie: voorgeschreven door dierenarts hoor ! ) Die milkshake hebben we nooit meer gehaald, de Mac aan de A1 was gesloten. Nou ja, het was toch alleen maar een excuus. We hebben in onze eigen stad ook 2 Mac's. @Anja: Nu ik het lees bij Natas: Annika slaapt ook altijd in haar eigen bedje, in de box deed ze ook alleen maar hazeslaapjes. Dus dat zou ook kunnen schelen. @Natas: Leuke foto's hoor ! Dat fuchsiaroze staat die kleintjes altijd leuk hé ! @Goldengirl: Ja, het schijnt echt te heersen hoor. Ik hoor overal mensen met griepklachten. Maar vervelend is het wel. Hopelijk blijft het voor jullie hierbij. @Lola: Hoe gaat het nu met de flessen met Emma, daar had je toch problemen mee, of was het juist met spugen ? Moet ze voor het eerst naar de opvang volgende week, of begin je dan nog niet ? Hier genieten we heerlijk van een rustig dagje thuis vandaag. Omdat alle familie ver weg woont, gaan we daar met Kerst altijd heen maar niet met Nieuwjaar. Die dag is voor ons drietjes ! Ik begin nu wel te voelen dat het de laatste daagjes van mijn verlof zijn. Maandag voor het eerst weer aan het werk, ik heb écht geen zin... Ik wil bij mijn meissie blijven... En nu voor het eerst parttime werken, ik werk al twintig jaar fulltime. Dat lijkt me wel erg lekker
Ja ik vind fuchsia ook een hele leuke kleur voor de kleine meid. Oh jeetje, is het bijna 't einde van je verlof..... dat zal wel even flink wennen zijn, al vond ik dat ook weer heel snel gaan. Hoe veel ga je werken?
Ik ga in principe drie dagen werken, één dag minder volgens contract en één dag ouderschapsverlof. Maar nu is in december besloten dat iedereen recht heeft op 26 weken (fulltime) ouderschapsverlof, het was 13 weken. Dus ik wil even kijken op mijn werk of ik dan twee dagen ouderschapsverlof per week kan krijgen voor een jaar en wat de financiele consequenties daarvan zijn. ( De kachel moet wel blijven branden natuurlijk ) Ik vind het wel spannend hoor, mijn ukkie naar een kdv ! Ik ben in ieder geval wel blij dat ik een paar weken langer thuis ben gebleven, en lekker drie hele maanden van haar heb kunnen genieten.
Het is idd spannend ja, naar het KDV gaan vond ik een hele stap. Ik ben ook wat langer thuis gebleven, was 5 weken voor de datum opgehouden met werken en ik had er 3 weken vakantie aan vast geplakt. Hiermee was Danique 14 weken toen ik weer ging werken, met 10 had ik het echt te vroeg gevonden. Drie dagen vind ik goed te doen..... maar 2 dagen tuurlijk nog beter
Inderdaad begint die laatste flesvoeding ook hier een beetje op te breken, maar hoewel ik wel het idee heb dat ze hem niet meer echt nodig heb, kan ik het gek genoeg nog niet opbrengen om hem te laten vervallen. Hoewel het steeds laat naar bed en vroeg op is, vind ik die laatste voeding ergens ook wel weer zoooo bijzonder, intiem bijna. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Ondanks dat ik soms m'n ogen nauwelijks open kan houden vind ik het ook wel weer heel erg mooi, 's nachts zo met z'n tweetjes op de bank, flesje geven in alle rust .... Fijn dat ze lekker hebben doorgeslapen. Hier hebben beiden ook doorgeslapen. We hebben nog wel getwijfeld of we Alyssa rond middernacht nog uit bed zouden halen, maar we hebben haar toch maar laten liggen, ze lag zo lekker te slapen. Vervelend dat Matthijs ziek is. Hopelijk knapt hij snel weer op. Fijn dat je zelf weer bent opgeknapt. Linda, succes maandag met je eerste werkdag. Ik hoop voor je dat het te regelen is, met een dagje extra ouderschapsverlof. Het zal wel even wennen zijn om de kleine niet meer de hele dag bij je te hebben. Natas, ik denk zeker dat Yelina het geweldig zal vinden in het zitgedeelte van de wandelwagen, ik moet zelf alleen nog even wennen aan de overstap, maar het zal nu echt wel snel moeten, want lang past ze niet meer in de reiswieg. Cindy, ik hoop dat jullie allemaal weer een beetje zijn bijgekomen van al het geknal. Voor de liefhebber, ik heb een nieuwe foto van onze meiden in m'n album geplaatst.
Inez, ja elke stap is best wennen hè...... Wij hebben de afgelopen week 3 stappen gehad : naar de wandelwagen, badderen in grote bad en net van inbakerdoek naar slaapzak. Wel weer even genoeg hoor! Wij hebben hier geen late avondvoeding meer. Als ik nu te laat in m'n bed lig kan ik niemand behalve mezelf daar de schuld van geven Ze zit nu overdag op 4 voedingen (laatste rond 21.00), maar net als daarvoor met nog 5 voedingen komt ze rond 04.00/05.00 voor een slok. Aan de ene kant vermoeiend maar aan de andere kant zal ik raar staan te kijken als ze helemaal door gaat slapen. Zo'n nachtvoeding is ook intiem en speciaal.
Pff, hou op, schei uit. Het gaat mij ook echt veel te rap. En al die stappen vooruit zijn mooi, maar ook best wel weer erg wennen. De nachtvoeding ga ik vanavond voor het laatst geven, dus dat wordt vanaf morgen 4 voedingen ipv 5. Van haar avondvoeding maak ik dan een papflesje en ik wilde eigenlijk morgen dan ook maar beginnen met een fruithapje. Ik heb het gevoel dat ze er aan toe is, aangezien ze steeds meer interesse begint te krijgen voor hetgeen we zelf eten. Vanaf morgen kan ik dus ook niemand anders meer dan mezelf de schuld geven als het 's avonds te laat wordt.
@Natas: leuke foto van jullie drietjes. Zo te zien had Danique ook wel een slokje willen nemen. Ze kijkt er zo verlekkerd naar. @Inez: Sinds gisteren ben ik overgestapt op 4 flesvoedingen, al twijfel ik of ik daar wel goed aan doe. Ze is nog maar drie maanden en ik dacht dat je pas overgaat naar 4 voedingen als de baby vier maanden oud is. Maar met haar gewicht van ruim 6 kilo zou het toch moeten kunnen, volgens de verpakking van Friso. Ik dacht van Matthijs ook overgestapt te zijn naar 4 flessen toen hij ongeveer 4 maanden oud was. Ze doet het overigens wel goed op die 4 flessen (210/7). Ze drinkt alles uit. Ze krijgt de fles zo om de vierenhalf tot vijf uur. De laatste fles krijgt ze dan omstreeks half tien. Ja, ik geniet ook het meest van het geven van de fles aan Alicia als Julian en Matthijs beiden op bed liggen. Je kan dan heerlijk ongestoord de fles geven. Als zij er bij verloopt het meestal niet zo rustig, ze proberen steeds mijn aandacht op te eisen door met elkaar ruzie te maken over speelgoed of door aan spullen te komen waar ze niet aan mogen zitten. Ook willen ze allebei op mijn schoot zitten als ik Alicia vasthoud. Als ik zeg dat dat niet gaat, dan hoor je van ze doe haar maar in de box. Een beetje jaloers dus. Heb jij daar ook last van met Alyssa? Matthijs spuugt niet meer, maar eet nog heel weinig en is nog een beetje hangerig en moe. Maar Julian heeft gisteravond en vanmorgen gespuugd toen hij in zijn bed lag. Dus weer veel werk met het wassen van het beddegoed en de slaapzakken. Ik hoop dat het snel weer goed met ze zal gaan. Kan ik lekker met ze naar buiten en het ijs op. Volgens mij heb ik nog ergens van die dubbele ijzertjes liggen (zal wel zoeken worden). Ben benieuwd of Julian er op kan staan. En anders maken we gewoon gebruik van de slee. Die ligt ook al heel veel jaren doelloos in de schuur. Ik ben zelf ook van plan om volgende week te gaan schaatsen als het ijs voldoende dik blijft. Ik heb het jarenlang niet meer gedaan, dus ben benieuwd of ik er op blijf staan. Ik skeeler wel, maar dat is toch iets makkelijker dan schaatsen op noren. Hebben jullie al geschaatst? @Linda: succes met werken op 5 januari. @Lola: voor jou ook! Trouwens, voor degene die nieuwsgierig zijn hoe Alicia er uit ziet, er staan 2 fotootjes van haar in mijn album.
We zijn van 't weekend weer wezen babyzwemmen (foto's in m'n photobucket-album). Ging heel wat beter dan de laatste keer, ze vond het echt leuk en ze is natuurlijk ook een stuk sterker nu. Morgen weer naar het CB, voor de 3de prikken. Ben benieuwd hoe veel ze weegt en hoe lang ze inmiddels is. Inez, hopelijk gaat het goed met Yelina en het schrappen van de late avondvoeding. En een fruithapje, ai ai ai dat is weer een stap! Hier ook nog een stapje trouwens : als ze zich op haar buik heeft gerolt duwt ze nu met d'r knietjes ook haar kontje omhoog. Goldengirl, wat een lief koppie van Alicia! Heb je ook nog een recente foto? Ik ben zelf geen schaatser, Chris wel en die baalt dat er nu warm water valt. Het gaat wel weer vriezen dus van de week kun je wel gaan schaatsen denk ik. Helaas voor hem is hij dan weer aan 't werk.
Pfff, laatste dagje verlof zit er bijna op ! Net mijn werktas gepakt, daar zat een laag stof op Echt helemaal geen zin, net de flesjes en poederpotje e.d. voor het kdv gemerkt. Daar wordt het dan toch ook weer heel reeël van..... @ allemaal: bedankt voor de succeswensen voor morgen ! @ Goldengirl en Inez; Ik geef de laatste flesvoeding om 22.00, en daarna ga ik dan naar bed. Dus dat valt qua tijd wel mee. Annika wordt om half zeven dan ongeveer weer wakker. Die sliep al heel snel door. Dus die dementie komt bij mij helaas niet door slaaptekort @Goldengirl: En ben je het ijs nog op geweest met de jongens ? Leuke foto's van jullie meiden. Ik zal de link naar onze fotopagina zo even toevoegen aan mijn profiel of onderschrift, voor wie nieuwsgierig is naar mijn meisje.