35 te oud voor nog een kindje ??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fientjelady, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hoi Marleen,
    35 vind ik niet te oud, als ik dat zou zeggen, zou ik zeggen, dat ik ook te oud ben !
    Ik ben eind december moeder geworden van onze 1e, was toen nog net 34.
    Hij is nu bijna 7 maand en we hebben het erover om voor een 2e te gaan, willen nog heel even wachten, maar we wachten zeker niet te lang.
    (en niet eens om de leeftijd van mij, maar omdat we op onze zoon ook ruim 2 jaar hebben moeten wachten)
    En iemand anders schreef ook al, mooie leeftijd, om moeder te worden en niet zo jong.
    Om voor mezelf te spreken, ben er nu meer 'geschikt' voor als 10 jaar terug.
    Mss voor mijn zoon leuker om een jonge moeder te hebben, maar ik sta nu beter en zekerder in 't leven dan toen.
    Dus kan dat ook beter naar hem overbrengen !

Ik zou zeggen:
    Succes ... Go for it !

2. amazingsammy

22 jul 2010
    15
    0
    0
    Ben 2 dagen werkzaam bij een groenteboer. en de re
    Rosmalen
    Hoi Marleen,

Ik ben zelf 36 en mijn vriend en ik hebben ook pas 10 maanden geleden besloten dat we pap en mam willen worden.
    Ik heb wel het gevoel dat het klokje heel hard tikt, maar we blijven gewoon door klussen. We kunnen in september in het ziekenhuis te recht, mocht ik dan nog niet in verwachting zijn van onze bambino.
    De reden dat wij zo laat pas onze kinderwens willen vervullen heeft met een aantal persoonlijke dingen te maken. Maar we zijn er nu gewoon helemaal klaar voor.
    Ik zou zeggen ga ervoor en volg je hart!;)
    heel veel suc6!!!
    Sandy

3. fientjelady

fientjelady Actief lid

17 jul 2010
    106
    0
    0
    Belgie
    hoi meiden

heel fijn te weten jullie er ook zo over denken nou maar hopen we met zn allen snel zwanger worden
    veel succes iedereen

lieve groetjes

4. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marleen,

Hier ook een 35+er, net 38 geworden zelfs. Ik heb zelf nooit een grote kinderwens gehad totdat ik 3 jaar geleden mijn huidige vriend tegenkwam. En nu zijn we gezellig aan het oefenen :D

Dus, ik vind 35 zeker niet te oud!

Overigens lukt zwanger worden prima, ze willen alleen niet blijven zitten. Maar dat is volgens de gyn steeds dikke pech dus ik blijf hopen dat het een keer goed gaat!

groetjes,
    Vlijtigliesje

5. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik zie dat je een dag overtijd bent, al getest toevallig ?

6. Woody

Woody Lid

7 jan 2009
    6
    0
    0
    Ik ben 44 en heb een dochter van 15. In februari ben ik bevallen van een zoon.

7. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wat opmerkzaam Koffieleutje, lief :)
    Heb natuurlijk getest, was helaas negatief :( Maar ondanks een zeer stipte cylcus nog geen menstruatie in aantocht. Morgen nog maar een keer testen...

8. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    wow Woody, gefeliciteerd!

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ben eergisteren 38 geworden, en wij zijn nog steeds druk bezig om zwanger te raken van de eerste. Heb mijn vriend pas op latere leeftijd leren kennen. Dus ja, soms loopt het leven zo. Nu we er allebei klaar voor zijn blijkt hij verminderd vruchtbaar. Dus we hebben hulp nodig van het ziekenhuis om zwanger te raken. Maar we hebben goede hoop.

Dus antwoord op jou vraag, Nee 35 is niet te oud! gewoon doen als het goed voelt.

10. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu nog 34 heb een kindje van 1,5.

we zijn aan het nadenken over een 2e en als we de knoop doorhakken zal ik 35 zijn als we daar aan beginnen.
    Bij mij is het zwanger worden ook niet vanzelfsprekend, heb PCOS.
    Hopelijk met een beetje hulp van het ziekenhuis lukt het snel.

dus nee ik vind 35 niet te oud

11. fientjelady

fientjelady Actief lid

17 jul 2010
    106
    0
    0
    Belgie
    Hoi vlijtigliesje

ik zal duimen voor je meis hopend op een posi test

succes meis ;)

12. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik duim met je mee meid....

Woody geweldig ! Gefeliciteerd. Ik was 45 geworden toen ons wondertje werd geboren. Hopelijk geven we hier alle meiden weer wat hoop mee.

13. petje

petje Lid

2 aug 2008
    13
    0
    0
    35 piep jong! ben nu net 42 en weer zwanger 11 weken nu, het zwanger worden is bij mij niet zo moeilijk maar merk na 4 miskramen dat het wel moeilijker is zwanger te blijven. ook 3 kinderen met 20 26 en 30 dus alle leeftijd zwanger geweest en het maakt allemaal niks uit voel met net nog zoals met die op mijn 20 is geboren. dus ga er voor!!

14. Awerty

Awerty Lid

19 jun 2010
    40
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    mijn moeder was 34 bij mij en 38 bij mijn broertje. Heb ik nooit last van gehad als kind en heb niet het idee dat het voor haar zwaarder was dan wanneer zo ons op haar 25e zou hebben gehad! Succes dus!

15. durkje

durkje Lid

13 mei 2010
    48
    0
    0
    hoi, ik vraag me af waarom je jezelf afvraagt of 35 te oud is.
    Puur biologisch gezien is je lichaam zijn meest vruchtbare jaren voorbij. De kans op een kindje met Down is aanzienlijk gestegen en als je kind gaat puberen ben jij waarschijnlijk in de overgang.
    als je jonger bent heb je meer energie dan wanneer je wat ouder bent.
    aan de andere kant ben je misschien financieel en emotioneel stabieler dan 10 jaar geleden.
    Tegenwoordig is de gem. leeftijd waarop vrouwen moeder worden 29. vgl met de meeste andere landen is deze leeftijd vrij hoog.
    Begrijp me goed, ik heb er geen problemen mee als vrouwen op hun 35e een kind krijgen. En als het je wens is, waarom niet?!
    Kennis en gevoel zijn immers 2 verschillende dingen.
    En er zijn zat vrouwen die op hun 35e een gezond kind krijgen!
    Dus! Heel veel succes gewenst!
    hoop voor je dat het snel raak is!
    en ik ken 4 gevallen die na jarenlang pilgebruik in ronde 1 zwanger werden! dus ook dat hoeft niet te betekenen dat het langer duurt!

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi,

2 weken voor mijn 38ste verjaardag ben ik moeder geworden van een kerngezond dochtertje na een voldragen, voorspoedige en fijne zwangerschap.

Ik persoonlijk vind dat je net zo oud bent als je je voelt en dat je vooral zwanger probeert te worden wanneer je daar zelf aan toe bent, of je nu 20 bent, 40 of ouder.

Veel succes met het zwanger worden!

Deel Deze Pagina