37,5 week en harde buiken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samama, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik ben nu 37,5 week zwanger, heb wel al een aantal dagen last van krampen zo nu en dan, maar er zit nog geen regelmaat in. Vanavond heb ik wel regelmatig last van harde buiken, maar ze doen geen pijn. Kan dit het begin zijn of een aankomend begin zijn van de bevalling?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Niet meer actief

Ja, ervaring... En nee, het zegt niks.
    Het kan echt alle kanten nog op...

3. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    dat heb ik ook op het laatst gehad.
    ze waren vervelend maar niet echt pijnlijk. ik den dat 2 dagen voor de bevalling ze veel vaker kwamen

maar geloof me, je voel wel gelijk als jr echte weeen hebt hoor.
    ik twijfelde ook altijd wat een harde buik was of een wee

succes x
    xx

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dat kunnen de beruchte voorweeen zijn. Die uitten zich in harde buiken, krampjes etc... Ze kunnen nog weken zo aanhouden, helaas! Dan wordt je telkens weer op het verkeerde spoor gezet. maar geloof me een echte wee voel je gelijk.

5. Writer

Writer Niet meer actief

hier iemand die meer als 2 weken last van heeft maar zegt hellas niks over ,dat zei mij vk ook al ,hardebuiken zeggen al niks en oefenweeen ook al niet veel kan hellas ook overtijd raken :rolleyes: niet leuk maar zo gaat het soms

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

het kan zeker een begin zijn

en uit ervaring weet ik ook dat je echte weeen helemaaaaal niet hoeft te herkennen dacht dat ik alles al wist toen ik zwanger was van destiney maar geen wee gehad lichte krampjes alleen die overgingen in persdrang en ik bleek dus gelijk volledige ontsluiting te hebben was net op tijd in het ziekenhuis

o en bij mij kwamen de krampjes erg onregelmatig dan elke minuut en dan weer 5 minuten niet was 38 weken zwanger

groetjes nathalie ;)

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb dus ook weken van te voren met harde buiken gelopen en ook voorweeen.
    Iederen zei ook je merkt het verschil wel van voorweeen en echte weeen.
    Nou niet dus he.
    Woensdag ochtend kreeeg ik voor de zoveelste keer (van wat ik dacht) voorweeen.
    Niet echt sterk en heel onregelmatig maar wel de hele dag en nacht door.
    De volgende ochtend beld de verloskundige op om te vragen hoe het ging en toen mijn man het had uitgelegd is ze bij ons geweest om te controleren.
    Bleek dat ik dus al bijna drie cm ontsluiting had en dat het dus wel degelijk gewone weeen waren maar niet sterk genoeg om de ontsluiting goed op gang te brengen.
    Moest dus naar het ziekenhuis voor weeversterkers en toen wist ik pas wat echte weeen waren.
    Dus als je het niet vertrouwd gewoon de verloskundige bellen en vragen of ze kan langskomen of dat je daar naar toe kan om het te laten controleren

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ik heb ze dus ook al dagen, gek wordt ik ervan. Wanneer ik eenmaal denk dat ze erger worden of dat er minder tijd tussen zit, dan houden ze op..... grrrr... gewoon maar wachten dus, zit niks anders op. Lees hier net dat het dus nog wel even kan duren voordat het echte werk kan beginnen.... liefs

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier precies hetzelfde :(

met 35 wkn weeën gehad, en de vk gebeld toen ik ze om de 3 min. had en die is toen geweest en constateerde 3 cm ontsluiting, moest toen naar het ziekenhuis en gelukkig zakte ze in de loop van de nacht weer af zodat ik zondags weer naar huis toe mocht...

maar heb ze nu al zo vaak gehad, dat ik afgelopen week echt dacht hehe nu zetten ze door, ze werden ook heftiger etc. maar niks hoor..uiteindelijk weer afgezakt...

nu vannacht en vandaag ook weer maar ga er weer vanuit dat het straks wel weer af zal zakken.... :(

heb het nu wel gehad, van mij mag ze nu onderhand wel komen.... :)

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had ook met 35 wk heftige voorweeen om de 3min.
    3 dagen in het zh gelegen en mocht toen weer naar huis.
    Met 37 wk heb ik 24 uur heftige voorween gehad weer naar het zh voor ctg, maar helaas ook deze weeen deden niks. (had wel vanaf wk 35 2 cm ontsluiting).
    Uiteindelijk zijn met 39,3 wk 's nachts mijn vliezen gebroken...(dus wie weet smoekie ;) )

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :) ik wacht af meid... ;)

Deel Deze Pagina