35 weken acuut vocht vasthouden in handen en voeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ummi92, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hoi hoi,

Laatste loodjes zijn het zwaarst zeggen ze dus ik neem me dikke voeten en handen maar voor lief maar vandaag zijn me voeten echt super dik en strak en pijnlijk, vooral met lopen. Terwijl ik alleen maar zat vandaag.

Van de week begon me onderdruk te stijgen. Het was 84, omdat het hoger is dan normaal moet ik extra komen woensdag. Ze hadden ook gelijk gekeken of ik eiwit in de urine had maar dat was niet het geval.

Me vriend schrok enorm van de dikte van me voeten (en stukje onderbeen) en zei dat ik even moest bellen maar is niet nodig toch?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja het is ontzettend warm dat speelt natuurlijk ook mee... Dan heb ik ook direct olifanten poten..
    Maar bij twijfel (zeker als je al hoge bloeddruk hebt) zal ik zeker bellen!!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ook. Sinds een paar weken heb ik opeens olifanten poten en mijn vingers kan ik amper buigen.

De gyn hier zegt dat je zoveel mogelijk op je linker zijn moet gaan liggen om de afvoer van het vocht te kunnen laten doorgaan. Door de buik wordt die afvoer afgesloten namelijk.

Ik lig nu in het ziekenhuis en als ik idd links op mijn zij ga liggen pies ik me kapot.

Mijn onderdruk was opeens 85 terwijl ik de laatste tijd rond de 60 a 70 zit......maar was niet erg.....was nog netjes..

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit is een van de markers van zwangerschapsvergiftiging (accuut vocht vasthouden dus), zeker als je onderdruk al stijgende is, dus bellen!

Succes!

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Even overleggen kan nooit kwaad toch? Een bloeddruk is zo gemeten lijkt mij

Ik moet wel zeggen dat het bij mij tot vandaag redelijk binnen de perken bleef, maar dat ik door het warme weer toch ook wel redelijk dikke enkels en dikkere handen heb met een goede bloeddruk.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    zou wel ff bellen, maar hoeft niet perse zwangerschapsvergiftiging te zijn..

7. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

#7 Ummi92, 20 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2012
    Gebeld: me klachten doorgegeven.

*benauwd/hartkloppingen
    *sterretjes zien bij inspanning en vandaag in rust
    *vocht in voeten en enkels

Ze was totaal niet ongerust dus het zal wel goed zijn.

Bedankt voor jullie reacties :)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou die klachten zou ik dan wel heel serieus nemen ... wat stom dat ze je niet even checkt.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou met die klachten toch ook echt wel even je bloeddruk willen laten checken hoor! Zou morgen dan even langs je huisarts lopen: beter een keer voor niks gecheckt, dan dat je het niet doet en het straks wel nodig bleek te zijn... :(

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Vreemd dat ze niet verontrust is met die klachten, want ze passen alledrie bij zwangerschapsvergiftiging. Er kunnen ook andere oorzaken zijn, ik wil je niet bang maken en misschien heeft de vk gelijk, maar let ajb goed op jezelf!

11. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Jaa best gek dat ze niet ongerust is. Ik heb morgen een liggingsecho en ik vroeg mag ik bloeddruk meten dan. Toen deed ze ook beetje moeilijk uiteindelijk zei ze als je echt even je bloeddruk wil meten kun je morgen 10 min eerder komen.

Ik ben ook niet iemand die zomaar belt om elk kwaaltje maar nu dacht ik van hmm even navragen.

Maarja ik zal wel laten weten wat me bloeddruk is morgen. Gelukkig is de afspraak om half 10.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Huh, wordt bloeddruk niet standaard gemeten bij elk VK-bezoek? Hier namelijk wel hoor! (En hier nog nooit enige reden gehad om daar zorgen over te hebben: ik zit altijd laag tijdens zwangerschap).
    Gek hoor! Wel even laten meten dus: als je het weet, weet je tenminste ook of er wel of niet wat mee moet. Dat is nu toch lastig te bepalen op basis van alleen de klachten...
    En 10 minuten eerder voor bloeddruk meten? My goodness, wat doet ze dan allemaal, dat is toch binnen een minuutje bekeken? ;)

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    De drie klachten die jij noemt, staan hier op mijn lijstje met spoed komen ivm mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Heel bizar dit.
    Als het erger wordt gelijk weer bellen hoor! Zijn ze helemaal van de zotte! :x

14. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Oooww!! Raar nou ja, nu weet ik ook het ook niet meer. Maar ik wil niet vervelend zijn door nog een keer te bellen naar de verloskundige.

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Echt laten meten hoor morgen! Doen ze bij ons standaard. Goed dat je morgen toevallig een afspraak hebt staan.

16. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    hier (week of 2 terug) ook ineens van de één op andere dag dikke voeten, overdag bijna niet plassen, lichtflitsjes zien en drukkende hoofdpijn... vk gebeld (dan wel niet in weekend), maar kon gelijk ff komen om bloeddruk te meten, tijdens druk spreekuur, kon gewoon ff tussendoor, was wel iets hoger, maar niet verontrustend, afgelopen week bij gyn en die had zoiets van, voor de zekerheid bloed en urine onderzoeken, niets aan de hand, maar echt zo van liever voor niets dan achteraf zeggen, toch maar gedaan..

dus morgen even op je strepen gaan staan !!
    dat je graag even het één en ander wil laten nakijken, al is het voor jou geruststelling !!

17. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Het was allemaal goed gelukkig! Bloeddruk was 120/80. En ik moet rustiger aan doen was het advies.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gelukkig, hou je het wel in de gaten? Bloeddruk wisselt namelijk en is niet de hele dag stabiel, dus als het weer terugkomt/blijft ondanks je rust, dan gewoon weer aan de bel trekken!

19. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Doe ik ;)

20. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    gelukkig maar !
    en idd als het weer komt, aan de bel trekken !

Deel Deze Pagina