35 weken echo, kindje loopt 3,5 week voor

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tuttie, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hoi meiden,

vanmorgen een groeiecho gehad met 35 weken.
    hieruit is gebleken dat ons kindje ongeveer 3,5 week voor loopt en nu zo'n 3300 gram is.
    ook heb ik ruim vruchtwater maar nog net niet teveel, marge is 25 en ik zit nu op 24.
    paar weken terug mijn suiker getest met een dagcurve en die was gelukkig goed.
    moet donderdag naar de gynaecoloog waar ik al onder controle sta ivm zwangerschapsbraken maar maak me er toch wel een beetje druk om :(
    zijn er meer mensen die ervaring hebben met 'grotere' kindjes en hoe is het verder gegaan in de zwangerschap?

2. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon was bij de geboorte 55cm en 4500gram hij is geboren met 39.2 weken. We wisten van te voren niet dat hij zo groot zou zijn. Nu ben ik zwanger van de 2de, krijg ik extra groeiecho's en wordt ik op zwangerschapsuiker gecontroleerd.
    Eigenlijk kan ik je ook niet echt verder helpen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat dit kindje niet zo zwaar of zwaarder wordt! Maarja dat heb ik niet voor het zeggen

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse liep 3 weken voor en was 3930 gram en 53 cm toen hij met 38w4d geboren is (ingeleide bevalling ivm hoge bloeddruk).
    Jesse groeit tot nu toe nog steeds goed, is inmiddels al 12,3 kilo en 84 cm.

Op dit moment ben ik bijna 28 weken zwanger en dit kindje loopt ongeveer 1 week voor en heb ik ook weer ruim vruchtwater. Dit keer heb ik wel zwangerschapsdiabetes en krijg ik ook regelmatig groeiecho's.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Mijn zoontje liep ook 3 weken voor, werd op 35 weken 3250gram geschat, uiteindelijk op 39 weken bevallen en hij woog 4315gram en 53cm!

Suikers zijn ook extra getest, maar dat was niets! Gewoon een grote jongen!

5. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Hier een beetje het zelfde verhaal.
    Eerder deze week groei echo gehad op 34,3 en hij woog 2800 gram.
    Ben al tig keer getest op suiker, negatief. Maar hij had al een buik omtrek van een 40 weken. Voor de rest loopt hij ook 3 weken voor, maar buikje was voor mijn gevoel wel extreem.
    Gyn maakte zich er geen zorgen om. Ik wil, maar goed kan er verder niks aan doen.
    Het is ook maar de vraag hoe betrouwbaar de groeiecho's zijn. Blijft een schatting

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bij de kids groei echos gehad getest op suiker maar ook 2 grote meiden van 9.5 pond en 10 pond

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Groeiecho is en blijft een schatting hoor. Mijn zoontje werd ook zwaarder geschat, zo tussen de 4200 en 4500 pond. Maar de gyneacoloog zei er wel bij dat dit 500 gram hoger of lager kan uitvallen. Dat bleek....mijn zoontje was 'maar' 3760 bij bevalling, dus heel normaal. De schatting is dus niet altijd helemaal goed.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne werd ook hoog ingeschat, hoofdomtrek liep erg voor. Maar zijn beenlengte liep ver achter..

Bij de geboorte had hij normale beentjes en een normale hoofdomtrek en 3930 en 52 cm bij 39-3..

9. Trees

Trees Niet meer actief

Onze dochter liep ook drie weken voor. We kregen elke twee weken een echo, waardoor de groeiecho erg betrouwbaar was. Mijn gynaecoloog gaf aan dat hij mij voor de 40 weken zou inleiden. Grote baby i.c.m. een niet zo grote mama vond hij niet handig. Uiteindelijk koos onze dochter er zelf voor om met bijna 37 weken geboren te willen worden. Ze had met dat termijn een lengte en gewicht voor een baby van 40 weken.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier ook grote kindjes. Met 32 weken waren ze beide al boven de 6 pond, met 36 weken konden ze mijn dochter al niet meer goed meten(viel buiten de 42 weken curve) en was inderdaad een flinkerd.(ruim 10 pond met 38 weken)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Groeiecho's kloppen soms niet. Mijn tweede zat met 35 weken met zijn benen al 41+ weken en zou ruim 9 pond zijn bij geboorte. Omdat mijn eerste bevalling erg makkelijk ging wilde ik niet ingrijpen en de vk was er daarmee eens. Met 39+4 werd hij spontaan geboren en woog 8 pond.
    Ten tweede zegt het gewicht niks over de bevalling, mijn beide
    Kinderen waren redelijk formaat en er zijn er weinig die zo snel en makkelijk bevallen als ik, zonder schade.

Deel Deze Pagina