bang om te niezen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pat78, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hallo

ik ben momenteel ruim 5 weken inverwachting en heel erg verkouden. Heb zojuist otrivin baby gehaald omdat ik het ook erg benauwd heb. Hoelang mag je dit gebruiken?

Vanmorgen heb ik ruim een half uur een niesaanval gehad en was blij dat het ook weer over was. Wel ging ik een half uur erna naar de wc en ik veegde bloed mee:$ Je snapt misschien wel dat ik me eigen rot schrok. Ik herpakte mezelf snel door te denken van komt vast door het niezen en dat er een adertje knapt:( Dit moet haast wel want heb verder geen klachten en nu is het alweer bruin op papiertje.

Wel vraag ik me af, kan het als ik zo door blijf niezen uiteindelijk wel kwaad? Ik durf nl niet meer te niezen/hoesten want dan bouw je druk op in je buik. Vind het eerlijk gezegd doodeng nu, veelste bang dat ik het ienieminie vruchtje eruit nies.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de baby kan er echt niet uit door niezen/hoesten hoor! Als het misgaat komt dat nooit door zoiets of iets anders wat jij doet of gedaan hebt. Dan is het een aanlegstoornis van de baby.
    Otrivin baby is een zoutoplossing, die mag je gebruiken zolang het nodig is.

Mirjam

3. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja dat dacht ik zelf ook al, was ook de meest logische beredenering. Ben in ieder geval hiervan gerustgesteld.

Heb nog klein vraagje, je afscheiding hoe moet die zijn?? Kan die ook licht zalm kleur zijn?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Die lichte zalm kleur komt doordat je wat bloedverlies hebt gehad. Is niet erg. Over een paar dagen zal dagen zal het weer helder van kleur zijn.
    Is de afscheiding geel/groen en je hebt jeuk klachten moet je naar de huisarts, want dan kan het een schimmelinfectie zijn.

Groetjes Ineke

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    OKe,

hartelijk dank voor het antwoord.

Schimmel mag van mij wegblijven, maar ook dit antwoord is voor mij even helder, gelukkig niet aan de orde.

Thanks

Deel Deze Pagina