Hoi dames, Ik ben al zeker 4,5 keer verkouden geweest dit jaar, en nu sinds maandag weer,keelpijn ,snotneus enz.. en begin augustus een flinke griep gehad. Ben het helemaal beu. En het ergste is..ik krijg het altijd van iemand over. Nu mijn vraag. Hoe krijg je een goede weerstand? Ik eet eigenlijk zelden fruit, en dat werkt niet echt natuurlijk....ja wanneer ik merk dat ik verkouden ga worden haha. en voor de rest warm eten altijd wel goed. Hoe bouw je een goede weerstand op, met welke voedingsmiddelen? Want ik heb het wel genoeg gehad dit jaarblehh liefss
Heel herkenbaar, mijn weerstand is na de geboorte van Thijmen echt naar een dieptepunt gezakt. Steeds keelontstekingen, blaasontstekingen en veel verkouden en griep enzo. Bij mij kwam het vooral toen hij naar de creche ging en pas nu wordt het wat minder... Ben benieuwd of er nog dames zijn met tips!
Misschien toch eens overleggen met je huisarts. Als je daar bent zou ik gelijk de griepprik aanvragen. Dat ga ik ook doen want ik heb geen zin om dit jaar de griep te krijgen. Dan wil het niet zeggen dat je uiteindelijk toch niet een ander griepvirus of verkoudheid oploopt maar het helpt iig tegen de meest gangbare vorm van deze winter.
Ennuh: ik vergeet te zeggen dat elke dag groente en fruit voor iedereen een goed idee is. Als je het moeilijk vindt om fruit te eten kun je misschien kijken of drinken beter lukt. Met een blender en wat fruit maak je de heerlijkste fruitshakes voor jezelf. Bij de AH hebben ze verder ook nog doosjes vers fruit in de vriezer. Die doen het ook erg goed in je fruitshakes of door de yoghurt... veel plezier Succes!!
@Rosao Ja ik word er echt gek van! Tis 2 maanden geleden dat ik de flinke griep heb gehad..en nu loop ik weer flink te niezen en te hoesten! ahhh.. zou het daar aanliggen? Ik had voor mijn zangerschap toch ook vaak dat ik verkouden/grieperig was. En heb toen nog een bloedonderzoek gehad, maar dat was allemaal goed. Het antwoord, Fruit eten en veel vitamine c haha..maarja..zoals ik al zei, als ik merk dat ik me niet lekker voel, dan ga ik pas beginnen.. maarja..nu maar is echt goed fruit gaan eten dan1 HAHA.. want anders blijven we bezig. effe volhouden hummm.... @ Brigitte Krijg je de griepprik dan zomaar? Ik dacht alleen mensen die medisch wat hebben en ouderen... Maar ik kan het wel vragen ,maar denk dat ze toch zeggen dat ik meer vitamine c moet eten haha...
Ik sta voor de klas, was de eerste jaren echt om de haverklap verkouden of ziek. Sinds twee jaar gebruik ik echinacea druppels, gewoon van het kruidvat. Normaal doe ik iedere dag een keer en als ik me wat minder voel een paar keer per dag. Ben twee jaar niet verkouden of ziek geweest! Verder eet ik wel iedere dag fruit, maar dat deed ik altijd al en toen was ik dus wel vaak ziek.. Voor mij dus niet meer zonder echinacea!
Ik wilde ook echinacea force noemen. Heb je in druppels en in tabletten. Hebben bij mij in het verleden erg goed gewerkt (ik was in het najaar en de winter chronisch verkouden en had een keer of 4 per najaar/winter keelontsteking en koorts) en werken bij J. ook goed. Ze wordt nog wel verkouden, maar niet meer extreem en tot nog toe zet het verdfer ook niet door.
@ Brigitte Krijg je de griepprik dan zomaar? Ik dacht alleen mensen die medisch wat hebben en ouderen... Ouderen en chronisch zieken krijgen elk jaar zodra hij beschikbaar is een oproep om de prik te halen. Volgens mij val je als zwangere ook onder de risicogroepen en kun je hem ook krijgen als je wilt. Je moet er alleen om vragen. Onze dochter wordt aan het begin van het griepseizoen geboren (eind nov.). Ik zit al vanaf week 26 thuis vanwege oververmoeidheid en misselijkheid en daarom kan ik de griep er even niet bij hebben dit jaar. Om mijn dochter er ook tegen te beschermen moet mijn vriend er ook aan geloven Wil niet zeggen dat ik de griep niet krijg natuurlijk dit jaar Ik zou het even overleggen met je huisarts.
Ik gebruik zelf altijd multi-vitamines zoals centrum bijvoorbeeld en nu tijdens de zwangerschap davitamon mama compleet plus visolie. Ik ben dan ook zelden ziek ( durf het bijna niet te zeggen , dus ik klop het meteen even af ) Misschien is dat een optie?
Wat dacht je van vitamine c bruistabletten? Is best goed te drinken bij je ontbijtje bijvoorbeeld. Ik gebruik ze om blaasontsteking te voorkomen en werkt prima. En anders vitamines voor zwangeren als gezond eten zo'n probleem is?
Floradix vita kruiden elixer! Goed bij lage weerstand,vermoeidheid,en ijzer tekort. Echt een aanrader.
Dat herken ik ook heel erg! Normaal gesproken ook 4/5 keer per jaar verkouden, dit jaar is een pechjaar want het is al voor de 8e keer raak nu . Mijn HA zegt dat het gewoon pech is, en er niet zoveel aan kan doen. Ik dacht zelf dat mijn keelamandelen misschien verwijderd zouden moeten worden, maar dat had volgens hem weinig zin. Mijn leven is, behalve soms wat snoepen, vrij gezond: eet echt voldoende fruit en groente, slik extra vitamines, sport regelmatig, enz enz.. fruit is dus (denk ik) echt niet de oplossing (voor mij niet iig..). Een virus slaat meestal wél toe als ik te weinig slaap, alcohol drink en/of emotioneel ben. Dus als ik het aan voel komen probeer ik die dingen te vermijden (lukt me alleen met die eerste twee ). Alleen tijdens mijn (te) korte zwangerschap ben ik niet verkouden geworden dus dat zou mijn eerste tip zijn (en is tevens mijn hoop!) sterkte, ik snif met je mee (hoewel het bij jou inmiddels weer minder zal zijn)
Ons Alyna was tijdens de vorige winter ook erg vaak ziek, de apotheek heeft me vitaminen met extra echinacea meegegeven. Vooral aan te raden als je vaak last hebt van je luchtwegen! (volgens hem)
hoi dames, @ kara, ja ben er nu eindelijk vanaf! al heb er toch wel 2 weken last van gehad dat het allemaal maar vol bleef zitten in me neus haha. nou jij eet voldoende fruit zoals ik het lees, dus daar ligt t ook niet aan dan.... zal natuurlijk wel meer weerstand hebben door meer vitamine c te eten,maarja...als je vatbaar bent.. en idd ook als je te weinig slaap krijgt, gaat je weerstand achteruit,zoals ik dat een x ergens heb gelezen. heb nu van die echinaforce druppeltjes gehaald, en 10 druppels per dag,er staat 2 x pd maar ja ,denk dat 1 x ook goed is toch? en wanneer ik weer zwanger ben slik ik ook altijd davitamon vitamine met visolie. erg goed . hopen maar dat het nu heeeeel lang weg blijft haha... maar idg bedankt voor de tips allemaal! altijd handig!