niet aankomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door henkie24, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik ben nu 26 weken en kom echt bijna niet aan. verloskundige zegt er niets van en gister 3d echo gehad en kleintje zat prima op schema. maar toch is dit wel goed.? heb ergens gelezen dat als je niet aankomt je kindje vroeger geboren kan worden of dat het een laag geboortegewicht krijgt? :( ben denk ik in het begin wel een aantal kilotjes kwijt geraakt ivm overgeven en weinig eten, maar ben nu pas een kg of twee angekomen. ik eet verder prima, maar kan toch ook niet meer gaan eten als ik lust? of alleen maar vet?

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    lekker toch!
    als het kindje verder goed groeit.

Ik kom tijdens mn zwangerschappen aan van de lucht nu al 2 kilo

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha dat herken ik dat aankomen.

Ik lees op het forum dat er meiden zijn die veel aankomen terwijl de ander zelfs afvalt. Ik heb het idee dat het geen kwaad kan. En als je vk er niks van zegt zou het zeker wel goed zijn/. Anders vraag je het haar toch nog een keer als je zekerheid wil?

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik ben nu 22w en 3d en ben ook nog niks aangekomen hoor.
    en ons meisje doet het super goed.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ben ook afgevallen door griep in week 8 en daarna in totaal 0.7 kg aangekomen erwijl mijn buik wel groeit. vk vind het prima zo.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maakt niks uit hoor, de vk voelt wel of de beeb goed groeit, mocht dat niet zo zijn dan zegt ze het wel tegen je :)

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik kom ook niet snel aan tijdens de zwangerschap, nu nog lichter dan ervoor. Was bij mijn vorige zwangerschap ook zo. Vanaf een 30tal weken kwam ik dan wel wat meer bij. Mijn gyn zei toen dat het allemaal inorde was, is gewoon dat de baby alles van je opneemt, had altijd iets met de moederkoek te maken die heel goed werkt maar juist weet ik het niet meer.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wacht maar een paar weekjes... ik ben tot week 32 bijna niks aangekomen en toen opeens 3 kg binnen 3 weken hihihi... de VK houd je kindje goed in de gaten hoor, moacht het te klein zijn waarschuwt ze je echt wel!

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ben nu 33 weken en kom al een paar weken niets meer aan (zelfs beetje afgevallen de laatste 2 weken) ben nu 6 kilo aangekomen in totaal. Maar men zegt dat in de laatste paar weken je nog wel veel kunt aankomen, vooral omdat je dan verlof hebt en het wat rustiger aan doet..

10. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen zorgen, heb precies het zelfde... ben nu net 4 kilo aangekomen..
    Afgelopen week een groeiecho gehad en met de kleine is alles in orde..
    Ze pakken wat ze nodig hebben... eten van jou reserves...
    Mijn kindje is nu 2225 gram, en geboorte gewicht ongeveer 3200, heel netjes dus.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier in totaal 7 kilo erbij, in eerste instantie 7 kilo afgevallen vanwege de misselijkheid enzo...
    Kind groeit goed, VK verwacht een 7-ponder, dus zolang die kleine groeit, hoef je je nergens druk over te maken...
    De kans is wel groter dat je na de bevalling lichter bent dan voor die tijd, wat je energieniveau niet ten goede schijnt te komen en herstel ook ietsje moeilijker maakt... Maarja, je komt aan of niet, dus daar doe je dan verder niet zoveel aan!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben bij Daan 16 kilo kwijt geraakt dit wel door ziek zijn de hele tijd maar bij roos zat er maarliefst 31 kilo bij dus zo zie je. Daan was 4450 bij zijn geboorte en Roos 4050

13. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik ben tot nu toe 7 kg aangekomen.. hoop dat er niet zo veel meer bij komt eigenlijk :S

14. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    bij de zwangerschap van mijn dochter kwam ik ruim 20 kilo aan en was deze ook weer kwijt na de geboorte, ze woog 6 pond

Bij de zwangerschap van mijn zoon kwam ik NIETS aan tot de laatste dag niet, toen ik moest bevallen was ik erna 15 kilo afgevallen en mijn zoontje was niet bepaald een lichtgewicht hij woog 8 Pond! en werd geboren op de dag dat ik ook uitgerekend was dus volledig voldragen zeg maar

Ik zou me er dus niet te veel zorgen over maken!

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Bij mijn vlos word juist om die reden niet gewogen. Hoe veel je aan komt (of zelfs af valt) in de zwangerschap is voor iedereen anders. De een komt 25 kilo aan, den ander valt 5 kilo af. Het heeft met van alles te maken; je postuur, je stofwisseling, je energieverbruik, je voeding, je baby... dus zolang de vlos zegt dat het goed zit, dan kun je er van uit gaan dat het goed zit.

16. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Ik ben tot nu toe ook niets noemenswaardig aangekomen. Dat kan volgens mij gynaeoloog ook helemaal geen kwaad. Onze knul groeit goed. Hij vertelde dat binnen de verloskundige en gynaecologische sfeer ze er mee bezig zijn om het wegen af te schafen omdat geen rëel beeld geeft. Het gaat om de groei van de baarmoeder en het kindje, en niet om het gewicht van de zwangere vrouw.

Zo werd het mij uitgelegd. Met ook de zijdelingse opmerking dat wat eraan komt ook nog eens een keertje eraf moet.

Ze wegen wel aan het begin en tegen het einde van de zwangerschap. Als je afvalt tijdens de zwangerschap zonder veelvuldig braken kan er wel een teken aan de wand zijn dat er iets niet goed zit.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. Ik zat vorige week bij de gyn met dezelfde vraag.... :D

17. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo iedereen,

Tot 23 weken ongeveer was ik ook nog niks aangekomen ook ivm met overgeven in het begin. Daarna heb ik 2 weken vakantie gehad en nu in me verlof zie ik het toch wel met een steigende lijn omhoog gaan haha zit nu op 9 kilo, en dat vind ik prima zo!

Groetjes

Deel Deze Pagina