Heee peopleee! Met 16 jaar kreeg ik dus te horen dat ik PCO heb, voor de ongesteldheid netjes aan de pil nou dat ging jaren goed. ik kreeg een relatie ik gebruikte toen geen anticonceptie of condoom en we hebben altijd onveilig sex gehad. In mei ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben en dat al 20 weken, ik heb me daarvoor 4 keer getest en alles negatief waarvan 1 bloed onderzoek. nu beweren ze dat ik ben bevrucht in Week 2 van Januari maar dat kan niet want ik heb sex gehad 15 december voor het laatst! of zou het wel kunnen dat ik 15 december dus sex heb gehad maar dat het in januari pas in is genesteld? verder kunnen ze het ook niet meer precies meten omdat ik er te laat ben achter gekomen maar mijn gevoel zegt dat ik verder ben en mn buik zegt dat ook die in paar weken gwn 104 cm is geworden.. kent dit iemand??? want ik snap er nu niks meer van en al helemaal niet wanneer ik de baby kan verwachten
Als je bent bevrucht in week 2 van januari zou je nu toch ook 28 of 29 weken zijn?? Of begrijp ik het nu fout (Bij mij heeft met oud & nieuw de bevruchting plaats gevonden en ik ben nu namelijk 30 weken zwanger) Gr. Carlien
heeee ja ik ben erachter gekomen met 20 weken ik ben nu rond de 30 weken voor mijn gevoel.. maar op papier ben ik iets minder maar hun zeggen dat ik ben bevrucht in januari maar dat kan niet omdat ik toen geen sex had maar alleen midden december dus ik weet nu niet wat ik moet denken
Zaadcellen leven lang, tussen de 3 en 7 dagen. Daarna duurt de bevruchting 12 tot 24 uur. En dan moet de innesteling ook nog en dat duurt 5 tot 7 dagen. Dus max. vanaf de dag van sex tot het daadwerkelijke zwanger zijn kan het dus 15 dagen duren. Ik weet niet of dat nog wat verklaart? En daarbij kunnen ze met een echo met 20 weken er ook nog naast zitten, aangezien de duur van de zwangerschap zo rond de 12 weken vastgesteld hoort te worden.. Gr. Carlien
ze zeggen dat ik 19 oktober ben uitgerekend. maar dat betekend als je terug telt dat ik dan van week 2 van januari ben en dat kan niet want ik heb heel januari geen sex gehad alleen tot midden December dus dan klopt er toch iets niet?
Misschien (maar ik ben geen arts) loopt je kindje achter in de groei! Dat zou eventueel kunnen verklaren waarom artsen denken dat het in Januari verwekt zou zijn? Als jij er heilig van overtuigd bent dat je in December voor het laatst sex hebt gehad dan kan niemand daar wat aan veranderen .. De enige verklaring die ik kan vinden is dat je kindje achterloopt in de groei!
Heee Leliana ja ik heb het hun ook al meerdere malen gezegt dat ik begin dec voor het laatst ongesteld was en mn cyclus klopt voor geen meter en ja hun komen bij begin januari en ik heb 15 dec voor t laatst sex gehad dat staat gewoon vast. bij de verloskundige zeide ze eerst wel dat het een kleine baby is dus ik had vandaag een groei echo om te kijken wanneer ik nu werkelijk ongeveer mag bevallen maar niks wijzer geworden de vraagtekens blijven staan.. en ze zei ook je krijgt een kleine dunne baby en dat zeide ze tegen mn moeder ook en ik was 50 cm en iets meer dan 3 kilo
Maar als je 15 december voor het laatst sex hebt gehad en je telt daar 15 dagen bij op dan kan het dus zijn dat je vanaf 30 december moet tellen. Dan loopt je kindje toch niet zo heel veel achter? En ik zou het in ieder geval nog is een keer met de dokters erover hebben aangezien je er zorgen over hebt. Gr. Carlien
als het kindje idd iets kleiner is als gemiddeld en ze daarvanuit gaan dan zou je dus over de 42 weken kunnen lopen als het niet vanzelf komt! lijkt me een onnodig risico.. Als je 15 dec voor t laatst seks had en je rekent tussen die dag en een week erna de eisprong dan ben je idd een aantal weken verder nu.. en zou je ergens in september al uitgerekend zijn.. Ik denk dat het verder geen kwaad kan alleen dat je misschien "te vroeg" bevalt volgens de cijfertjes terwijl dat dan dus niet zo is.. Ik zou wel aangeven dat ze je desnoods eerder moeten inleiden als je echt zo bang bent veel verder te zijn. Vind het raar dat ze zich meer vasthouden aan de grootte van het kindje als je zeker weet geen seks gehad te hebben rond januari.. ze weten toch ook wel dat t kindje er niet vanzelf ineens inzit!??
Heeee ja ik heb nu net mn vk gebeld want het blijft aan mn hoofd knagen want gistern bij de echo praktijk werd ik er ook niet wijzer op alleen dat ik een kleine en dunne baby zou krijgen maar dat was bij mn moeder ook t geval en ik kwam eruit met 50 cm en iets meer dan 3 kilo, maar het blijft maar aan mn hoofd knagen want ik heb wel gelezen dat een innesteling ook paardagen kan duren etc en mn cyclus en eissprong kloppen voor geen meter en ik ben erachter gekomen en toen was ik al 20 weken dat ze dan ook niet precies kunnen meten en dan een verschil kunt krijgen van 10 dagen..maar ik snap er ff helemaal niks meer van
Als jij begin dec ongesteld bent geweest, en ongeveer 2 weken daarna seks hebt gehad, (en daarna lange tijd niet) lijkt het mij erg waarschijnlijk dat jullie kindje toen is verwekt. Ik denk ook dat je in werkelijkheid nog iets verder bent dan 'ze' nu denken op basis van de echo bij 20 weken. De verschillen in groei kunnen behoorlijk groot zijn op die termijn, en blijkbaar verwacht jij dan een iets kleiner kindje. Je zou kunnen vragen om daar rekening mee te houden mocht je overtijd gaan lopen, dat je of al wat eerder kunt worden ingeleid of dat je eerder wordt overgedragen aan een gyn voor extra (dagelijkse) controles op het eind. 50 cm en 3 kilo is trouwens heel keurig, dat is niet heel klein en niet heel dun.
ja ik heb voor 15 december altijd gemeenschap met mn ex partner gehad en 15 dec was de laatste nacht.. en dat heb ik hun ook uitgelegt maar hun kwamen met de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. en dan zeggen ze dat ik moet rusten omdat dat volgens hun daardoor de baby klein is dus dan probeer ik te rusten komen ze met a en met b volgens mn v k ben ik verder en volgens echo praktijk krijg ik een kleintje maar allemaal wat ik niet weten want op mn uitrekendatum staat een mooie vraagteken.. ja dat zeide ze ook tege mn moeder dat ik erg klein zou zijn etc en toen kwam ik eruit ja gwn netjes maar dan heb ik nog een vraag de 1e 20 weken wist ik niet dat ik zwanger was en heb ik ook van alles gedaan en misschien het niet beseffen dat je zwangerschap kan dat het er ook mee te maken hebben?? dat de baby volgens hun niet groot is in hun ogen
Dat hangt er van af wat je gedaan hebt. Als je stevig hebt gerookt kan het daar wel mee te maken hebben. Van geen foliumzuur nemen, rood vlees eten of (matig) alcohol drinken krijgt je kind bij mijn weten geen groeiachterstand. Wat zul jij ongelooflijk geschrokken zijn... hoe is 't met je?
Jah nou ik heb gerookt en gedronken als een idioot en heb toen ook medical xs tabletten gehad die dieet dingen. ja ik was ook geschrokken de 1e week heb ik niks anders gedaan dan huilen en me afvragen waarom ik maar toen ben ik het langzaam gaan accepteren en gaan beseffen en toen dankbaar dat ik normaal een kindje kan krijgen met PCO maar nu gaat het goed alleen ja de vraagtekens die aan me knagen dat niemand bij de echo naar me luisterd
nja de vk heeft me gebeld en volgens hun ben ik een discussie geval omdat ik nooit de 10-12 wk echo heb gehad dus nu weet ik nog niks ze gaan het deze week bespreken en dan hoor ik t wel
sterkte in elk geval! 't is niet niks wat je even te verwerken hebt gekregen... en je kunt altijd hier langskomen om vragen te stellen, of gewoon mee te kletsen, dan sta je er in elk geval niet alleen voor.
Je zou een maand verder moeten zijn dan ik, dus je zou nu 29/30 weken moeten zijn ongeveer. je zou dan rond eind september, begin oktober uitgerekend zijn. Zaad kan wel lang leven trouwens. Wij hadden sex gehad en ik had 9 dagen later mijn eisprong, al die tijd heeft dat zaad dus geleefd. Als je dan ook nog een vertraagde innesteling hebt kan er zo wel een paar weken verschil inzitten. Ik denk dat je vk's tot de conclusie gaan komen dat ze je vanaf september vaak gaan monitoren, echo's van de placenta en baarmoedermond en ctg's om de conditie van je kindje in de gaten te houden. Je zal waarschijnlijk in het ziekenhuis moeten bevallen. Misschien verwijzen ze je in eerste instantie ook wel door naar een gyneacoloog.