35 weken en gebroken vliezen en onregelmatige rugweeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door dnise, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    nou zoals jullie vast wel begrijpen ben ik gistermorgen opgenomen met vruchtwaterverlies en giga pijn in mijn rug... onregelmatige rugweeen blijkt dus nu...

voel me hier dood ongelukkig onder.. 5 weken te vroeg.. heb er helemaal de schrik van.. krijg geen weeenremmers etc want als het wil komen mag het komen ... ook kijken ze ivm infectie gevaar niet of ik ontsluiting heb.. dus kortom ik weet niets en moet maar afwachten.... vind het werkelijk doodeng,,

meer meiden die hier ervaring mee hebben of ook zo vroeg zijn bevallen? kan wel wat geruststelling gebruiken....

Liefs Denise

2. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Ach meid wat een schrik zeg.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik wil je wel ontzettend veel sterkte wensen. En je moet maar denken dat je op de goede plek bent. Tegenwoordig kunnen ze ontzettend veel en daarbij is het kindje zo goed als volgroeid. Misschien zal het nog een tijdje moeten aansterken in de couveuse, maar voor het zelfde geld doet hij/zij het zo goed dat dit niet nodig zal zijn.

Veel sterkte en kracht toegewenst

Foekje (37,4 weken zwanger)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh wat spannend moet dit zijn voor je, en die onzekerheid is vast killing. Dit is natuurlijk helemaal niet hoe je het je had voorgesteld..
    Ik heb zelf geen ervaring, maar een collega van mij is met 33 weken opgenomen met gebroken vliezen, en met 34+1 weken is ze bevallen van een kerngezonde zoon. Weliswaar natuurlijk te vroeg, maar hij deed het gelijk super en mocht na 2 weken mee naar huis.
    Het kindje dat met deze termijn geboren wordt heeft hele goede kansen in ieder geval.
    Heb je ook echo's gehad waarbij ze kijken naar hoe het kindje er nu voorstaat of niet?
    Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je kindje het supergoed doet en dat je hem/haar snel mee naar huis kan nemen.

4. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hey meisjes dank jullie wel voor de snelle reactie...

pff dit was zeker niet hoe ik het me eigen had voorgesteld.. :$
    net aan de ctg gelegen en beebje doet het super goed...

heb nog helemaal verder geen info gehad van hoe de kleine ervoor staat kwa groei.. maar als straks de arts komt wil ik dat zkr vragen want die onzekerheid vind ik echt vreselijk...:( weet niet eens hoe zwaar mijn kleintje nu ongeveer is... :(

en je ligt hier natuurlijk vreselijk eenzaam te zijn in het ziekenhuis.. maak me druk om mijn vent.. om mijn hondje.. pfff als frumpie nog even wil blijven zitten wordt t met 37 weken wel gehaald dus 1 ding is zeker zonder baby ga ik dit ziekenhuis niet meer uit...
    en als het tegenzit lig ik hier nog wel 2 wken:$

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Geen ervaring mee, maar ik wil je heeeeeeel veel sterkte wensen. En hopelijk blijft de kleine nog even zitten. Ik duim voor je!!

6. Bri

Bri Niet meer actief

dnise: sterkte meid! op zich denk ik dat 35 weken niet extreem vroeg is, maar ja, het is wel iets te vroeg. veel zal afhangen van de specifieke conditie (o.a. gewicht) van je kindje.
    je kunt ook eens kijken bij 'na de bevalling - prematuur', daar zitten véél meer dames die te vroeg bevallen zijn.

ik hoop dat je kindje nog eventjes blijft zitten, maar vooral: dat hij/zij straks gezond ter wereld zal komen!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooowww jee dnise!! snap dat dit geen pretje is. ik zei nog een tijdje geleden in een ander topic tegen je dat ik als eerst ging bevallen (we lopen gelijk) maar jij bent wel erg vlot!

ikheb er zelf geen ervaring mee maar mijn beste vriendin's zoontje is ook geboren met 35 weken en die doet het supergoed hoor. hij had alleen wat probleempjes met eten omdat hij er de kracht nog niet voor had maar dat werd opgelost met een zonde en later dmv fingerfeeding. maar verder was en is het nog een steeds een kerngezond jongetje en een enorme flinkerd!

heel erg veel succes en dat alles maar goed mag lopen. ik hou je topic in de gaten.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat betreft de groei trouwens... de laatste paar weken van de zwangerschap groeit de baby niet heeeeel erg veel meer maar zal het meer aankomen dus wat dat betreft zal je kindje niet zo een ienieminie zijn..tuurlijk iets kleiner dan "normaal" maar zeker niet té klein. maar klamp je ook daar niet aan vast want dat zoontje van mijn vriendin dus die woog met 35 weken 7 pond en was al 51 cm.

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Heel veel sterkte meid, kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit.

10. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige keer met 34 weken bevallen, ook onregelmatige rugweeën (iedereen dacht 'gewoon' rugpijn). Na 13 dagen mochten we onze zoon mee naar huis nemen en hij is nu 1,5 jr en het gaat top.
    In principe is een kindje met 34 weken klaar maar alle dagen dat je de baby langer binnenhoudt zijn mooi meegenomen. En jij doet dat sowieso al 8 dagen langer dan de 34 weken. Probeer niet te bang te zijn, je bent in het ziekenhuis en ze houden je heel goed in de gaten. Niet te bescheiden zijn, als je onzeker bent: laat je horen daar in het ziekenhuis.
    Zet m op!

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tjee meid, kan me voorstellen dat dit niet helemaal de planning was. Je denkt op zijn minst nog een week of 3/4 met een dikke buik rond te moeten lopen, en dan opeen breken je vliezen met 35 weken. Helaas heb je dit soort dingen niet voor het zeggen.

Wat hierboven ook al gezegd werd, als jij ongerust bent laat het ze dan weten. Misschien maken ze eventueel wel een echo om te laten zien dat echt alles in orde is, en om eventueel het gewicht van de kleine te schatten. Komt allemaal vast goed!

Dinand is met precies 37 weken geboren, hij was 47 cm en 2850 gram (hoorde achteraf dat dit gewicht precies het gemiddelde is voor de duur van 37 weken zwangerschap). Maar in vergelijking met andere kindjes was hij echt wel heel klein. Doordat hij in stuit lag toonde hij nog kleiner dan hij eigenlijk al was.

Ennuh, niet gaan zitten stressen hoor! Als er iets slecht is, dan is dat het wel. Dus gewoon proberen om er het beste van te maken (ook al is dat erg moeilijk, dat snap ik best), Laptop mee, lekker surfen, eventueel films kijken op de laptop, berg tijdschriften mee, goede boeken naast je bed, of misschien heb je wel een leuke hobby (zoals scrappen o.i.d.!), kan allemaal in het ziekenhuis:D. Vrienden en vriendinnen uitnodigen, familie.

Dikke knuffel!

12. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    mijn vliezen zijn vorige keer gebroken bij 36 weken. Mupke woog wel 4kg dus die mocht onmiddelijk mee op de kamer.
    Hoop voor je dat ukje nog heel even blijft zitten en dat alles vlot verloopt!

1 vriendin van me is op 33 weken bevallen,kindjes was 2kg300 en moest wel 4 weken in de couveuse...
    Andere vriendin was 35 weken,kindje heeft 2 weekjes couveuse moeten doen.
    Allebei waren ze wel gezond en waren er geen problemen...

Sterkte daar!

13. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    NOU MEIDEN...
    hij is lkkr eigenwijs geweest en gewoon gekomen met 35 weken en 1 dag..

2440 gram en 46 cm lang is onze aiden....

liefs dnise

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    @dnise: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Geniet ervan.. Hopelijk is alles goed gegaan en mag hij gauw met jullie naar huis..

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Waauw, das rap gegaan zeg, gefeliciteerd:D! Leuke naam ook!

Ondanks dat jij graag wilde dat hij nog even lekker bleef zitten issie dan toch gekomen. Geniet er lekker van meid!

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik was me net aan het afvragen hoe het zou zijn.

Gefeliciteerd met Aiden! Hoop dat hij lekker gauw met jullie mee naar huis mag.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn water was bij nando gebroken met 32wk. in het ziekenhuis enkel even met eendenbek wat met een watenstaafje afgenomen en daarna niet gekeken inderdaad. dit ivm infectie gevaar. je gaat een onzekere tijd tegemoet. ik kreeg tot 34wk longrijpers en weeremmers en ook moest ik totale bedrust houden tot aan 37wk. dit houdt in enkel eruit om te plassen en te douchen. verder elke dag ctg en enkele keren per week een echo en bloedprikken.

uiteindelijk met 37wk ben ik ingeleidt en de bevalling ging erg snel. binnen 5 uur was hij er (geteld vanaf aansluiten infuus)

ik kreeg een rondleiding in rolstoel op de afdeling voor te vroeg geboren kindjes. dit stelde me wel gerust dat op het nog niet zelf kunnen drinken de kindjes in dit termijn het vaak prima doen.

nando en ik zijn bijde 2nachten in het ziekenhuis moeten blijven maar zijn er bijde goed vanaf gekomen

sterkte

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    o gefelicteerd trouwens :), hoe doet jullie kleine man het :)

19. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van Aiden.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd ! Alles goed met jullie ?

Deel Deze Pagina