De titel zegt het eigenlijk al, ik merk dat de ene dag mijn kindje alles in mijn buik kapot schopt en dan is het ineens de volgende dag stil? Ik snap er niks van, zit momenteel thuis i.v.m 3x al opgenomen met weeën en slik preventief utrogestan? Placenta zit wel van voren heeft dat er iets mee te maken? Ben best mager en voelde al leven met 16 weken. Maar dat dit per dag zoveel verschilt? Iemand dit nog meer
Hier hetzelfde. Alleen voel op de rustige dagen niet helemaal niks. Toevallig vandaag een rustige dag. Dat houdt in dat ik soms 1 beweging/schopje voel maar dan weer stil. Op drukke dagen blijft ze aan het bewegen en trappen. Liever dat dan die rustige dagen. Verder ben ik ook mager en voelde en zag de bewegingen ook vroeg +-17wkn. Door de placenta kan het zachter aanvoelen maar dat zou dan altijd zo moeten zijn en niet ene dag wel en andere dag niet. Kan wel dat het kindje anders ligt dat je soms minder voelt. Ben ook wel benieuwd naar reacties van anderen..?
Ja precies zoals je zegt, ik voel hem wel maar de ene dag lijkt hij hele turnkunsten uit te halen. Maar zoals vandaag, heel rustig af en toe klein schopje. Heel apart, maar ga dan gelijk van het ergste uit hup mijn dopler op de buik hartje luisteren... Pff was hij er maar al hihi Nog paar weekjes!
Herken je onzekerheid.. Gelukkig meldde ze zich net weer goed maar zo'n rustige dag maakt wel ongerust. Morgen weer controle bij vk zal het is navragen.
Beetje late reactie. Zelfs met 39 weken heb ik dit probleem nog. Net zoals wij hebben ook de beebjes drukke en rustige dagen. Bovendien scheelt het ook hoe ze in de buik liggen. Als de rug tegen je buik ligt, voel je alleen het verschuiven van de billen. Als de buik richting buik ligt, voel je dus alles van trappen en schoppen. Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen. Maar je hebt zelf een doppler, dus dat geeft ook al rust. Niet te veel op dat ding gaan vertrouwen met het gevaar dat je veel te snel naar dat ding grijpt bij elk beetje paniek.
Hier hetzelfde hoor...dagen waarbij ik denk...aub meis laat je mij nog heel en andere dagen dat ik denk..hallo is daar nog iemand? Toevallig vroeg ik al aan de vk of het kan dat het lijkt alsof ik niet alle bewegingen voel. En de vk gaf gelukkig aan dat ik inderdaad niet alles 'hoef' te voelen. Ik zie namelijk soms dingen op de echo, waarvan je denkt...zoooo, maar dan voel ik zelf helemaal niks. En het is maar net hoe je kindje ligt. Op de rustigere dagen, probeer ik er iets meer op te letten, dat ze nog wel op de momenten die ik gewend ben dat ze beweegt, of ze dan ook beweegt (al is het maar licht).
Ik ben nog niet zover als jullie en hoef de kleine ook nog niet elke dsg te voele maar moet zeggen dat ik toch bezorgd ben als ik hem een dsg niet tot nauwelijks voel terwijl ik tot nu toe gewend ben hem dagelijks wel te voelen. Vandaag ook weer zo'n dag dat ik hem wei of voel. En als ik hem voel zijn het ook nog geen flinke trappen waar ik zoveel over hoor van vrouwen die rond hetzelfde termijn zitten. Laten we maar gewoon hopen dat m'n baby lui is !
Begrijp je bezorgdheid Shally. Ik had dat ook al eerder in de zwangerschap want voelde haar best wel vroeg. Dan hoor je andere dames op hetzelfde termijn dat het de hele dag doorgaat en zelfs pijn doet. Maar toch is het normaal. Dinsdag was mijn meisje rustig af en toe een schopje en gister wist ze niet van ophouden. Ik hou me dan altijd maar aan de richtlijn van 10x voelen op een dag daar kom ik wel aan. Bij mijn laatste echo was te zien dat ze met de rug naar buiten ligt en dus naar binnen trap daarom waren de schopjes ook wat minder voelbaar.
Ik voel hem elke dag vanaf een week of 18 al. Met 14 weken voelde ik de eerste plopjes. Ik ben een stevige dame dus met skank heeft het niets te maken Mijn placenta ligt wel achter en dat schijnt te schelen. Wat mij opvalt is dat als ik een drukke dag heb waarin ik veel beweeg ik hem dan minder voel. Als ik een rustige dag heb schopt hij soms zo hard dat ik er van schrik. Hahaha Misschien ligt het daar aan?
Ik merk dat ook wel Angela, dat als ik een dag gewerkt heb, ik de kleine bijna niet voel en dan zelfs 'de avonds nauwelijks. Vandaag ben ik vrij en heb hem toch wel regelmatig gevoeld maar hij trapt niet hard. Ach misschien komt het nog en zeg ik over een paar weken 'kan het wat minder'. Je gaat toch vergelijken met anderen maar geen 1 zwangeschap is het zelfde. Vanaf wanneer moet je hem elke dag voelen, en die 10 keer per dag?
Vanaf 28 weken moet je de kleine elke dag voelen. Volgens mij niet 10x hoor. Mijn schoonmoeder vertelde mij over haar zwangerschap. Toen ze zwanger was van mijn man voelde ze hem nooit uit zichzelf schoppen, ze moest er 's avonds echt voor gaan liggen met haar handen op dr buik en een beetje "plagen" om reactie tevoelen. Dus zij voelde hem alleen dan, 1x per dag. Hij is ooverigens nog steeds zo rustig die man van mij Ik zou me niet te druk maken meid! Zo lang je de kleine elke dag maar even voelt. Zachte schopjes is niet erg! Komt waarschijnlijk omdat je placenta voor ligt.
Het ligt niet aan de placenta, die ligt links achter. Of die moet ineens verplaatst zijn (kan toch niet?)