Hoi forum-genootjes! Ik heb wederom blaasontsteking, veroorzaakt door de GBS-bacterie. Ik heb er sinds vrijdag een kuurtje voor, merk wel iets verbetering. Maar ik heb wel behoorlijk last van mijn buik, en sinds vanmiddag heb ik het idee dat hij eigenlijk continu hard is. Ik denk ten minste dat het een harde buik is, want hij voelt van buiten behoorlijk gespannen en "van binnen" heel strak, ik heb net het gevoel dat ik telkens met mijn buik ingehouden rondloop. Maar nu het vreemde: hij lijkt tussendoor eigenlijk bijna niet te ontspannen! Dus het gevoel is er aan een stuk door, soms even iets minder, als ik bv ontspannen zit en me concentreer op mijn ademhaling. Maar kan dat wel, continu harde/gespannen buik? Dat moet toch komen en gaan? Heeft hier iemand ervaring mee? Of voel ik toch iets anders? Ik ben vandaag thuis gebleven van mijn werk ( gelukkig!), en wilde donderdag even ter controle naar mijn huisarts ( die is er tot donderdag niet ivm studie, zul je altijd zien ). Of moet ik hier eerder mee aan de bel trekken? En bij wie dan: verloskundige of huisarts?
Als je er echt veel last van hebt, dan was ik gewoon nu naar je verloskundige gegaan. Die kan misschien ook wel een inschatting maken of het noodzakelijk is om naar een andere huisarts/huisartsenpost te gaan.... Sterkte en beterschap!
Hoi Locusta, ja echt? Ik twijfel zelf of het ernstig genoeg is om voor te bellen, omdat het natuurlijk pas een middag aan de gang is. Ik weet wel: je mag altijd bellen, maar ik wil ook niet overbezorgd over komen. En het is ook nog avond! Echt heel ongerust ben ik niet, het is alleen een heel vervelend gevoel, ik krijg hem niet goed ontspannen. Niot echt pijnlijk maar alsof je telkens met een opgepompt gevoel in je buik rondloopt. Ik kijk het nog effentjes aan..... ZIjn er meer die ervaring hebben ( en misschien tips?)?
Een blaasontsteking kan weeën opwekken, dus ik zou zeker even aan de bel trekken. En zoals je zelf al zegt, je kan een vk altijd bellen.
Gewoon bellen! Heb het vorige week ook gehad, moest meteen even langskomen voor controle Ben ook gbsdraagster, kan heel goed door de blaasontsteking komen, maar is beter als verlos er even naar kijkt johdus gewoon even bellen