Goedemorgen, Ik moest vanochtend weer naar de gynaecoloog (sta bij hun onder behandeling wegens trombose voor de zwangerschap) en omdat ik de kleine minder voelde bewegen hebben ze een ctg scan gemaakt.Ik moest er behoorlijk lang aanliggen, omdat ze de hartslag te constant vonden. Er moeten schijnbaar meer pieken en dalen inzitten. Nu moet ik morgen terug komen om 12 uur en dan krijg ik weer een ctg scan om te zien of er al wat meer variatie in zit. Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt. Ze zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar doe het toch. Anders laten ze je toch niet zo snel weer terug komen? En wat als het niet veranderd wat dan? Mvg, Allyssa
Hoi Allyssa, Ik heb toevallig afgelopen week ook een CTG gehad ivm minder beweging voelen. Eerst was de hartslag ook TE constant... toen moest ik op mijn zij gaan liggen en werd het afwisselender... meer variatie. Dus toen was het prima. Ik weet niet hoe je zelf lag tijdens de CTG? Gr Otje
hoi, Ik heb ook op mijn zij gelegen en toen werd het niet meer, maar ik moest vandaag weer voor een ctg en vandaag was aes goed, dus meer variatie. We moesten alleen wel meer dan een uur wachten voordat we weg konden, het was nogal druk op de verloskunde afdeling. Nu moet ik woensdag weer terug komen. Hoop dat ze in de tussentijd zin heeft om te komen. Mvg, Allyssa
Voordat mijn dochter geboren werd heb ik 2,5 weken in het ziekenhuis gelegen ivm Helpp. Ik kreeg toen dagelijks een CTG, en tegen dat ze geboren werd, was de hartslag ook vaker te constant. Ik moest dan ook in een andere positie gaan liggen. Soms werd er vaker op een dag een CTG gemaakt. Uiteindelijk braken spontaan de vliezen en werd ze geboren. Maar als de constante hartslag te lang duurt, grijpen ze natuurlijk in. Ze legden mij uit dat een baby in de buik wel 40 minuten rustig mag zijn/slapen, maar eigenlijk niet langer. Maar als je op het eind loopt heeft de kleine natuurlijk ook niet echt bewegingsvrijheid meer, dus houdt zich vaak rustiger.