35 weken en veel harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Romie, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi hoi,

Ik had al heel vroeg in de zwangerschap last van harde buiken, vanaf week 18. Toen minder gaan werken en dat hielp wel een beetje.
    Nu ben ik inmiddels over de 35 weken heen en heb erg veel last van harde buiken op een dag. Zit vandaag al over de 21 harde buiken heen.
    Zelfs 's nachts wordt ik er af en toe wakker van en heb er al meerdere gehad voordat ik opgestaan ben.
    Mijn vraag is wat is normaal, hoeveel harde buiken mag je met 35 weken op een dag hebben?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Mieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mieke,

ik vind het wel veel. Blijkbaar past het bij jou als je het al die tijd al hebt. Is je urine al nagekeken op blaasontsteking?
    Wat heb je afgesproken met je eigen verloskundige?
    Ik verwijs je toch naar haar, zij heeft beter beeld van jou gedurende de hele zwangerschap.
    Zolang er geen regelmaat in de harde buiken zit is het niet erg.
    Als je nu rustig aan doet, helpt dat wel?

Mirjam

3. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Mirjam,

Dankje voor je snelle reactie. Mijn urine is anderhalve week geleden nog nagekeken, maar was helemaal schoon. Ik dacht toen dat ik een blaasontsteking had, omdat ik steeds moest plassen,harde buiken, maar nu blijkt dat de kleine al is ingedaald en op mijn blaas zit te drukken.
    Ik heb morgen een liggingsecho en zal meteen even melden dat de harde buiken meer worden.
    Ik moet van de verloskundige rustig aan doen, maar er is verder niets over afgesproken. Ik ga ook regelmatig zitten of liggen op de bank, maar dat helpt ook niet echt.

Er zit niet echt regelmaat in de harde buiken. De ene keer na een kwartier en dan om te 5 minuten en dan weer een poos niet. Gaat op en af. Ik zal het morgen even voorleggen omdat ik er nu steeds meer last van heb. Paar weken geleden had ik tussen de 10 en 15 harde buiken. Nu aanzienlijk meer en ook 's nachts.

Groetjes Mieke

Deel Deze Pagina