hoi,ik had een vraagje, Ik ben 16weken en 4dagen zwanger en wilde vragen of het wel verstandig is om de hele dag niets te eten en te drinken al sje zwanger bent en pas tot zonsondergang pas te eten????ik wilde het graag weten of het wel verstandig is om mee te doen met vasten,en ik word zeg maar om 05uur in nacht wakker en ontbijt gewoon en eet pas weer om 19.45 in avond weer ....
Het lijkt mij niet één van de slimste dingen..... : Mag je overdag wel drinken? Het is wel héél belangrijk dat je minstens 1,5 liter vocht binnenkrijgt.
Ik ben zelf geen moslim maar dacht dat zwangeren vrouwen (en ook degene die hun menstruatie dan net hebben) een soort van vrijstelling hadden voor de ramadan. Mij lijkt het als zwangere vrouw ook erg moeilijk.
Denk dat je jezelf en de kleine hier geen goed mee doet meid. Drinken drinken moet je jezelf al helemaal niet een hele dag ontzeggen. Eten eigenlijk ook niet omdat je lichaam als je zwanger bent, om een heleboel energie schreeuwt! Denk aan je kleine in deze fase in je leven, want ook hij/ zij heeft hier last van als mamma zich niet lekker voelt omdat ze een hele dag niet eet. Succes meid
Ik heb inderdaad ook gelezen dat als je zwanger bent en als je borstvoeding geeft je niet hoeft mee te doen aan de ramadan. Je moet het wel daarna inhalen als het wel weer mogelijk is. Het lijkt me inderdaad ook niet verstandig om zo lang overdag niet te eten, omdat je dan de meeste kalorieen verbruikt. xxx Vera
ja dat dacht ik ook,maar ik ga het nog ook aan me VK/gyn,want het is niet zo dat ik ziek ben geworden ofzo,vandaag is me 11ste dag dat ik mee gedaan heb en ik voel me goed,maar ik dacht gewoon van straks heeft ons kleine overdag eten en drinken nodig en ik eet en drink niets,plus ik maak me zorgen als het wondertje niet beweegt , ik voel de kleine sins vorige week woensdag aan de buitenkant bewegen en zoals gister en vandaag voel ik em niet en dan ga ik zorgen maken!begrijpen jullie?