Zwanger & griepprik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwekkie4u, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Zijn hier ook zwangere vrouwen die een oproep gekregen hebben voor de griepprik? Ik krijg deze al 10 jaar vanwege mijn nieraandoening.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik besloten om geen griepprik te nemen. (wat de reden was, weet ik niet meer)

Maar nu heb ik gebeld en ik denk er aan om het nu wel te krijgen.

Ik ben benieuwd!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg elk jaar een oproep voor mn werk, doe het nooit en ga het tijdens de zwangerschap zeker niet doen.
    De griepprik is gebaseerd op het virus van vorig jaar rn je kunt alsnog ziek worden en er wordt wel vloeistof ingespoten die je baby ook mee krijgt.
    Maar kan me voorstellen dat jou situatie anders is, helemaal omdat je lichamelijke klachten hebt.
    Misschien anders overleggen met je vk?

3. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Ik heb de oproep ook gehad ivm m'n werk in de zorg maar ik doe het nu niet voor zover ik er nu over denk maar wil in overleg met de vk hoe en wat

4. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier in Canada raden ze de griepprik standaard aan voor zwangere vrouwen in hun derde trimester. En voor de overige gezinsleden ook.

Hier raden ze het ook aan voor iedereen met jonge kinderen. Vorig jaar was ik eigenwijs (niet zwanger en ik vond/vind het niet nodig) en heb ik het niet gedaan, en ja hoor, een maand later was ik echt heel erg ziek van de griep. Mijn schoonmoeder had het fijn 'uitgedeeld' bij een familieweekend - echt iedereen die geen griepprik had gehad heeft het gekregen. Mijn zoontje uiteindelijk ook, ondanks dat hij wel de griepprik had gehad. Volgens de dokter kwam dat omdat het bij kleine kinderen maar 70% effectief is. De enigen die wel een prik hadden gehad (mijn man en svader) hebben nergens last van gehad.

Nou ja, almetal ga ik het nu dus wel doen (al is de prik hier nog niet beschikbaar voor dit jaar). Geef liever zo wat extra anti-stoffen mee, dan dat ik straks met een doodziek babytje zit.

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik vind de griepprik ook niet nodig, zoals al hierboven gezegd is, het is een virus van vorig jaar. Er kan elke keer een nieuwe variant uitbreken en dan heb je helemaal niks aan je griepprik. Ik krijg ook altijd het aanbod om hem te laten zetten, ben apothekersassistente en help ook op de dokterspraktijk maar ik laat hem nooit zetten. Ik vind een griepprik achterhaald.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik krijg de griepprik ieder jaar vanwege mijn werk. Dit jaar sla ik een keer over ivm zwangerschap. Mijn werk zegt dat als je zwanger bent je geen griepprik mag hebben. Hoe zit dat dan?

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Dat je hem niet mag hebben kan ik nergens terug vinden. Het is alleen niet nodig als gezonde zwangere vrouw om een griepprik te gaan halen. Alleen wanneer je binnen een bepaalde doelgroep valt, raden ze het aan;
    zwangere vrouwen met een hartziekte
    zwangere vrouwen met een longziekte
    zwangere vrouwen met diabetes (suikerziekte)
    zwangere vrouwen met een lagere weerstand tegen infecties door ziekte of medicijngebruik. Dan krijg je hem ook gratis.
    De griepprik heeft geen nadelen voor de zwangere vrouw en het ongeboren kind. Al tientallen jaren krijgen zwangere vrouwen de griepprik.

8. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Net de enige keer dat ik 'm wel gehad heb, was toen ik zwanger was van Kleine Meneer. Nog niet bij stilgestaan, maar ik denk dat ik 'm dit jaar dus ook maar laat zetten.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het beide keren niet gedaan toen ik zwanger was. Ik vond het een eng idee om iets in te laten spuiten als ik zwanger was.

Nu doe ik het wel weer, maar toen dus niet.

10. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in overleg met de gyn. niet gedaan. Maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van jouw situatie. Ik zou eerst even overleggen.

11. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik kreeg die oproep ook omdat ik thuiszorg doe... Had gelezen op internet dat je de griep prik vanaf een bepaald aantal weken pas mag. Ik heb die prik nooit gehad en ga het nu zeker niet riskeren...

12. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ivm met mijn chronische ziekte zal ik het dit keer wel nemen.
    De vorige keer was ik ook chronisch ziek alleen was ik niet zo lang zwanger en uit voorzorg had de gyn het afgeraden.
    Nu ben ik een stuk verder en mijn weerstand daalt met de dag, ook omdat mijn nieren slechter beginnen te werken door mijn zwangerschap.

Dus ik ga er voor...

Deel Deze Pagina