5,5 weekjes en nu al knoop niet dicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dinky, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hallo,

Volgens mijn berekening moet ik nu ong 5 weekjes en 4 dagen zijn, maar ik merk nu al dat als ik mijn spijkerbroek (maakt niet uit welke) aan heb dat ik naar mate de dag vordert blij ben als ik even de knopen los kan doen omdat er spanning op gaat staan. 's ochtend is het niet echt een probleem maar s middags en s avonds zet mijn onderbuik wat op.. wat zou dit kunnen zijn? Het zijn heupbroeken, dus niet de maag of darmen gok ik..

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, wel dus de darmen ;)
    Onder invloed van de groeiende baarmoeder en hormonen kunnen je darmen al snel wat omhoog komen en opzwellen.

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ohw dus er is niets om me zorgen over te maken pfeww.. ik dacht al.. dat kan nog helemaal niet.. maar groeit je baarmoeder meteen in het begin zo veel dat de andere organen opzij gaan of is het echt puur door de hormonen?

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Door de hormonen wordt de boel een beetje slap, en zetten je darmen op. Daar krijg je die dikke buik van :)

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    je darmen gaan alvast verplaatsen om de baarmoeder ruimte te geven en ze zetten op door de hormonen! Je baarmoeder zit nog helemaal achter schaambotje! En je baby'tje is ook nog super klein,
    Maar stiekum wel leuk he, dat je buikje al begint te komen?
    Liefss, Taliaa

6. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi,
    hier hetzelfde probleem,
    ben nu bijna 5 weken en ook ik kan gewoon mijn broeken niet meer uitstaan.
    ben bijna een kilo afgevallen maar toch zitten men broeken echt hinderlijk strak. :rolleyes:
    heb nu al positiebroeken aan, wat een verademing.
    bij H&M hebben ze erg leuke broeken en je ziet er niks van dat het positie is.
    groetjes en een leuke zwangerschap toegewenst ;)

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    ik heb dit inderdaad ook. Vooral 's avonds. 's Morgens niets aan de hand, maar 's avonds hele opgezette buik. Soms best irritant omdat ik het idee heb dat iedereen het ziet, en dat hoeft voor mij nu ook weer niet ;) maar goed, aan de andere kant vind ik het ook wel weer een geruststelling dat er dus van alles gebeurt in mijn lichaam.

8. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallo,

hier hetzelfde probleem hoor! ben eigenlijk blij te horen dat ik niet de enige ben hihi. K heb eigenlijk altijd wel een buikje gehad, maar vanaf een week of vijf idd hetzelfde probleem. Ik dacht 'ik stel me aan', t is maar een idee. Ik had echt het gevoel dat die druk van de broek echt te groot werd.

Ja je denk idd dat iedereen het ziet, ik heb dat op de volgende manier opgelost: Ik doe mij rits omhoog maar mijn knoop laat ik open. dan een riem rond mijn broek die ietsje te los zit. De riem verbergt de openstaande knoop....

Nog niemand die het merkt!

Oh ja, ik denk dat ik 6wk en 5 dagen zwanger ben. Maandag naar de eerste echo, dan weet ik t met zekerheid en maak dan pas een banner.

Groetjes Larreke

9. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hallo,

Hier nog een met het zelfde probleem. Ik dacht ook...dat kan toch niet nu al. Ik hoef nog geen zwangerschapsbroeken aan maar mijn buik is wel dikker, de mensen die weten dat ik zwanger ben zien dat mijn buik al is gegroeit. Ben benieuwd hoelang ik het nog 'ons geheimpje' kan houden.

Wanneer vertellen jullie het aan vrienden en collega's enzo

groetjes Myla

10. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Vrienden en familie weten het al. De baan waar ik nu werk houdt bijna op en ik ben druk aan het solliciteren voor komend schooljaar (onderwijs).. ik hoop eerlijk gezegd dat mn buik nog even wil wachten met groeien, want hoe lullig ik het ook vind, ik ga niet meteen vertellen dat ik zwanger ben bij een sollicitatie.. er kan nog 100x wat mis gaan en de kans dat ze me aannemen is natuurlijk ook veel kleiner. Dus collega's.. nee.. die weten niks.

Deel Deze Pagina