Hallo dames, Ik heb even een vraagje voor jullie. Gisteren ging mijn vriend samen met enkele collega's een potje zaalvoetballen. Ik besloot dan maar om mee te gaan kijken. Nu kreeg ik daar op dat stomme harde bankje ongelooflijk veel last van mijn ribben, precies of ze gekneld zaten. Ik dacht, ja dat zal de baby zijn. Ik voel ze nu ook veel hoger precies.... Dat vond ik nog niet zo erg, maar toen ik naar het toilet ging, merkte ik op dat ik bruin verloren had. Niet echt veel, maar zeer duidelijk bruin. Toen wou ik gelijk naar huis, voelde me helemaal niet goed... Thuis een schone onderbroek aan en niets meer verloren. Heb dit verder enkel in het begin van de zwangerschap gehad.... Mag dit bij 26 weken? Of moet ik ongerust zijn? Voel de baby nog wel duidelijk, niet alle dagen even sterk, maar dat is blijkbaar normaal voor deze termijn.... Alvast bedankt voor jullie reacties! Liefs!
Ik zou bij bloedverlies hoe weinig het ook is, altijd de verloskundige/ gynaecoloog bellen. Waarschijnlijk een geknapt vaatje of iets dergelijks, maar voor je eigen geruststelling wel prettig. Misschien kunnen ze onderzoeken waar het vandaan komt? Ik heb ook al de hele week bloedverlies en op de eerste dag na ook alleen nog maar oud bruinverlies. Hier wordt het veroorzaakt door een voorliggende placenta (placenta die voor de baarmoedermond ligt) en moet het daarom erg rustig aandoen. De baby ondervindt hier trouwens helemaal geen hinder van en doet het hartstikke goed. Succes ermee!